Mooi vind ik hem nog steeds niet, en met 'stoer' heb ik niet zoveel. Defenders, CJ's en eerste generatie Landcruisers, ja; die vind ik stoer.
Misschien zelfs een Hummer H1 in een basic kleur zonder 45" bling-velgen, maar verder?
Wel verbazingwekkend hoe zo'n orgel van 2300kg rijklaar als een veertje zo licht over het parcours te jagen is. En dan die prestaties.
Overall echter ben ik meer benieuwd naar de verwachte coupe/hatchback/sedan (zeg maar de bovenste helft van de X6) die er op
basis van de E60 aan schijnt te komen. Dus zo'n 1700kg, gewoon RWD en dan met die 4.4 TT-V8 en een 7-traps automaat; hmmm....
Mini Cooper Clubman "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks "Jasper val dood." - RH
X6 rijdt elke dag voor mijn huis langs.
Het went wel, maar echt mooi is het niet en stoer ook al lang niet meer.
Zoals Hansv al zegt, zijn alleen auto's zoals een LaRo etc stoer.
150K neerleggen voor een terrein-limo is niet stoer.
Dat zo'n apparaat groot en imposant overkomt is wel zo.
Maar ik begrijp ook niet waarom mensen zo'bn gigantische auto moeten hebben. Met mijn 1-serie vind ik de meeste parkeerplaatsen al krap en rij ik soms even door. (ik heb een fobie voor openslaande deuren tegen mijn auto's)
Waar laat je een X6 of Q7 als je even naar een winkel moet?? Parkeerplaatsen in NL zijn er niet op gemaakt hoor.
Ferrari 308 GTB QV (1983)
Alfa Giulia 1300 (1966)
Mazda Miata (1990 Daily driver)
BMW 320Ci (van GF)
Je mag het eigenlijk niet zeggen, maar een groot deel van de motivatie om zoiets te kopen is toch wel de 'bewijsdrang' en 'externe gelding' die dat uitstraalt. Niet?
Nu moet ik zeggen dat ik er zelf ook wel gevoelig aan ben (niet 100%, maar een beetje). Als je 7 zitplaatsen nodig hebt, is een LR Disco nu eenmaal stoerder dan een S-Max. Dus als je kan, waarom geen LaRo.
De X6 valt daar een beetje buiten, omdat het ding eigenlijk geen andere onderscheidende factoren heeft dan: groot, lomp, veel metaal, bmw en - persoonlijk niet maar vanuit de markt blijkbaar wel - stoer. Dus het is een nutteloze auto voor mij. Maar als ik ooit met een Disco afkom, mag je evengoed zeggen dat ik een fapper ben, want ik had ook een Kzienix 7 zitter kunnen kopen.
Doet me nu echt helemaal niks, die X6. Volgens mij is het een auto waar ook weer heel veel fout volk in gaat rijden.
Of wacht, het doet me toch wel wat. Een beetje X6 kost rond de 80k, lees ik. Welnu, als iemand 80k in de hand heeft om eens een knappe auto te kopen, en dan met zoiets thuiskomt, is ie niet goed wijs. :-)
Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.
En toch is het toegewezen quotum X6en voor Nederland reeds uitverkocht...........................
Tja, ik kocht er ook wat anders voor, dat terzijde..................
If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!
Ik dacht, jullie zitten mij met een kluitje om de tuin te foppen. Maar het klopt echt. Dat kutding kost dus serieus minimaal 80K.
En allemaal uitverkocht, dus. Hoeveel zijn er dat?
80K voor een AWD'tje met twijfelachtige terreincapaciteiten, al HELEMAAL twijfelachtige looks, en een drie liter dieselblokje erin.
Big fucking deal man. Hoe durven ze 't te vragen. Nou ja, wel knap, ze zijn allemaal verkocht. Marketing snappen ze als geen ander daar!
10K meer dan de basis-X5, ongelooflijk. :)
Mini Cooper Clubman "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks "Jasper val dood." - RH
Ik denk dat het het Range Rover Sport-effect is, met als voordeel dat je niet met Engelse roestbakken zit rond te scheuren, maar met Deutsche Gründlichkeit. Beiden zijn even nutteloos, maar de laatste gaat minder kapot :).
Oorspronkelijk geplaatst door rocketscienceBekijk bericht
Je mag het eigenlijk niet zeggen, maar een groot deel van de motivatie om zoiets te kopen is toch wel de 'bewijsdrang' en 'externe gelding' die dat uitstraalt. Niet?
Zou kunnen. Denk ook dat er een praktisch aspect aan kan zitten. De babyboomers hebben wat last van de drukte op de weg, en door hoog zitten kunnen ze dan net wat makkelijker anticiperen, wat wat meer 'rust' geeft bij het bumperkleven. En aangezien ze de ruimte in de auto verder niet nodig hebben en dat ook willen uitstralen kiezen ze nu voor een coupé hoog-zitter.
X6 kan ik niet aan wennen. Heel het SUV genre is niets voor mij eigenlijk, LaRo's ook niet.
Ken ut nie helpen, maar al die stadstractors, ik krijg altijd een beetje een beetje een lachje uit medelijden op me gezicht, hebbie weer zo'n zielepoot met zo'n Cayenne...........YUCK!....... Behalve 1,....1 vind ik echt mooi.....
das zo'n HSE Sport ding.
Ik vind het een vreselijk lelijk hok! Nog lelijker dan een X5, hoe is het mogelijk.
Het zal best goed rijden en van binnen mooi zijn, maar 80% van de mensen koopt zo'n ding omdat het een "dikke BMW is" volgens mij, want je moet toch stront in je ogen hebben wil je dat ding echt mooi vinden.
X6 vind ik een soort automobiele 'hunchback of the Notre Dame'. Prima logo, mooie afwerking, leuk interieur, maar wat moet je in vredesnaam met deze carrosserie!?!
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein
Van de week er 6 op een rij zien staan bij de dealer.
Ben wel onder de indruk, ik vind hem wel stoer, maar ook vooral GROOT.
Kennis van hem heeft er eentje besteld, in de lease :).
Kreeg te horen dat levering januari niet zou lukken, het zou een paar maandjes langer duren.
Ze worden dus goed verkocht, schijnbaar.
Comment