Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe A4 - A4 Avant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe A4 - A4 Avant

Zie hem nu meer dan regelmatig staan en rijden, de sedan dan, en wat me elke keer opvalt is wat voor een 'treurige' auto dat geworden is. Er straalt zo iets enorm 'droppy' vanaf, het heeft te maken met die aflopende oppervlaktes ongetwijfeld, die pseudo-CLS look (die er wel mee wegkomt). Gisteren nog in Bxlls de Avant zien rijden en die geeft dezelfde indruk. Het is eigenlijk geen mooie auto. Tja, het is een Audi - maar geen mooie auto. Beide niet.
    Maak de vergelijking met een E90 bijvoorbeeld ... die is ook niet echt moeder's mooiste, maar straalt toch iets heel anders uit: meer energiek, iets meer uitgebeiteld, down to business. Uiteindelijk is de mooiste in dat segment dan nog de Merc C.
    Rock on. RS.

Eens, maar ook de Merc C heeft een beetje dat afhangende, uitgezakte en dan toch zeker de combi.

Groet
    GJ

Comment

Kweenie. De A4 is zeker niet de mooiste van de 3. De A5 daarentegen(!!!).

De C vind ik echt mooi strak in het vel als sedan. Als station 'hangt' ie inderdaad.
      You know that reality is immaterial

Comment

Als het echt om looks gaat is het een klein beetje armoe troef in deze klasse (waar ik bovenmatig in geïnteresseerd ben momenteel).

De C ziet er wel goed uit, maar ook niet "stunning". De 3-serie is na de facelift OK, maar nog steeds geen nekkendraaier. De A4 is... tja, ik snap RS wel, een beetje een saai model zo.

Met het risico de toorn van olle and The PremiumFappers over me af te roepen: eigenlijk is in deze klasse alleen de Alfa 159 een echt mooie auto. De rest is allemaal sub-par.
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

A5, ja ... dat is nog een 'mooie' Audi. Om niet te zeggen, de enige mooie in de modellenlijn.
          *vaderreflex* Maar plooi daar elke dag je kinders maar eens in. Zogezegd. ;-)
          Over de C station/break/avant/trooper/hoehetookmagheten, klopt als een bus, de sedan is mooier dan de station/break/avant/trooper/hoehetookmagheten. 3 na de facelift, moet ik nog efkes afwachten, kan verkeren. Maar ik heb de indruk dat de sedan dezelfde vorm achterlichten heeft als de C5 ondertussen, en dat is niet de eerste keer dat Citroen en BMW op dezelfde lijn zitten (C4 lampen en Funfher).
          Rock on. RS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
            De C ziet er wel goed uit, maar ook niet "stunning".
            Hm, I beg to differ. Ik vinnem wel heel erg mooi, met dat AMG-pats-pakket, een mooie kleur errop en die 200CDI debadging kan je er mee voor de dag komen. :-)
            Rock on. RS.

Comment

Ik vind de A4 echt een mooie auto. Ook de Avant. De 3 van voor de facelift vind ik echt een stuk minder qua looks. De C is ook prachtig, al vind ik de sedan daar gewoon strakker ogen.

Comment

Gisteren kwam ik een witte A4 tegen: dan wordt de achterkant nog boller en treuriger met z'n aflopende lijnen.
                Eigenlijk gewoon heel lelijk.

Een 3 met wat chroom weet ik steeds meer te waarderen. Zonder blijft het een HTK-model.

Comment

Tja, dat moet bij vrijwel alle Beamers, RP. Donkere kleur, chrome rond de ramen en dikke jetsers eronder.

@Jessup: die 159 is gedeeltelijk zeer fraai, maar als totaalplaat zeker niet mooier dan de 3/A4/C die allen ook zeker hun minpunten hebben. Dan heb ik het over de TI btw, de normale versies vind ik net zo oninteressant als al het andere in die prijsklasse (Mondeo/Mazda6/Octy etc etc)

Vind de 5 serie nog steeds de mooiste Beamer van het moment.

Comment

Ook voor olle-met streepje dan maar...

http://www.boston-bmwcca.org/referen...er-beemer.aspx

Schoonheid van een model zou eigenlijk aan de hand van de lijnen opgemaakt moeten worden. Niks chroom stripjes (bestemd voor Johnny-wagens, ik noem een oude Mercedes C...:)) of dikke velgen.

Dan scoort een 159 1.8 gruwelijk hoog en staat een Bimmer 316i op gelijke hoogte met een Kia Carnaval.

Comment

Dat bedoel ik eigenlijk ja. De 159 is out of the box al een heel fraaie auto, terwijl bv. een 3-serie mooi kan worden gemaakt.

Maar 't is allemaal smaak natuurlijk, niks zo subjectief. Bovendien, wie weet wordt mijn volgende leaser wel een bimmerbeamerbammer. :)
                      Mini Cooper Clubman
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Bovendien, wie weet wordt mijn volgende leaser wel een bimmerbeamerbammer. :)

Is er dan niks meer heilig hier????

JB in een bmw dat is toch wel heel erge armoe

En die A5 is wel mooi i.d.d.
                        Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                          Ook voor olle-met streepje dan maar...

http://www.boston-bmwcca.org/referen...er-beemer.aspx

Schoonheid van een model zou eigenlijk aan de hand van de lijnen opgemaakt moeten worden. Niks chroom stripjes (bestemd voor Johnny-wagens, ik noem een oude Mercedes C...:)) of dikke velgen.

Dan scoort een 159 1.8 gruwelijk hoog en staat een Bimmer 316i op gelijke hoogte met een Kia Carnaval.
                          Nou euh, ik weet niet of je zo'n 159 wel eens goed bekeken hebt, maaruh ze zijn met 1 plaatwerkdeel toch wel ZO finaal de mist in gegaan dat het hele ontwerp verneukt is. Dat lukt met die achterlichten van een 3 serie bijna, maar dat doen ze bij Alfa beter :)

Bovendien vind ik een 159 in non-TI trim een übersaai hok, net zo saai als een 3 op wieldoppen.

Comment

"Bovendien vind ik een 159 in non-TI trim een übersaai hok, net zo saai als een 3 op wieldoppen."

Dit is toch niet echt zo he? Heb je de 159 van Boris wel eens gezien? Die heeft geen 19" en geen chromen spiegels maar is een verdomd mooie wagen.

Ik merk toch dat er hier heel wat mensen zijn die de nieuwe A4 geen bloedmooie auto vinden en ik ben ook zo'n iemand. Ik zou 'm dolgraag rijden natuurlijk maar ik vind het geen supermooie auto.

Reed van de week achter een witte A5 3.2 en dat vond ik dan weer wel mooi, maar als je heel goed gaat kijken is de A5 ook niet echt een schoonheid, die kleine achterlampen vind ik niet passen bij het ontwerp.
                            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Nou euh, ik weet niet of je zo'n 159 wel eens goed bekeken hebt, maaruh ze zijn met 1 plaatwerkdeel toch wel ZO finaal de mist in gegaan dat het hele ontwerp verneukt is. Dat lukt met die achterlichten van een 3 serie bijna, maar dat doen ze bij Alfa beter :)
                              Nee, nog nooit goed bekeken.

*Zet de Alfa-bril eens echt goed op*

;)

Comment

:-) @ Raspaardje

Extaxi: ja, sorry maar dat vind ik echt. Ik vind het verschrikkelijk lelijk wanneer de verhouding velgmaat/hoogte wang van de band/ruimte naar wielkast niet "klopt". Enige model waar dit in verhouding is, is de TI. Of zo je wil een 159 met 30-40 mm verlaging en 19". Dit doet samen met het voorspatbord de das om voor de 159, dash ben ik ook niet echt kapot van maar daar zou ik mee kunnen leven.

De nieuwe C5 heeft dit probleem ook nogal (met best een hoop andere auto's overigens, maar de C5 steekt er wel bovenuit), daar is 19" imho nog niet groot genoeg om de verhoudingen in proportie te krijgen.

Over die verhouding velgmaat/hoogte wang van de band/ruimte naar wielkast:
                                Bij een S40/V50 vind ik 17" icm verlaging goed, 18" komt sjonnie over op de een of andere manier, kan ook komen door de velgontwerpen van Volvo die niet bepaald briljant zijn. Een 3 Serie met verlaging en 17" is in proportie, 18" beter.

Comment

vanochtend proefgereden in een A4 2.0 TDI 143 pk sedan met wat opties als 17 ".

Aangezien ik niet veel tijd had heb ik een half uur gestuurd op zowel snelweg als binnenwegen.

Ik geloof dat ik mijn bmw toch wel fijner vind rijden. Een 3-serie vind ik tevens fijner sturen.

+ Toch wel mooie auto
                                  + remmen
                                  + comfort
                                  + prijs kwaliteit/verhouding tov gelijkwaardige bmw.

+/- Motorprestaties. ik denk dat je toch voor de 170 pk moet gaan of moet chippen
                                  +/- wegliiging is best aardig maar geen bmw.

- weinig communicatieve besturing. Had ik al meer gelezen
                                  - motorgeluid. Hij is wel stil maar bij accelereren hoor je de typische VAG-dreun
                                  - tractie. pff en maar knipperen dat lampje bij optrekken en in bochten
                                  Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Working...
                                  X