Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BMW 320D high executive

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• BMW 320D high executive

Mijn GF krijgt binnenkort de mogelijkheid om in de lease een BMW 320D high executive te gaan rijden. De wagen is 3 maanden oud en zullen wij waarschijnlijk niet prive rijden i.v.m. de hoge bijtelling. Daarbij rij ik straks ook iets goedkoper (Alfa 159) verwacht ik...

Nou ben ik niet zo bekend met een 320D, behalve dat het voor velen een fapwagen is, maar wat kunnen we qua 'rijgenot' verwachten ? Is ie bv. beter dan een A4 TDI of een 159 JTD ?
    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Ga proefrijden ipv hier interessant te zitten doen.

Harry, hoe zet ik 'view post' ook uit?
    You know that reality is immaterial

Comment

Wat is dat nou voor een antwoord. Ik kan het toch ook niet helpen dat we zo'n wagen gaan rijden. Ik vraag alleen naar ervaringen....

Fopmof.

Comment

Klap beter dan een 159, als je er voor gaat zitten nipt beter dan de A4. Maar het zou me niet verbazen als de A4 net beter bevalt. 2.0d van BMW is minder explosief waardoor de snelheidservaring wat lager is (maar het gaat wel sneller).

Bij redelijk normaal rijgedrag is onderstuur in beide in overvloed aanwezig, maar in BMW is dat met wat inzet wel aan te passen, in A4 enkel wat lift-off overstuur verwacht ik.

Wat is het verschil in bijtelling met een 159 per maand eigenlijk?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boris Bekijk bericht
          Wat is het verschil in bijtelling met een 159 per maand eigenlijk?
          de 159 kost gauw 38K, en de 320D ca. 50K. Denk dat je gauw op ruim 100 euro/maand zit. Opzich valt het wel mee..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
            ...en zullen wij waarschijnlijk niet prive rijden i.v.m. de hoge bijtelling....
            ...wat kunnen we qua 'rijgenot' verwachten ? Is ie bv. beter dan een A4 TDI of een 159 JTD ?...
            We? Jullie gaan hem toch niet privé rijden? Dan is je GF de enige die er in rijdt. Dus wat maakt het uit als ie enkel zakelijk gereden gaat worden? Niets toch?
            Oliestoken voor het goede doel

Comment

'We' houden alle opties open ;-)

Als de BMW bevalt dan wordt dat de privewagen. Eerst maar eens rijden.

Comment

Pfffff. Nou, lekker in beide gebakjes rijden, en voor 1-1 je keuze doorgeven aan de tax man. Klaar.
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

'We' houden alle opties open ;-)

Als de BMW bevalt dan wordt dat de privewagen. Eerst maar eens rijden.
                  Jij in een Beemer? Daaruit kunnen we dan opmaken dat je behoorlijk van je geloof bent afgevallen.

Comment

CM in een beemer idd...

http://www.bmwccbc.org/misc/tech-and-trivia/bimmer.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                      LOL @serieuze uitleg :-)

Comment

Nou, ik kon vanavond dan toch eindelijk even gaan sturen in de BMW 320 D High Ex. 177 Pk van mijn GF......

Uhm ja, rijdt toch wel fijn geloof ik. Lekkere stoelen waar je goed ingeklemd zit tussen de lendenen, en wtf wat gaat dat hard zeg. Mijn A3 voelt misschien sneller maar als je op snelheidsmeter kijkt weet je genoeg. Deze wagen betekent heel veel potentiele bekeuringen ;-)
                        Stuurt ook wat zwaarder maar is zeer betrouwbaar in scherpe bochten.

Minpunten : wat een lelijk dashboard zeg, bah. En dat voor een premium bak. verder is de verschijning erg gewoontjes imo.

Comment

Ja, dat is even iets anders he? ;-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Kut man, moet niet gekker worden: je vriendin in een betere leasebak dan jij.

Vind ik eerlijk gezegd wel een behoorlijke afgang. Wat ben je dan voor vent?
                            All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Verder vind ik die versn.pook nogal trillen bij stationair, is dat normaal ?

Comment

Verder vind ik die versn.pook nogal trillen bij stationair, is dat normaal ?

Bij onze 318d ook enigszins waarneembaar

Comment

Nog een paar minpunten; zodra je de autostoel per ongeluk te ver naar achteren cq naar beneden stelt, kom je weer heel moeilijk terug uit deze strandstoelpositie zonder het instructieboekje. Verder is het geluid van de radio ook ruk.

Het dashboardmateriaal is bijna net zover in te drukken als de boezem van GF. Veel te zacht.

Snap niet dat mensen zoveel centen prive neertellen voor een BMW.

De isolatie is goed en het 'premium' rijgevoel is ook wel aanwezig ;-)

Comment

De isolatie is goed en het 'premium' rijgevoel is ook wel aanwezig ;-)
                                    snap ik zon brommende 4 pitter wil je graag buiten het interieur houden
                                    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Snap niet dat mensen zoveel centen prive neertellen voor een BMW.
                                      Da's omdat je cognitieve dissonantie nog veel groter is als je echt je eigen centen naar zo'n dealer hebt overgemaakt: dan merk je de tekortkomingen tenminste helemaal niet.

Over cognitieve dissonantie gesproken. Denken dat het veel verschil uitmaakt tussen de auto zelf aanschaffen en van de zaak 'krijgen' is ook een vorm van cognitieve dissonantie.
                                      Betaal je fiscale bijtelling? Heb je wel eens uitgerekend wat die auto je echt kost? Als je het leasebedrag + brandstofkosten bij je salaris had gekregen en je niet de fiscale bijtelling en eigen bijdrage hoefde te betalen.
                                      All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
                                        Da's omdat je cognitieve dissonantie nog veel groter is als je echt je eigen centen naar zo'n dealer hebt overgemaakt: dan merk je de tekortkomingen tenminste helemaal niet.

Over cognitieve dissonantie gesproken. Denken dat het veel verschil uitmaakt tussen de auto zelf aanschaffen en van de zaak 'krijgen' is ook een vorm van cognitieve dissonantie.
                                        Betaal je fiscale bijtelling? Heb je wel eens uitgerekend wat die auto je echt kost? Als je het leasebedrag + brandstofkosten bij je salaris had gekregen en je niet de fiscale bijtelling en eigen bijdrage hoefde te betalen.
                                        Maar dan moet je nog wel een auto kopen. En dan privé een BMW 320d HE nieuw kopen, dan weet ik wel wanneer je goedkoper uit bent, ja. Als je niet autokosten (voor eenzelfde auto) in privé meeneemt in die vergelijking dan vergelijk je appels met peren. Als je privé genoegen neemt met een "mindere", 2e hands auto dan kan je meer geld overhouden, maar wederom appels en peren.

Groet
                                        GJ

Comment

Leuk als je in het donker de BMW openbiept....verschijnt er van dat blauwe licht onder de portiergrepen. Dat is zelfs voor Ton van S zichtbaar ! Cool.

Comment

Leuk als je in het donker de BMW openbiept....verschijnt er van dat blauwe licht onder de portiergrepen. Dat is zelfs voor Ton van S zichtbaar ! Cool.
                                            :-)

Comment

Gisteravond het klaverblad Oudenrijn even 'stevig genomen'. Dat was vanaf de A2 de scherpe bocht naar de A12 ri. R'dam met 120 km/h. Hij geeft geen krimp. Volgende keer iets harder proberen :-)

Comment

Nou, mijn GF schuift binnenkort de 320D door naar een nieuwe collega, en ze mag nu iets nieuws bestellen.

Qua prijsklasse denkt ze aan een 123D high executive dus wat kleiner, iets goedkoper, maar wel sneller. Heeft iemand ervaringen met deze uitvoering of moet ze gewoon weer een 320D nemen? Die extra ruimte is eigenlijk onzin want ze rijdt de Beier enkel zakelijk :-)
                                                Last edited by Cobraman; 08-07-09, 10:04.

Comment

ff zoeken op Tristan in gummen
                                                  M3 DCT E93

Comment

123D is natuurlijk fijner dan een 320D. Sneller ook en stuurt ietsje beter, want lichter.
                                                    Als je de ruimte niet hoeft, zou ik absoluut voor een 123D gaan ipv 320D.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik zou me ernstig zorgen gaan maken. Eerst ziet de buurt al dat er na elke rit driftig wordt gekrabbeld in een Excel sheetje.
                                                      "Ach gus. Zouden ze de bijtelling niet op kunnen hoesten?"
                                                      Vervolgens valt op dat er in het weekend helemaal niet met de "dikste" van het wagenpark wordt gereden.
                                                      "Het is waar. Privé rijden in die kleine BMW sedan zit er gewoon niet in voor ze. Gut."
                                                      En als het dan even minder gaat met de economie wordt de Drie gewisseld voor een Eén. Nog even en je bent gewoon niet meer welkom op de 5x modaal Vinex locatie. Selectie aan de poort.
                                                      "Wanneer gaat het huis te koop? Toch jammer dat jullie niet ons soort blijken."
                                                      Als die kitcar nou een 911 was geweest, had de buurt wellicht een oogje dichtgeknepen...
                                                      Hubraum statt Spoiler

Comment

Lol
                                                        Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FreudeamFahren Bekijk bericht

Als die kitcar nou een 911 was geweest, had de buurt wellicht een oogje dichtgeknepen...

Dat dus niet he, ik heb al 2 buren met resp. een 996 en 997 voor de deur. Daarom heb ik die 993 nooit opgehaald. Sinds de komst van de Cobra hebben beide heren overigens een sportluchtfilter geplaatst. LOL :-)

Comment

Ach, als hun 5e versnelling het een keer niet doet hebben ze altijd nog de 6e!

Comment

Ik zou voor de 320d gaan. 123d is ietsje meer schop in kont, maar blijft ook staan aan 4500tpm. 320d is daarentegen goeie cruiser.
                                                              2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Ha, die Wooter;

Zou mijn idee ook zijn. Het theoretische snelheidsverschil zal voor een leasewagen toch weinig praktijkvoordeel bieden. Daarbij schijnt het koppelverloop van de #20d iets smeuiiger en minder explosief te zijn, toch wat prettiger in dagelijks verkeer. Bovendien liever de iets ruimer en comfortabeler (en veel mooiere!) Dreier boven de Einser als het mijn keuze was....
                                                                Scherven brengen gelul.

Comment

Working...
                                                                X