Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

E46/3 330i, der Ramponierungsfaden

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Ik zou de achterdempers gewoon laten zitten als ik het zo lees. Ik heb bij mijn e91 met M-onderstel en 230 dkm de originele achterdempers uit verveling vervangen door Bilstein b8 en dat was zonde van het geld. Het verschil was net merkbaar maar zeker niet het vervangen waard.
    Last edited by Dr.Agan; 11-12-18, 15:56.

Comment

Ik ga dat in eerste instantie ook doen en er even mee rondrijden om te voelen hoe het is. Achterdempers zijn alsnog zo vervangen, is echt super eenvoudig aan de achterkant. Het weghalen en weer netjes terugplaatsen van de bekleding in de kofferbak is nog het meeste werk. En achterdempers kosten niet veel.

Comment

Ik heb vorig jaar bij onze 320 ook de achterdempers vervangen. Maar die waren verroest.
        Is prima te doen op die bekleding na idd.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Nou,de dempers zijn vervangen. Uiteraard nog een paar obstakels in het klusje dus ik was blij dat ik het niet solo deed. Mijn verenklemmen bleken niet meer in orde, het schroefdraad is ingevreten. Gelukkig was er nog een kennis in de buurt met een goed ingevette set verenklemmen, want die heb je wel nodig om ze samen te persen. Aardig dikke veren dus er is ook aardig wat kracht voor nodig om ze samen te drukken. Je moet ook niet hebben dat zo'n veer los schiet want die gaat zo door het dak naar buiten. Of door je romp of zo.

Natuurlijk zaten de tapse bouten flink vast in de draagarm maar een speciale klem en wat IMAL deden hun werk. Ook moest er een dop 22 en een steeksleutel aangepast worden met de slijpschijf om de klus te kunnen klaren.

Nu het er onder zit is het verschil best wel merkbaar bij het rijden. Ik ga de achterkant ook nog doen en vervang dan meteen ook de rubbers van de draagarm.

Ook de stangetjes tussen stabilisator en veerpoot ga ik vervangen. Ze zijn nog goed, maar de rubber afdichting van eentje was compleet doorgescheurd. Die blijft dus niet lang goed.

Comment

• Zojuist de achterdempers besteld. Uiteraard wee inclusief veerpootlagers, eindstops en stofkappen. En gelijk vier pendelsteunen (oftewel stabilisatorsteunen) besteld. Dan is het straks weer lekker fris en solide, als het goed is.

Comment

Working...
            X