Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe BMW 3-serie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Cobraman
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
    F30 pre-facelift was juist opvallend comfortabel en niet echt typische BMW qua rijden. Met de LCI is dat toen wel grotendeels opgelost.
    Ik heb beiden gereden, de LCI nog steeds, maar die laatste versie is echt veel strakker qua wegligging.

Leave a comment:

• Mr. Flat Cheese
    replied
    Ik kreeg gisteren de nieuwe 320d mee als vervanger tijdens onderhoud van mijn F10.
    Initieel vond ik niet direct een goede zithouding, maar na wat knopjes drukken lukte het me toch om de juiste instelling te vinden.
    Vervolgens was het toch wel even wennen aan het aantal knopjes en technische snufjes die zo'n quasi full option dealer demo heeft t.o.v. de toch nog niet zo oude en redelijk uitgeruste F10.

Het LED scherm als dashboard vind ik op zich wel een leuk idee, maar aan de in tegenwijzerzin draaiende toerenteller kon ik niet wennen.
    Van de gesture control voor het grote scherm was ik niet echt onder de indruk (werkt een stuk beter op de nieuwe Porsche 992), en ik zou al snel terug vallen op het gebruik van de vertrouwde knoppen.

Qua rijden was ik wel onder de indruk. De 190pk (geloof ik toch) diesel trekt er serieus aan en de automaat reed naar mijn gevoel zelfs nog iets soepeler dan deze in mijn F10.
    Sturen gaat scherp en ik moest toch wel stevig doorduwen voor de achterkant de neiging kreeg om wat verder naar buiten te stappen.

All in all: zou ik hem bestellen?
    Als de kinderen nog wat ouder zijn (15 en 18 nu) en niet meer op regelmatige basis mee rijden en we dus de ruimte ook wat minder nodig hebben dan zou ik hem wel overwegen. Voorlopig kijk ik toch meer richting de G30 als opvolger van de huidige kar.

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    Nou ja, de mijne was van 2013. Pre-facelift dus. En die vond ik echt stukken dynamischer rijden dan de E90 die ik een paar jaar daarvoor tijdelijk (om een paal...) reed. Dat ding was veel meer op comfort gericht.

Wel was die F30 nogal klinisch. Hij reed fantastisch, had mega grip, wilde met enige druk best een stap opzij zetten (niet dat je hem met een EDE daisel in een lange drift gooit natuurlijk), maar het voelde wel wat mathematisch bijna. Ik weet niet of je dat bedoelt?

Leave a comment:

• Veloce
    replied
    F30 pre-facelift was juist opvallend comfortabel en niet echt typische BMW qua rijden. Met de LCI is dat toen wel grotendeels opgelost.

Leave a comment:

• raspaardje
    replied
    1. De x30i motor is nog steeds een 2-liter vierpitter.
    2. Heftig design, idd een beetje lomp. Grote wielen en standaard bumperset maken het iig minder erg.
    3. De huidige generatie 3 schijnt qua Freude am fahren gelukkig de goede kant op ge'engineerd te zijn.

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    Zag vandaag zo'n nieuwe 3-serie, een 330i. Ga niet op zoeken wat voor blok dat tegenwoordig is, ik neem aan een tweecilinder tri-turbo 0,8 liter of zo. ;)

Wel een fraaie auto van achteren, maar front oogt te lomp en de hele auto straalt meer het formaat 5-serie uit eigenlijk. Kan me hem als dagelijkse cruiser wel voorstellen want dan zit je er in en zie je dat front niet. ;)

Rijden ze nog steeds toonaangevend met dit formaat? Lukte bij de F30 nog wel.

Leave a comment:

• Kleintje
    replied
    Afgelopen zaterdag (opnieuw) op CPZ. Met BMW. Mogen sturen in een M3 én gelijk daarna in een 320d (of i....dat konden we niet zo snel zien). Fijne auto natuurlijk. Groot.... Maar wat een lelijk hok. Interieurdesign echt van het type Japans. Glimmende zwarte onderdelen. Lelijke schakelpook. Achterlampen ook lelijk. Deed allemaal erg Aziatisch aan. Niet erg maar daarvoor koop je geen BMW. Dus qua rijden was het super... Qua beleving niet. En mijn Mini Gummert deelde mijn mening (of was het nou zijn mening...?)

De M3 was trouwens Uber Geil. Zou zo'n ding niet elke dag willen rijden maar zo sturen op het circuit was echt heel gaaf.

Leave a comment:

• veejay
    replied
    Proefrit was bij kalfsbeek wateringen. Ik wil zeker wel de nieuwe 440i zien, wellicht oogt die wat mooier.

De 508 geeft je niet het gevoel in een sportieve auto te rijden maar pretendeert het wel. Het is een luxe cruiser met alles erop en eraan. Ook de 225pk is op de snelweg wel lekker maar uitdagen doet hij niet, de motor trekt wel maar met een hoop geluid en het voelt alsof elke pk er uit geperst wordt (1.6 motor van Jasper met fohn erop). De massagestoelen zijn wel fraai!

Ik begrijp dat er een egr koeler probleem is met f30 320D modellen.

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    Oh, daar bij Abcoude staan de okkazies geloof ik, om de boel maar helemaal te verwarren. :)

Leave a comment:

• Vijf5
    replied
    Nu je het zegt Jasper.
    Ik zoek dus iemand die morgen op de Abcouderstraatweg 130B gaat gluren :-)
    Gaat me trouwens niet om die nieuwe dreier ... dus lekker off-topic.

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    Ik heb ze net een mail gestuurd! Ging wel over het bestellen van een Mini sleutel maar toch.

Wordt die showroom niet compleet verbouwd nu? Dus staat die nieuwe drie wellicht ergens anders dan normaal?

Leave a comment:

• Vijf5
    replied
    Als er nog iemand morgen bij Van Poelgeest in Amstelveen moet zijn (bijv. om de nieuwe dreier te proberen) dan hoor ik het graag. Wat visuele hulp gewenst.

Leave a comment:

• Niels
    replied
    Heren propellorfappers: Ik ben op zoek naar iets nieuws en dacht ook aan een F30/31. 320D is het makkelijkst te vinden in de ex-lease categorie (iig hier in DK, 320i is of heel duur of niet te vinden) Budget is zo ongeveer onder 200d duizend kronen.

Nu zijn er een aantal opties hier redelijk in de buurt.
    1. 320D van 12/2013, 109kkm, bij de dealer in Odense 190k dkk (25k eur)
    2. 320D van 2014, 130kkm, bij carnext (leaseplan) ook 190k dkk: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bm...ing-5d/4187531
    3. 318D van 2015, 148kkm, ook carnext, 174k dkk: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bm.../20-4d/4187524

Zijn er nog specifieke aandachtspunten?

andere opties wellicht een 120D? qua prijs scheelt dat relatief weinig, en in mijn redelijk begrensde ervaring met 1-series is het wel een stuk minder auto?

Modelår 2013, Diesel, BMW 3-serie garanterer dynamik og køreglæde, undervognen er skarpt afbalanceret med en vægtfordeling på 50:50, der sikrer dig fuld kontrol over bilen. Som med alle andre BMW'er er du altså sikret, at kørslen altid sidder lige i skabet. NEDSAT 10.000 kr., 16

Leave a comment:

• Cobraman
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door veejay Bekijk bericht
    Vrijdag ff potje sturen in een 330i. De 508 gt line met 225pk was geen suc6.
    Ik zag laatst ook de nieuwe 508 rijden. Opzich wel een mooie kont maar voor de rest is het blijkbaar niets?

Leave a comment:

• Scudetto
    replied
    Ik denk dat we een rondje met dezelfde auto hebben gedaan. Ik was er ook voor een servicebeurtje - met de Fünfer dan, en kon ook een rondje proefrijden. Met dezelfde mening overigens. Waar ik de F30 een beetje als een boot vond sturen (overigens wel beter dan ten opzichte van de 5), is de G20 een fijner sturende auto in sportieve zin. Ik werd er echt enthousiast van. Rijdt niet zo speels als m'n 135i, maar erg leuk. Wel erg jammer dat zelfs een 330i nog een 2.0 4I motor is geworden. Motor doet het prima, en is krachtig genoeg over een prima bandbreedte. Toch voelt het als een achteruitgang. Dat wordt doorsparen voor de 340i dus. :)

Leave a comment:

• veejay
    replied
    Nou de oude F30 een beurtje gehad en ondertussen die nieuwe gereden. Het was een 330i luxury line met standaard onderstel en schuifdakje. Kort samengevat: visueel binnen en buiten wordt ik er niet heel erg warm van, het rijden daarintegen is echt een feestje.

Geweldig onderstel, stuurgevoel en power. Echt een auto die graag wil spelen, ofwel waar de hooligan in mij weer terug is. De auto voelt echt responsief en licht aan. De motor en uitlaat geluid is stukken beter, de ASD niet storend irritant. Lekkere plofjes uit de uitlaat en met tussengas terugschakelen. De standaard remmen hadden een lekkere bite. Voor het eerst dat terugrijden naar huis in eigen auto minder plezierig was, niet qua power maar qua geluid, onderstel en stuurgevoel.

Edit: de standaard stoelen zaten ook heerlijk.
    Last edited by veejay; 05-04-19, 15:35.

Leave a comment:

• Vijf5
    replied
    Eerder deze week een uurtje door het glaspaleis van de lokale BMW dealer geslenterd in afwachting van het monteren van de zomerwielen. De nieuwe 3 zal ongetwijfeld beter rijden dan zijn voorganger, maar qua looks is ie er niet op vooruit gegaan. Ook het velgengamma is monsterlijk.

Leave a comment:

• veejay
    replied
    Vrijdag ff potje sturen in een 330i. De 508 gt line met 225pk was geen suc6.

Leave a comment:

• TSM
    replied
    Stond vrijdag bij de dealer, even gekeken naar de nieuwe & en de nieuwe X5.
    Angry Birds was mijn eerste gedachte. Direct. Het is gewoon niet fraai.
    Hier ga ik niet aan wennen hoor.

Leave a comment:

• Cobraman
    replied
    Het is gewoon de kift man, dat jij geen BMW meer voor deur hebt staan maar slechts een Mini. Ouch...

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    80644f6.jpg

Hier dan maar. :)

Leave a comment:

• TSM
    replied
    #moetikesechtboosdoen!

Leave a comment:

• veejay
    replied
    #doeslief

Leave a comment:

• TSM
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
    TSM
    tja, maar wel zonder ingescheurde anus. Zie ik bij jou niet gebeuren
    Oei. Die is voor het nageslacht.
    Ik ben er idd trots op dat ik het waarschijnlijk uitgil van de pijn als dat ding misbruikt wordt en de scheuren erin schieten.
    Dat jij een brandblusser én een stokbrood, laat staan het hele verkoop team van Ekris, kunt hebben zonder verdoving, dat verbaast me niets!

Leave a comment:

• Cobraman
    replied
    TSM
    tja, maar wel zonder ingescheurde anus. Zie ik bij jou niet gebeuren

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    Nee sinds lantaarnpaalgate hebben ze de optie "adventure mailings" uitgevinkt in Rijswijk natuurlijk. :)

Leave a comment:

• TSM
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht

Niet zo dik doen. Je kreeg gewoon een email, net zoals ik en elke andere paardelul die bij BMW in de boeken staat als "hep ooit een 3-serie gehad". :)
    Ik begrijp dat Toledoman zich al weer verheugt op de volgende bij elkaar geschraapte bijtellingsvriendelijke eco versie met een ///M logo op de dorpels, en een zonnedakje. Anders past zijn linedance ego niet onder het kunststof hemeltje :-) Ik vind zo een uitnodiging niet zo dik eigenlijk (ik zit er geeneens op te wachten). De uitnodiging voor het winter-event in Finland heb je ook gekregen neem ik aan?
    Last edited by TSM; 03-03-19, 15:22.

Leave a comment:

• Cobraman
    replied
    TSM kent mensen bij de dealert die voor hem zeepjes laten vallen :-)

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht

Ja. Ik kreeg een mogelijkheid voor een proefrit in een 316 oid en een 330 (ook 4cyl by the way)
    Daar heb ik vriendelijke voor bedankt :)

Niet zo dik doen. Je kreeg gewoon een email, net zoals ik en elke andere paardelul die bij BMW in de boeken staat als "hep ooit een 3-serie gehad". :)

Leave a comment:

• raspaardje
    replied
    Gisteren zo'n felblauwe gespot op de A8 bij München. Zal vast prima zijn.

Komt er nou een 1-serie sedan op de markt om betaalbaar en weer leuk BMW te kunnen rijden? Oh wacht, FWD.
    ​​

Leave a comment:

• TSM
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    Ik heb laatst al zo'n ding gezien. Ik dacht dat die al rondreed dus.
    Maar er is nog een "geheime" viewing bij dealers eerst?
    Ja. Ik kreeg een mogelijkheid voor een proefrit in een 316 oid en een 330 (ook 4cyl by the way)
    Daar heb ik vriendelijke voor bedankt :)

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    Och arme TM..... Geen woeste diesel huil meer?

Leave a comment:

Working...
X