Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

964 C2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • 964 C2

    Sinds gisteren hebben we een porsche erbij gekocht, een 964 C2 uit 1990. Handbak, donkerblauw met donkerblauw en donkerblauw. (Resp. carrosserie, bekleding en kap.)

    Het is een cabrio, en nu heb ik daar zelfs weinig mee. Porsche's cabrio. Zo'n ding hoort gewoon dicht, riep ik altijd. Ik begon zelfs eerst over 'kinderwagen kap' en 'kappersmeuk'. Nu hij er eenmaal staat, denk ik.. tja. toch wel leuk.

    Misschien ligt het aan het weer, en is het met regen een treurige, bedompte bedoening. Maar voor nu is het leuk. Verder vind ik de 964 wel een erg geslaagd model, met de koplampheuvels als geleidepunten voor je tijdens het rijden.

    Maar rijdt het dan lekker, die oude troep? Ja! wat een verrassing. Heel solide, gericht en lekker sturend. Ik kan me de 3.0 SC nog herinneren, dat die veel onzekerder aanvoelde en flink 'zwieberde'. Om over de 2.4E nog maar niet te beginnen. De 964 was duidelijk een heel stuk voorwaarts vanaf de 930. Ik heb een avondje echt heerlijk rondgetourd met veel veel grip. verbazingwekkend goed rijdende auto voor 18 jaar oud.

    Alle nadelen en problemen volgen later in het draadje, want het is nu alleen nog maar leuk :)

    foto's:


    Last edited by Scudetto; 25-07-08, 11:50.
    Forza!

  • #2
    Hoe maak ik trouwens thumbnails van die grote plaatjes?
    Forza!

    Comment


    • #3
      Leuk man! Gefeliciteerd!
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

      Comment


      • #4
        Ha, die Scudetto;

        Als je dan toch in een cabrio kruipt, dan meteen mar een echte!
        Gaaf man, gefeliciteerd!
        Scherven brengen gelul.

        Comment


        • #5
          Potdomme man, goeie shit.
          964 roeleert!

          Veel plezier ermee!
          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

          Comment


          • #6
            thanks, en inderdaad veel leuker dan de TT cabrio waar ik nooit in reed en nu helemaal niets meer staat te doen.

            Op de foto's is de auto nog heel vies trouwens, dit weekend maar eens wassen en goed droog rijden :)
            Forza!

            Comment


            • #7
              Toe maar hoor! En de collectie wordt steeds maar uitgebreid :)

              Veel plezier ermee!

              Comment


              • #8
                hebben ze je verzekerd dat dit een echte porshe is? de echte porshe met ronde koplampen is een 911 dus als hier 964 opstaat is het misschien geen echte.

                Comment


                • #9
                  Het ding heet PORSCHE.

                  P-O-R-S-C-H-E. Dus niet Porshe. Of Porche.

                  En namaakporsches bestaan niet. Punt.
                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                  Comment


                  • #10
                    Gaaf weer man! En is de garage nog steeds niet vol bij jullie? :-)

                    En een coupé is mooier idd, maar dit is wel heel erg mooi voor naast de 993TT natuurlijk. :-) En cabrio rijden is ook heel erg leuk!
                    Ik ben wel benieuwd wat de auto aan onderhoud gaat kosten etc. 964 is toch een beetje berucht wat dat betreft.

                    Ferrari 308 GTB QV (1983)
                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                    BMW 320Ci (van GF)



                    Comment


                    • #11
                      Zie dit topic nu pas. Schitterende 964 zeg ! Hij blijft mooi...

                      Veel plezier ermee !
                      Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

                      Comment


                      • #12
                        mooi ding scudetto. Wat is sneller: jouw GTA of die porsche? volgens mij hebben ze allebei rond de 250pk toch?
                        Bmw f11 525d e46 330 cabrio

                        Comment


                        • #13
                          @ Jim rofl :) ik hoop niet dat je het serieus meent.

                          de garage is nog niet vol :) alleen wel een extra cabrio na de 9-3 cabrio en de TT cabrio. Dus er moet wel wat weg (hou de kofferbakhandel in de gaten ;)) Tot nu toe geen problemen met de 964 gehad, en blijft droog ondanks de stortbuien van afgelopen weken. Ook onder de motorkap blijft het droog en de bekende conversie is ook uitgevoerd. Ik zag dat de olie koeler voorin niet helemaal fris meer afdicht, dus daar moet even naar gekeken worden.

                          En wat is er sneller.. tja... op papier is dat de 964. (5,7 om 6,3 naar de 100 en beide rond de 250 km/h top) De porsche is wel een stuk ouder, en het ligt ook aan de bestuurder natuurlijk. :) Ik zal eens een vergelijkend testje uitvoeren met wisseling van wagens. Het zal er inderdaad om hangen.
                          Forza!

                          Comment


                          • #14
                            5,7 naar de 100??
                            Zo, dat is nog aardig rap dan!

                            Met de conversie bedoel je de G50 versnellingsbak?
                            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                            Comment


                            • #15
                              Ach een 3.2 Carrera met 231pk doet 0-100 ook in 5,9 of 6,2 seconden (verschillende bronnen), maar dat lukt je niet zomaar hoor.
                              Een op papier tragere moderne auto is IRL meestal toch sneller. o.a. omdat het schakelen etc allemaal veel sneller kan en eigenlijk alles makkelijker gaat.

                              Dus ik zet mijn geld op de 147GTA!

                              Ferrari 308 GTB QV (1983)
                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                              BMW 320Ci (van GF)



                              Comment


                              • #16
                                Mooi exemplaar! Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                  Met de conversie bedoel je de G50 versnellingsbak?
                                  sorry. Conversie = modificatie.
                                  De eerste 964's wilden nog wel eens wat olie zweten. Fabricage 'foutje', maar dat werd later verholpen in de productie, en de oudere motoren waren te modificeren om het daarbij ook te verhelpen.
                                  Forza!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Als er elke dag een halve liter olie onder een 964 ligt, noemt Porsche dat dus 'zweten'? :-)

                                    Was wel een serieus probleem van die auto's idd.

                                    Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                    BMW 320Ci (van GF)



                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                      Als er elke dag een halve liter olie onder een 964 ligt, noemt Porsche dat dus 'zweten'? :-)

                                      Was wel een serieus probleem van die auto's idd.
                                      Mwoa, overdrijven is ook een vak. Vlasblom had laatst een '89er C4 staan voor onderhoud, van 'n klant dus. Dik 2 ton op de klok, ongemodificeerd (vwb de koppen iig, de onsteking was wel gemodificeerd) en inderdaad wel een beetje zweterig, maar amper 1 liter olieverbruik/verlies tussen de beurtjes. De auto reed overigens zonder undertray achter, om 't blok koeler te houden. Maakt 't meteen makkelijker om olieleckage bij te houden, want anders blijft er veel op 't traytje liggen.

                                      Tuurlijk, de latere 964s zijn niet voor niets anders afgeleverd, en als de motor echt olie verliest is het een modificatie waard, maar om het nou meteen te roepen dat het een "serieus" probleem is voor alle 964s... Bruggetje te ver IMHO.
                                      Hubraum statt Spoiler

                                      Comment


                                      • #20
                                        "die auto's" = vroege 964's.

                                        Verder staat de 964 sowieso niet bekend als de meest degelijke 911.
                                        Ik zou een Carrera 4 uit 1989/1990 i.e.g. laten staan als ik zoiets zou willen.

                                        Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                        BMW 320Ci (van GF)



                                        Comment


                                        • #21
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                          "die auto's" = vroege 964's.

                                          Verder staat de 964 sowieso niet bekend als de meest degelijke 911.
                                          Ik zou een Carrera 4 uit 1989/1990 i.e.g. laten staan als ik zoiets zou willen.
                                          Smaken verschillen :) Ik denk dan: we zijn 18 jaar verder. De "kinderziektes" zijn er wel uit. Als de prijs goed is en de TLC in het verleden ook zou ik een '89er/'90er niet laten staan. Een C4 wel, maar dat is gewoon niet mijn soort auto qua aandrijvingconcept.

                                          Dezelfde Porsche specialist uit mijn vorige commentaar is overigens véél beter te spreken over vroege 964s dan over alle watergekoelde 6 pits Porsches (986, 987, 996, 997), vooral waar het op zaken als interieurkwaliteit aankomt.
                                          Hubraum statt Spoiler

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ik ben aardig op de hoogte van de 911 typenummers, maar welke modellen zijn de 986 en de 987?
                                            Auto's: veel...

                                            Comment


                                            • #23
                                              @Red205

                                              Da's de Boxster.
                                              2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

                                              Comment


                                              • #24
                                                VOor red205 is er duidelijk maar 1 Porsche! :-)

                                                Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                BMW 320Ci (van GF)



                                                Comment


                                                • #25
                                                  Update:
                                                  er is nog niets mis. :) De oliekoeler voorin had een paar nieuwe rubbers nodig, maar dat mocht geen naam hebben. Waarschijnlijk komt er nog een 964 coupé bij, omdat dit zo'n verrassend goed rijdende auto is. Misschien dan een C4, maar ik ben nog op zoek naar eventuele nadelen van het C4 systeem van de 964 (anyone?)

                                                  Er moet ook nog wat weg, dus waarschijnlijk moet de 993 TT het ontgelden. Ondertussen nog geen fatsoenlijke foto's / rij-impressies van gemaakt of überhaupt een beloofde meeting mee bezocht, maar dat 1e zal ik sowieso nog doen.

                                                  Misschien later nog een andere, of een 965 (RWD turbo *hartje*)
                                                  Forza!

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ha, die Scudetto;

                                                    Wat ik altijd heb begrepen is dat de vierwielaandrijving van de 964C4 nogal wat nadelige onvloeden heeft op het weggedrag. Minder precies sturen, meer onderstuurd, ergens werd het ooit omschreven dat de auto wat meer zou 'wringen' (huh?). Waarbij wel moet worden aangetekend dat de verschillen zich pas bij stevig stuurwerk echt duidelijk voordoen. Bij de 993 schijnt een en ander met een andersoortig differentieel helemaal verholpen te zijn en zouden de aangedreven voorwielen zich hoegenaamd niet meer negatief manifesteren.
                                                    Oh ja; als je een 965 zoekt, dan wel de 3.6, toch?
                                                    Scherven brengen gelul.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      993TT weg??
                                                      Oei, jammer man. Waarom eigenlijk?
                                                      Valt hij op 1 of andere manier tegen? Kan ik me haast niet voorstellen namelijk.

                                                      964 zal idd best fijn rijden ja. Ik blijf hopen dat hij het perfect blijft doen. Het is en blijft een supermooie 911 namelijk.

                                                      Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                      BMW 320Ci (van GF)



                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Hmja, er is niets mis met de 993TT. Eigenlijk. Stiekem. Is de kleur Feuerwehr-Rot (hoe heet het ookalweer?) toch wat heftig. Je moet er van houden denk ik. Je bent bij voorbaat al een aso, ook al rij je 30 waar je 50 mag. Het is Nederland op z'n smalst en een waardeloze reden om een auto weg te doen, maar toch.. Volgende keer maar een zilvergrijze :)

                                                        964 C4 klinkt een beetje als nog niet goed uitgebalanceerd 4WD systeem. Voor een C4 dus eerder bij 993 en later zoeken?


                                                        een 3.6? (turbo II toch?) Als we die ooit kunnen vinden in goede staat lijkt me dat een topper. Maar er zijn er heel weinig, slechts 1.500 van geproduceerd dacht ik?
                                                        Forza!

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ha, die Scudetto;

                                                          Is allemaal natuurlijk betrekkelijk en bovendien informatie uit (tenminste) de tweede hand. Maar als je de 993TT al kent zou de 4WD van een 964C4 of de power van een 965 3.3 wel eens tegen kunnen vallen.
                                                          Scherven brengen gelul.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X