Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

E30 vs E90

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• E30 vs E90

Two touring cars, one track and 17 years between them - but just how different are they? PH finds out...
    Hyundai Kauai EV 64 kWh - my 20 - 34K + 14K km

Ha, die LN;

Mooi vergelijk; de ontwikkelingen gaan hard. Banden en remmen zijn volgens mij de enige plekken waar voor die E30 nog wel iets te halen valt zonder de auto compleet te moeten doorontwikkelen. De E30 M3 is een legende, maar duidelijk door de tijd ingehaald als het om de harde cijfers gaat.
    Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
      Ha, die LN;

Mooi vergelijk; de ontwikkelingen gaan hard. Banden en remmen zijn volgens mij de enige plekken waar voor die E30 nog wel iets te halen valt zonder de auto compleet te moeten doorontwikkelen.
      Wat dacht je van spoorbreedte? De standaard E90 is al 14cm breder dan een E30 en deze opgeklopte variant(de regels staan dus ook meer toe, niet onbelangrijk) loopt waarschijnlijk tegen de 20cm voordeel. Doe je hetzelfde bij de E30 M3 dan scheelt dat hele seconden.
      Every second of your life is a part of your song

Comment

Ha, die MN-P;

Natuurlijk, maar dan kom je op het punt dat je echt constructief zal moeten gaan ingrijpen.
        Het lijkt me namelijk niet echt wijs om met 100mm spoorverbreders per naaf te gaan rondtuffen met die M3....
        Scherven brengen gelul.

Comment

Interssante link, LN, thanx.
          "Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
          Mattheüs 7:3-5
          "I believe most things can be said in a few lines."-Enzo Ferrari
          "One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
          "The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
            Ha, die MN-P;

Natuurlijk, maar dan kom je op het punt dat je echt constructief zal moeten gaan ingrijpen.
            Het lijkt me namelijk niet echt wijs om met 100mm spoorverbreders per naaf te gaan rondtuffen met die M3....
            Klopt, maar het heeft niks met snelle ontwikkelingen te maken, dit wisten ze 30 jaar geleden ook al, alleen mocht het niet(tenzij de straatvariant het ook had). :-)

Comment

Ha, die MN-P;

Uiteraard had je toen ook met reglementen te maken, maar ik denk dat een E30 M3 ook met de spoorbreedtes van deze E90 nog in het stof zou bijten; twintig jaar is een lange tijd in de racelarij.
              Scherven brengen gelul.

Comment

Inderdaad. Spoorbreedte vergroten van de E30 dan(niet origineel) dan ook 250kg eraf van de E90 en/of 40pk erbij.:)

Sophia Loren vs Eva Longoria zegmaar....:)
                "Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
                Mattheüs 7:3-5
                "I believe most things can be said in a few lines."-Enzo Ferrari
                "One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
                "The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris

Comment

@Hans: Zeg ik dat ze dan even snel worden? Om de volledige 10 seconden(Priaulx' schatting) toe te schrijven aan vooruitgang gaat mij gewoon iets te ver.

Comment

gelukkig hebben we de foto's nog :)
                    Hyundai Kauai EV 64 kWh - my 20 - 34K + 14K km

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡