Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe BMW 3-serie

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Klopt. Mijn 320dA met dezelfde bak gebruikte ook alleen 1 tm 7 in sport. Irritant op de autobahn.
    Volvo V70 --- Lexus IS300h
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
      Toch nog even een vraag voor de BMW experts hier..
      Als je sportiever wilt rijden heb je dus 2 mogelijkheden:

- de knop met stand 'sport' en 'sport +'
      en/of
      - de sportautomaat stand

Je kunt dus beide opties tegelijkertijd kiezen, maar als je slechts een van beide opties kiest dan heb je toch dezelfde prestaties?
      De sportautomaat schakelt wat sneller misschien, maar de mate van gasrespons blijft hetzelfde lijkt wel.

Voor het normale gebruik is de stand 'comfort' met de standaard automaat heel acceptabel :-)

Het verschil tussen sport en sport+ zit in de elektronische hulpmiddelen DSC e.d. In de + mode gaat dat allemaal een stapje verder uit. Tevens als je adaptieve vering hebt wordt die strakker gezet.
      Sport gewoon geeft iets meer ruimte op de DSC. Het schakel patroon blijft gewoon 8 gang. En zoals opgemerkt als je de automaat in Sport stand zet dan gaat ie nog maar 7 gang schakelen wat uiteindelijk gewoon op hoge snelheid rijdend niet prettig is. Dan heb ik graag de 8 erbij. Dus de combinatie zorgt voor ander schakelgedrag door de automaat dat te vertellen Sport en Sport+ veranderen binnen wat er mogelijk is met je auto de dynamische setup.

Comment

• Nee Sport+ geeft 10% meer slip met DSC. Gewoon Sport doet alleen Stuur, gasresponse en evt. onderstel en doet niets met DSC. Bij mij althans (bouwjaar 2012)
        ----------------------------------------------------
        F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
        ----------------------------------------------------

Comment

• Bij mij is de bak niet betrokken in het hele verhaal, want handbak, maar verder wel interessant om de logica achter die standen te zien.

Vreemde gewaarwording: bij DSC off is de automatische tussengasfunctie bij terugschakelen niet meer actief. Inschakelen cruise control zet automatisch DSC weer aan en standje Comfort.

Verder opvallend: op winterbanden en enigszins glad asfalt voel je in haakse bochten behoorlijk wat gebeuren. Terwijl de snelheid dan niet eens hoog is, gewoon tussen de voorwielaandrijvers meetukkelen
          privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Gait: Misschien is het helemaal niet zo opvallend. Lees mijn laatste bijdrage in het winterbanden draadje maar eens. Ook een e46 heeft dat dus. Ik meen dat Bats ook onlangs iets soortgelijks over zijn 911 schreef.

Comment

• Ik ben dus paar weken terug heen en terug gereden naar Zuid Frankrijk, dus met de sportautomaat en 190 PK diesel aan boord. Wat een rijgenot was dat. Eigenlijk hoef je alleen maar te stoppen om een keer te tanken of voor het toilet, want echt vermoeiend gaat het nergens worden. Maar er was ook bijna geen verkeer dus dat scheelt. Doe toch liever zo'n rit dan reizen in een volgepakte vliegmachine :-)
              Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• holy f*ck, wat hebben die duitsers gebruikt!? De 3-serie is normaal wel een auto waar ik altijd naar uit kijken en altijd mijn favoriet van de "grote 3" geweest. Maar volgens mij slaan ze nu een beetje door om de auto een uiterlijk te geven dat ook voor andere markten/werelddelen geschikt moet zijn. Wat hebben ze met die voorbumper gedaan onder de koplampunits?
                De achterkant lijkt wel rechtstreeks van een lexus ofzo te komen.

Alle plaatjes:
                https://www.autoexpress.co.uk/94013/new-2019-bmw-3-series-pictures

dit zal dan wel de standaard voorbumper zijn?
                Last edited by Veloce; 01-10-18, 20:47.
                Giulia 1600 Super '65
                Abarth 595 Competizione '15

Comment

• Meh. Blackline achterlichten? Die Lexus voorbumper? Kan er niet warm van worden. Vind de laatste generatie nieuwe Audi's ook al zo druk gestyled :(

Comment

• Met M pakket te veel tierenlantijntjes idd. De achterkant vind ik wel heel geslaagd, ondanks dat het halve internet roept dat dat op een Lexus lijkt. Het dashboard lijkt me trouwens fantastisch mooi. Overall niet echt een heel mooie auto zoals de E90 en de E46 dat wel waren (IHMO) Ik ben ook benieuwd hoe het rijdt en hoe de vering/demping is. Waarschijnlijk dezelfde afstemming als de F30.
                    ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Dit moet haast een grap zijn?

Comment

• 1007_0.jpg

Vroeger had je van die 'monsterbumpers' in foute tuninggidsen. Daar lijkt dit wel op. :-)
                        Last edited by Jeroen; 02-10-18, 13:46.

Comment

• lol Jeroen

Ik ben er ook niet kapot van, maar echt heel lelijk kun je hem niet vinden. Tenminste, als je de vorige Drie mooi vond, en dat vond ik. Net als bij de 5, 7 en X5 lijkt het heel erg op de vorige, maar dan (helaas) met extra tierlantijntjes, zeker die M-uitvoering ja. Op de Peugeot designafdeling zullen ze wel erg trots zijn dat BMW hun gekke koplampen zo mooi vind:

Comment

• Tja blijft natuurlijk wel een kwalitatief hoogwaardige auto dus het zal vast wel gaan scoren.

Comment

• Ik vind de F30 veel cleaner. Ok, het interieur kan al een tijdje niet meer mee met Audi's A4/A5, maar de buitenkant vind ik nog steeds prima.

Snap ook echt niet waarom de achterlichtunits niet gewoon helemaal rood zijn, dit is toch geen porum die Halfords blackline tjoening.

Verder storen me al die vouwtjes en richels, meest in het oog springend die rare hobbel in onderzijde koplamp en dan godbetert ook nog accentueren in een vouw in de bumper :(
                              Deurhandgrepen/-kuilen vind ik ook raar en niet mooi.

Een RWD H6 6-pitter is er waarschijnlijk ook niet meer, M340i is AWD Aut8 en de 330d zal waarschijnlijk ook wel alleen automaat zijn.

Oftewel, waarom zou je dit ding overwegen?

Comment

• Als er geen RWD H6 6-pitter meer in de prijslijst komt, is dat waarschijnlijk omdat ie in de huidige verkoopstatistieken nauwelijks meer voorkomt, niet omdat BMW bewust zijn berijders in een automaat en/of AWD wil hebben...
                                privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• *start zijn compacte BMW met atmosferische H6*

Of wacht, dat is gewoon een fossiel natuurlijk. :-)

Comment

• Ik zet em over 2 jaar gewoon weer voor de deur :-)

Comment

• Ze zitten aardig aan de paddo's daar in Beieren zeg.
                                      Volvo V70 --- Lexus IS300h
                                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

• Dan vind ik de huidige 3 zo te zien ook veel fraaier, wegens minder lijntjes en vrouwtjes en zo. Huidige 5 vind ik IRL dan wel weer goed ogen, dus heeeeeeeeeel misschien valt deze IRL ook wel mee? Ben bang van niet.

Ideale plan van mij is toch om de e46 lang genoeg mee te laten gaan om de e90 over te kunnen slaan en een keer een leuke gebruikte f30 serie aan te schaffen. F30 vind ik zeker wel fraai, in de juiste uitvoering.
                                        Of iets heel anders natuurlijk. Elektrisch. Of op stoom of zo :-)

Comment

• Zonder M-pakket toch best een fraai ding, wat gewaagder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brahma Bekijk bericht
                                            Ideale plan van mij is toch om de e46 lang genoeg mee te laten gaan om de e90 over te kunnen slaan en een keer een leuke gebruikte f30 serie aan te schaffen. F30 vind ik zeker wel fraai, in de juiste uitvoering.
                                            Of iets heel anders natuurlijk. Elektrisch. Of op stoom of zo :-)
                                            Zelf ongeveer hetzelfde plan, De E90 vind ik niet echt appetijtelijk... Beetje het E36 idee, was ook blij dat ik daar vanaf was. E92 is misschien nog wél een optie, maar een touring heeft zo zijn voordelen.
                                            Every second of your life is a part of your song

Comment

• Ik heb een beetje het gevoel alsof ze het zelfde trucje als bij de E90 doen, de 1e versie op paar punten wat minder mooi ontwerpen zodat ze het bij de LCI kunnen recht trekken om ook in die 2e fase nog genoeg te kunnen verkopen. Jaguar deed dat ook met de XF.
                                              Last edited by Veloce; 03-10-18, 14:18.
                                              Giulia 1600 Super '65

Comment

• Ha, die Fappers;

Front- en kontaanzicht IMHO geen verbetering, voorzichtig gezegd. Maar zonder die veranderingen waarschijnlijk niet eens als nieuwe herkenbaar....
                                                Die vouw in het plaatwerk onder langs de deuren hadden ze van mij ook achterweg mogen laten.
                                                Last edited by Hansv; 03-10-18, 22:36.
                                                Scherven brengen gelul.

Comment

• Het interieur vind ik een hele vooruitgang. Terwijl de 5-serie G30 nog dat lelijke scherm op het dashboard heeft, krijgt de 3-serie het weer in het dashboard. Net als de 5-serie F10, wat ik een hele mooie ontwikkeling vind. Het standaard uiterlijk is prima, M pakket is altijd al over de top geweest.
                                                  Drie liter diesel is de enige zes cilinder die BMW bij de introductie beschikbaar heeft. Dat is wel humor van die Duitsers

Comment

• 55 kg lichter, 50% stijvere chassis, langere en bredere wielbasis, win win situatie lijkt mij voor de zakelijke leaserijder.

Comment

• Is dit de dlie selie vool de Chinese malkt?
                                                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Laten we eerst maar eens de eerste rijtesten afwachten... En hoe vaker ik hem zie hoe mooier hij wordt. In ieder geval mooier dan bv de huidige A4.

Comment

• Ik vind het weinig vernieuwend

En wat betekent het 50% stijvere chassis? Als de dempers niet veranderen, rijdt het niet beter dan de e90 met M-pakket.

Comment

• Minder torderen neem ik aan? Dus hoeft de stijfheid niet uit de stabilisatorstangen en eventueel ophanging te komen.
                                                            Giulia 1600 Super '65

Comment

• Ja okay, maar een keihard chassis op fietspomp dempertjes rijdt nog steeds niet hard. En de laatste 3-series zijn niet hard geveerd.

Comment

• Zal wel een 55% stijvere carrosserie zijn.

Comment

• De laatste dagen constateer ik dat de BMW RTTI navigatie niet helemaal goed werkt. Hij detecteert niet goed de verkeersstromen en files. Dit is normaal gesproken altijd te zien door de gele, oranje en rode arceringen daar waar het verkeer stagneert. Dit gaat veel te traag. Ook als je een route invoert doet ie dat opeens heel snel. Alsof het systeem niet alles uitrekent. Is dit probleem herkenbaar bij iemand?

Comment

Working...
                                                                  X