Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Audi: 2.8 of 3.2?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Audi: 2.8 of 3.2?

Weet iemand specifieke voor/nadelen van bovengenoemde motoren in een A6 sedan? Collega van me wil een Audi uit Dld gaan (laten) importeren, en vroeg mij of ik meer wist wat betreft voor/nadelen :-)

Zijn shortlist bestaat uit een A6 sedan (2.8 of 3.2) of een 525 touring.
    Last edited by OOPS; 31-07-08, 09:54. Reden: 525 aangepast in 525 touring

van welk jaar/type? ik neem aan dat je niet de oude 2.8 12v bedoelt, maar de nieuwere 30v?

3.2 blok is nog een stuk jonger/moderner volgens mij.

Comment

Hmmm, dat is uiteraard wel interessant om te vermelden :-)

Het gaat hier om "jong gebruikte" modellen, dus bouwjaar 2005 en nieuwer. Volgens mij zijn dit de FSI blokken. Mijn collega dacht dat de 2.8 juist níeuwer was dan de 3.2, met oog op de "kleinere motoren" trend...

30V? Hoe zie je dat voor je?

Comment

Audi had een 2.6 en 2.8 V6, beide 2 kleppen per cylinder (ik had een 2.6 in mn 100/a6, heerlijk blok). Die zijn opgevolgd door de 2.4 en de 2.8(of was het nu een 3.0??), geheel in de traditie van Audi toen 5 kleppen per kabouter, hence the 30v.

De 3.2 is een moderne FSI inderdaad.

Comment

Er is inderdaad een nieuwe 2.8 gekomen die de 3.0 heeft vervangen. de 3.2 is een extra motor in het gamma geworden.

Comment

Ik neem ook aan dat ie het 2.8 FSI-blok bedoelt toch?

Volgens mij verschillen beide blokken vooral in prestaties, maar bij dagelijkse ritten niet zozeer in verbruik, omdat je die extra pk's van de 3.2 toch meestal niet helemaal aanspreekt. De 2.8 voelt een tikje hitsiger aan, de 3.2 is meer een koppelmotor.

Ik weet niet hoe groot het prijsverschil is, maar ik zou dan bezuinigen op de motor (een 2.8 nemen dus, die met z'n 210 pk nog altijd goed overweg kan met de zware A6) en voor de overgebleven cash een quattro-versie nemen ipv een FWD. Rijdt gewoon veel fijner. En als ie ooit op wintersport wil, zal ie blij zijn dat ie het heeft.
            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ik vond de 3.2 FSI in de A6 erg tegenvallen, zeker omdat ik kort ervoor de 3.0 TDI had gereden. Op de een of andere manier komen de benzine 6-pitters van Audi de laatste jaren niet zo lekker uit de verf. Vond ik bij de vorige generatie A4 met de 3.0 (220pk) ook al.

Mocht ik in deze klasse een benzine 6 cilinder zoeken, ging ik naar BMW voor een 530i.

Comment

Het kleinere blok, maar met turbo is bij Audi toch de juiste keuze? Alhoewel, nu ik er over nadenk, is bij Audi een dikke Skoda-Dutch-Edition toch de juiste keuze? :)
                You know that reality is immaterial

Comment

Het is een zwarte S-line 3.2 quattro geworden uit die Heimat.

thanks gents

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎