Weet je ... van die BMW's en zo ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts
  • rocketscience
    Senior Member
    • 05-06-08
    • 2856

    Weet je ... van die BMW's en zo ...

    Mijn ouwe 2.8 reihensex moet op de brug, iets met het hele remsysteem dat begint te flippen, ABS lichten die continue branden, en ... nadat de sleutel gecheckt was bij de garage met een km stand van 650.000 km ... algemene electriciteitsproblemen. Die is *out* dus, ik een huurwagen mee. Een 320D automaat van de E90-persuasion.
    Stap ik in het gebakje van - wat zal het zijn - 32.000 euro rond. Wat een 'tristessa'. Van die stoffen zitbankjes tot aan het te rechte dashboard over de Wibra grijze bekleding van de koffer. Ik was weer even vergeten hoe breed het spectrum van BMW weer is. Dit was gewoon 163PK niks, zeker niet met die Automaat. Een 3 kan toch zo enorm pauperig overkomen soms, als je voorbij de propellor kijkt.
    Als ik dan die vaute - laten we het erover eens zijn - Mondeo zie van net geen 30.000 (BE prijszetting), dan rij je wel geen premium, maar daar is ook alles mee gezegd.
    Rock on. RS.
  • SchnitzelStephan
    Waalkantenaar
    • 09-06-08
    • 10080

    #2
    Verkeerde blauwe forum. :)
    You know that reality is immaterial

    Comment

    • tiPanda
      Ege Gjalt
      • 06-06-08
      • 4177

      #3
      Tja. Een BMW rij je of omdat je propellorgeil bent, en je het gebrek aan value for money voor lief neemt om de 'status', of omdat BMWs erg goed rijden, ook in basistrim.

      persoonlijk vind ik het moeilijk om de extra prijs voor het BMW-rijden te rechtvaardigen, ik ben niet zo statusgeil. En als je elders voor hetzelfde geld meer vermogen of een betere aankleding kan krijgen, dan is het de vraag of een BMW wel echt zoveel specialer rijdt. Vooral als je 80% van de tijd rechtuit rijdt.

      aan de andere kant, heb je de centen voor een BMW met een hoop ervmogen, dan is de keus duidelijk.
      All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

      Comment

      • Romo
        Senior Member
        • 26-06-08
        • 2781

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
        Tja. Een BMW rij je of omdat je propellorgeil bent, en je het gebrek aan value for money voor lief neemt om de 'status', of omdat BMWs erg goed rijden, ook in basistrim.

        persoonlijk vind ik het moeilijk om de extra prijs voor het BMW-rijden te rechtvaardigen, ik ben niet zo statusgeil. En als je elders voor hetzelfde geld meer vermogen of een betere aankleding kan krijgen, dan is het de vraag of een BMW wel echt zoveel specialer rijdt. Vooral als je 80% van de tijd rechtuit rijdt.

        aan de andere kant, heb je de centen voor een BMW met een hoop ervmogen, dan is de keus duidelijk.

        Geldt ook voor Audi, Mercedes en andere meuk ( ja ook Ferrari en Porsche).......................koop dat wat je kan en wil betalen.....................
        Diegene die er over mekkert dat het te duur is voor het geld, kan het zelf vaak niet betalen................................( niet mekkeren dan, wel harder werken lijkt me.........:-))
        If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

        When they say nothing's wrong that's when you run

        Comment

        • Hansv
          Tuttut-hoho'er
          • 05-06-08
          • 22684

          #5
          Ha, die RS;

          Zeseneenhalve ton op't klokkie? Of was dat een tickvaud?
          Scherven brengen gelul.

          Comment

          • rocketscience
            Senior Member
            • 05-06-08
            • 2856

            #6
            LOL@Pavlov response van ROMO :-)
            Hansv: Was blijkbaar een electrisch probleempje.
            650.000 km is er een beetje over. :-)
            Last edited by rocketscience; 07-07-08, 16:01.
            Rock on. RS.

            Comment

            • Romo
              Senior Member
              • 26-06-08
              • 2781

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door rocketscience Bekijk bericht
              LOL@Pavlov response van ROMO :-)
              Hansv: Was blijkbaar een electrisch probleempje.
              650.000 km is er een beetje over. :-)

              Mooi he..............., maar ja, ik ben dan ook een echte liefhebber he....:-)
              If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

              When they say nothing's wrong that's when you run

              Comment

              • Harry
                Admin
                • 06-06-08
                • 26923

                #8
                Sommige premium-auto's kunnen er idd behoorlijk kaal en saai uitzien.
                Dat was de reden dat ik hiervoor een tutti lampioni (ja, ik gebruik dat nog steeds schaamteloos :-) Alfa 147 Esclusiva reed.
                Was nog geen 30K, had 140pk, leer, climate etc etc etc

                Maar toch ben ik heel erg blij met mijn 118D. De stap terug naar Alfa gaat moeilijk worden, behalve als ze z.s.m. weer terugkomen met RWD.
                Qua styling prijs/kwaliteit is Alfa namelijk beter dan BMW, maar qua rij-gevoel bevalt BMW mij (op dit moment) beter.

                Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)



                Comment

                • rocketscience
                  Senior Member
                  • 05-06-08
                  • 2856

                  #9
                  Viel me trouwens op deze morgen bij die E90, je zit wel heel erg kortbij de voorruit, toen ik mijn E46 terug had zag ik dat het daar minder was ... je hebt meer 'dash' voor je. Die ruit staat echt serieus recht, zeker in vgl met een cab forward koets als de Mondeo, waar je redelijk irritante reflecties hebt langs de binnenkant (ventialtieroosters en zo).
                  Ik moet zeggen dat ik nog altijd val als een baksteen voor die ouwe groene boswachterbak van mij - bijna 10 jaar oud. Ik ben een soort van 'retromensch' denk ik dan maar - of gewoon een pre-Bangle BMW-mensch, dat kan ook.
                  Rock on. RS.

                  Comment

                  • řlle
                    Das Beste oder nichts
                    • 05-06-08
                    • 4750

                    #10
                    Standaardbekleding vind ik bij BMW altijd lelijk, dat doet Audi/VW toch heel wat beter.

                    Comment

                    • Romo
                      Senior Member
                      • 26-06-08
                      • 2781

                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door řlle Bekijk bericht
                      Standaardbekleding vind ik bij BMW altijd lelijk, dat doet Audi/VW toch heel wat beter.
                      Standaard stoelen zijn ook de beste meuk bij BMW..........................`t zou verboden moeten worden.........................

                      Wil je het goed hebben, en dat wil je ( tenminste als je rug je lief is), dan moet je in de buidel bij BMW....................`t is niet anders.....................
                      Last edited by Romo; 08-07-08, 19:12.
                      If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

                      When they say nothing's wrong that's when you run

                      Comment

                      • SchnitzelStephan
                        Waalkantenaar
                        • 09-06-08
                        • 10080

                        #12
                        Dan zal ik wel weer gek zijn, maar ik stap na 1000 km op de standaardstoelen gewoon fit uit hoor...
                        You know that reality is immaterial

                        Comment

                        • Romo
                          Senior Member
                          • 26-06-08
                          • 2781

                          #13
                          Ik ben te verwend met M3 zetels.................dat zal het zijn............:-)

                          Ben wel eens met een 120i op stap geweest, `t zal aan mij liggen, maar die stoelen zijn echt meuk dus, sorry, no offence.

                          Te weinig lumbaal steun, geen zijdelingse steun, nou laat maar...........
                          If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

                          When they say nothing's wrong that's when you run

                          Comment

                          • Marcel323ti
                            The Transporter
                            • 11-06-08
                            • 173

                            #14
                            In de e60 heb ik ook gewone stoelen met als extra de opblaasbare lendesteun.
                            Een half jaar heb ik zitten kloten om een goede positie te vinden. Uiteindelijk die hele lendesteun in de nul-stand gezet...en ik moet zeggen, ik zit helemaal prima, nog beter dan in de BMW sportstoelen uit m'n 323ti.

                            Mijn collega is wat forser dan ik, die loopt ook altijd te klagen over de standaard stoel in zijn e60, misschien dus te maken met je lengte en/of gewicht?

                            Comment

                            • SchnitzelStephan
                              Waalkantenaar
                              • 09-06-08
                              • 10080

                              #15
                              Maat van mij rijdt een E46 328i met leer en sportstoelen, en dat vind ik weer niks, moet ik zeggen.

                              Als bestuurder gaat het nog wel, maar als bijrijder kon ik geen lekkere zit vinden...
                              You know that reality is immaterial

                              Comment

                              • Dennis Cavallino
                                Disclaimer: MMGHND
                                • 06-06-08
                                • 11601

                                #16
                                @RS: Helemaal eens. De Mondeo is binnen dat budget gewoon de betere keuze dan de 3 serie. Een BMW is pas 'ok' als er leer in zit en knappe wielen erop. En dan nog snap ik soms alle heisa niet. Sturen doen ze goed, maar zeker niet dan een Mondeo. Pas bij de snellere exemplaren worden de verschillen duidelijk. Dan is het in de Mondeo allemaal net-niet en begint de BMW langzaam aan te kloppen, hoe sneller, hoe beter.

                                Een kennis van me heeft een gechipte Mondeo met 19 inch en dat vind ik dus helemaal niets. Wel snel, maar niet verfijnd... Bij snelle BMW's is dat juist 't tegenovergestelde. Mijn Mondeo TDCI Ghia met 17 inch was echt helemaal top, veel verder moet je niet gaan. Daar kunnen weinig BMW's in dezelfde prijsklasse (1 serie was er toen nog niet) tegenop.

                                Comment

                                • Dennis Cavallino
                                  Disclaimer: MMGHND
                                  • 06-06-08
                                  • 11601

                                  #17
                                  In de E60 heb ik ook veel km's gemaakt met de standaardstoelen + lendesteun, op zich prima, maar iedere keer als ik in een exemplaar met sport/comfortstoelen reed dacht ik: WALHALLA!

                                  Mondeo stoelen (met leer, electrisch) waren prima. Met Ruud weleens meegereden in de Mondeo, maar die had ook een Titanium of Platinum pakketje dus die stoelen waren identiek als die ik had volgens mij.

                                  Comment

                                  • brun
                                    Writer, baby.
                                    • 05-06-08
                                    • 22487

                                    #18
                                    Hoe het bij BMW zit, weet ik niet, maar van Audi weet ik dat ze alleen op de opties verdienen.

                                    De prijs van een kale basisuitvoering van een model is dus zo'n beetje gelijk aan de ontwikkelings- en productiekosten. Nul winstmarge. Maar dan begint het. Een goeie airco? Radio? Leuke velgen? Daar betaal je voor en ongeveer de helft van het bedrag is nettowinst voor Audi. Metallic lak? Leren bekleding? Winstmarge is 90 tot 100 procent, want het kost in productie en grondstoffen nauwelijks meer dan gewone lak of stoffen bekleding.

                                    Het zijn dus de opties die je nekken, maar de kas van de fabrikant spekken. :-)

                                    Bij VW trouwens hetzelfde. Op alle auto's uit één familie (de Golf bijvoorbeeld) wordt in totaal ongeveer 8 procent nettowinst gemaakt.
                                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                    Comment

                                    • Jasper
                                      Relsmurf Emeritus
                                      • 06-06-08
                                      • 50823

                                      #19
                                      Frappant inderdaad hoe dat per merk verschilt. Ik was vorige week bij Lexus, drooggeilen op een IS250.

                                      - "Ken d'r ook leer in"

                                      * "Ja man"

                                      - "Hoeveul kos da?" *bereid zich voor om te bukken*

                                      * "1250"

                                      - "Wa, per stoel?"

                                      * "Nee man, de ganse woage"

                                      :)

                                      Kijk, bij die auto wordt er al gezond geld verdiend op de basisversie zelf, door een uitgehoonde Avensis RWD als premium in de markt te zetten. :)
                                      Ik bedoel, bij de meest merken in die klasse is volledig leder toch ineens makkelijk 3 mille hoor.
                                      Mini Cooper Clubman
                                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                      "Jasper val dood." - RH

                                      Comment

                                      • SchnitzelStephan
                                        Waalkantenaar
                                        • 09-06-08
                                        • 10080

                                        #20
                                        Maak je het proefritverslag minstens zo spannend als van de E46 320ciA ? :p
                                        You know that reality is immaterial

                                        Comment

                                        • Jasper
                                          Relsmurf Emeritus
                                          • 06-06-08
                                          • 50823

                                          #21
                                          Ja, daar trillen de stalkfiles nu NOG van, van die ene proefrit in 2000 of zo. :):)

                                          Maarreuh, dit was showroomfappen he. Ik heb er geen meter in gereden. Nou KAN ik natuurlijk helemaal Panda gaan en vier kantjes volschrijven over de geweldige bekerhouderterugveerdemperstabiliteit of zo. Maar dat doe ik maar niet. :)
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                          "Jasper val dood." - RH

                                          Comment

                                          • wooter
                                            Lichtbalkpsychoot
                                            • 07-06-08
                                            • 1880

                                            #22
                                            Ik zie het verschil niet... 1250€ voor leder in een Lexus versus 1850€ voor leder in een BMW 318d. Bij een Ford Mondeo kost het 1550€.

                                            Ik heb BMW gekozen omdat ie erg goed rijdt, ook in basistrim. Die basistrim was overigens opgelegd door de werkgever. Nog 7 dagen en ik zeg doei tegen die werkgever - en de bijbehorende basistrim-BMW :).
                                            2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

                                            Comment

                                            • Jasper
                                              Relsmurf Emeritus
                                              • 06-06-08
                                              • 50823

                                              #23
                                              Nou ja, voor Belgica kan ik niet spreken, maar een korte snuffelactie door de huidige 3-serie prijslijst leer mij dat ledâh in een Dreiâh je €2.500 kost, het dubbele van wat Sexus er voor rekent. Vinnik toch pittig.
                                              Mini Cooper Clubman
                                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                              "Jasper val dood." - RH

                                              Comment

                                              • wooter
                                                Lichtbalkpsychoot
                                                • 07-06-08
                                                • 1880

                                                #24
                                                Ga ik net kijken wat leder op een Toy^H^H^HLexus moet kosten in België, staat er op hun site:


                                                "Bij Lexus streven we naar perfectie. Daarom hebben we een bijna obsessief oog voor detail. Alles moet kloppen."
                                                ... Maar daarbij zijn ze wel de perfecte ruimte op de achterbank en de perfect grote spiegels vergeten ;)

                                                Leder op een IS 220d Business kost overigens 1970€ in de bels, maar dan krijg je er ook in 8 richtingen elektrisch verstelbare voorzetels bij.

                                                Daar is de hiaat van Lexus en het voordeel van BMW: Lexus kan je enkel eenheidsworst bieden, met dat Leder pack, een schuifdak, een Navigatie & multimediapack voor 3930€ en parking assist sensoren aan 665€.

                                                'k kan op de Bels website nog niet eens velgen kiezen voor dat ding met flaporen!
                                                2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

                                                Comment

                                                • Harry
                                                  Admin
                                                  • 06-06-08
                                                  • 26923

                                                  #25
                                                  Die oude draadjes zijn soms toch echt wel leuk.
                                                  TS heeft zich bv over zijn BMW-fobie heen gezet en is all-in gegaan met een fully loaded 3-serie ipv een kaal hok :-)

                                                  Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                  BMW 320Ci (van GF)



                                                  Comment

                                                  • zoefie
                                                    Senior Member
                                                    • 18-05-10
                                                    • 1029

                                                    #26
                                                    Hier maar?

                                                    Ik wist dat het bestond, maar vanochtend kwam ik er een tegen: BMW met verlichte nieren .

                                                    Wat is het volgende, een verlicht Flipje op het dak?

                                                    Comment

                                                    • Harry
                                                      Admin
                                                      • 06-06-08
                                                      • 26923

                                                      #27
                                                      Een nw XM denk ik?
                                                      Of heeft de nw i7 dit ook?

                                                      Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                      BMW 320Ci (van GF)



                                                      Comment

                                                      • veejay
                                                        Premium Member
                                                        • 05-06-08
                                                        • 2251

                                                        #28
                                                        Skoda heeft dat toch ook al een tijdje?
                                                        ----------------------------------------------------
                                                        F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
                                                        ----------------------------------------------------

                                                        Comment

                                                        • Vulles
                                                          Eeuwige twijfelaar
                                                          • 10-04-14
                                                          • 1290

                                                          #29
                                                          Ik kwam inderdaad laatst een nieuwe 7 tegen met verlichte nieren, wat een gedrocht!

                                                          Comment

                                                          • Streamz
                                                            Senior Member
                                                            • 09-06-08
                                                            • 4630

                                                            #30
                                                            Nieuwe 5 kun je het ook op bestellen. Niet gedaan, is echt proleterig.

                                                            Comment

                                                            • Veloce
                                                              • 23-06-08
                                                              • 8886

                                                              #31
                                                              Gisteravond reed er een XM achter me met van die verlichte nieren. Wat een kansloze pauperkermis is dat, zeg.
                                                              Kerel achter het stuur kende ik ook nog, type narcistisch zakenmannetje dat zich wilt laten gelden op de weg. Reed voorheen een 2x een X6M, ook al zo'n subtiel apparaat.
                                                              Attached Files
                                                              Last edited by Veloce; 23-03-24, 16:09.
                                                              Giulia Super '65 GTA 1300 Junior Evocazione '67 Spider 2.0 Veloce '86 Giulia 2.0T Squadra '20

                                                              Comment

                                                              • netraam
                                                                Wahnsinn
                                                                • 28-06-09
                                                                • 27273

                                                                #32
                                                                In Moskou of Beijing ben je vast helemaal het mannetje met zo'n gedrocht. Hier ben je een beetje sneu.
                                                                I fart in your general direction

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X