Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Porsche 911

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
    Sagaris, dat was ook het eerste dat in mij op kwam. Ik vind de 911 juist in zijn puurste vorm het mooiste, of met enkele kleine/subtiele updates zoals een Targa of Sportclassic.
    Jammer dat Porsche zich nu ook laat verleiden in allemaal extra roosters, richels en spoilers. Zo op bovenstaande foto lijkt t net zo'n auto die door één of andere Duitse tuning-toko onder handen is genomen voor een profvoetballer of oliesheik.
    Porsche kennende zit dat erop voor een functie. Die extra roosters boven de voorwielen zijn voor extra downforce. Deze auto creeerd bijna 2x zoveel downforce dan de normale GT3. Dat haal je alleen maar met een grote vleugel en aanpassingen aan de areo. Of het er mooier op wordt? Nee, misschien niet maar het idee dat het erop zit voor een functie helpt wel.
    BMW F30 328iA
    BMW E87 130i
    BMW E30 M3 + E92 M3 GT4

Propeller-fappert

Comment

Geen discussie mogelijk wat betreft noodzaak voor de extra gleuven en kieren met spoilers.

De 911 is wel een heel eind verwijderd van het oorspronkelijk model met een 2 liter motor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
        Porsche kennende zit dat erop voor een functie. Die extra roosters boven de voorwielen zijn voor extra downforce. Deze auto creeerd bijna 2x zoveel downforce dan de normale GT3. Dat haal je alleen maar met een grote vleugel en aanpassingen aan de areo. Of het er mooier op wordt? Nee, misschien niet maar het idee dat het erop zit voor een functie helpt wel.
        Eens. De vraag zou wmb moeten zijn wat je met zo'n raket op de openbare weg moet.

Comment

• Ha, die Fappers;

Met de steeds uitgebreidere keuze aan min of meer sportieve versies (Cayman GTS & GT4, 911 GTS, 911 GT3, 911 GT3RS) gaat het er op lijken dat de originele GT3 een ietwat overbodige uitvoering aan het worden is. Immers, wie een pure tracktool zoekt zal doorsparen voor de GT3RS of bij gebrek aan middelen eerder een Cayman GT4 kopen en wie toch meer een sportwagen voor straatgebruik zoekt is een al dan niet handgeschakelde Cayman of 911 GTS waarschijnlijk de betere optie.
          Last edited by Hansv; 02-08-16, 00:23.
          Scherven brengen gelul.

Comment

• Een Cayman is voor een deel van de 911 klandizie nooit een alternatief. Want hoewel een GT4 de hardcore track focus heeft, biedt een auto met een middenmotor altijd een ander dynamisch perspectief dan eentje met de motor achterin. De uitdaging bij dat laatste is voor die doelgroep groter en dat kan een Cayman gewoon niet bieden. Bij bijvoorbeeld Cayman S vs instap 991 komt daar nog de packaging bij: een 911 is een 2+2.

Ik denk dat er juist wél ruimte blijft voor de "gewone" GT3. De GT3 is én goedkoper én subtieler dan een RS maar heeft wel een heftigere motor en racier looks dan een GTS. Ik vind die diversiteit geen marketing geneuzel of onzinnig gedoe: Porsche kent haar doelgroep heel goed en heeft voor iedereen iets, en biedt veel subtiel verschillende manieren om hetzelfde basisprincipe te genieten.
            Hubraum statt Spoiler

Comment

• Wat voorbeeldjes van de 996 en 997 gt3 rs. Dat maakt voor mij duidelijk waar het verschil zit met de 991. De 991 vind ik in gewone vorm wel aantrekkelijker dan de 996 en 997. Imho 991 gt3 is mooi, maar wel erg groot. Maar het rijdt vast weer een stuk beter dan een 997.

http://www.autogespot.nl/porsche-997...kii/2015/06/27

http://www.autogespot.nl/porsche-997...i-1/2015/06/05

http://www.autogespot.nl/porsche-996-gt3-rs/2015/05/25

http://www.autogespot.nl/porsche-996-gt3-rs/2014/11/12

Bieden beide toch meer wow factor dan de stap van 991 gt3 naar 991 gt3 rs.
              Zo zou je bijvoorbeeld je eigen kind waarschijnlijk nooit aanrijden, ook al betekent dat dat er een bus vol peuters een afgrond in verdwijnt.

Comment

• 12-06 was ik bij de introductie GT3RS en GT4 bij PCT te Enter.

Top avond met Jan Lammers die het e.e.a aan elkaar kletste.

Briljante machines, maar zelf toch een voorkeur voor de compactere en iets minder schreeuwerige GT4......
                If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

When they say nothing's wrong that's when you run

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rupie Bekijk bericht
                  Imho 991 gt3 is mooi, maar wel erg groot.
                  Ik verbaas me elke keer dat ik een 991 zie weer over het formaat. Laats zag ik er een naast een Corvette C7 staan, dan is die Amerikaan opeens een heel klein autootje.

Comment

• Ha, die Gummers;

Als liefhebber van de impactbumper-911 kreeg ik het toch even te kwaad bij het zien van dit filmpje:

Het zal dan wel een van de sloop geredde koets zijn geweest, maar die had vast een beter lot dan dit verdiend.
                    Scherven brengen gelul.

Comment

• Ha, die Gummers;

Deze reactie was te verwachten:

Scherven brengen gelul.

Comment

• Dat je dan als Porsche fan tijd investeert in zo'n tegenfilmpje vind ik erg zielig.

Comment

• Ha, die Elentinos;

Filmpje is van een verzekeraar. Vond het wel een grappige (maar wel wat voorspelbare) reactie.
                          Scherven brengen gelul.

Comment

• Ah ok, die even apeldoorn bellen humor ontging me.

Comment

• Heeft iemand het nummer van dat meisje in dat eerste filmpje? Dan mag ze de komende tijd gratis bij mij komen eten, wat een dunne beentjes zeg.....
                              fka KawaZZtra

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk bericht
                                Ik verbaas me elke keer dat ik een 991 zie weer over het formaat. Laats zag ik er een naast een Corvette C7 staan, dan is die Amerikaan opeens een heel klein autootje.
                                Maar voor dit geld maakt dat formaat niks uit?! Toch?
                                <er zal wel een nulletje ontbreken>

Comment

• [QUOTE][/Door de band genomen lachen we niet met ongevallen maar in dit geval mogen we eens een uitzondering maken. Tijdens een race in de Porsche Carrera Cup kregen twee chauffeurs hun wagens aan het 'paren'. Gelukkig vielen er geen gewonden maar we vragen ons toch af of iemand een ladder is moeten gaan halen voor één van de twee. QUOTE]

Comment

• Ha, die Fappers;

Lightspeed Classic 911; wat mij betreft is dit het punt waarop Singer had moeten stoppen:

Scherven brengen gelul.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk bericht
                                      Je valt er bij in het niet ja....

Comment

• http://www.sueddeutsche.de/auto/desi...ht-1.2860340-2

Valt nog mee, bij de Golf is het verschil helemaal groot ;)
                                        Veritatis simplex oratio est

Comment

• Ha, die W220L;

Nou, zeg. En anders wel de Mini of de Fiat 500. Gek dat de wegen zo vol zijn....
                                          Scherven brengen gelul.

Comment

• Ha, die Gummers;

Ruf is leuk bezig. In Genève introduceren zij een aantal nieuwe modellen, deels gebaseerd op de oude 911-koets. Hoewel nauwelijks zichtbaar is daarbij de wielbasis met zeven centimeter verlengd. Ik vind vooral die SCR 4.2 erg gaaf.

http://www.evo.co.uk/porsche/911/174...ange-in-geneva
                                            Scherven brengen gelul.

Comment

• Cool hans, leuke linkjes die je post, ga zo door ;-)
                                              http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

• Ruf maakt leuk speelgoed idd.
                                                Lekkere kleurtjes ook :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Ha, die Fappers;

Autoblog mocht een stukje sturen met de 911R; gheyl!

Scherven brengen gelul.

Comment

• Ja cool apparaat.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

• 2017 GTE voor het komende seizoen van het WEC. Maar de motor schijnt een stuk verder naar voren te zitten, meer als een Cayman dus.

http://www.motorsport.com/wec/video/...sebring-77216/
                                                      Giulia 1600 Super '65
                                                      Abarth 595 Competizione '15

Comment

• Ha, die Fappers;

Definitieve versies van de nieuwe Ruf-speeltjes. Leuk spul en bijna niet duur.

Scherven brengen gelul.

Comment

• LOL, 400K, bijna niet duur...

Dan hou ik het maar bij mijn limited edition 1/43 modelletje in gummen groen...
                                                          De 100 stuks die Harry ooit liet bouwen lijken zich over de wereld verspreid te hebben:

RUF CTR 2.JPG
                                                          RUF CTR.JPG

Comment

• Ik dien mij de boks prompt te verschonen. Ubertoll!
                                                            Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                                              LOL, 400K, bijna niet duur...

Dan hou ik het maar bij mijn limited edition 1/43 modelletje in gummen groen...
                                                              De 100 stuks die Harry ooit liet bouwen lijken zich over de wereld verspreid te hebben:
                                                              Klopt, die zijn naar Europa, het verre oosten (Japan uiteraard) en de VS gegaan. De afgelopen jaren waarschijnlijk nog meer verspreid.
                                                              Leuk om ze af en toe tegen te komen

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

• http://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=...n.org&_sacat=0

Comment

• Wut ???
                                                                  €250,-

*mok, stressbal, muisbal opzoeken gaat en dumpen op iebeej ...
                                                                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Working...
                                                                  X