Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Porsche 911

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Veloce
    replied
    Ben ik wel van plan, maar niet vanwege die Porker hoor. ;-)
    Hier voor had hij een TT Cabrio 225pk met dat stoere honkbalhandschoenen-leder. En niet originele OZ-spaakwielen, ook best wel cool.

    Dit is 'm trouwens. Gelukkig gebruikt hij 'm wel om mee te scheuren en niet om mee te patsen ofzo. Is echt extreem zuinig op al z'n auto's, worden echt iedere zondag gepoetst totdat ze als nieuw uit zien.

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    Cayman S is erg tof idd. Deze schoonpa zou ik nog even houden. ;-)
    Maar Porsche's gaan ook gewoon kapot idd :-)

    Leave a comment:


  • Veloce
    replied
    OK, geen 911 maar bijna dan.....
    Schoonpa heeft sinds 2 jaar een Cayman S. Modeljaar 2008 als ik het goed heeft. Ferrarirood (maar dat mag ik niet zo noemen van 'm), alle opties erop, inclusief een automaat. Dat is nou net weer jammer.
    Supergaaf ding vind ik het, stiekem zelfs gaver dan een 911. Hij is echt van de duitse auto's, rijdt al jarenlang Audi (100/A6/TT, nu nieuwe A6 Avant) of ander duits spul (BMW 5/VW) omdat die dingen tenminste degelijk zijn. Heeft echt een hekel aan Italiaanse/Franse auto's want dat is onbetrouwbare rommel. Met name Alfa en Ferrari moet 't ontgelden. :-)
    Sinds dit weekend start zijn Cayman dus niet meer. Afslepen zal nog lachen worden. Sleepauto komt de straat niet in, is te breed. En de auto in z'n vrij zetten gaat niet. Ook loopt de straat best stijl berg op/af.
    Ben benieuwd wat 't grapje gaat kosten.

    Leave a comment:


  • Cobraman
    replied
    Oke een replica....maar wel mooi!

    http://car-special.de/1955er-chamoni...-dean-edition/

    Leave a comment:


  • netraam
    replied
    Sodeknetters, is dit een vette 944 Turbo of is het dat niet?

    *click*

    Leave a comment:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    Bij zoeken naar een 928 kwamen we er eachter dat zeker 30% was overgespoten (van de 15+ exemplaren die we gezien hadden) en lang niet allemaal in de originele kleur (en vooral lang niet allemaal op een goede manier helaas).

    Bij de oudere 964's zullen er misschien nog wel meer overgespoten zijn, denk vooral aan de rode en gele varianten waarvan de lak na al die jaren z'n beste tijd wel heeft gehad, zeker gecombineerd met wat steenslag.

    Leave a comment:


  • Scudetto
    replied
    *even verder gezocht*

    zo te zien geen originele 964 kleur, maar waarschijnlijk wel een porsche kleur en ook wel uit die periode. Het lijkt namelijk sterk op de goud metallic van de 944.

    dit kleurtje:

    Leave a comment:


  • Scudetto
    replied
    *kick* even hier dan maar.

    Ik spotte van het weekend een erg strakke 964 cabrio in een onbekende kleur voor mij: champagne metallic (met blauw dak.) *fap*
    Het was ook nog zo'n toffe eerste serie met flaporen en die dichte wielen (die ook op een 944 S2 zitten.)

    Die kleur had ik nog nooit gezien, maar stond echt goed. Ik heb na een korte zoektocht nog niet gevonden of het een originele kleur was destijds. Misschien weet het gummen-porsche-panel meer van die kleur?

    Leave a comment:


  • FreudeamFahren
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
    GT2 is altijd de "RWD Turbo" geweest, dus dat klopt sowieso wel.

    Wel opvallend dat de GT3 RS schijnbaar een 'turbo achterkantje' heeft itt de GT3-zonder-toevoeging
    Dat en een beetje gewichtsbesparing (plastic achterruitje bijv) is dan ook het enige verschil. Je schijnt het nog te merken ook :)

    Leave a comment:


  • Scudetto
    replied
    GT2 is altijd de "RWD Turbo" geweest, dus dat klopt sowieso wel.

    Wel opvallend dat de GT3 RS schijnbaar een 'turbo achterkantje' heeft itt de GT3-zonder-toevoeging

    Leave a comment:


  • boris
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
    Zowel Autoweek Carbase als ik zijn dus in de war...? :)
    Dat weet ik niet, in elk geval klopt jullie informatie niet, of die van Porsche zelf niet :)

    GT2: http://www.porsche.com/germany/model...s/?gtabindex=2 ("Heckantrieb") en http://www.porsche.com/germany/model...s/?gtabindex=5 ("Breite 1.852 mm")

    GT3 RS: http://www.porsche.com/germany/model...turesandspecs/ ("Breite 1,852 mm")

    GT3: http://www.porsche.com/germany/model...s/?gtabindex=5 ("Breite 1.808 mm")

    Leave a comment:


  • rocketscience
    replied
    Het topic was dus wel relevant ... :-) Blijkbaar ben ik net de enige die er niet meer aan uit kan.

    Leave a comment:


  • raspaardje
    replied
    Zowel Autoweek Carbase als ik zijn dus in de war...? :)

    Leave a comment:


  • boris
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
    Nee, niet voor de topmodellen. Zoals gezegd, een GT3 en GT3 RS hebben de smallere spoorbreedte. En een GT2 (4x4) heeft weer de bredere.

    Dat dif zal dus wel het (bredere) verschil maken.
    In geval van 997: GT2 is juist enkel rwd maar wel brede bouw (eigenlijk een Turbo zonder voorwielaandrijving). GT3 RS heeft wel grotere spoorbreedte (daardoor ook nipt lagere top dan 'gewone' GT3)

    Leave a comment:


  • raspaardje
    replied
    Over die oude meuk praten we hier idd niet...;)

    Leave a comment:


  • Scudetto
    replied
    Sorry, nu heeft alleen de 4S dat inderdaad. Met de 993 waren de 2S en 4S beide breed. Dan gaat het verhaal van het diff niet meer op, want de 2S is gewoon RWD.

    gek merk :)

    Leave a comment:


  • raspaardje
    replied
    Nee, niet voor de topmodellen. Zoals gezegd, een GT3 en GT3 RS hebben de smallere spoorbreedte. En een GT2 (4x4) heeft weer de bredere.

    Dat dif zal dus wel het (bredere) verschil maken.

    Leave a comment:


  • rocketscience
    replied
    daar dacht ik ook aan, maar waarom voor die vierwielaandrijving? Ze hebben al RWD, moet alleen een cardan naar voren gaan met de nodige difs ertussen en zo. Is eerder een impact op de lengte dan op de breedte .. is die bredere spoorbreedte niet gewoon voor de wegligging van die topmodellen ...? Maar is de die 4S dan ook een topmodel?

    Leave a comment:


  • raspaardje
    replied
    De S modellen hebben een turbo onderstel inderdaad, dus ook een grotere spoorbreedte.
    Correctie: alleen de 4S modellen. Een 'simpele' Carrera S heeft zelfs een kleinere spoorbreedte achter dan een normale Carrera. Net als de GT3 (RS) overigens.

    Die grotere spoorbreedte is dus nodig voor de vierwielaandrijving?

    Leave a comment:


  • rocketscience
    replied
    Die brede zijn wel het coolste trouwens. :-)
    Bedankt voor de info trouwens.

    Leave a comment:


  • Scudetto
    replied
    Overigens heeft de nieuwe 4S weer die rode band tussen de achterlichten, vind ik persoonlijk heel gaaf staan. Was op de 996 ook zo bij de 4S. (964 en 993 had gewoon ieder model dat)

    dit:

    Leave a comment:


  • Scudetto
    replied
    De S modellen hebben een turbo onderstel inderdaad, dus ook een grotere spoorbreedte.

    Leave a comment:


  • raspaardje
    replied
    Een 4S is toch ook gewoon breder?
    Spoorbreedte van de Turbo?

    Leave a comment:


  • Harry
    replied
    4S ziet er altijd breder dikker uit. Ook dat logo op de kont vind ik gaaf.
    Targa heeft met het dak te maken, RS. ;-)

    Leave a comment:


  • rocketscience
    started a topic Porsche 911

    Porsche 911

    Over 911 modellen dus. Niet zo'n fapdraad waarin ik aankondig eentje te willen en er dan toch geen koop, maar een echte draad.
    Aanleiding: ik reed deze morgen achter een Targa 4S, die met die mooie brede heupen en die schwung chroom over de vensters heen. Mooi model, in een soort grijsbruin, echt mooi om aan te zien ... foute kerel erin, maar allez ... en mooie brede heupen. en daar gaat het mij om ... sommige 911 modellen hebben 'smalle' heupen, en andere weer brede. Ligt dat aan het modeljaar 911 of aan de Targa versie (was toch een soort opendak ding), of aan de die 4S .. of heb ik gewoon mijn bril andersom op en zijn alle 911 hetzelfde? Enlighten me.
    Deze was het trouwens:
Working...
X