Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Engine Swap E39 M5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Kleintje
    replied
    Nieuwe MAFS en nog wat andere sensoortjes en dingetjes schoongemaakt. Toen liep ie perfect. Later liep echt waardeloos. Toen opnieuw wat moertjes en schroefjes losgedraaid....pieletjes en palletjes...en toen liep ie perfect.

    Leave a comment:


  • w220l
    replied
    O nee, niet op slot.


    Eeeeeeeeeeeeeeeeeerst vertellen wat er gesloopt was...

    Leave a comment:


  • Kleintje
    replied
    Niks....helemaal niks..... pffffff hij loopt als vanouds. Beter nog.... hij loopt beter als van ouds.

    Draadje mag op slot (als dat zou kunnen).

    Leave a comment:


  • motroosje
    replied
    wat is er eigenlijk mis met de motor?

    Leave a comment:


  • Naughty
    replied
    Volgens mij moet je die M5 in de Scenic zetten zodat ze allebij zijn afgeschreven ;)

    uiteraard wel even een all-riskje scoren op de dader..

    Leave a comment:


  • Kleintje
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
    Even zonder gein, pas jij wel in een Z4? Niet lullig bedoeld, maar volgens mij ben je vrij lang en groot van postuur toch?
    Ik heb een dag in een Z4 3.0 gereden. Heerlijke auto. En zoals elke BMW....ik pas er perfect in.

    Ook al eens een middag in een Z3 coupe gereden. Past ook prima.

    Ik ga zo de auto halen. Ben benieuwd.....

    Leave a comment:


  • FreudeamFahren
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
    Sjeffe?
    Sjeffen. Regelen. Arrangeren. Betrekken van. Kopen. Etc. Sjeffen dus.

    Leave a comment:


  • ExTaxi
    replied
    Even zonder gein, pas jij wel in een Z4? Niet lullig bedoeld, maar volgens mij ben je vrij lang en groot van postuur toch?

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    De enige opties zijn deze 2 :
    - M5 wegdoen en Z4 nemen
    - Nieuw of ander M5 blok erin. Er is heus wel ergens een goed gebruikt M5 blok te vinden.

    523 blok ofzo kan gewoon echt niet en is ook duur met alles erbij.
    Er stond toch laatst ook een nw M5 blok te koop ergens? 507pk is natuurlijk geen verkeerde actie. :-)

    Leave a comment:


  • Kleintje
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door FreudeamFahren Bekijk bericht
    Een niet originele, kleinere motor in een M5 is natuurlijk quatsch: razend veel werk (mechanisch, electrisch, juridisch), langzamer, niet te verkopen. Zonde van tijd en moeite.

    Er zijn alternatieven voor een nieuw blok: je zou een deelrevisie blok kunnen sjeffen, bijvoorbeeld bij JR Motorsport. Met verse drijfstanglagertjes enzo ben je dan voor zeg 40% van die 16 mille 't mannetje. Nog altijd geld, maar geen financiële zelfmoord en the beast lives on.

    Een Z4 3,0 is natuurlijk dikke schik, maar jij bent van Dicke Fünfer :-) Alle stappen in andere richtingen zijn slechts tijdelijke omwegen naar het doel ;-)
    Sjeffe?

    Leave a comment:


  • FreudeamFahren
    replied
    Een niet originele, kleinere motor in een M5 is natuurlijk quatsch: razend veel werk (mechanisch, electrisch, juridisch), langzamer, niet te verkopen. Zonde van tijd en moeite.

    Er zijn alternatieven voor een nieuw blok: je zou een deelrevisie blok kunnen sjeffen, bijvoorbeeld bij JR Motorsport. Met verse drijfstanglagertjes enzo ben je dan voor zeg 40% van die 16 mille 't mannetje. Nog altijd geld, maar geen financiële zelfmoord en the beast lives on.

    Een Z4 3,0 is natuurlijk dikke schik, maar jij bent van Dicke Fünfer :-) Alle stappen in andere richtingen zijn slechts tijdelijke omwegen naar het doel ;-)

    Leave a comment:


  • řlle
    replied
    Indien hij daadwerkelijk ploft zou ik hem in onderdelen uit elkaar trekken, alles verkopen via de bekende kanalen en iets anders kopen. Ik zou iig never 16k in een auto van die leeftijd en aanschafwaarde gaan investeren. (op MP staat er een met 110k km voor 23k, Knot had het daarover)

    Leave a comment:


  • Lennart
    replied
    Dat zou mooi nieuws zijn!

    Vergis je niet dat als je gaat afwijken van het origineel aantal cilinders, dat je bij de eerst volgende APK een paar, laat ik zeggen, uitdagingen hebt. :-)

    Leave a comment:


  • Kleintje
    replied
    Krijg net een SMSje dat de motor weer als een zonnetje loopt. Ben benieuwd. Is nog te vroeg om te bellen.

    Leave a comment:


  • Kleintje
    replied
    Nee, er zijn wat andere problemen. Misschien is het niets....misschien begin van het einde :( (motorproblemen)

    Ik ga volgende week op vakantie en ben dan 3 weken weg. Hoop daarna meer te weten.

    Voor 16 k heb je wel een nieuwe M5 blok.

    Niemand voor het idee van een Z4?

    Ik baal gewoon. Vandaar even deze gedachtenkronkel.

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    Je rijdt een M5, en geen Stefanmobiel of zo. Engine swap betekent dus gewoon weer de standaard motor erin, klaar.

    Maar 16K. Zijn ze bezopen daar bij Propellor Unie Ted? Dat moet toch wel goedkoper kunnen. Man, voor die knaken haal je sowieso een E39 M5 op.

    In elk geval: niet downgraden. Of goed vervangen, of een andere wagen.

    Maarreuh... die Autoweek spot met oliewalmen is je niet in de kouwe kleren gaan zitten hee? :)

    Leave a comment:


  • Ton van S
    replied
    Arje

    Na eerst een nieuw model M5 gekocht te hebben, en om begrijpelijke redenen de koop daarvan te hebben geannuleerd:-), kwam er een vorig model M5 van een aantal jaren ouder voor in de plaats. En nu wil je van die M5 een schaap in wolfskleren gaan maken? Is inruilen voor een frisse M5 niet een betere optie? Of wil je zowiezo geen M5 meer?

    Leave a comment:


  • Marcel323ti
    replied
    Ik zou zo'n 523 blok nemen, alles aanpassen etc is waarschijnlijk net iets goedkoper dan 16.000 euro...

    Leave a comment:


  • ExTaxi
    replied
    M5 blok uit Duitsland halen

    Leave a comment:


  • Boertje
    replied
    16k klinkt als een hoop geld....

    Leave a comment:


  • Kleintje
    started a topic Engine Swap E39 M5

    Engine Swap E39 M5

    Stel.....puur stel....dat mijn motor het gaat begeven....

    Daar de koets nog punt gaaf is en alle elektra (behalve het zonnescherm bij het achteruit) werkt is het gewoon zonde om de auto bij een defect blok weg te doen.

    Stel....stel....stel....

    Welk blok zou je er in doen...

    1) M5 (€ 16.000,- gereviseerd van BMW)
    2) 540 V8
    3) 530/35
    4) 525/28
    of....
    5) 523 of 520

    Of.... bodem er uit en dan flink trappen :-(

    Heb vanmiddag ook gedacht aan...(niet schrikken)

    M5 weg doen en een Z4 3.0 handbak.

    Voor de goede orde....auto rijdt nog steeds....
Working...
X