Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe BMW 3-serie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Brahma
    replied
    Ik vind de huidige 3-serie plomp, lomp, sacherijnig en grimmig ogen. Alsof de 3 serie met een serieus kwaaie zin rondrijdt. Sommige Audi's hebben ook dat grimmige, duistere. De vorige 3-serie oogt (zeker in de juiste uitvoering) imho veel vriendelijker en sierlijker. Kan natuurlijk mijn ding zijn, maar als ik op een rotonde fiets en er komt zo'n nieuwe aanrijden krijg ik de indruk dat hij er plezier in zou hebben als zijn bestuurder me opzettelijk van de weg zou kegelen.

    Hier in de buurt rijdt er een witte met M-pakket rond. De kleur staat hem niet zo fraai, maar dan oogt het wel weer wat luchtiger.

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Dat is ook een lelijk hok. Collega heeft er 1, en dat is in donkergrijs echt geen fraaie auto. En dan schijnt er ook nog iets met de aandrijving te zijn ;-)

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Ik zie ze steeds vaker en vind het wel een mooie auto.
    Nw 1-serie ben ik nog niet aan gewend trouwens.

    Leave a comment:


  • veejay
    replied
    Ik had het over de velgen. Ik kan ook niet wennen aan de g20. Ook de m340i niet, hoe ik ook men best doe.

    Leave a comment:


  • carducci
    replied
    ...
    Last edited by carducci; 04-01-20, 23:47.

    Leave a comment:


  • gait156
    replied
    Ik vind m niet mooi. De juiste kleur en velgen maken m iets minder niet-mooi, maar blijft een design dat me niet kan bekoren. Too much.

    Leave a comment:


  • Veloce
    replied
    Absuluut +1

    Leave a comment:


  • veejay
    replied
    Ik heb niks met donkere velgen. Deze velgen zag ik vandaag bij Breeman, stond fraai imho.

    20200104_144033.jpg

    Leave a comment:


  • Cobraman
    replied
    Nog steeds een mooiere auto dan een Tesla 3. En dan hebben we het nog niet eens over het interieur en bouwkwaliteit etc. Dan maar minder snel optrekken is mijn mening.

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    De sedanversie kan me nog niet bekoren, maar ik heb de Touring laatst gezien, en dat is (weer) een serieus mooie 3 serie.

    Leave a comment:


  • RutgerK
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
    Ik moet zeggen dat de nieuwe 3 me steeds meer gaat bevallen, al is het wel héél erg afhankelijk van spec en kleur. Ik zag vandaag een 330i met M-pakket plus flinke remmerij, en in dit tintje grijs met parelmoereffect is het echt een mooi ding. Al zijn die zwarte wielen wel randje.
    Deze kleur grijs is dan wel beetje saai, maar gek genoeg staat het de 3-serie altijd goed ongeacht de generatie.
    Leuke auto alleen jammer dat hij 2 plekken nodig heeft om te parkeren.

    Leave a comment:


  • Veloce
    replied
    Ik moet zeggen dat de nieuwe 3 me steeds meer gaat bevallen, al is het wel héél erg afhankelijk van spec en kleur. Ik zag vandaag een 330i met M-pakket plus flinke remmerij, en in dit tintje grijs met parelmoereffect is het echt een mooi ding. Al zijn die zwarte wielen wel randje.
    Deze kleur grijs is dan wel beetje saai, maar gek genoeg staat het de 3-serie altijd goed ongeacht de generatie.
    Attached Files
    Last edited by Veloce; 03-01-20, 16:33.

    Leave a comment:


  • WimD
    replied
    Het is voortaan elke dag feest in De Meern. Niet alleen op woensdagmiddag.

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht

    Ik zet de antislip wel even uit, dus mocht je mij niet meer lezen... ;-)
    Lantaarnpaal.jpg

    Leave a comment:


  • Brahma
    replied
    Satire!!!

    Leave a comment:


  • veejay
    replied
    LoL :)

    Leave a comment:


  • WimD
    replied
    Het was toch eigenlijk niet zo'n kwaaie vent, die Cobraman...

    Leave a comment:


  • Cobraman
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Brahma Bekijk bericht
    Bij nieuwe Banden kan de grip natuurlijk nog beperkt zijn. Als het na een paar honderd kilometer nog zo is dan kan het zijn dat het volle profiel op droog asfalt met deze temperaturen zoveel vervormt dat ze eerder glijden dan de voorbanden met minder profiel. Klopt.

    Of een verschil in grip door verschillende type banden voor en achter. Klopt.

    Maar wat Jeroen zegt kan ook. Dat je voor minder grip hebt dan achter. En beetje Gummer heeft dat in 5 minuten rijden toch zo ontdekt?
    Ik zet de antislip wel even uit, dus mocht je mij niet meer lezen... ;-)

    Leave a comment:


  • Brahma
    replied
    Bij nieuwe Banden kan de grip natuurlijk nog beperkt zijn. Als het na een paar honderd kilometer nog zo is dan kan het zijn dat het volle profiel op droog asfalt met deze temperaturen zoveel vervormt dat ze eerder glijden dan de voorbanden met minder profiel.

    Of een verschil in grip door verschillende type banden voor en achter.

    Maar wat Jeroen zegt kan ook. Dat je voor minder grip hebt dan achter. En beetje Gummer heeft dat in 5 minuten rijden toch zo ontdekt?

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
    Ik heb van de week bij de 3 serie de winterbanden laten monteren, en op de achteras kreeg ik nieuw rubber.
    Nu wil het geval dat sinds de bandenwissel bij elke snelle snelweg bocht het antislip lampje opeens gaat knipperen. Iemand die weet wat dat kan zijn?
    Alsof deze banden te weinig grip hebben oid, snap er niets van...
    In principe is het nu te warm voor winterbanden, die dingen bewijzen hun nut pas bij sneeuw. Dus snel een gebrek aan grip. Verder bandenspanning gecheckt? Daarbij worden je voorbanden waarschijnlijk het onderstuur ingeduwd door je goede banden achter. Want is het onder of overstuur wat je hebt? Kan bijna niet anders dan dat het de voorwielen zijn.

    Leave a comment:


  • Tommy588
    replied
    Teveel verschil tussen voor en achter. Heb ik een keer gehad, met voor rft en achter niet rft. Was ook heel onrustig op de snelweg, en ook constant tcs aan. Dat onrustige viel zelfs iemand op zonder rijbewijs. Foutje van de bandenboer, achterbanden laten vervangen door rft en probleem was opgelost.

    Leave a comment:


  • veejay
    replied
    Je geeft zelf het antwoord al? neem de bocht eens met TCS / sport+ stand of dsc helemaal uit als je durft, dan weet je snel genoeg hoe het zit.

    Leave a comment:


  • Cobraman
    replied
    Ik heb van de week bij de 3 serie de winterbanden laten monteren, en op de achteras kreeg ik nieuw rubber.
    Nu wil het geval dat sinds de bandenwissel bij elke snelle snelweg bocht het antislip lampje opeens gaat knipperen. Iemand die weet wat dat kan zijn?
    Alsof deze banden te weinig grip hebben oid, snap er niets van...

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Bewegend materiaal:


    Hij kan skeef, dus het zal wel goed komen . :-)
    Last edited by Jeroen; 23-10-19, 07:06.

    Leave a comment:


  • Jeroen
    replied
    Vind het ook apart ja, maar dit is vast een pre productie of zo. Daarnaast zijn de uitlaten wat iel. Ben wel heel benieuwd of deze ook (uitschakelbare) 4wd krijgt.

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Rode diffuser? Bijzonder, maar wordt vast weer een leuk hok.

    Leave a comment:


  • Veloce
    replied
    Dit schijnt het kontje van de nieuwe M3 te zijn


    Leave a comment:


  • Cobraman
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
    F30 pre-facelift was juist opvallend comfortabel en niet echt typische BMW qua rijden. Met de LCI is dat toen wel grotendeels opgelost.
    Ik heb beiden gereden, de LCI nog steeds, maar die laatste versie is echt veel strakker qua wegligging.

    Leave a comment:


  • Mr. Flat Cheese
    replied
    Ik kreeg gisteren de nieuwe 320d mee als vervanger tijdens onderhoud van mijn F10.
    Initieel vond ik niet direct een goede zithouding, maar na wat knopjes drukken lukte het me toch om de juiste instelling te vinden.
    Vervolgens was het toch wel even wennen aan het aantal knopjes en technische snufjes die zo'n quasi full option dealer demo heeft t.o.v. de toch nog niet zo oude en redelijk uitgeruste F10.

    Het LED scherm als dashboard vind ik op zich wel een leuk idee, maar aan de in tegenwijzerzin draaiende toerenteller kon ik niet wennen.
    Van de gesture control voor het grote scherm was ik niet echt onder de indruk (werkt een stuk beter op de nieuwe Porsche 992), en ik zou al snel terug vallen op het gebruik van de vertrouwde knoppen.

    Qua rijden was ik wel onder de indruk. De 190pk (geloof ik toch) diesel trekt er serieus aan en de automaat reed naar mijn gevoel zelfs nog iets soepeler dan deze in mijn F10.
    Sturen gaat scherp en ik moest toch wel stevig doorduwen voor de achterkant de neiging kreeg om wat verder naar buiten te stappen.

    All in all: zou ik hem bestellen?
    Als de kinderen nog wat ouder zijn (15 en 18 nu) en niet meer op regelmatige basis mee rijden en we dus de ruimte ook wat minder nodig hebben dan zou ik hem wel overwegen. Voorlopig kijk ik toch meer richting de G30 als opvolger van de huidige kar.

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    Nou ja, de mijne was van 2013. Pre-facelift dus. En die vond ik echt stukken dynamischer rijden dan de E90 die ik een paar jaar daarvoor tijdelijk (om een paal...) reed. Dat ding was veel meer op comfort gericht.

    Wel was die F30 nogal klinisch. Hij reed fantastisch, had mega grip, wilde met enige druk best een stap opzij zetten (niet dat je hem met een EDE daisel in een lange drift gooit natuurlijk), maar het voelde wel wat mathematisch bijna. Ik weet niet of je dat bedoelt?

    Leave a comment:


  • Veloce
    replied
    F30 pre-facelift was juist opvallend comfortabel en niet echt typische BMW qua rijden. Met de LCI is dat toen wel grotendeels opgelost.

    Leave a comment:


  • raspaardje
    replied
    1. De x30i motor is nog steeds een 2-liter vierpitter.
    2. Heftig design, idd een beetje lomp. Grote wielen en standaard bumperset maken het iig minder erg.
    3. De huidige generatie 3 schijnt qua Freude am fahren gelukkig de goede kant op ge'engineerd te zijn.

    Leave a comment:

Working...
X