Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

VW Golf VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • VW Golf VI



    Het was al bekend dat Volkswagen de zesde generatie Golf deze week in de openbaarheid zou brengen, maar het internet zou het internet niet zijn als de auto voor die tijd zou doorlekken naar de automotive websites. Dus presenteren we de Golf VI.

    Zo te zien is de Golf wederom een stukje gegroeid. De styling van de VW is, zoals je kan verwachten bij een dergelijke grote verkoper, aardig conservatief. Toch smoelt de Golf zeker agressiever dan zijn voorganger, en ook aan de achterkant zien we een iets hoekiger design, voortbordurend op bijvoorbeeld de nieuwe Scirocco. (via: Autoblog)

    2019 Volvo V60 T6

  • #2
    Hm, neen, sorry. Dit is niet voortborduren, dit is afzwakken. Zelfs het huidige model doet me nog meer dan deze eenheidsworst. Kan aan de kleur en de uitvoering liggen, maar de achterkant doet me aan een redelijk standaard en modale toeareg denken, de voorkant is gewoon niet herkenbaar en 'bland' zoals ze in het Engels plegen te zeggen. Gemiste kans, maar hopelijk wel goedkoper in de productie.
    Rock on. RS.

    Comment


    • #3
      Mmm voorkant is zeker een verbetering, de achterkant is echt vreselijk saai. Maar goed het is een Golf dus er worden er gewoon weer tienduizenden verkocht elk jaar uiteraard...
      BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

      Comment


      • #4
        mooi neusje hoor. Achterkant is idd saai.

        Comment


        • #5
          Van lelijk naar saai is nog altijd een verbetering. Geldt trouwens voor de voor en achterkant. :-)
          Every second of your life is a part of your song

          Comment


          • #6
            Een verbetering. De extreem ronde reet is weg iig.

            http://www.3harts.nl/VWgolfVI/index.htm

            Comment


            • #7
              Front: flinke verbetering
              Kont: Jammer. Te anoniem.
              Dashboard: Ziet er ook stuk 'n beter uit.

              Heeft alles bijelkaar toch een hoog gaap-gehalte. Dan liever een Scirocco.

              Comment


              • #8
                Erg conservatief gestyled, maar wel een verbetering t.o.v. 't huidige model.

                Comment


                • #9
                  Mooier dan de Golf 5 idd, maar dat is ook makkelijk. :-)
                  Voordeel voor VW is, dat de Golf vast wel weer een goede auto is en sowieso wel verkoopt. Zelfs de Golf 3 werd verkocht! :-)

                  Ferrari 308 GTB QV (1983)
                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                  BMW 320Ci (van GF)



                  Comment


                  • #10
                    Ben ik dan de enige die de Golf V wél een mooi ontwerp vindt? :)

                    De Golf IV was in mijn ogen pas echt een gedrocht. De III wil ik het geeneens over hebben. I & II waren de beste. Net zoals met Rocky-films eigenlijk.

                    De VI vind ik wel aardig om te zien, maar die achterkant is wel erg "bland". Het nieuwe front is fraai.
                    Mini Cooper Clubman
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

                    Comment


                    • #11
                      Is dit werkelijk een compleet nieuwe auto? Komt op mij meer over als een grondige facelift, beetje als van de I naar de II. De stappen van II naar III, van III naar IV en van IV naar V zijn visueel gezien qua vormgeving voor wat betreft het ontwerp met betrekking tot de styling véél groter in mijn beleving.
                      Oliestoken voor het goede doel

                      Comment


                      • #12
                        Nieuwe Volkswagen Golf nauwelijks duurder

                        De importeur van Volkswagen verwacht dat de prijzen van de nieuwe, alweer zesde generatie Golf slechts een fractie hoger liggen dan de tariefstelling van het huidige model. Bij onze oosterburen ligt de basisprijs slechts 200 euro hoger dan de Golf V.

                        De woordvoerder van de importeur laat nog niets los over de definitieve prijzen. Eerst moet het huidige type uitverkocht worden. Als de zesde generatie in de verkoop gaat, zijn er wereldwijd al meer dan 26 miljoen auto's afgeleverd die de naam Golf dragen. De eerste editie dateert alweer uit de jaren zeventig. In de jaren tachtig arriveerde nummer twee, gevolgd door de derde en vierde editie respectievelijk aan het begin en einde van de jaren negentig. De huidige uitgave is er sinds 2003.

                        Ten opzichte van het bestaande type belooft de Golf niet langer te worden. De breedte daarentegen neemt wel toe. Een en ander komt voort uit de gewijzigde designstijl voor de Golf. Het is en blijft onmiskenbaar een Golf, te meer door de nadrukkelijk vormgegeven C-stijl. Maar door de horizontaal geaccentueerde grille en uitgebouwde taillelijn -à la Scirocco- heeft de nieuweling een eigen gezicht. Nooit eerder paste Volkswagen op de Golf zulke grote achterlichtunits toe als op de zesde generatie. Ze lijken op die van de Touareg.

                        Onder het geheel nieuwe design schuilen voor de Golf nieuwe technieken, zoals adaptive cruise control, adaptive chassis control en lane departure warning system die achtereenvolgens zorgen voor een automatisch afstandhouden tot de voorligger, elektronisch instelbare schokdempers en een waarschuwingssysteem voor het mogelijk onbedoeld wisselen van rijbaan. Verder beschikt de Golf over twee frontairbags, zijairbags vóór en achterin, raamairbags en een knie-airbag. Daarnaast krijgt de Golf een waarschuwingssysteem voor de bestuurder als één van de achterpassagiers de gordel niet heeft omgedaan en dagrijverlichting. Wat standaard wordt, is nog niet bekend.

                        Achter de grille schuilt naar keuze een benzine- of dieselmotor. De Duitsers leveren een 2,0 liter TDI-diesel met 110 of 140 pk. In een later stadium komt er een 1.6 met 90 pk en een 2.0 met 170 pk bij. Het benzine-gamma bestaat bij de verkoopstart uit een 1.4 met 80 pk, een 1.6 met 102 pk, een 1.4 Turbo met 122 pk en een 1.4 Turbo/supercharger met 160 pk. De GTI krijgt een 200 pk sterke 2.0 Turbomotor, al zal het vermogen later worden opgevoerd tot 230 pk. Een zescilinder als in de huidige R32 leverbaar komt er vooralsnog niet. Het is zelfs de vraag of een dergelijke motor überhaupt komt. De motoren zijn gekoppeld aan een handbak, maar optioneel is de DSG-transmissie beschikbaar met afhankelijk van de krachtbron zes of zeven verzetten.

                        Eind oktober staat de Golf VI als drie- en vijfdeurs hatchback bij de vaderlandse dealers. De auto gaat tevens in Azië, Afrika, Australië en Amerika in de verkoop.

                        Bron: AutoTelegraaf.nl
                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
                          Is dit werkelijk een compleet nieuwe auto? Komt op mij meer over als een grondige facelift, beetje als van de I naar de II. De stappen van II naar III, van III naar IV en van IV naar V zijn visueel gezien qua vormgeving voor wat betreft het ontwerp met betrekking tot de styling véél groter in mijn beleving.
                          De Golf VI is geen geheel nieuw model. Hij deelt het platform van zijn voorganger en verschillende productiedelen van de Golf V. Vandaar dat de Golf VI dezelfde wielbasis en portieren heeft en hetzelfde dak krijgt als het huidige model. De Golf VI kost daarom wel 1.165 euro minder om te produceren t.o.v. de V, bij welke het twee jaar duurde voordat Volkswagen er winst mee kon maken. Dat kwam door de te hoge kostprijs.
                          2019 Volvo V60 T6

                          Comment


                          • #14
                            Niet duurder is relatief. Op de Golf V heb je nu geweldige pakketten, waardoor je niet de ellenlange optielijst hoeft aan te vinken. Als ze de pakketten afschaffen, mag je voor elke extra weer vol de portemonnee trekken en heb je alsnog een flinke rekening te verstouwen. Of je rijdt in een kaal hok...
                            Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                              De Golf VI is geen geheel nieuw model. Hij deelt het platform van zijn voorganger en verschillende productiedelen van de Golf V. Vandaar dat de Golf VI dezelfde wielbasis en portieren heeft en hetzelfde dak krijgt als het huidige model. De Golf VI kost daarom wel 1.165 euro minder om te produceren t.o.v. de V, bij welke het twee jaar duurde voordat Volkswagen er winst mee kon maken. Dat kwam door de te hoge kostprijs.
                              Dus eigenlijk meer mkII? Exterieur is lood om oud ijzer lijkt het. In het echt zien zal moeten bewijzen of het beter is geworden maar lijkt nauwelijks het geval. Interieur lijkt wel iets verbeterd. Ben zo met deze eerste foto's en berichten (technisch geen nieuws) blij dat ik voor de V aanbieding ben gegaan.

                              Comment


                              • #16
                                Zoals altijd weer een hoop geklaag over de Golf, niet alleen op dit forum, maar ook op andere, en zoals altijd zal het weer een verkooptopper worden, dus die kritiek ach ja, verkopen doet ie toch wel.

                                Ik ben benieuwd of ik deze ook aan m'n rijtje toe ga voegen (alle typen op Golf 1 na in m'n bezit gehad).
                                ''Thank God for the internet experts''

                                Comment


                                • #17
                                  Inderdaad, met de Golf lijkt 't nooit goed te zijn: nu vindt 'men' 'm maar saai, als de auto radicaal anders was vormgegeven zou 't weer geen 'echte' Golf geweest zijn.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Golf VI vs A3

                                    http://www.autobild.de/artikel/test-...si_796473.html

                                    Een stadsauto prijsverschil voor dezefde auto.
                                    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tja, het slaat nergens op, maar die Audi is toch leuker. :-)
                                      En daar maken ze mis/gebruik van.

                                      Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                      BMW 320Ci (van GF)



                                      Comment


                                      • #20
                                        Is een oude discussie, maar dat blijft voor mij toch wel één van de voordelen van BMW ten opzichte van Audi: bij de huis-tuin-en-keuken Audi’s zou ik toch het ongemakkelijke gevoel houden dat je enigszins bedonderd wordt: dezelfde techniek is onder andere merknamen voor veel minder geld beschikbaar. Alleen de ‘merkbeleving’ en het net iets mooiere plastic moet het prijsverschil goedmaken. Bij BMW betaal je dan misschien ook wel (veel) voor het merk, maar daarbij heb je dan tenminste nog de geruststellende gedachte dat er geen andere auto op de markt is die voor minder eigenlijk precies hetzelfde biedt.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Klopt! Tevens is BMW minder duur dan Audi tegenwoordig.
                                          Zelfs Mercedes is minder duur.

                                          Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                          BMW 320Ci (van GF)



                                          Comment


                                          • #22
                                            Ik hoorde dat vandaag de introductie bij de Nederlandse dealers zou zijn?
                                            Anyway, ik vind het wel een aardige auto. Twee weken geleden heb ik de Golf in Duitsland uitgebreid bekeken. Kwaliteit(sbeleving) lijkt toch wel aardig!

                                            Comment


                                            • #23
                                              De Golf IV TSI valt volgend jaar in het 20% bijtellingstarief.
                                              Ja, ook met 160 pk. Echter wel altijd met DSG.

                                              Icm met de gunstige leaseprijzen zullen de wegen weer vol raken met de VI.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Dat denk ik ook. Paprika erin en je hebt tegen de 200pk? En dan maar 20% bijtelling.

                                                Anyway, ik zag er gisteren al 1 rijden.Met een xx-Hxx-x kenteken. De eerste is dus al geleverd kennelijk.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Die motor ligt toch ook in de Scirocco? Ook 20% dus?

                                                  Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                  BMW 320Ci (van GF)



                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Nope.

                                                    Check http://www.groenopweg.nl.
                                                    Ik verwacht weer een truc van die gasten uit Beieren...;)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Nou, in D wordt de auto met 160pk geleverd, maar hier niet. Nog niet. Wellicht nooit?

                                                      Hoe dan ook, het is de beste auto voor het geld, maar wellicht ook de saaiste. Op zich best interessant wat ze van de nieuwe GTI met 210pk gaan maken. Ben toch bang dat de verschillen marginaal zullen zijn.
                                                      Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        160 pk niet leverbaar in NL?
                                                        Bij leaseplan gewoon op de site hoor...

                                                        Met 20 vs. 24% bijtelling heb je de DSG-bak bijna voor nop.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ben ik nou de enige die het wel een mooie bak vind? Toen de Golf V uitkwam, vond ik hem niet echt mooi. Moest er even aan wennen en vond het uiteindelijk een mooi bakkie. Heb er zelf ook een gehad. Erg fijn ding!

                                                          De Golf IV in een highline versie met 18inch wielen er onder zag ik laatst rijden. Vond dat echt een mooi kar.

                                                          Als jullie dit allemaal maar lelijk vinden, welke auto's vinden jullie dan wel geweldig in zijn klasse?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Net even bij de VW-dealer wezen kijken naar de Golf VI en de Scirocco. De Golf VI is een zeer onopvallende auto, maar vind 'm best redelijk. Dahsboard van de VI vind ik zelfs mooier dan die van de Scirocco. Stoelen in beide auto's waar ik in het gezeten (TSI 160 pk) zitten erg lekker!

                                                            Trouwens leuk, ze hadden alle typen Golf op een rij staan. 2x Golf 1 GTi, Golf 2 GTI, Golf 3 VR6, Golf 4 GTI, Golf V Gti en dan de nieuwe GOlf VI 1.4 TSI.

                                                            De Scirocco maakt best een kans als opvolger voor mijn huidige wagen. Dan niet de 2.0 TDI maar de 1.4 TSI. Ben erg benieuwd hoe het stuurt.
                                                            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                                                              Nou, in D wordt de auto met 160pk geleverd, maar hier niet. Nog niet. Wellicht nooit?
                                                              ehh dit klopt inderdaad niet. Heb er net zelfs ingezeten.
                                                              Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                't Is toch wat. Op de site stond hij niet. Maar er klopt meer niet op de vw.nl site de laatste tijd.

                                                                http://www.volkswagen.nl/home/modell..._D0Lnl,00.html

                                                                of zie ik iets over het hoofd?
                                                                Last edited by NoTVR; 25-10-08, 16:06.
                                                                Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X