Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe BMW 3-serie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ja, ik ben nog met mijn dealer aan het steggelen over 20" rims op m'n 20% waggie.
    Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

• die discussie ben ik ook bang voor..

wil 18 inch op de EDE.

En begrijp de discussie niet.. want de fiscus komt echt niet checken of de maat banden je verbruik beinvloed..

Is elke leasemaatschappij tegen de rims? Of enkele??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedster7 Bekijk bericht
        die discussie ben ik ook bang voor..

wil 18 inch op de EDE.

En begrijp de discussie niet.. want de fiscus komt echt niet checken of de maat banden je verbruik beinvloed..

Het is een interessante materie. Maar ik denk dat er geen hond naar kraait. Want hoe zit het met die electro gebakjes ala prius die helemaal nooit hun uitstoot halen.

Comment

• Hmmm kennelijk hebben de BMW verkopers hun werk wel goed gedaan, want het 20% argument is kennelijk doorslaggevend...
          Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

• tja..

Als je over 60.ooo je bijtelling krijgt..

Is 5% veel geld

Daar kan ik m'n Speedster voor blijven betalen..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
              Het is een interessante materie. Maar ik denk dat er geen hond naar kraait. Want hoe zit het met die electro gebakjes ala prius die helemaal nooit hun uitstoot halen.
              Tja.. ben een beetje bang dat de leasemaatschappij dat anders ziet..

Maar zie tegelijkertijd hun probleem niet..

Comment

• Het interesseert een leasemaatschappij niets, want zij betalen de bijtelling niet..

Comment

tja..

Is 5% veel geld

Werkelijk? 5% bijtelling op 60k is 1500 euro op jaarbasis. Zou peuken geld moeten zijn als je een leaser van 60k mag bestellen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                    Het interesseert een leasemaatschappij niets, want zij betalen de bijtelling niet..
                    wellicht omdat je 'm inlevert als 25% auto.. en dan is de auto minder courant over 4 jaar??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                      Ja, ik ben nog met mijn dealer aan het steggelen over 20" rims op m'n 20% waggie.
                      Steggel je enkel met de dealer? Of ook met de leasemaatsch?

PS ik heb 'm met 19 inch en sportonderstel gezien; da's echt al heel dik..
                      ga zelf voor 18..

Comment

tja..

Is 5% veel geld

Wat een kulverhaal. Die EDE kost 40k, daar ga je dan toch geen 20k aan opties aanhangen als je begint te huilen om 5% bijtelling. Schraper.

Comment

• Pleeg je dan eigenlijk een economisch delict?

Leuke discussie ;)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ĝlle Bekijk bericht
                            Wat een kulverhaal. Die EDE kost 40k, daar ga je dan toch geen 20k aan opties aanhangen als je begint te huilen om 5% bijtelling. Schraper.
                            Die 60 heb ik toch als budget...
                            5% daarover..
                            Dat scheelt me 1530 per jaar..
                            Netto..

Misschien ben jij rijker dan ik.. maar er gaan weken voorbij dat ik het niet overhoud..

Comment

• Hou op, schei uit man, krijg m'n geld nu al niet op.

Kun je de bestelling niet een paar maanden rekken? De 330d komt eraan. Lijkt me iets zinvoller daar 60K op stuk te slaan. Als die 1530 euro netto per jaar je die extra 2 cilinders niet waard zijn zou ik maar richting autoweekforum vertrekken :)

Comment

• haha..

Ik rijd privé iets veel mooiers dan een 330d.. :P
                                Ik had voor ww verkeer bijna 300 pk.. en ik gebruikte max 100 pk.. op de invoegstrook.. op naar de file.
                                dit is puur een auto voor doordeweeks ww verkeer, dan klaag ik geen moment in 320 EDE HE met bijna ALLE opties..
                                Last edited by Speedster7; 29-12-11, 21:54.

Comment

Pleeg je dan eigenlijk een economisch delict?

Leuke discussie ;)
                                  Officieel zeer zeker..

Maar wie bewijst dat je daadwerkelijk meer uitstoot hebt..
                                  Uitstoot meet men immers bij stilstand tijdens de APK.

en belangrijker; wie controleert dat.. en wie handhaaft??

Comment

Officieel zeer zeker..

Maar wie bewijst dat je daadwerkelijk meer uitstoot hebt..
                                    Uitstoot meet men immers bij stilstand tijdens de APK.
                                    Nou, het is makkelijk aan te tonen dat de auto niet meer voldoet aan de gestelde regels/normen ten tijde dat de uitstoot bepaald is/was.
                                    en belangrijker; wie controleert dat.. en wie handhaaft??
                                    FIOD-ECD.

Comment

wellicht omdat je 'm inlevert als 25% auto.. en dan is de auto minder courant over 4 jaar??
                                      ex-leaseauto's worden niet gekocht door mensen die bijtelling moeten betalen.

Comment

ex-leaseauto's worden niet gekocht door mensen die bijtelling moeten betalen.
                                        Weer een argument minder... :)

Comment

haha..

Ik rijd privé iets veel mooiers dan een 330d.. :P
                                          Ik had voor ww verkeer bijna 300 pk.. en ik gebruikte max 100 pk.. op de invoegstrook.. op naar de file.
                                          dit is puur een auto voor doordeweeks ww verkeer, dan klaag ik geen moment in 320 EDE HE met bijna ALLE opties..
                                          Als het alleen doordeweeks ww verkeer is, is bijtelling sowieso niet relevant... En de gemiddelde lease maatschappij rekent de 20k aan opties 1:1 door over de looptijd. Maar misschien ben ik te nuchter.

Comment

Nou, het is makkelijk aan te tonen dat de auto niet meer voldoet aan de gestelde regels/normen ten tijde dat de uitstoot bepaald is/was.

FIOD-ECD.
                                            Bewijs? Dat er niet exact dezelfde banden en velgen onder zitten betekent niet automatisch dat het verbruik overduidelijk slechter wordt. En dan nog, dan mag je ook geen winterbanden monteren....
                                            Every second of your life is a part of your song

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
                                              Bewijs? Dat er niet exact dezelfde banden en velgen onder zitten betekent niet automatisch dat het verbruik overduidelijk slechter wordt. En dan nog, dan mag je ook geen winterbanden monteren....
                                              Het is een discussie he, ik heb de wijsheid (niet altijd) in pacht :-)

Waarom zou de dealer dan geen grotere maat banden mogen monteren voor levering, maar daarna opeens wel.

Comment

• Volgens mij is de uitstoot bij kentekenaanvraag bepalend (door fabrikant/NEDC vastgesteld). Om aan de CO2-grens voor 20% te kunnen voldoen is dat gelijk aan montage van 16".

Dat er ná kentekenregistratie andere wielen gemonteerd worden en de uitstoot anders is maakt vlgs mij niet uit.

Denk dat het bij de BPM-vrije 14% auto's overigens wat scherper ligt. Daar is geen BPM verschuldigd vanwege het voldoen aan de gestelde CO2-eis. Wanneer er dan andere wielen onderhangen ontduik je per saldo dus BPM.

Kan me voorstellen dat de fiscus/Douane daar iets van vindt. Per 1 juli is dat echter ook weer minder boeiend aangezien er dan nog weinig 14% hokjes zullen zijn.

Comment

• En dan nog geldt dat een grotere inch maat niet automatisch betekent dat het verbruik omhoog gaat. Als het totaalgewicht van velg en band vergelijkbaar is, de banden geen grotere rolweerstand hebben en/of de velgen relatief aerodynamisch zijn kan het wel eens niets uitmaken of in het voordeel van de grotere velg zijn. En zo aerodynamisch zien die EDE velgen er nou ook weer niet uit(al kan het zeker slechter).

En als elke wijziging strafbaar is mag je dus ook geen winterbanden op stalen velgen monteren. De winterbanden zelf zijn wat dat betreft al een probleem want daarmee is hij ook niet getest. Ik denk ook dat er meer te verliezen is op de (samenstelling en breedte van) de band dan de maat van de velg.
                                                  Every second of your life is a part of your song

Comment

• Wat ĝlle en MN-power zeggen..

Het gaat om de uitstoot van een bepaalde typegoedkeuring. Zo kan het zijn dat van een bepaald model de uitvoering met 17" in de 20% valt en met 18" in de 25%. Af-fabriek moet je dus dan niet die velgen bestellen.
                                                    Achteraf kun je natuurlijk alles wijzigen, waarbij sommige dingen meetbaarder zijn dan andere...

Is het strafbaar? In principe wel denk ik. Wanneer jij chip-tuning laat toepassen waardoor die uitstoot zou verhogen en je eigenlijk in een andere categorie zou vallen, is dat in principe belastingfraude.. Zelfde geldt voor een ander setje velgen. Vraag is of het interessant is voor de fiscus om hier op te controleren. Als de kosten opwegen tegen de baten, zullen ze dat zeker doen.
                                                    Maar goed, mijn buurman vergeet de helft van de tijd dat hij ook nog een zesde versnelling heeft en die wordt ook niet in de bijtelling gecorrigeerd...

Wat betreft de leasemaatschappijen; Hun interesseert het in principe allemaal niets. Zij zijn geen gebruikers van de leaseauto's en zij worden dus ook niet belast met bijtelling. Wat klanten wel aan leasemaatschappijen vragen, is om het bijtellingspercentage te vermelden op de offerte of leasecontract. Misschien dat dat een reden kan zijn, waarom sommige leasemaatschappijen terughoudend kunnen zijn met het toestaan van zaken die invloed op het bijtellingspercentage kunnen hebben. Als er achteraf namelijk problemen of discussies ontstaan daarover, heeft de leasemaatschappij het natuurlijk weer gedaan. Feitelijk zijn ze in dezen alleen doorgeefluik van fiscale informatie...

Overigens kopen de meeste leasemaatschappijen hun autogegevens gewoon in. Die zetten ze niet ff zelf in het systeem, want dat is een vak apart en een gigantisch werk wat dagelijks terugkomt. Zo kennen wij bijvoorbeeld ook opties en accesoires die eigenschappen van de auto kunnen beinvloeden. Zo slim zit het in elkaar tegenwoordig. Bijvoorbeeld bij de keuze voor bepaalde business pakketten, verandert de fleetownerkorting. Een optie kan invloed hebben op het bandencijfer, wanneer die anders dan standaard is. Sommige opties hebben invloed op de restwaarde. Een optie kan ook invloed hebben op het bijtellingspercentage. Dit hebben wij allemaal geautomatiseerd en dat kunnen wij ons ook veroorloven met meer dan 100.000 contracten, maar voor een kleinere leasemaatschappij zal dat lastiger zijn.

Overigens is het niet waar wat Martijn zegt over dan opties 1 op 1 afgeschreven worden. Bij sommige accessoires die achteraf gemonteerd worden kan dat weleens zo zijn (carkit, trekhaak of zo), maar af-fabriek opties kennen zeker restwaarde! Die auto's brengen meer op uiteindelijk en als je dat niet in de leaseprijs doorrekent, dan ga je orders missen...

Comment

• Lennart,
                                                      de nuance is dat het bij jullie misschien niet zo is... Maar ik denk dat je vast kan bevestigen dat 20k aan opties een behoorlijke impact op de leasekosten heeft waarbij opties in elk geval meer afschrijven dan een "auto" an sich.

Comment

• Dat kan ik je ook bevestigen. Natuurlijk heeft dat enorme impact en natuurlijk schrijven die opties harder af.. Een automatische airco ipv handbediend is minder essentieel dan een stuurwiel... Maar één op één afschrijven is onzin en dat heeft niets met een bepaalde nuance te maken.
                                                        Leasemaatschappijen kunnen perfect berekenen wat de verschillen zijn in opbrengsten tussen een kale uitvoering en de bomvolle!! variant. Doe je daar niets mee als leasemaatschappij en anderen wel, dan mis je orders.

Overigens als je zelf een auto nieuw koopt, zal het niet anders zijn met de afschrijving van de opties.

Comment

• Je mag het onzin vinden, maar dat mijn ervaring als eindgebruiker, maar nu had ik ook keuze uit 1 maatschappij. Misschien dat, dat de "edge" er wel af haalde of bleef er ergens wat geld hangen :-)

Comment

• Geen idee Martijn, dan zou ik de inregelingen moeten bekijken voor die desbetreffende klant.
                                                            Waarschijnlijk had je gewoon aan ander normtarief/mantelafspraken waarop jij je leaseslet moest calculeren, dan het werkelijke tarief tussen jouw werkgever en leasemij. De grote klanten hebben sowieso bijna altijd positieve restwaarde verrekening.
                                                            Dus waar jij dacht dat de leasemij opties 1 op 1 afschrreef, is het waarschijnlijk je werkgever geweest die je een fictief leasebudget heeft gegeven :-).

Comment

Maar één op één afschrijven is onzin.
                                                              De opties die ik destijds bij mijn einser er bij koos, werden gewoon 1op1 in de leaseprijs, gedurende de looptijd, verrekend. Niets geen 'restwaarde'. Bij Leaseplan.

Opties waren o.a.: sportstoelen, automatische airco gescheiden, businessline pakketje, M-stuur/pook dinges, zwart hemeltje. En nog wat klein grut.

Comment

• Inderdaad, niets geen restwaarde :-). Toch denk ik dat je je vergist, omdat je niet weet hoe zo'n calculatie wordt opgebouwd;

Doordat je opties toevoegt, stijgt ook de verzekerde waarde van de auto en de totale inverstering wordt groter. Hierdoor zullen de componenten verzekeringspremie en rente/financiering van het maandbedrag stijgen.
                                                                Hierdoor lijkt het misschien dat de opties 1 op 1 afschrijven, maar in werkelijkheid komt dat waarschijnlijk doordat het positieve effect op de restwaarde van die opties, weer teniet wordt gedaan door de hogere verzekeringspremie en financierings.
                                                                Het kan ook nog zo zijn, dat sommige opties een opslag hebben vanwege onderhoudskosten. (Airco, LPG-installaties, chip-tuning, etc, het zijn maar enkele mogelijke voorbeelden).

Comment

die discussie ben ik ook bang voor..

wil 18 inch op de EDE.

Lees ik nou goed dat je een 320 ede hebt besteld voor 60k?

Ik zie een nieuwe hype ontstaan op gummen. Patsen met lage bijtelling percentage
                                                                  Bmw f11 525d e46 330 cabrio en e38 740i

Comment

Working...
                                                                  X