Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Porsche 911

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Als ik geld en praktische bezwaren niet mee laat tellen, staat bovenaan -met stip- mijn verlanglijstje deze, de 964. Geen enkele andere auto vind ik zo begeerlijk of mooi.
    Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

@minuteman. Ik kan je opmerkingen wel begrijpen, maar dat is "part of the package" Je zit inderdaad laag, (duh?) waardoor je minder overzicht op de weg hebt. Met dat lawaai doel je hopelijk niet op de boxerroffel :), want die dringt behoorlijk door in het interieur. Hoewel het nog maar een fractie is in vergelijk met de oudere modellen. Helaas zou ik eigenlijk willen zeggen.

Dat je 'm in de normale rijstand stoterig vindt, kan ik echter moelijk begrijpen. Die wielen zijn 19"geloof ik, dat vind ik persoonlijk echt prima rijden. In lange bochten op hogere snelheid vind ik die stand zelfs te zacht. Dan gaat de neus een beetje 'drijven' waar ik altijd wat week van in m'n maag word. :) Eigenlijk een beetje het oude 911 gevoel, maar met hogere snelheid. En dat laatste maakt het niet zo prettig.

Als ik het zo lees, ben je wel de perfecte man voor een Cayenne :) (hoge instap, stil, goed overzicht, comfortabel)
      Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
        zoals versnellingsbak OP de achteras maar de motor dus voorin. D.w.z. de cardanas draait dezelfde toeren als de motor.
        En wat is daar zo bijzonder aan dan..?
        Auto's: veel...

Comment

Ik vind de 997 juist erg comfortabel rijden. Echt en auto die zich heel makkelijk heel snel laat rijden. Voelt van binnen net als een Audi. Een prima auto om iedere dag mee te rijden en al helemaal met zo'n PDK-bak.

Maar als het een 911 moest zijn dan inderdaad graag wat ouder en spartaanser. 964 of 993.
          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Er worden hier hele verstandige dingen gezegd. Wat wil je ook op een verstandig forum met (bijna) allemaal verstandige mensen.

Maar je moet wel de Kark in de midn houden, zoals we hier in de biebelbelt zegn.

Daarom een klein overzicht:

Motor voorin, ergens in de buurt van de vooras: onderstuurgedrag
            Voorbeelden: De meeste moderne automobielen met een paar notoire uitzonderingen. Waar komt trouwens die referentie naar een 306 steeds vandaan, dat is toch gewoon een PSA schijthok.

Motor tussen de assen: neutraal stuurgedrag
            Voorbeelden: F1, 3x8, enzo (enzo te lezen als enz.)

Motor achter (evt. boven) de achteras: overstuurgedrag
            Voorbeelden: Tatra T602 (= extreem V8 achter de achteras), Kever, Daupine, enz, enz.

De Porsche 911 valt in de laatste categorie en heeft als het ware zichzelf aan z’n haren uit het overstuurmoeras omhoog getrokken. De imitatione Ferdinandi hebben in de loop der tijd van de 911 een vrijwel neutraal sturende “sport”wagen gemaakt door maatregelen in de wielgeometrie, demperafstelling, montage van brede banden en weet ik wat nogalmeer. Maar als je een grens overschrijdt dan wordt het weer gewoon een platgeslagen kever met overstuurgedrag. Want zelfs in Zuffenhausen kunnen ze niet om de fysieke eigenschappen heen van een achte(r)lijk zwaartepunt.

De Porsche 928 is, zoals ik al eerder opmerkte, een prachtig compromis tussen een geweldige motor en een zeer goede wegligging met een luxe uitrusting. Een paar kleine nadeeltjes zijn (waren) er wel, zoals het gewicht en de prijs. En ja, die tand des tijds hé.
            Mooi om te zien dat hij, gezien de felle discussie hier, nog zoveel emoties oproept, samen met zijn boze stiefbroertje.

Adri
            Last edited by Breeze; 01-11-11, 12:33.
            Zweven is een ongekende ervaring
            Xantia V6 3,0i Break

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Minuteman Bekijk bericht
              Ik heb begin van het jaar in een 911 proefgereden en het is niet mijn auto. Op een of andere manier pakte hij me niet, ondanks dat zaken als vermogen en stuurgedrag erg goed waren. Met name ook de nieuwe bak (PDK) is erg fijn maar desondanks heb ik er niet voor gekozen.

De proefrit had ik gevraagd om een gevoel te krijgen bij Porsche om te zien of het ook iets voor mij is. Het is nu niet zo dat ik al mijn hele leven een Porsche had willen hebben maar ik wilde het toch eens geprobeerd hebben.

Op de weg terug naar de dealer (Adam ZO) wist ik al dat het hem niet zou worden. Dit is geen auto voor MM en ik ben waarschijnlijk gevallen over zaken die puristen af zouden doen als geneuzel. (lage instap, (duh) bandengeruis, windgeruis, lawaai algemeen, veel te stoterig zelfs in de comfort stand, weinig overzicht op de weg etc.)

Er is toch maar één auto voor ons... Die zelfs een basis 911 lastig kan maken. Zelfs met een fietsdrager en twee fietsen achterop....
              Last edited by Kleintje; 01-11-11, 11:30. Reden: Quoten kan ik ook al niet meer....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintjedieniksmeerkan
                /
                ////////
                Veritatis simplex oratio est

Comment

Thnx ouwe :-)

Comment

Ik heb trouwens ook eens zelf gereden in een 911 automaat. Ik ga er geen comentaar op geven maar voor mij was het in iedergeval helemaal niks. Ik denk de zitpositie ofzo?

Comment

Het lukt nog steeds niet, hè?
                      :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                        Het lukt nog steeds niet, hè?
                        :-)
                        Wat niet?

Comment

Ik moest 3 kinderen meenemen en de klep ging ook slecht dicht ;-)

Comment

LOL

Binnenkort kan ik via m'n WG ook in een 997 rijden. Ben toch eigenlijk wel benieuwd hoe het rijdt en stuurt.
                            Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                              Laatst gewijzigd door Kleintje; Vandaag om 11:30 Reden: Quoten kan ik ook al niet meer....
                              Editten lukt dan weer aardig :-).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                Editten lukt dan weer aardig :-).
                                *Grijns.

Comment

*broek op enkels...

Ohhhhhh... .Wat moooooooooi...
                                  Attached Files

Comment

Ja, die nieuwe Targa.... :) Hmmmmm.... mooi.

Ik ben op zoek naar iemand die een leigrijze met rood interieur wil aanschaffen en deze dan over een jaar of 10 aan mij over wil doen... ;)

20131130.jpg

Comment

Zeg maar wat je er voor over hebt :-)
                                      übernarcistische fappert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ___Underscore___ Bekijk bericht
                                        Ja, die nieuwe Targa.... :) Hmmmmm.... mooi.

Ik ben op zoek naar iemand die een leigrijze met rood interieur wil aanschaffen en deze dan over een jaar of 10 aan mij over wil doen... ;)

[ATTACH=CONFIG]25519[/ATTACH]
                                        Is een donkergroene met halflederen beige interieur ook goed?
                                        Dan houd ik die nog wel even bij voor je :-)

2013-09-24 22.32.22.jpg
                                        There are no stupid questions,
                                        but there are a LOT of inquisitive idiots.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gaas! Bekijk bericht
                                          Zeg maar wat je er voor over hebt :-)
                                          Ik denk dat we daar tzt wel uitkomen...

Comment

Ha, die Gummers;

Zo doe je dat: 50Kkm per jaar met je 993, inmiddels 420+K op de bult en met minimale problemen gewoon lekker doorkarren:

http://www.autoweek.nl/videoHD/4450/klokje-rond-porsche-911
                                            Scherven brengen gelul.

Comment

Aardige vent ook, ik heb tegelijk met zijn dochter de licentiecursus gedaan in Assen en hij reed de laatste dag ook nog wat rondjes met z'n andere 911 (964 RS), erg gaaf en een echte liefhebber.
                                              fka KawaZZtra

Comment

Autoweek is laat met het artikel: de auto is afgelopen november verkocht. De eigenaar heeft hem laten veilen. Leverde nog best wat op ook.
                                                Hubraum statt Spoiler

Comment

Is niet zo gek dat ie de auto liet veilen, zal ook geen veilingkosten hebben gehad he..... ;)
                                                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Prachtig filmpje van die Porker met 421kkm.
                                                    Goeiendag.
                                                    Zou wel eens willen weten wat de cumulatieve onderhoudskosten zijn geweest.
                                                    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Gisteren de nieuwe GT3 RS gezien bij PCL. Mijn broek zakte er niet van af. Voor de looks zou ik de gewone GT3 nemen en dan voor het circuit de RS erbij. If only I had the money.. :)
                                                      Zo zou je bijvoorbeeld je eigen kind waarschijnlijk nooit aanrijden, ook al betekent dat dat er een bus vol peuters een afgrond in verdwijnt.

Comment

porsche-991-gt3-rs-c321323062015172118_1.jpg
                                                        Zo zou je bijvoorbeeld je eigen kind waarschijnlijk nooit aanrijden, ook al betekent dat dat er een bus vol peuters een afgrond in verdwijnt.

Comment

Ik vind hem wel cool IRL, maar spectaculair (qua uiterlijk) zal een 911 niet snel zijn natuurlijk. De basis blijft altijd dezelfde vorm.
                                                          Alleen wat gaten erin en wat spoilers erop.

Misschien had je er teveel van verwacht (ik dan weer niet :-) )?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik heb bij Porsche altijd het idee dat ze de 'basisversie' altijd expres ietsje schraler maken, zodat ze nog met een (R)S kunnen komen. Zeker bij een Turbo of GT3 waar vrii snel na de introductie (991 Turbo tegelijk zelfs volgens mij) een versie komt die net iets beter/sneller is, maar wel een enorme meerprijs heeft. Die Sagaris-sleuven in de voorschermen zijn trouwens sub-zero wat mij betreft.
                                                            Last edited by Joep; 26-06-15, 08:17.

Comment

Sagaris, dat was ook het eerste dat in mij op kwam. Ik vind de 911 juist in zijn puurste vorm het mooiste, of met enkele kleine/subtiele updates zoals een Targa of Sportclassic.
                                                              Jammer dat Porsche zich nu ook laat verleiden in allemaal extra roosters, richels en spoilers. Zo op bovenstaande foto lijkt t net zo'n auto die door één of andere Duitse tuning-toko onder handen is genomen voor een profvoetballer of oliesheik.
                                                              Giulia 1600 Super '65
                                                              Abarth 595 Competizione '15

Comment

kan die TFTFTM*-taartschep er eigenlijk makkelijk vanaf? Want dan oogt die auto meteen 10x beter.

(*= too fast, too furious, too much)
                                                                Last edited by janspeed; 26-06-15, 09:18.

Comment

Dát is nog is een mooie kever!

Comment

Working...
                                                                  X