Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Golf GTI, maar dan 230+ pk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Golf GTI, maar dan 230+ pk

Importeur bereidt heftiger Golf GTI voor

Om de Volkswagen Golf GTI van de huidige generatie een passend afscheid te bezorgen komt importeur Pon´s automobielhandel met een zeer heftige versie van de hete hatchback. En die krijgt meer dan de 230 pk van de Edition 30!

Hoeveel vermogen de 2.0 turbo exact krijgt, kon de woordvoerder van de importeur nog niet zeggen, maar dat het meer dan 230 pk wordt, staat vast. Standaard levert de GTI-motor 200 pk. Er komt een gelimiteerde oplage van 300 stuks, en in september start de uitlevering van deze uitzwaai-GTI. Hij krijgt bovendien een riante uitrusting mee, met onder meer navigatie. De exacte specificaties en uitrusting houdt Pon nog even onder de pet, maar houdt de komende tijd deze website in de gaten. Het betreft een eigen initiatief van de Nederlandse importeur, dus die ´final edition´ zal binnen notime een collectors item worden. Pon heeft wel eerder speciaal voor de Nederlandse markt een Golf GTI getuned, in 2001 kwam de GTI Edition met een tot 210 pk opgevoerde 1.8 turbo. Terwijl sommige bijzondere uitvoeringen juist weer aan onze neus voorbijgaan, zoals recent nog de Golf GTI Pirelli met 230 pk, maar als de ´Nederlandse afscheids-GTI´ 240 pk of meer krijgt zal niemand daar rouwig om zijn.

bron: Nu.nl
    Oliestoken voor het goede doel

Kom maar op met de 272pk 2.0TFSI uit de S3! Technisch volgens mij gelijk aan motor van de Edition 30 maar het staat wel leuk.

Comment

S3 heeft toch een paar speciale aanpassingen staat me bij? Sterkere zuigers en zo.
      En een S3 heeft 4wd. Deze Golf is een special edition van Pon, dus zal niet opeens 4wd hebben.

Maar even goed. Ik ben wel serieus geïnteresseerd in zo'n GTI.
      All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
        S3 heeft toch een paar speciale aanpassingen staat me bij? Sterkere zuigers en zo.
        En een S3 heeft 4wd. Deze Golf is een special edition van Pon, dus zal niet opeens 4wd hebben.

Maar even goed. Ik ben wel serieus geïnteresseerd in zo'n GTI.
        Ha, die Panda;

Weet je dat wel zeker? Man, met 272pk zorgt zo'n ding voor whiplashes zonder te crashen....
        ;-)
        Scherven brengen gelul.

Comment

Wordt 240pk ipv de normale 200pk...

Comment

Kreeg net een folder: 240pk van ABT, Xenon, navigatie voor nog geen 32k.
            Voor 1000 Euro lederen bekleding.

Zie er nu maar eens 1 2-dehands te slijten ;-)
            Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

32k ?

Ik stond vandaag toevallig bij de VW dealer in Son en Breugel te kijken naar een GTI 30. Verschrikkelijk lelijke velgen kreeg je d'r gratis bij voor de 40k die je ervoor moest aftikken. Dan lijkt mij dat die 32k een foutje is?
              All you need to remember is the number '70' .

Comment

http://www.volkswagen.nl/home/over_v..._D0Lnl,00.html

32k dus.

Comment

En dan te bedenken dat de 2.0 TFSI met een van der Velden-kuurtje tot de 350pk gaat.

Laatst hebben Patrick9/11 en ik de steroïden-Leon Cupra van Ed op 255 op de GPS geklokt met nog wat over toen we naar de Ring reden. En dan is de topsnelheid niet eens de pièce de résistance van deze auto. Dat is de brute accelleratie, zoals een onfortuinlijke motorrijder op een 750cc mocht meemaken, haha.

Wel zuipen als een Pool, dat ding. Zelfs met de spaarstand was de tank zo leeg. Wel een "nadeeltje"...
                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Paco, de 240pk komt uit de 2.0TFSI met 200pk met een Abt-chip. De 350pk is gebaseerd op de Cupra/S3/Edition30 versie van de 2.0TFSI.

Comment

Ja, zeg ik toch. Cupra Leon.

Het verschil is ondermeer de grotere turbo, maar in wezen nog steeds het 2.0 blok. M.a.w. 240pk is niet zo spectaculair.
                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Haha, je mag het met iedere auto tegen mijn tamme 800cc proberen tot 200kmh.....

Comment

Onlangs nog dacht een Leon FR rijder me bij een verkeerslicht voor te kunnen blijven, op de motor. Maar het verschil is best groot hoor. Zelf mijn ultratamme 650cc 2-cilinder gaat binnen 4s naar de 100. Tussenacceleratie van 120 naar 140 in een seconde of zo. Daarboven is het wel op, maar ook geheel oninteressant.

32k Voor 240pk is niet slecht. Zeker niet als het gewoon een seriemodel betreft.
                          Ik hoef 'm trouwens niet. Langzaamaan toch geconcludeerd dat DSG in deze auto thuishoort.

Comment

Mooie aanbieding idd! 32K voor de GTI met 240pk is echt netjes!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Maar DSG is niet eens een optie voor die limited Edition.

Comment

Een snelle Golf is gewoon een bejaarden auto :-)

http://www.autoweek.nl/video.php?id=1124
                                Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

De gemiddelde leeftijd van de koper van een nieuwe auto is iets van 56 jaar?

Denk daar maar eens over na... Gepensioneerden kopen dus de nieuwe auto's.

Comment

Ha, die Cobraman;

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                    Een snelle Golf is gewoon een bejaarden auto :-)

http://www.autoweek.nl/video.php?id=1124
                                    Onthoud jij dat kenteken nou maar. Je mocht eens onverhoopt in de buurt zijn....
                                    Scherven brengen gelul.

Comment

Haha, ik zie het al helemaal voor me. Kom je als petje aan met je nieuwe VR6 bij je matties. En dan zeggen ' ja van een oud vrouwtje geweest'....

:o)
                                      BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                                        Denk daar maar eens over na... Gepensioneerden kopen dus de nieuwe auto's.
                                        Ligt dat aan de generatie, of aan de leeftijd? Ik bedoel; zullen wij met z'n allen op bejaarde leeftijd ook nieuwe auto's kopen? Of houden we ons kooppatroon van de generatie vast.
                                        Forza!

Comment

De pensionados van nu zitten gewoon goed in de slappe was....hebben de gouden tijden meegemaakt en flinke reserves opgebouwd.
                                          Zal er voor de meeste van ons niet in zitten.

Comment

Ha, die CWATR;

Ik denk dat ook sterk in het voordeel van de huidge generatie gepensioneerden werkt dat zij eigenlijk nooit echt hebben 'geleerd' te consumeren op de manier zoals men dat tegenwoordig doet; daardoor gaan hun euro's ook veel langer mee.
                                            Scherven brengen gelul.

Comment

Working...
                                            X