Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Engine Swap E39 M5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Engine Swap E39 M5

Stel.....puur stel....dat mijn motor het gaat begeven....

Daar de koets nog punt gaaf is en alle elektra (behalve het zonnescherm bij het achteruit) werkt is het gewoon zonde om de auto bij een defect blok weg te doen.

Stel....stel....stel....

Welk blok zou je er in doen...

1) M5 (€ 16.000,- gereviseerd van BMW)
    2) 540 V8
    3) 530/35
    4) 525/28
    of....
    5) 523 of 520

Of.... bodem er uit en dan flink trappen :-(

Heb vanmiddag ook gedacht aan...(niet schrikken)

M5 weg doen en een Z4 3.0 handbak.

Voor de goede orde....auto rijdt nog steeds....

16k klinkt als een hoop geld....
    Let's kick some ass and chew bubblegum...
    ----------------------------------------------------------------------------
    '71 Alfa Romeo Giulia Super
    '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
    '00 BMW E39 528iA Touring
    '06 BMW Z4M Roadster
    '96 BMW E36 328i trackracer
    '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

M5 blok uit Duitsland halen
      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ik zou zo'n 523 blok nemen, alles aanpassen etc is waarschijnlijk net iets goedkoper dan 16.000 euro...

Comment

Arje

Na eerst een nieuw model M5 gekocht te hebben, en om begrijpelijke redenen de koop daarvan te hebben geannuleerd:-), kwam er een vorig model M5 van een aantal jaren ouder voor in de plaats. En nu wil je van die M5 een schaap in wolfskleren gaan maken? Is inruilen voor een frisse M5 niet een betere optie? Of wil je zowiezo geen M5 meer?

Comment

Je rijdt een M5, en geen Stefanmobiel of zo. Engine swap betekent dus gewoon weer de standaard motor erin, klaar.

Maar 16K. Zijn ze bezopen daar bij Propellor Unie Ted? Dat moet toch wel goedkoper kunnen. Man, voor die knaken haal je sowieso een E39 M5 op.

In elk geval: niet downgraden. Of goed vervangen, of een andere wagen.

Maarreuh... die Autoweek spot met oliewalmen is je niet in de kouwe kleren gaan zitten hee? :)
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

Nee, er zijn wat andere problemen. Misschien is het niets....misschien begin van het einde :( (motorproblemen)

Ik ga volgende week op vakantie en ben dan 3 weken weg. Hoop daarna meer te weten.

Voor 16 k heb je wel een nieuwe M5 blok.

Niemand voor het idee van een Z4?

Ik baal gewoon. Vandaar even deze gedachtenkronkel.

Comment

Krijg net een SMSje dat de motor weer als een zonnetje loopt. Ben benieuwd. Is nog te vroeg om te bellen.

Comment

Dat zou mooi nieuws zijn!

Vergis je niet dat als je gaat afwijken van het origineel aantal cilinders, dat je bij de eerst volgende APK een paar, laat ik zeggen, uitdagingen hebt. :-)

Comment

Indien hij daadwerkelijk ploft zou ik hem in onderdelen uit elkaar trekken, alles verkopen via de bekende kanalen en iets anders kopen. Ik zou iig never 16k in een auto van die leeftijd en aanschafwaarde gaan investeren. (op MP staat er een met 110k km voor 23k, Knot had het daarover)

Comment

Een niet originele, kleinere motor in een M5 is natuurlijk quatsch: razend veel werk (mechanisch, electrisch, juridisch), langzamer, niet te verkopen. Zonde van tijd en moeite.

Er zijn alternatieven voor een nieuw blok: je zou een deelrevisie blok kunnen sjeffen, bijvoorbeeld bij JR Motorsport. Met verse drijfstanglagertjes enzo ben je dan voor zeg 40% van die 16 mille 't mannetje. Nog altijd geld, maar geen financiële zelfmoord en the beast lives on.

Een Z4 3,0 is natuurlijk dikke schik, maar jij bent van Dicke Fünfer :-) Alle stappen in andere richtingen zijn slechts tijdelijke omwegen naar het doel ;-)
                      Hubraum statt Spoiler

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FreudeamFahren Bekijk bericht
                        Een niet originele, kleinere motor in een M5 is natuurlijk quatsch: razend veel werk (mechanisch, electrisch, juridisch), langzamer, niet te verkopen. Zonde van tijd en moeite.

Er zijn alternatieven voor een nieuw blok: je zou een deelrevisie blok kunnen sjeffen, bijvoorbeeld bij JR Motorsport. Met verse drijfstanglagertjes enzo ben je dan voor zeg 40% van die 16 mille 't mannetje. Nog altijd geld, maar geen financiële zelfmoord en the beast lives on.

Een Z4 3,0 is natuurlijk dikke schik, maar jij bent van Dicke Fünfer :-) Alle stappen in andere richtingen zijn slechts tijdelijke omwegen naar het doel ;-)
                        Sjeffe?

Comment

De enige opties zijn deze 2 :
                          - M5 wegdoen en Z4 nemen
                          - Nieuw of ander M5 blok erin. Er is heus wel ergens een goed gebruikt M5 blok te vinden.

523 blok ofzo kan gewoon echt niet en is ook duur met alles erbij.
                          Er stond toch laatst ook een nw M5 blok te koop ergens? 507pk is natuurlijk geen verkeerde actie. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Even zonder gein, pas jij wel in een Z4? Niet lullig bedoeld, maar volgens mij ben je vrij lang en groot van postuur toch?
                            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                              Sjeffe?
                              Sjeffen. Regelen. Arrangeren. Betrekken van. Kopen. Etc. Sjeffen dus.
                              Hubraum statt Spoiler

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                Even zonder gein, pas jij wel in een Z4? Niet lullig bedoeld, maar volgens mij ben je vrij lang en groot van postuur toch?
                                Ik heb een dag in een Z4 3.0 gereden. Heerlijke auto. En zoals elke BMW....ik pas er perfect in.

Ook al eens een middag in een Z3 coupe gereden. Past ook prima.

Ik ga zo de auto halen. Ben benieuwd.....

Comment

Volgens mij moet je die M5 in de Scenic zetten zodat ze allebij zijn afgeschreven ;)

uiteraard wel even een all-riskje scoren op de dader..
                                  Subaru Impreza GTT 10/1999 - 450+BHP
                                  Subaru Forester S-Turbo 10/2000 - 260+BHP
                                  Subaru legacy 2.5 10/2001 - 150BHP
                                  http://www.fineline-imports

Comment

wat is er eigenlijk mis met de motor?
                                    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Niks....helemaal niks..... pffffff hij loopt als vanouds. Beter nog.... hij loopt beter als van ouds.

Draadje mag op slot (als dat zou kunnen).

Comment

O nee, niet op slot.

Eeeeeeeeeeeeeeeeeerst vertellen wat er gesloopt was...
                                        Veritatis simplex oratio est

Comment

Nieuwe MAFS en nog wat andere sensoortjes en dingetjes schoongemaakt. Toen liep ie perfect. Later liep echt waardeloos. Toen opnieuw wat moertjes en schroefjes losgedraaid....pieletjes en palletjes...en toen liep ie perfect.

Comment

Working...
                                          X