Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Porsche 911

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Porsche 911

Over 911 modellen dus. Niet zo'n fapdraad waarin ik aankondig eentje te willen en er dan toch geen koop, maar een echte draad.
    Aanleiding: ik reed deze morgen achter een Targa 4S, die met die mooie brede heupen en die schwung chroom over de vensters heen. Mooi model, in een soort grijsbruin, echt mooi om aan te zien ... foute kerel erin, maar allez ... en mooie brede heupen. en daar gaat het mij om ... sommige 911 modellen hebben 'smalle' heupen, en andere weer brede. Ligt dat aan het modeljaar 911 of aan de Targa versie (was toch een soort opendak ding), of aan de die 4S .. of heb ik gewoon mijn bril andersom op en zijn alle 911 hetzelfde? Enlighten me.
    Deze was het trouwens:
    Rock on. RS.

4S ziet er altijd breder dikker uit. Ook dat logo op de kont vind ik gaaf.
    Targa heeft met het dak te maken, RS. ;-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Een 4S is toch ook gewoon breder?
      Spoorbreedte van de Turbo?

Comment

De S modellen hebben een turbo onderstel inderdaad, dus ook een grotere spoorbreedte.
        Forza!

Comment

Overigens heeft de nieuwe 4S weer die rode band tussen de achterlichten, vind ik persoonlijk heel gaaf staan. Was op de 996 ook zo bij de 4S. (964 en 993 had gewoon ieder model dat)

dit:
          Forza!

Comment

Die brede zijn wel het coolste trouwens. :-)
            Bedankt voor de info trouwens.
            Rock on. RS.

Comment

De S modellen hebben een turbo onderstel inderdaad, dus ook een grotere spoorbreedte.
              Correctie: alleen de 4S modellen. Een 'simpele' Carrera S heeft zelfs een kleinere spoorbreedte achter dan een normale Carrera. Net als de GT3 (RS) overigens.

Die grotere spoorbreedte is dus nodig voor de vierwielaandrijving?

Comment

daar dacht ik ook aan, maar waarom voor die vierwielaandrijving? Ze hebben al RWD, moet alleen een cardan naar voren gaan met de nodige difs ertussen en zo. Is eerder een impact op de lengte dan op de breedte .. is die bredere spoorbreedte niet gewoon voor de wegligging van die topmodellen ...? Maar is de die 4S dan ook een topmodel?
                Rock on. RS.

Comment

Nee, niet voor de topmodellen. Zoals gezegd, een GT3 en GT3 RS hebben de smallere spoorbreedte. En een GT2 (4x4) heeft weer de bredere.

Dat dif zal dus wel het (bredere) verschil maken.

Comment

Sorry, nu heeft alleen de 4S dat inderdaad. Met de 993 waren de 2S en 4S beide breed. Dan gaat het verhaal van het diff niet meer op, want de 2S is gewoon RWD.

gek merk :)
                    Forza!

Comment

Over die oude meuk praten we hier idd niet...;)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                        Nee, niet voor de topmodellen. Zoals gezegd, een GT3 en GT3 RS hebben de smallere spoorbreedte. En een GT2 (4x4) heeft weer de bredere.

Dat dif zal dus wel het (bredere) verschil maken.
                        In geval van 997: GT2 is juist enkel rwd maar wel brede bouw (eigenlijk een Turbo zonder voorwielaandrijving). GT3 RS heeft wel grotere spoorbreedte (daardoor ook nipt lagere top dan 'gewone' GT3)

Comment

Zowel Autoweek Carbase als ik zijn dus in de war...? :)

Comment

Het topic was dus wel relevant ... :-) Blijkbaar ben ik net de enige die er niet meer aan uit kan.
                            Rock on. RS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                              Zowel Autoweek Carbase als ik zijn dus in de war...? :)
                              Dat weet ik niet, in elk geval klopt jullie informatie niet, of die van Porsche zelf niet :)

GT2: http://www.porsche.com/germany/model...s/?gtabindex=2 ("Heckantrieb") en http://www.porsche.com/germany/model...s/?gtabindex=5 ("Breite 1.852 mm")

GT3 RS: http://www.porsche.com/germany/model...turesandspecs/ ("Breite 1,852 mm")

GT3: http://www.porsche.com/germany/model...s/?gtabindex=5 ("Breite 1.808 mm")

Comment

GT2 is altijd de "RWD Turbo" geweest, dus dat klopt sowieso wel.

Wel opvallend dat de GT3 RS schijnbaar een 'turbo achterkantje' heeft itt de GT3-zonder-toevoeging
                                Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                                  GT2 is altijd de "RWD Turbo" geweest, dus dat klopt sowieso wel.

Wel opvallend dat de GT3 RS schijnbaar een 'turbo achterkantje' heeft itt de GT3-zonder-toevoeging
                                  Dat en een beetje gewichtsbesparing (plastic achterruitje bijv) is dan ook het enige verschil. Je schijnt het nog te merken ook :)
                                  Hubraum statt Spoiler

Comment

*kick* even hier dan maar.

Ik spotte van het weekend een erg strakke 964 cabrio in een onbekende kleur voor mij: champagne metallic (met blauw dak.) *fap*
                                    Het was ook nog zo'n toffe eerste serie met flaporen en die dichte wielen (die ook op een 944 S2 zitten.)

Die kleur had ik nog nooit gezien, maar stond echt goed. Ik heb na een korte zoektocht nog niet gevonden of het een originele kleur was destijds. Misschien weet het gummen-porsche-panel meer van die kleur?
                                    Forza!

Comment

*even verder gezocht*

zo te zien geen originele 964 kleur, maar waarschijnlijk wel een porsche kleur en ook wel uit die periode. Het lijkt namelijk sterk op de goud metallic van de 944.

dit kleurtje:
                                      Forza!

Comment

Bij zoeken naar een 928 kwamen we er eachter dat zeker 30% was overgespoten (van de 15+ exemplaren die we gezien hadden) en lang niet allemaal in de originele kleur (en vooral lang niet allemaal op een goede manier helaas).

Bij de oudere 964's zullen er misschien nog wel meer overgespoten zijn, denk vooral aan de rode en gele varianten waarvan de lak na al die jaren z'n beste tijd wel heeft gehad, zeker gecombineerd met wat steenslag.

Comment

Sodeknetters, is dit een vette 944 Turbo of is het dat niet?

*click*
                                          Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Oke een replica....maar wel mooi!

http://car-special.de/1955er-chamoni...-dean-edition/
                                            Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

OK, geen 911 maar bijna dan.....
                                              Schoonpa heeft sinds 2 jaar een Cayman S. Modeljaar 2008 als ik het goed heeft. Ferrarirood (maar dat mag ik niet zo noemen van 'm), alle opties erop, inclusief een automaat. Dat is nou net weer jammer.
                                              Supergaaf ding vind ik het, stiekem zelfs gaver dan een 911. Hij is echt van de duitse auto's, rijdt al jarenlang Audi (100/A6/TT, nu nieuwe A6 Avant) of ander duits spul (BMW 5/VW) omdat die dingen tenminste degelijk zijn. Heeft echt een hekel aan Italiaanse/Franse auto's want dat is onbetrouwbare rommel. Met name Alfa en Ferrari moet 't ontgelden. :-)
                                              Sinds dit weekend start zijn Cayman dus niet meer. Afslepen zal nog lachen worden. Sleepauto komt de straat niet in, is te breed. En de auto in z'n vrij zetten gaat niet. Ook loopt de straat best stijl berg op/af.
                                              Ben benieuwd wat 't grapje gaat kosten.
                                              Giulia 1600 Super '65
                                              Abarth 595 Competizione '15

Comment

Cayman S is erg tof idd. Deze schoonpa zou ik nog even houden. ;-)
                                                Maar Porsche's gaan ook gewoon kapot idd :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ben ik wel van plan, maar niet vanwege die Porker hoor. ;-)
                                                  Hier voor had hij een TT Cabrio 225pk met dat stoere honkbalhandschoenen-leder. En niet originele OZ-spaakwielen, ook best wel cool.

Dit is 'm trouwens. Gelukkig gebruikt hij 'm wel om mee te scheuren en niet om mee te patsen ofzo. Is echt extreem zuinig op al z'n auto's, worden echt iedere zondag gepoetst totdat ze als nieuw uit zien.
                                                  Giulia 1600 Super '65
                                                  Abarth 595 Competizione '15

Comment

Wat een gave bak he! Ik vind Porsche echt een super merk. Jammer dat het alleen mogelijk is voor de elite.
                                                    Kan iemand bij een goede tip geven waar je gebruikte Porsches kan kopen? Ik vind de nieuwe Porsche het mooiste, die Panamera! Ik denk alleen dat die nog niet tweedehands te koop zijn! Ik was trouwens laatst in Hamburg, en jeetje wat rijden daar veel Porsches! Komt doordat het een rijke stad is maar vooral ook omdat de auto´s in Duitsland een stuk goedkoper zijn!

Comment

Welkom Marias :)
                                                      Forza!

Comment

*sjips pakt*

Comment

*schenkt cola in en geeft fles door*

Comment

De elite? WTF, dude. Op dit forum worden Porsches bezeten door o.a. een sigaren-paffende Peugeot-verkoper en een wannabe-rockster-manager die baalt dat er geen fietsendrager op kan. Als dat 'de elite' is...!
                                                            Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Ik vind Porsche helemaal geen supergaaf merk.

En de echte elite rijdt Alfa.

Zo.

Comment

Ach als je voor 15k al een Cayenne ophaalt in Duitsland valt dat met de elite wel mee he.

Comment

Working...
                                                                X