Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe BMW 3-serie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door 6bakkie Bekijk bericht
    Lees ik nou goed dat je een 320 ede hebt besteld voor 60k?

Ik zie een nieuwe hype ontstaan op gummen. Patsen met lage bijtelling percentage
    Wordt wel een prijzige bak in de lease, met al die opties. Dat terwijl hij al royaal toebedeeld is volgens mij.
    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• 't Is een BMW... dat zal denk ik betekenen dat de basisuitvoeringen karig zijn, op een paar wellicht interessante introductiemodellen na.

Dat was voor mij destijds in elk geval een belangrijke reden waarom de BMW 3-serie afviel: gewoon te weinig value for money als je hem een beetje comfortabel aankleedde. En omdat de in het budget passende 318d automaat ook maar weinig overtuigde op het motorisch vlak.

Maar goed, de nieuwe 3-serie is een fraaie auto (fraaier dan de voorganger), dus ik geef hem zeker weer een kans. Hmmmm, eens kijken of er een configurator online is.
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

• JB: check even de "Modern Line". Als er iemand is aan wie ze die wanstaltige interieurcombi kunnen slijten ben jij het ;-)

(insert standaard Italofapper-verweer: blabla over saaie zwarte interieurs in Germaanse automobielen)

Comment

• Heh. Ik zie het. Wel een beetje typisch Duits: die Modern Line is een poging om frivool te zijn, en dat mislukt dan. Waar ze dat in Italië wel feilloos kunnen.

De luxury line ziet er aardig uit, al ben ik niet kapot van al die chromen accenten (bv. achterop de bumper). Prijzen vallen zo te zien nog wel mee, ca. 42K voor een 320i automaat high executive. Alleen weet ik niet wat daar dan op zit... klinkt als high spec, maar BMW kennende moet ik dan waarschijnlijk nog bijbetalen voor PDC, climate control, goede stereo, MP3, goede stoelen, regensensor.

Dat zijn mijn eisen zo'n beetje, voor de rest ben ik een eenvoudig man. :)
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

• Waarom zou je een Luxury nemen als je geen chroom wil... Dat is imho de énige reden die te kiezen. Ik vind die stripjes op de bumpers ook niet nodig, maar ben een sucker voor die raamomlijsting in chroom :)

Ben er nog niet helemaal uit of ik die onderzijde van de dash in de kleur van de bekleding wat vind. Liever all-black en alleen de stoelen/middenarmsteun en deurinserts in ledâh: Barriquerot van de F01 7er lijkt me wel wat :)

Comment

• Ik zie dat je niet hapt. :)
              Hoopte eigenlijk op jouw encyclopedische BMW-kennis. Wat zit er in High Exec, en vooral, wat zit er NIET in uit onderstaande lijst?

PDC, climate control, goede stereo, MP3, goede stoelen, regensensor.
              Thanks. :)
              Mini Cooper Clubman
              "Jasper val dood." - RH

Comment

• Zo'n 320D EDEE is best wel compleet volgens mij voor ruim 42K:

http://www.bmw.nl/nl/nl/general/down...st_01_2012.pdf
                Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jasper Bekijk bericht
                  ik zie dat je niet hapt. :)
                  hoopte eigenlijk op jouw encyclopedische bmw-kennis. Wat zit er in high exec, en vooral, wat zit er niet in uit onderstaande lijst?

rtfb! ;)

Comment

• heeft er toevallig ook iemand foto's van het Sport line interieur met Everest Grau leder?

of Everest grau in een andere BMW?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 6bakkie Bekijk bericht
                      Lees ik nou goed dat je een 320 ede hebt besteld voor 60k?

Ik zie een nieuwe hype ontstaan op gummen. Patsen met lage bijtelling percentage
                      haha.. ik pats wel met mijn privé auto!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                        Ik zie dat je niet hapt. :)
                        Hoopte eigenlijk op jouw encyclopedische BMW-kennis. Wat zit er in High Exec, en vooral, wat zit er NIET in uit onderstaande lijst?

Ga eens spelen met de configurator. Er zit iig xenon, navigatie, dynamic cruise control, pdc achter, blauwtand inclusief USB aansluiting e.d. in. Kost 4k die pakket.

Comment

• Dit is toch eigenlijk wel de basis.. ex Stinger..

3E11 BMW 320d Sedan EfficientDynamics Edition CL
                          (Consumentenprijs)
                          € 39.900,00
                          CO2: 109 g/km
                          Kleur en bekleding (Consumentenprijs)
                          metallic € 1.149,00
                          LCL4 Leder Schwarz
                          - 1.989,00
                          Standaard opties
                          230 EU AG intern
                          249 Multifunctioneel stuurwiel
                          258 Banden met noodloopeigenschappen
                          2AT Lichtmetalen wielen Streamline (306)
                          16"
                          2PA Slotbouten voor LM wielen
                          423 Velours matten
                          548 Kilometertacho
                          698 AG Intern
                          6AA AG Intern
                          6AB AG Intern
                          845 Akoestische waarschuwing
                          veiligheidsgordel
                          868 Nederlandse taalversie
                          Standaard opties
                          886 Boordliteratuur Nederlands
                          8KA AG Intern
                          8S3 Automatische vergrendeling tijdens
                          rijden (Intern)
                          8SC AG Intern
                          8V2 NCAP Informatie
                          Opties (Consumentenprijs)
                          2TB Automatische sporttransmissie met
                          stuurschakeling
                          € 2.657,00
                          2VF Adaptief M onderstel - 1.202,00
                          2VL Variable Sport Steering - 492,00
                          320 Levering zonder typeaanduiding - 0,00
                          3DZ Levering zonder LINE-aanduiding - 0,00
                          430 Buitenspiegel elek. inklapbaar,
                          automatisch dimmende binnen- en
                          buitenspiegels
                          - 645,00
                          431 Automatische dimmende
                          binnenspiegel
                          - 0,00
                          465 In delen neerklapbare
                          achterbankleuning
                          - 536,00
                          494 Elektrisch verwarmde voorzetels - 405,00
                          496 Elektrisch verwarmde achterzetels - 405,00
                          521 Regen- en lichtsensor - 142,00
                          534 Airconditioning, automatisch - 710,00
                          563 Uitgebreid verlichtingspakket - 273,00
                          5DA Deactivering Passagiers Airbag - 44,00
                          5DC Buitenste hoofdsteunen achter
                          neerklapbaar
                          - 65,00
                          688 Harman/Kardon Surround Sound
                          Systeem
                          - 1.311,00
                          6NF Uitbreiding functionaliteit aansluiting
                          audiofiles op mobiele telefoon
                          - 109,00
                          ZHE High Executive uitvoering - 4.050,00
                          4AE Middenarmsteun voor, verschuifbaar - 0,00
                          502 Koplampsproeiers - 0,00
                          508 Park Distance Control (PDC) - 328,00
                          520 Mistlampen voor - 0,00
                          522 Xenon lampen voor dim- en grootlicht - 0,00
                          544 Dynamic Cruise Control (DCC) - 0,00
                          609 Navigatiesysteem Professional - 874,00
                          6NL Bluetooth telefoonvoorbereiding incl.
                          USB-aansluiting en spraaksturing
                          - 0,00
                          6VA CIC-Zusteuerung - 0,00
                          6WA Uitbreiding instrumentenpaneel - 0,00
                          ZXS Voorbereiding BMW Online + Internet - 0,00
                          612 Voorbereiding BMW assist - 0,00
                          614 Voorbereiding BMW Internet - 0,00
                          615 Uitgebreide BMW Online informatie - 0,00
                          616 Voorbereiding BMW Online - 0,00
                          LINE Sport Line € 1.038,00
                          255 Leder sportstuurwiel - 0,00
                          481 Sportstoelen - 0,00
                          4AD Interieurlijsten Aluminium
                          'Laengsschliff'
                          - 208,00
                          4DL Accentlijsten schwarz hochglanzend - 0,00
                          Subtotaal kleur, bekleding en opties € 18.632,0
                          Last edited by Speedster7; 30-12-11, 14:01.

Comment

• Ik kwam voor een touring op net geen 50K voor een EDE versie. Dan zit er alles op wat ik zou willen. Daar zou nog een 2K vanaf kunnen.

Het is alleen heel lastig te verantwoorden richting de portemonnee dat een vergelijkbare 508SW (weliswaar met 50pk minder) voor minder dan 37K op de stoep staat. Da's minder bijtelling dan ik nu betaal. Het hart zegt iets anders dan het hoofd en wat betreft geldzaken wint het hoofd het meestal.
                            ------------------------------------------------
                            We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

• Zo net naar de preview van de 3-serie geweest. Mooie auto, ziet er van buiten erg stoer uit. Het interieur is ook prima, mooie materialen en de sportstoelen zitten erg goed. Het valt me wel op hoe krap de auto is. Je hebt niet heel veel bewegingsruimte als bestuurder en als bijrijder wordt je voor mijn gevoel op lange ritten acuut claustrofobisch.
                              All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

• Nou, neem 'm maar niet, dan.
                                Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
                                  Zo net naar de preview van de 3-serie geweest. Mooie auto, ziet er van buiten erg stoer uit. Het interieur is ook prima, mooie materialen en de sportstoelen zitten erg goed. Het valt me wel op hoe krap de auto is. Je hebt niet heel veel bewegingsruimte als bestuurder en als bijrijder wordt je voor mijn gevoel op lange ritten acuut claustrofobisch.
                                  Kan me niet voorstellen dat ie krapper is dan die V50 van je.
                                  2019 Volvo V60 T6

Comment

• Hoe zit het eigenlijk met de zithoogte van de sportstoelen? In de E90 kunnen de standaard stoelen lager dan de sportstoelen. Ook zo bij de nieuwe 3?

Comment

• Is dat zo Streamz? Ik heb de sportstoelen in de E90, en die kunnen heel laag. Gevoelsmatig zit je dan op de grond.

Ik ben benieuwd wie er straks daadwerkelijk voor eentje gaat bukken trouwens. Bij mij beginnen er net korstjes op te komen, dus ik sla deze drie-serie even over.
                                      Ik ben dus een slechte raadgever, want ik zou het iedereen afraden.

Comment

• De V50 is behoorlijk krap idd. Maar ik heb in de F30 niet het gevoel meer ruimte te hebben. Vooral de bijrijderspositie is krap. De voetruimte is krap, omdat de middenconsole schuin loopt.
                                        Achterin is wel ok, knus, maar voldoende ruimte als ik achter mezelf zit.

Wat opvallend is is de klokkenwinkel, die is heel ondiep. De klokken zitten vlak achter het ruitje.
                                        All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                          Is dat zo Streamz? Ik heb de sportstoelen in de E90, en die kunnen heel laag. Gevoelsmatig zit je dan op de grond.

Ik ben benieuwd wie er straks daadwerkelijk voor eentje gaat bukken trouwens. Bij mij beginnen er net korstjes op te komen, dus ik sla deze drie-serie even over.
                                          Ik ben dus een slechte raadgever, want ik zou het iedereen afraden.
                                          Ik acht de kans vrij redelijk dat ik volgend jaar januari een 328i Touring zal hebben uitgekozen. Maar goed nog een jaar te gaan en in die tijd kan er veel gebeuren. Ik kan ook zo maar een auto uit de pool kiezen tegen die tijd (om allerhande carrière technische redenen).

Groet
                                          GJ

Comment

Zo net naar de preview van de 3-serie geweest. Mooie auto, ziet er van buiten erg stoer uit. Het interieur is ook prima, mooie materialen en de sportstoelen zitten erg goed. Het valt me wel op hoe krap de auto is. Je hebt niet heel veel bewegingsruimte als bestuurder en als bijrijder wordt je voor mijn gevoel op lange ritten acuut claustrofobisch.
                                            Vreemd, de huidige drie (E90/E91 dus) valt juist op de door de grote sprongen voorwaarts die gemaakt is qua binnenruimte (vergeleken met de E46). Zou een echte misser zijn als dat zo is...

Trouwens, ik vind de nieuwe C erg krap van binnen, krapper dan een E90, zie ik het verkeerd of valt dat bij meer mensen op?

Comment

Toch maar voor die 760Li gaan dan?

/facepalm

Comment

• ik denk dat Panda de bijrijders stoel gewoon te ver naar voren had staan. :-)
                                                Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

• Nee, zo ingesteld dat ik achter mezelf kon zitten.
                                                  Kijk, ik bén natuurlijk wel wat dikker geworden de laatste jaren...
                                                  Maar ik denk niet dat het daar aan ligt :-)

Ik zat er nog eens over na te denken waarom het me zo opviel dat de 3-serie zo krap is van binnen. Ik denk dat ik de auto vergelijk met de 5-serie die ik van de zomer heb.

Maar goed, de F30 staat vanaf feb bij de dealer, dus vorm je eigen mening.

Comment

Nee, zo ingesteld dat ik achter mezelf kon zitten.
                                                    Kijk, ik bén natuurlijk wel wat dikker geworden de laatste jaren...
                                                    Maar ik denk niet dat het daar aan ligt :-)
                                                    .
                                                    Nee, natuurlijk ligt het niet aan de vetkleppen die zich in auto's proberen te worstelen, maar aan de auto's zelf.

Comment

• Panda,
                                                      ik refereerde niet aan je lichaamsbouw, maar aan de stoel positie :-) Ik had namelijk precies hetzelfde gevoel in de passagiersstoel, maar na de stoel iets verder naar achteren te zetten en iets lager was het al een stuk "prettiger". Maar door het dashboard ontwerp zit je in de nieuwe 3 wel meer ingekapseld dan in de E90. Maar misschien went het na een paar dagen wel.

Trouwens, hoe zat het met de kopsteunen op de achterbank? ;-)
                                                      Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

• Ik heb de auto niet aan een volledige crashtest onderworpen :-)

Ik denk ook dat het komt door het dashboard ontwerp en dat de voetenruimte smaller wordt naar onderen toe.
                                                        Heb niet geprobeerd hoger of lager te gaan zitten, zal dat wel eens doen wanneer de Touring gelanceerd wordt. De sedan is nl. so wie so niet de auto voor mij.
                                                        Maar ik vond het wel opvallend dat ik het gevoel had dat de auto krap was, omdat de V50 nou ook niet bepaald een ruime auto is. In de A4 en de C-klasse, en trouwens de E90 ook, heb ik nog geen enkele keer het gevoel gehad dat de auto krap was. En dat gevoel had ik nu wel direct.

Comment

• Vandaag een uurtje gereden met de nieuwe 320d EfficientDynamics Edition met 8-traps Steptronic automaat in Sport Line pak. De auto rijdt uiteraard weer fantastisch en als een echte BMW, maar nu met wat meer comfort. Motorisch is de geknepen 320d alles behalve een stakker. Hij klinkt wat rauw bovenin toeren, maar heeft i.t.t. veel andere eco-modellen in een breed toerengebied voldoende vermogen en koppel. De automaat schakelt snel en vrijwel onmerkbaar over en er kon tevens geschakeld worden met de flippers aan het stuur en natuurlijk met de pook in Sport-stand. Net als bij de 1 Serie is de auto voorzien van de zgn. Rijbelevingstoets waarmee je het karakter van de auto kan veranderen. Je kan kiezen voor ECO PRO, COMFORT, SPORT en SPORT+. In ECO PRO is het stuurgedrag wat indirecter, zijn de dempers wat weker ingesteld en schakelt de automaat bij een lager toerental door (ook bij flink accelereren), terwijl in SPORT+ het allemaal wat strakker en directer wordt en je flink door kan halen. Echt een toegevoegde waarde, vind ik.

Dan het exterieur: over de voorkant blijf ik twijfelen. Beter dan op de foto's, maar echt mooi? Helaas blijkt ook in de productieversie dat de naad tussen de motorkap en de grill vrij groot is en bij de Modern Line nog wat groter dan bij de Sport Line. Vreemd. De achterkant vind ik veel geslaagder, al is 'ie daar moeilijk van een 5 te onderscheiden.
                                                          Het interieur is gelukkig iets beter afgewerkt dan bij de preview modellen, maar qua materiaalgebruik blijven er missers. Die plaat waar de middenarmsteun op schuift kan gewoon echt niet, BMW! Ook zijn er op de middenconsole en het dashboard veel verschillende plastics gebruikt van verschillende tinten zwart en verschillende kwaliteit die niet overal heel mooi bij elkaar passen. Maar goed, ik ben nogal een zeikerd in die zaken. De stoffen bekleding van de Sport Line vond ik ook niet zo heel mooi, al zaten de sportstoelen wel fantastisch. De Modern Line was een stuk mooier van binnen. Klassieker, maar daar houd ik persoonlijk wel van.

Al met al vind ik het weer een zeer prettige auto die qua rijden wel heel dicht bij de 1 Serie staat. De 1 is dan ook een compleet andere auto geworden en dat geldt iets minder voor de 3. De 3 Serie is er wel qua comfort flink op vooruit gegaan en dat was ook wel nodig om ook wat klanten van Mercedes-Benz en Audi af te snoepen, maar al met al is de 3 Serie toch niet helemaal mijn auto meer. Voor mij blijft de C-Klasse de fijnste auto in dit segment, al is 'ie misschien niet zo goed als deze nieuwe 3.

Comment

• Wat is het verschil tussen 'fijn' en 'goed' dan precies, Ralf?
                                                            Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

• Mijn zwager heeft inderdaad gekozen voor een nieuwe 200CDI boven de nieuwe 3. Had ik niet verwacht omdat ie toch weg is van BMW. Maar de nieuwe C klasse was een paar K goedkoper (Merc heeft een Avantgarde pakket actie) en heeft deze BMW man qua rijden kunnen bekoren.. grappig precies wat Ralf zegt..
                                                              ----------------------------------------------------
                                                              F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
                                                              ----------------------------------------------------

Comment

• Gisteren de neue 3er bekeken. Tja, op de foto had ik al mijn vraagtekens mn t.a.v. de voorzijde. IRL vond ik het nog slechter dan op de foto. De voorzijde vind ik ronduit mislukt, te breed, te plat. Zeker in verhouding met het hoge, massieve koetswerk, achterkant is goed.

Breedbekkikker is het eerste wat in mij opkwam.

Na het hangbuikzwijn, het konijn (neue 1er) en nu de breedbekkikker is er weer eentje aan het dierenrijk toegevoegd. de F30 is not my cup a tea.
                                                                If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

When they say nothing's wrong that's when you run

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                                                                  Wat is het verschil tussen 'fijn' en 'goed' dan precies, Ralf?
                                                                  Ik bedoel daar eigenlijk mee dat ik persoonlijk de C-Klasse het fijnste vindt, maar als je onderaan de streep zou kijken, denk ik dat de BMW 3 Serie de beste auto is. Het is dan ook een auto van de nieuwe generatie en daarmee loopt BMW zo'n 2 jaar voor op zowel Mercedes-Benz als Audi.

Comment

Working...
                                                                  X