Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Porsche 996 C4S Defects thread

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #97
    Oorspronkelijk geplaatst door gait156 Bekijk bericht
    Good job!
    Tenminste, ik neem aan dat ie loopt zoals ie hoort te lopen? ;)

    En nu maar weer veel km's maken.
    Eerste start was vrij luidruchtig door leeggelopen klepstoters, maar na een paar minuten was het prima. Hij lijkt ook wel wat mooier stationair te lopen, ik heb de injectors laten reinigen en daar zat nogal wat verschil tussen.

    Nu maar hopen dat het de komende jaren allemaal heel blijft, met het nieuwe keramische lager zou dat wel moeten, maar ik vrees dat ik de eerste tijd nog wel even met samengeknepen billen zal zitten.

    Het nieuwste project is het vervangen van de dramatisch slechte sportstoelen. Inmiddels heb ik een setje tweedehands 997 stoelen op de kop getikt waarvoor wel nog wat gesoldeerd moet worden (mechanisch is het wel plug & play). Ik heb even proefgezeten in een 997 bij Porsche Haaglanden en het is een verschil van dag en nacht.

    Ik hoop echt dat Haaglanden hem vanmiddag nu eens klaar heeft en dat ik er dit weekend wat km's op kan zetten.

    Comment


    • #98
      Oorspronkelijk geplaatst door MGB Bekijk bericht
      Mooi man, mooi moment ook. Hoe kom je eigenlijk aan al die kennis?
      pa was werkplaatschef in een simca, daarna peugeot garage, dus ik had a vroeg een steeksleutel in handen. Mijn eerste golfje had een astmatische 1.1 motor, dus daar heb ik een 1.6 ingezet. Je doet dus steeds iets meer en durft grotere klussen aan. Voordeel is dat tegenwoordig zoveel meer informatie beschikbaar is via internet. Vroeger deed je het met een olieslager of haynes vraagbaak, nu heb ik de complete set werkplaatshandboeken op pfd beschikbaar.

      Verder werkt het heel therapeutisch om wat moeren aan te draaien na een dagje op kantoor.

      Comment


      • #99
        Nou de verkoop in dan maar. Ik zag online nog een NL 996 met een kapot blok te koop :-)
        8.2 met supercharger?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door PeterS Bekijk bericht
          Verder werkt het heel therapeutisch om wat moeren aan te draaien na een dagje op kantoor.
          Helemaal eens, heerlijk is dat...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door PeterS Bekijk bericht
            Verder werkt het heel therapeutisch om wat moeren aan te draaien na een dagje op kantoor.
            Feest der herkenning, je moet mij eens in die oude Benz zien zitten in het weekend ;-)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door PeterS Bekijk bericht
              Omdat mijn 911 S Targa wel mooi maar vooral ook bijzonder onpraktisch bleek te zijn in het dagelijkse verkeer werd de auto steeds minder gebruikt. Ondanks alle horror stories over geplofte motoren heb ik gekozen voor een 996 bj 2005 als vervanger voor de Targa en daarom staat nu deze mooie 996 C4S in de garage.

              [ATTACH=CONFIG]11468[/ATTACH]

              Ik heb de auto nu ruim twee maanden en dan blijken er toch nog wel wat probleempjes te bestaan.

              Omdat bleek dat de beloofde grote afleverbeurt, "want u moet natuurlijk probleemloos kunnen rijden....." waarschijnlijk heeft bestaan uit twee rondjes om de auto lopen ben ik gestart met onderhoud:
              - Luchtfilter en interieurfilter vervangen (was waarschijnlijk nog nooit gebeurd).
              - Nieuwe ruitenwisserbladen
              - Nieuwe olie en oliefilter
              - Nieuwe bougies (en wat een rotklus is dat zeg, zelfs de uitlaatdempers moesten gedemonteerd worden om er een beetje bij te kunnen). Het stond trouwens wel aangevinkt als vervangen bij de grote afleverbeurt.
              - Alle foutcodes bekeken en gewist (meeste veroorzaakt door slechte accu)
              - Remvloeistof ga ik nog vervangen.
              Per saldo dus wel wat achterstallig onderhoud en wanprestatie van de verkoper maar omdat ik eigenlijk niets anders verwacht had was het niet eens geen grote teleurstelling.


              Defects
              - bobines vervangen (behuizing alle zes gescheurd),
              - oliedruk sensor vervangen (na een hartverzakking toen plotseling de oliedruk volledig wegviel)
              - nieuwe cd drive in de radio/navi ingebouwd
              - de benzinemeter geeft maximaal een half volle tank aan. Waarschijnlijk is de sensor defect of blijft de vlotter hangen achter een benzineslang. Deze staat nog op het lijstje om op te lossen.
              - hard/zacht klep in de uitlaat werkt niet. Deze kleppen worden door vacuüm dozen en stangetjes bediend. Door slijtage en hitte van de uitlaat is dit defect geraakt en waarschijnlijk heeft een garage dit proberen op te lossen door het hele zooitje dan maar vast te lassen. Ik heb alles dus moeten los slijpen, nieuwe kogelkoppen en pannetjes gemonteerd en nu werkt het weer naar behoren. Met de knop op het dashboard is nu het uitlaatgeluid extra te dempen en dat is best prettig voor de buren als ik wat later thuis kom.
              - de voorwiellagers lijken wat lawaai te maken. Nieuwe lagers liggen inmiddels op de plank om in het najaar in te bouwen.


              Aanpassingen
              - Uit de navi blijkt maar weer hoe ver Porsche achterloopt op andere fabrikanten. In een auto van 2005 is het eigenlijk onmogelijk om een bluetooth telefoon aan te sluiten. Prachtige techniek met glasvezel verbindingen maar onmogelijk om een parrot tussen te krijgen. Ik heb een mobridge unit gemonteerd waardoor de bestaande cd-wisselaar vervangen wordt en waarmee bluetooth en ipod aansluiting mogelijk is.
              Heb een soortgelijke ervaring met Witmer en Odijk. In augustus 2013 voor een gebruikte Porsche 993 wezen kijken bij Witmer en Odijk. Werd ontvangen door een sympathiek overkomende Hans Odijk. De bewuste 993 was volgens Odijk een uniek exemplaar welke in topconditie verkeerde. Auto had bij het starten een lege accu en moest geholpen worden met starten. Tijdens de proefrit viel het trillende stuur op met remmen, en een kapot wiellager. Bij terugkomst dit gemeld aan Odijk. De auto zou nagekeken worden, beurt krijgen en geconstateerde gebreken zouden worden opgelost. Enige weken later werd de auto door mij opgehaald. Ik werd ontvangen door een paar louche collega's van Odijk, typische autohandelaars. Alvorens tot betaling over te gaan vroeg ik om nogmaals met de auto te rijden, Hier werd nogal moeilijk over gedaan, maar toch volgehouden. De geconstateerde gebreken waren echter niet verholpen, waardoor door mij bezwaar gemaakt werd. Na lang onderhandelen werd mij toegezegd de te vervangen onderdelen naar mij op te sturen, maar moest deze dan zelf monteren. Onderdelen werden inderdaad binnen 2 dagen afgeleverd. De weken erna werden de volgende mankementen door mij geconstateerd: Lekkage bij de voorruit door ondeskundige montage, kapotte accu welke dus niet vervangen was en olielekkage van de motor. Hierop contact opgenomen met Odijk, deze maakte mij echter duidelijk aan al deze mankementen niets te willen doen, ondanks de toegezegde 3 maanden garantie. Zal hier dus niet meer terugkomen.

              Comment


              • Ach en wee. Ook jij zegt dus dat Witmer en Odijk niet per sé oké zijn? Dat je beter elders een Porsche kunt kopen?
                Well Brian... I'm opening a boutique!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                  Ach en wee. Ook jij zegt dus dat Witmer en Odijk niet per sé oké zijn? Dat je beter elders een Porsche kunt kopen?
                  Zo klinkt het wel. Een handelaar die een auto positiever presenteert dan de werkelijke staat kan je natuurlijk verwachten. Het niet repareren van geconstateerde gebreken in (zoals overeengekomen in het koopcontract) neigt toch wel naar flessentrekkerij. Ook het niet willen honoreren van de overeengekomen garantietermijn past in dat beeld. Zo wacht ik ook nog steeds op mijn 2e sleutel.

                  Het meest vervelende is dat het hier gaat om liefhebbers auto's waarvan je verwacht en overeenkomt dat ze goed worden afgeleverd, dat is ook het beeld dat tot tekenen van koopcontract wordt geschapen. Mijn vertrouwen daarin was al vrij laag, vandaar dat ik als eerste de auto zelf maar een beurtje gegeven heb, maar het blijft zelfs dan pijnlijk om te moeten constateren dat vinkjes in het serviceboekje en zelfs de opmerking "bougies vervangen" werkelijk nergens op slaan.

                  Ik kan Leo alleen maar adviseren om zijn 993 naar een goede porsche specialist te brengen (ik kan Porsche Service Haaglanden adviseren). Die puntjes zijn waarschijnlijk eenvoudig op te lossen, je hoeft met een 993 niet bang te zijn voor plof-motoren. Repareer je auto, vergeet W&O en ga genieten van een prachtige 911. Vooral geen energie stoppen in pogingen om met de verkoper tot een oplossing te komen, hij is daar waarschijnlijk veel bedrevener in dan jij.

                  Misschien moet je even een eigen defects draadje openen en dat na het oplossen van deze hopelijke kleine probleempjes zo leeg mogelijk houden.

                  Comment


                  • Inmiddels drie jaar verder en eigenlijk weinig defects behalve een ashoes en een paar toplagers van de vooras. De 997 stoelen zorgen ervoor dat rugproblemen ook achterwege blijven dus eigenlijk zou het rozengeur en maneschijn moeten zijn in huize PeterS. Helaas is dat het niet. Vorige week een mooie trip gemaakt, naar Siena, via wat passen in Oostenrijk (Timmelsjoch) en Italie (o.a. Raticosa en Futa), bij elkaar zo'n 3500 km en behalve de geweldige hotels en prachtige omgving is daar toch wat irritatie ingeslopen. De auto is eigenlijk wel heel erg hard geveerd en als je dus op iets minder dan perfect wegdek rijdt voel en hoor je elk richeltje, oneffenheidje of aansluiting tussen wegdelen als een dreun door de carrosserie. Geweldig om heel hard zo'n pas op te knallen, maar misschien ben ik daar inmiddels overheen gegroeid en is het allemaal wat teveel van het goede (bovendien is mijn vrouw er na een tijdje ook wel klaar mee). Een beetje zoals de beoordeling van James May over de AM Virage in topgear 17-2, uitstekend voor de Nurburgring maar stront vermoeiend in het dagelijkse gebruik. Ook retour via de Duitse autobahn is de lol er wel een beetje af, overal snelheidslimieten en waar je dan eindelijk mag kan het niet vanwege drukte of heb je last van Uwe de hovenier met zijn Transit die het bij 170 noodzakelijk vindt om op je achterbumper te gaan hangen.

                    Misschien dus toch tijd om mijn hele automotive situatie te herzien en te gaan voor meer comfort, beide porsches er uit (met de huidige waarde durf ik eigenlijk niet eens meer in de 911t te rijden, laat staan hem ergens te parkeren) en een SLK R172 of Z4 er voor terug, of gelijk ook de E61 weg en dan een 3-cab of 4-cab oid als dagelijks vervoer. Moeilijk allemaal, zeker gezien de verwachting over bandentrappers en andere fantasten die je dan aan de deur krijgt.

                    Comment


                    • Aan de kant gedrukt worden door een Transit met 170.... Het lijkt echt enorm lang geleden dat "busjes" krapaan 100 haalden. Maar 20 jaar geleden waren die dingen allemaal traag....
                      Mini Cooper Clubman
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

                      Comment


                      • inderdaad, ik heb in die periode heel veel km's in chevy vans, MB 310's en MB207 gemaakt, en al die dingen waren niet vooruit de branden. Nu kan je al VW transporters kopen die af fabriek door de 200km/h lopen. Ook daar moest ik met mijn toenmalige golf 2 16v alle zeilen voor bijzetten.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door PeterS Bekijk bericht
                          beide porsches er uit (met de huidige waarde durf ik eigenlijk niet eens meer in de 911t te rijden, laat staan hem ergens te parkeren)
                          Herkenbaar, ook de Boxster verkocht omdat in 'het dagelijkse leven' het een erg onpraktische wagen was.

                          Je T-tje is op papier dan misschien wat waard, maar ik denk dat verkopen op dit moment nog niet zo heel makkelijk is tegen dat soort vraagprijzen...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door PeterS Bekijk bericht
                            ...De auto is eigenlijk wel heel erg hard geveerd en als je dus op iets minder dan perfect wegdek rijdt voel en hoor je elk richeltje, oneffenheidje of aansluiting tussen wegdelen als een dreun door de carrosserie....
                            Ik herken dat beeld totaal niet. Geen idee of een 997 echt heel anders is dan een 996, maar zowel MdV als ik gebruiken de 997 dagelijks met veel plezier en daar zitten wekelijks ritten van meer dan 150 km enkele reis bij.
                            Heb je hem verlaagd of andere dempers gemonteerd?
                            Groeten,
                            Bats
                            wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                            *klopt zelf op schouder* --- TSM
                            Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                            Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                            Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                            de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
                            Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                            Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bats Bekijk bericht

                              Ik herken dat beeld totaal niet. Geen idee of een 997 echt heel anders is dan een 996, maar zowel MdV als ik gebruiken de 997 dagelijks met veel plezier en daar zitten wekelijks ritten van meer dan 150 km enkele reis bij.
                              Heb je hem verlaagd of andere dempers gemonteerd?
                              Groeten,
                              Bats
                              Zover ik weet is de auto standaard. Ik ben tweede eigenaar, en er is weinig aan de auto gedaan behalve standaard onderhoud (en zelfs dat niet altijd). Nu heeft de C4S het onderstel van de turbo, wel iets harder dan standaard dus. Misschien de dempers eens laten controleren, 90.000 gelopen/11 jaar oud, maar ik had altijd begrepen dat bij versleten dempers de vering juist slapper wordt. Heb jij PASM op de 997 (ik begrijp dat deze optie een stuk comfortabeler is)? En heb jij 18inch wielen?

                              Comment


                              • ik heb het idee dat bandenspanning ook veel invloed heeft. Bij mijn 986 stonden ze vrij hard, ik heb ze verlaagd naar koud 1,8bar voor en 2,4bar achter. Daardoor voelt de auto op de snelweg een stuk rustiger aan en ook korte kleine oneffenheden zijn minder hard voelbaar. De tractie control grijpt ook niet meer zo snel in als ik op het gas over een korte oneffenheid rij. Voor mij is dat bewijs dat er meer complience in het onderstel is te vinden.

                                Ik heb sowieso een tiefus hekel aan te hard opgepompte banden onder een auto.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door janspeed Bekijk bericht
                                  ik heb het idee dat bandenspanning ook veel invloed heeft. Bij mijn 986 stonden ze vrij hard, ik heb ze verlaagd naar koud 1,8bar voor en 2,4bar achter. Daardoor voelt de auto op de snelweg een stuk rustiger aan en ook korte kleine oneffenheden zijn minder hard voelbaar. De tractie control grijpt ook niet meer zo snel in als ik op het gas over een korte oneffenheid rij. Voor mij is dat bewijs dat er meer complience in het onderstel is te vinden.

                                  Ik heb sowieso een tiefus hekel aan te hard opgepompte banden onder een auto.
                                  Dat zou ook nog wel een puntje kunnen zijn, ze stonden op 2.5/3.0 maar er blijkt een update vanuit porsche te zijn die zegt dat het 2.3/2.5 moet zijn. Dat zou in ieder geval op de achteras moeten helpen, maar gevoelsmatig is het juist de vooras die de problemen geeft. Misschien voor ik alle verkoopplannen in daden omzet nog maar eens goed naar de dempers kijken.

                                  Comment


                                  • 3.0? Dat is wel flink hard ja.
                                    http://www.ebbropremium.nl

                                    Politics is the entertainment branch of industry.

                                    Comment


                                    • Ik ben benieuwd of het veel uitmaakt. Gisteren nog wel een rrondje gedaan met de 911t, heerlijk die 60serie banden in vergelijking tot rft of te hard opgepompte 30serie

                                      Comment


                                      • PASM en 18 inch inderdaad.
                                        Groeten,
                                        Bats
                                        wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                                        *klopt zelf op schouder* --- TSM
                                        Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                                        Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                                        Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                                        de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
                                        Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                                        Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door PeterS Bekijk bericht

                                          Dat zou ook nog wel een puntje kunnen zijn, ze stonden op 2.5/3.0 maar er blijkt een update vanuit porsche te zijn die zegt dat het 2.3/2.5 moet zijn. Dat zou in ieder geval op de achteras moeten helpen, maar gevoelsmatig is het juist de vooras die de problemen geeft. Misschien voor ik alle verkoopplannen in daden omzet nog maar eens goed naar de dempers kijken.
                                          Officieel is het voor de boxster V2.0/A2.5. De voorkant van de boxster is vergelijkbaar licht/laag belast als die van een standaard 996 , jou auto is een 4S dus die heeft een diff en 2 aandrijfassen extra die moeten worden gedragen. Probeer anders gewoon eens 2.1 voor en 2.4 achter en ga gewoon eens een stukje sturen. Je kan er gemakkelijk weer lucht extra in doen als het niet bevalt.
                                          Ik weet bijna zeker dat je het verschil zal voelen en dat de voorkant meer 'planted' en rustiger aan zal voelen.

                                          Ik heb ook het idee dat hoe platter de cross-section van autobanden, hoe gevoeliger een auto reageert op bandenspanning verschillen.

                                          Wat dempers betreft, die dingen zijn olie gevuld (en eventueel nog wat gas gevuld ) en presteren het best als ook die olie in de demper wat warm is. Want daar zijn ze op gecalibreerd. Maar goed, als je geen compression en/of rebound kan instellen op die dempers dan kan je daar niks aan veranderen. Maar bedenk ook dat de band onderdeel uit maakt van de totale vering. Een te harde band maakt dus de totale veersterkte (van veer + band) harder en het gevolg is dat vooral bij een korte stevige dwarsrichel de demper meer snelle compression moet dempen. Als de band wat zachter is dan absorbeert die band wat meer en wordt de demper compression slag wat minder. Dat voel je als meer complience.

                                          Last edited by janspeed; 13-06-16, 12:23.

                                          Comment


                                          • Het plan is om nog wat met de bandenspanning te experimenteren, ik geloof trouwens dat mijn vooras juist lichter is dan de boxster (ik heb zo'n contragewicht achter de achteras hangen ;-). Verder ook nog maar eens kijken naar de dempers, gevoelsmatig lijkt één kant wat minder makkelijk in te veren als ik op het spatbord ga zitten, misschien toch een probleem met een ventiel in de schokdemper. 2 nieuwe schokdempers is nog wel te overzien.

                                            Comment


                                            • Ben je gisteren ook in A'dam geweest?
                                              http://www.autojunk.nl/2016/06/porsche-911t-171035
                                              privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

                                              Comment


                                              • nee, wel in bodegraven ;-) en de mijne heeft een vast dak. Wel een mooi exemplaar die targa.

                                                Comment


                                                • Oorspronkelijk geplaatst door PeterS Bekijk bericht
                                                  inderdaad, ik heb in die periode heel veel km's in chevy vans, MB 310's en MB207 gemaakt, en al die dingen waren niet vooruit de branden. Nu kan je al VW transporters kopen die af fabriek door de 200km/h lopen. Ook daar moest ik met mijn toenmalige golf 2 16v alle zeilen voor bijzetten.
                                                  Vito/Viano was leverbaar met een 224!! pk 3.0 CDi motor... (is helaas nu maar een 2.2 CDi met 195 pk). En de allernieuwste Transporter is verkrijgbaar met een 2.0 biturbo TDi met 204 pk en 440 nm...

                                                  Ook in Nederland zie je ze vaak plankgas rijden op de snelweg overigens. Vervelend dat je soms 2 tandjes terug moet om dat busjes tuig los te rijden :)

                                                  Comment


                                                  • Enkele jaren geleden eens een Renault Master busje gehuurd en met 6 dronken lui naar een evenement gereden. Ik was echt verbaasd hoe dat ding keer op keer nagenoeg automatisch naar de 150-160km/h kroop.

                                                    Comment


                                                    • kleine update. 4x nieuwe dempers waardoor een significante verbetering in het weggedrag is opgetreden. Daarna toch nog maar de wielen laten richten omdat er trillingen bleven bestaan en als kers op te taart 4x Michelin PS2, een verademing! Het blijft een behoorlijk stevig geveerde auto, maar het is nu wel uit te houden. Eindelijk ook de rammel gevonden waar ik mij al tijden aan irriteerde, blijkt een klep in de uitlaat te zijn waar teveel speling op de as zit. Aangezien vervanging echt behoorlijk in de papieren loopt, ga ik kijken of de kleppen te vervangen zijn (laswerk) of alternatief las ik ze maar helemaal vast.

                                                      Comment


                                                      • Ik heb hem net weer even van voor tot achter gelezen.
                                                        Dit blijft toch wel een van de betere draadjes op gummen. Leerzaam en gaaf dat je dit allemaal zelf doet.

                                                        Comment


                                                        • Elke keer als ik een mooie 996 zie voor 15-20K, denk ik voor de veiligheid maar weer aan dit draadje. :-)

                                                          Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                          BMW 320Ci (van GF)



                                                          Comment


                                                          • Lol, nu mijn MB V8 behoefte is ingevuld zat ik met een schuin oog te kijken naar een Boxster als vervanging voor mn SL voor het komende cabrioseizoen... gelukkig kwam dit draadje weer op tijd bovendrijven. :-)

                                                            Comment


                                                            • Een collega heeft een paar jaar geleden een 996 opgeraapt voor 11k op BVA-auctions. Inmiddels heeft hij een ton extra op de klok gezet. Hij gebruikt hem dagelijks, en rijdt vrijwel altijd hard weg met een koude motor.
                                                              Probleemloos tot nu toe met iets van 230k km's op de teller.

                                                              Het kan dus goed gaan.

                                                              Maar wel eens dat je dit soort ellende niet van Porsche verwacht.

                                                              Comment


                                                              • 996 is een lelijk hok man met die rare koplampen, dan ga je toch voor een 997? Iets duurder misschien maar wel betrouwbaarder.
                                                                Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

                                                                Comment


                                                                • De 911-kenners weten het vast beter dan ik, maar volgens mij was de 997 ook niet helemaal probleemloos. Vooral de eerste bouwjaren hadden imho ook last van een falende IMS bearing.
                                                                  Last edited by Eddieee; 30-11-16, 10:32.
                                                                  Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

                                                                  Comment

                                                                  Working...
                                                                  X