Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe BMW 3-serie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ik heb ze net een mail gestuurd! Ging wel over het bestellen van een Mini sleutel maar toch.

Wordt die showroom niet compleet verbouwd nu? Dus staat die nieuwe drie wellicht ergens anders dan normaal?
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

• Nu je het zegt Jasper.
      Ik zoek dus iemand die morgen op de Abcouderstraatweg 130B gaat gluren :-)
      Gaat me trouwens niet om die nieuwe dreier ... dus lekker off-topic.

Comment

• Oh, daar bij Abcoude staan de okkazies geloof ik, om de boel maar helemaal te verwarren. :)
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

• Proefrit was bij kalfsbeek wateringen. Ik wil zeker wel de nieuwe 440i zien, wellicht oogt die wat mooier.

De 508 geeft je niet het gevoel in een sportieve auto te rijden maar pretendeert het wel. Het is een luxe cruiser met alles erop en eraan. Ook de 225pk is op de snelweg wel lekker maar uitdagen doet hij niet, de motor trekt wel maar met een hoop geluid en het voelt alsof elke pk er uit geperst wordt (1.6 motor van Jasper met fohn erop). De massagestoelen zijn wel fraai!

Ik begrijp dat er een egr koeler probleem is met f30 320D modellen.
          ----------------------------------------------------
          F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive

Comment

• Afgelopen zaterdag (opnieuw) op CPZ. Met BMW. Mogen sturen in een M3 én gelijk daarna in een 320d (of i....dat konden we niet zo snel zien). Fijne auto natuurlijk. Groot.... Maar wat een lelijk hok. Interieurdesign echt van het type Japans. Glimmende zwarte onderdelen. Lelijke schakelpook. Achterlampen ook lelijk. Deed allemaal erg Aziatisch aan. Niet erg maar daarvoor koop je geen BMW. Dus qua rijden was het super... Qua beleving niet. En mijn Mini Gummert deelde mijn mening (of was het nou zijn mening...?)

De M3 was trouwens Uber Geil. Zou zo'n ding niet elke dag willen rijden maar zo sturen op het circuit was echt heel gaaf.

Comment

• Zag vandaag zo'n nieuwe 3-serie, een 330i. Ga niet op zoeken wat voor blok dat tegenwoordig is, ik neem aan een tweecilinder tri-turbo 0,8 liter of zo. ;)

Wel een fraaie auto van achteren, maar front oogt te lomp en de hele auto straalt meer het formaat 5-serie uit eigenlijk. Kan me hem als dagelijkse cruiser wel voorstellen want dan zit je er in en zie je dat front niet. ;)

Rijden ze nog steeds toonaangevend met dit formaat? Lukte bij de F30 nog wel.
              Mini Cooper Clubman
              "Jasper val dood." - RH

Comment

• 1. De x30i motor is nog steeds een 2-liter vierpitter.
                2. Heftig design, idd een beetje lomp. Grote wielen en standaard bumperset maken het iig minder erg.
                3. De huidige generatie 3 schijnt qua Freude am fahren gelukkig de goede kant op ge'engineerd te zijn.

Comment

• F30 pre-facelift was juist opvallend comfortabel en niet echt typische BMW qua rijden. Met de LCI is dat toen wel grotendeels opgelost.
                  Giulia 1600 Super '65
                  Abarth 595 Competizione '15

Comment

• Nou ja, de mijne was van 2013. Pre-facelift dus. En die vond ik echt stukken dynamischer rijden dan de E90 die ik een paar jaar daarvoor tijdelijk (om een paal...) reed. Dat ding was veel meer op comfort gericht.

Wel was die F30 nogal klinisch. Hij reed fantastisch, had mega grip, wilde met enige druk best een stap opzij zetten (niet dat je hem met een EDE daisel in een lange drift gooit natuurlijk), maar het voelde wel wat mathematisch bijna. Ik weet niet of je dat bedoelt?
                    Mini Cooper Clubman
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

• Ik kreeg gisteren de nieuwe 320d mee als vervanger tijdens onderhoud van mijn F10.
                      Initieel vond ik niet direct een goede zithouding, maar na wat knopjes drukken lukte het me toch om de juiste instelling te vinden.
                      Vervolgens was het toch wel even wennen aan het aantal knopjes en technische snufjes die zo'n quasi full option dealer demo heeft t.o.v. de toch nog niet zo oude en redelijk uitgeruste F10.

Het LED scherm als dashboard vind ik op zich wel een leuk idee, maar aan de in tegenwijzerzin draaiende toerenteller kon ik niet wennen.
                      Van de gesture control voor het grote scherm was ik niet echt onder de indruk (werkt een stuk beter op de nieuwe Porsche 992), en ik zou al snel terug vallen op het gebruik van de vertrouwde knoppen.

Qua rijden was ik wel onder de indruk. De 190pk (geloof ik toch) diesel trekt er serieus aan en de automaat reed naar mijn gevoel zelfs nog iets soepeler dan deze in mijn F10.
                      Sturen gaat scherp en ik moest toch wel stevig doorduwen voor de achterkant de neiging kreeg om wat verder naar buiten te stappen.

All in all: zou ik hem bestellen?
                      Als de kinderen nog wat ouder zijn (15 en 18 nu) en niet meer op regelmatige basis mee rijden en we dus de ruimte ook wat minder nodig hebben dan zou ik hem wel overwegen. Voorlopig kijk ik toch meer richting de G30 als opvolger van de huidige kar.
                      There are no stupid questions,
                      but there are a LOT of inquisitive idiots.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
                        F30 pre-facelift was juist opvallend comfortabel en niet echt typische BMW qua rijden. Met de LCI is dat toen wel grotendeels opgelost.
                        Ik heb beiden gereden, de LCI nog steeds, maar die laatste versie is echt veel strakker qua wegligging.
                        Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Dit schijnt het kontje van de nieuwe M3 te zijn

Giulia 1600 Super '65
                          Abarth 595 Competizione '15

Comment

• Rode diffuser? Bijzonder, maar wordt vast weer een leuk hok.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Vind het ook apart ja, maar dit is vast een pre productie of zo. Daarnaast zijn de uitlaten wat iel. Ben wel heel benieuwd of deze ook (uitschakelbare) 4wd krijgt.
                              ''Thank God for the internet experts''

Comment

• Bewegend materiaal:

Hij kan skeef, dus het zal wel goed komen . :-)
                                Last edited by Jeroen; 23-10-19, 08:06.

Comment

• Ik heb van de week bij de 3 serie de winterbanden laten monteren, en op de achteras kreeg ik nieuw rubber.
                                  Nu wil het geval dat sinds de bandenwissel bij elke snelle snelweg bocht het antislip lampje opeens gaat knipperen. Iemand die weet wat dat kan zijn?
                                  Alsof deze banden te weinig grip hebben oid, snap er niets van...

Comment

• Je geeft zelf het antwoord al? neem de bocht eens met TCS / sport+ stand of dsc helemaal uit als je durft, dan weet je snel genoeg hoe het zit.

Comment

• Teveel verschil tussen voor en achter. Heb ik een keer gehad, met voor rft en achter niet rft. Was ook heel onrustig op de snelweg, en ook constant tcs aan. Dat onrustige viel zelfs iemand op zonder rijbewijs. Foutje van de bandenboer, achterbanden laten vervangen door rft en probleem was opgelost.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                        Ik heb van de week bij de 3 serie de winterbanden laten monteren, en op de achteras kreeg ik nieuw rubber.
                                        Nu wil het geval dat sinds de bandenwissel bij elke snelle snelweg bocht het antislip lampje opeens gaat knipperen. Iemand die weet wat dat kan zijn?
                                        Alsof deze banden te weinig grip hebben oid, snap er niets van...
                                        In principe is het nu te warm voor winterbanden, die dingen bewijzen hun nut pas bij sneeuw. Dus snel een gebrek aan grip. Verder bandenspanning gecheckt? Daarbij worden je voorbanden waarschijnlijk het onderstuur ingeduwd door je goede banden achter. Want is het onder of overstuur wat je hebt? Kan bijna niet anders dan dat het de voorwielen zijn.

Comment

• Bij nieuwe Banden kan de grip natuurlijk nog beperkt zijn. Als het na een paar honderd kilometer nog zo is dan kan het zijn dat het volle profiel op droog asfalt met deze temperaturen zoveel vervormt dat ze eerder glijden dan de voorbanden met minder profiel.

Of een verschil in grip door verschillende type banden voor en achter.

Maar wat Jeroen zegt kan ook. Dat je voor minder grip hebt dan achter. En beetje Gummer heeft dat in 5 minuten rijden toch zo ontdekt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brahma Bekijk bericht
                                            Bij nieuwe Banden kan de grip natuurlijk nog beperkt zijn. Als het na een paar honderd kilometer nog zo is dan kan het zijn dat het volle profiel op droog asfalt met deze temperaturen zoveel vervormt dat ze eerder glijden dan de voorbanden met minder profiel. Klopt.

Of een verschil in grip door verschillende type banden voor en achter. Klopt.

Maar wat Jeroen zegt kan ook. Dat je voor minder grip hebt dan achter. En beetje Gummer heeft dat in 5 minuten rijden toch zo ontdekt?
                                            Ik zet de antislip wel even uit, dus mocht je mij niet meer lezen... ;-)

Comment

• Het was toch eigenlijk niet zo'n kwaaie vent, die Cobraman...
                                              VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

• LoL :)

Comment

• Satire!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht

Ik zet de antislip wel even uit, dus mocht je mij niet meer lezen... ;-)
                                                    Lantaarnpaal.jpg
                                                    Mini Cooper Clubman
                                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

• Het is voortaan elke dag feest in De Meern. Niet alleen op woensdagmiddag.
                                                      VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Working...
                                                      X