Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Porsche 911

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • TSM
    replied
    Prachtig filmpje van die Porker met 421kkm.
    Goeiendag.
    Zou wel eens willen weten wat de cumulatieve onderhoudskosten zijn geweest.

    Leave a comment:


  • w220l
    replied
    Is niet zo gek dat ie de auto liet veilen, zal ook geen veilingkosten hebben gehad he..... ;)

    Leave a comment:


  • FreudeamFahren
    replied
    Autoweek is laat met het artikel: de auto is afgelopen november verkocht. De eigenaar heeft hem laten veilen. Leverde nog best wat op ook.

    Leave a comment:


  • Rudie Kawa
    replied
    Aardige vent ook, ik heb tegelijk met zijn dochter de licentiecursus gedaan in Assen en hij reed de laatste dag ook nog wat rondjes met z'n andere 911 (964 RS), erg gaaf en een echte liefhebber.

    Leave a comment:


  • Hansv
    replied
    Ha, die Gummers;

    Zo doe je dat: 50Kkm per jaar met je 993, inmiddels 420+K op de bult en met minimale problemen gewoon lekker doorkarren:

    http://www.autoweek.nl/videoHD/4450/klokje-rond-porsche-911

    Leave a comment:


  • ___Underscore___
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Gaas! Bekijk bericht
    Zeg maar wat je er voor over hebt :-)
    Ik denk dat we daar tzt wel uitkomen...

    Leave a comment:


  • Mr. Flat Cheese
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ___Underscore___ Bekijk bericht
    Ja, die nieuwe Targa.... :) Hmmmmm.... mooi.

    Ik ben op zoek naar iemand die een leigrijze met rood interieur wil aanschaffen en deze dan over een jaar of 10 aan mij over wil doen... ;)

    [ATTACH=CONFIG]25519[/ATTACH]
    Is een donkergroene met halflederen beige interieur ook goed?
    Dan houd ik die nog wel even bij voor je :-)

    2013-09-24 22.32.22.jpg

    Leave a comment:


  • Gaas!
    replied
    Zeg maar wat je er voor over hebt :-)

    Leave a comment:


  • ___Underscore___
    replied
    Ja, die nieuwe Targa.... :) Hmmmmm.... mooi.

    Ik ben op zoek naar iemand die een leigrijze met rood interieur wil aanschaffen en deze dan over een jaar of 10 aan mij over wil doen... ;)

    20131130.jpg

    Leave a comment:


  • Kleintje
    replied
    *broek op enkels...



    Ohhhhhh... .Wat moooooooooi...
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Kleintje
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
    Editten lukt dan weer aardig :-).
    *Grijns.

    Leave a comment:


  • Lennart
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
    Laatst gewijzigd door Kleintje; Vandaag om 11:30 Reden: Quoten kan ik ook al niet meer....
    Editten lukt dan weer aardig :-).

    Leave a comment:


  • Eddieee
    replied
    LOL

    Binnenkort kan ik via m'n WG ook in een 997 rijden. Ben toch eigenlijk wel benieuwd hoe het rijdt en stuurt.

    Leave a comment:


  • Minuteman
    replied
    Ik moest 3 kinderen meenemen en de klep ging ook slecht dicht ;-)

    Leave a comment:


  • Kleintje
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
    Het lukt nog steeds niet, hè?
    :-)
    Wat niet?

    Leave a comment:


  • Lennart
    replied
    Het lukt nog steeds niet, hè?
    :-)

    Leave a comment:


  • Kleintje
    replied
    Ik heb trouwens ook eens zelf gereden in een 911 automaat. Ik ga er geen comentaar op geven maar voor mij was het in iedergeval helemaal niks. Ik denk de zitpositie ofzo?

    Leave a comment:


  • Kleintje
    replied
    Thnx ouwe :-)

    Leave a comment:


  • w220l
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Kleintjedieniksmeerkan
    /
    ////////

    Leave a comment:


  • Kleintje
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Minuteman Bekijk bericht
    Ik heb begin van het jaar in een 911 proefgereden en het is niet mijn auto. Op een of andere manier pakte hij me niet, ondanks dat zaken als vermogen en stuurgedrag erg goed waren. Met name ook de nieuwe bak (PDK) is erg fijn maar desondanks heb ik er niet voor gekozen.

    De proefrit had ik gevraagd om een gevoel te krijgen bij Porsche om te zien of het ook iets voor mij is. Het is nu niet zo dat ik al mijn hele leven een Porsche had willen hebben maar ik wilde het toch eens geprobeerd hebben.

    Op de weg terug naar de dealer (Adam ZO) wist ik al dat het hem niet zou worden. Dit is geen auto voor MM en ik ben waarschijnlijk gevallen over zaken die puristen af zouden doen als geneuzel. (lage instap, (duh) bandengeruis, windgeruis, lawaai algemeen, veel te stoterig zelfs in de comfort stand, weinig overzicht op de weg etc.)

    Er is toch maar één auto voor ons... Die zelfs een basis 911 lastig kan maken. Zelfs met een fietsdrager en twee fietsen achterop....
    Last edited by Kleintje; 01-11-11, 12:30. Reden: Quoten kan ik ook al niet meer....

    Leave a comment:


  • Breeze
    replied
    Er worden hier hele verstandige dingen gezegd. Wat wil je ook op een verstandig forum met (bijna) allemaal verstandige mensen.

    Maar je moet wel de Kark in de midn houden, zoals we hier in de biebelbelt zegn.

    Daarom een klein overzicht:

    Motor voorin, ergens in de buurt van de vooras: onderstuurgedrag
    Voorbeelden: De meeste moderne automobielen met een paar notoire uitzonderingen. Waar komt trouwens die referentie naar een 306 steeds vandaan, dat is toch gewoon een PSA schijthok.

    Motor tussen de assen: neutraal stuurgedrag
    Voorbeelden: F1, 3x8, enzo (enzo te lezen als enz.)

    Motor achter (evt. boven) de achteras: overstuurgedrag
    Voorbeelden: Tatra T602 (= extreem V8 achter de achteras), Kever, Daupine, enz, enz.

    De Porsche 911 valt in de laatste categorie en heeft als het ware zichzelf aan z’n haren uit het overstuurmoeras omhoog getrokken. De imitatione Ferdinandi hebben in de loop der tijd van de 911 een vrijwel neutraal sturende “sport”wagen gemaakt door maatregelen in de wielgeometrie, demperafstelling, montage van brede banden en weet ik wat nogalmeer. Maar als je een grens overschrijdt dan wordt het weer gewoon een platgeslagen kever met overstuurgedrag. Want zelfs in Zuffenhausen kunnen ze niet om de fysieke eigenschappen heen van een achte(r)lijk zwaartepunt.

    De Porsche 928 is, zoals ik al eerder opmerkte, een prachtig compromis tussen een geweldige motor en een zeer goede wegligging met een luxe uitrusting. Een paar kleine nadeeltjes zijn (waren) er wel, zoals het gewicht en de prijs. En ja, die tand des tijds hé.
    Mooi om te zien dat hij, gezien de felle discussie hier, nog zoveel emoties oproept, samen met zijn boze stiefbroertje.

    Adri
    Last edited by Breeze; 01-11-11, 13:33.

    Leave a comment:


  • PACO
    replied
    Ik vind de 997 juist erg comfortabel rijden. Echt en auto die zich heel makkelijk heel snel laat rijden. Voelt van binnen net als een Audi. Een prima auto om iedere dag mee te rijden en al helemaal met zo'n PDK-bak.

    Maar als het een 911 moest zijn dan inderdaad graag wat ouder en spartaanser. 964 of 993.

    Leave a comment:


  • Red205
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
    zoals versnellingsbak OP de achteras maar de motor dus voorin. D.w.z. de cardanas draait dezelfde toeren als de motor.
    En wat is daar zo bijzonder aan dan..?

    Leave a comment:


  • Scudetto
    replied
    @minuteman. Ik kan je opmerkingen wel begrijpen, maar dat is "part of the package" Je zit inderdaad laag, (duh?) waardoor je minder overzicht op de weg hebt. Met dat lawaai doel je hopelijk niet op de boxerroffel :), want die dringt behoorlijk door in het interieur. Hoewel het nog maar een fractie is in vergelijk met de oudere modellen. Helaas zou ik eigenlijk willen zeggen.

    Dat je 'm in de normale rijstand stoterig vindt, kan ik echter moelijk begrijpen. Die wielen zijn 19"geloof ik, dat vind ik persoonlijk echt prima rijden. In lange bochten op hogere snelheid vind ik die stand zelfs te zacht. Dan gaat de neus een beetje 'drijven' waar ik altijd wat week van in m'n maag word. :) Eigenlijk een beetje het oude 911 gevoel, maar met hogere snelheid. En dat laatste maakt het niet zo prettig.

    Als ik het zo lees, ben je wel de perfecte man voor een Cayenne :) (hoge instap, stil, goed overzicht, comfortabel)

    Leave a comment:


  • netraam
    replied


    Als ik geld en praktische bezwaren niet mee laat tellen, staat bovenaan -met stip- mijn verlanglijstje deze, de 964. Geen enkele andere auto vind ik zo begeerlijk of mooi.

    Leave a comment:


  • Minuteman
    replied
    Ik heb begin van het jaar in een 911 proefgereden en het is niet mijn auto. Op een of andere manier pakte hij me niet, ondanks dat zaken als vermogen en stuurgedrag erg goed waren. Met name ook de nieuwe bak (PDK) is erg fijn maar desondanks heb ik er niet voor gekozen.

    De proefrit had ik gevraagd om een gevoel te krijgen bij Porsche om te zien of het ook iets voor mij is. Het is nu niet zo dat ik al mijn hele leven een Porsche had willen hebben maar ik wilde het toch eens geprobeerd hebben.

    Op de weg terug naar de dealer (Adam ZO) wist ik al dat het hem niet zou worden. Dit is geen auto voor MM en ik ben waarschijnlijk gevallen over zaken die puristen af zouden doen als geneuzel. (lage instap, (duh) bandengeruis, windgeruis, lawaai algemeen, veel te stoterig zelfs in de comfort stand, weinig overzicht op de weg etc.)

    Toch vind ik het wel een plaatje hoor.

    Leave a comment:


  • netraam
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
    Maar 't gewicht (...) maakt em zwaar.
    Zeker, maar daar hebben meer auto's last van :-)

    Leave a comment:


  • Lennart
    replied
    928 ondergewaardeerd? Auto van het jaar geweest in 1978.

    Persoonlijk vind ik hem overgewaardeerd. Die techniek die je nu aanhaalt M4 van de Porsche 928, daar reed o.a. Alfa Romeo op dat moment al jaren mee rond. (Alfetta, Alfetta GT, Giulietta).

    Het concept van de 911 is natuurlijk niet hetzelfde als de Formule 1 auto's. Juist het feit waar die motor ligt tov de achteras is cruciaal voor het rijgedrag. De natuurkunde wil dat het tussen de assen ligt. Als je nog een keer onder de 911 doorloopt, zul je zijn dat de gehele motor achter de achteras ligt, inclusief vliegwiel en koppeling. Alleen een deel van de versnellingsbak ligt ervoor. Een Ferrari 308 bijvoorbeeld heeft wel een concept, dat meer op de F1 lijkt, alleen wel met dwars geplaatste motor.

    Voordeel van de 911 is wel, dat door de boxerconstructie het gewicht heel laag ligt. Daardoor lijkt het nog iets :-).

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    Sneeuwkettingen op een 2WD 911 is dan wel weer een machtig mooi gezicht.

    Bij de 928 ligt de motor (V8, model tank) overigens voorin.

    'k Heb heel wat 928s gezien (ivm mogelijke aankoop) maar velen hebben de tand des tijds niet echt goed doorstaan. De motor vaak wel. Interieur (oa 't leren dashboard gaat er vaak aan door de zon, moet dan echt vervangen worden).

    Ondergewaardeerde auto imho, maar idd geen 911 (qua gewicht en kwispeligheid) maar een leuke GT met zat vermogen (928 S4 bv 320 pk) en wat aparte zaken zoals versnellingsbak OP de achteras maar de motor dus voorin. D.w.z. de cardanas draait dezelfde toeren als de motor. En de aluminium en stalen delen om gewicht te besparen en goed te verdelen. Maar 't gewicht (uit m'n hoofd 1550 kilo) maakt em zwaar.

    Met de 5 handbak is er goed sportief mee te rijden, maar 1550 kilo op een circuit is een killer voor banden en remmen. De motor zal 't worst zijn ; die kan 't prima aan.

    Leave a comment:


  • bats
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
    Evolutie in plaats van revolutie. En dat alles op basis van een "fout" concept.
    Ja, da's wel leuk. Sinds ik het merk rijd ben ik me gaan verdiepen in de achtergrond, en net zoals Alfa zijn er een hoop rare dingen die maken dat het is zoals het is. Hoewel, Porsche houdt dat eigenzinnige wat langer vol. Ik vind het toch wel leuk om te lezen dat Hitler Duitsland per se een luchtgekoelde auto wilde, hoe Ferdinand er een wannabee sportauto van maakt een voor veel geld wist te verkopen, nou ja, alles is leuk. Ik zei al eerder dat de achtergrond en geschiedenis van sommige merken, Alfa, Porsche, maar ook Skoda bijvoorbeeld, hartstikke interessant zijn.

    Ik zou graag een lange tourrit maken door dld, met de 911 en met het gezin. Gewoon, omdat het kan, het gevoel opsnuiven. Krijg je met een Cayenne nooit. Da's gewoon een auto. Maar een vakantie met zijn viertjes in een 911 vakantie vieren gaat niet lukken. Hooguit zou ik er een keer mee op wintersport kunnen, maar dan is, zeker als het slecht weer is, 2WD niet handig, en zoals het nu is kunnen er geen kettingen om.
    Groeten,
    Bats

    Leave a comment:


  • Hansv
    replied
    Ha, die Bats;

    Evolutie in plaats van revolutie. En dat alles op basis van een "fout" concept.

    Leave a comment:


  • bats
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
    Ha, die Bats;



    Nou, nee.... Bij een F1 ligt het gros van de massa van de motor en transmissie voor de achteras, bij een 911 erachter. Scheelt toch wel wat.

    Wel ben ik het met je eens dat de recentere 911-generaties (laten we zeggen sinds de 996/997) niet meer zulke pure sportwagens zijn als hun voorouders, maar ook die zijn qua handling en weggedrag nog altijd een stuk uitdagender en dus meer sportwagen dan een 928. In het huidige aanbod zou ik de Cayman eerder een sportwagen noemen en de (reguliere, dus niet de GT3)) 911 een sportieve GT.
    Nou ja, als ik eronder kijk, ligt het zo'n beetje op de as, uitlaat gedeelte erachter en wat dingetjes ervoor. Ik ken een 928 niet en een cayman niet (in de die zin dat ik er nooit mee gereden heb, ik ken ze natuurlijk wel). Een 997 stuurt tegen het licht van mijn referentiekade best scherp, en gaat ook wel hard, maar de dieselachtige grote stappen onderin de toeren en het toch wel comfortabele weggedrag maakt het mijns inziens meer een GT. Of een beetje een alleskunner. Prima op Zandvoort en prima op de autobahn. Specialisten zullen op punten altijd beter scoren op de autobahn of op zandvoort.

    Als wij er met zijn vieren mee rijden is het een prima auto voor de inzittenden, ook als je een beetje doortrapt. En met winterbanden eronder kun je ook prima op sneeuw en ijs rijden. Alleskunner, die van alles goed kan, meer nergens het beste in is. Zoiets denk ik.
    Groeten,
    Bats

    Leave a comment:

Working...
X