Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mercedes-Benz youngtimer gezocht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Mercedes-Benz youngtimer gezocht

    Nu project BMW afgerond is, lijkt het me leuk om op zoek te gaan naar een leuke benz. In het groene gummen heb ik daar ook al eens een draadje voor misbruikt, maar uiteindelijk werd het toen een BMW.

    In principe wil ik een sedan hebben. Leeftijd minimaal 24,5 jaar oud.
    Voorkeur W123, W126. Moet een knappe en echte auto zijn, met werkende airco, dus geen opknappers of extreme kilometerstanden.
    Budget tot ongeveer 5000/6000 euro. Als het meer wordt, moet het wel echt een hele mooie aanbieding voor het geld zijn.

    Alle tips over do's en don'ts zijn welkom!

    Dit leuk me bijvoorbeeld wel iets:

    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...de&tabNumber=1
    Last edited by Lennart; 14-01-09, 16:30.

  • #2
    Ik vind deze mooier (mag ook wel voor die prijs)

    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...e&pageNumber=1
    2019 Volvo V60 T6

    Comment


    • #3
      Dacht je van deze?
      http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...e&pageNumber=1

      Of is een station uit die tijd niet wat? Rijdt goed, weet ik uit ervaring.
      http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...de&tabNumber=2
      Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Die laatste 280TE is RHD he...

        Comment


        • #5
          Dat zal dan ook meteen de reden van de lage prijs zijn; een mooie 280TE is reeds lang in prijs gestegen.

          Overigens, ik heb meteen een verkeerd gevoel bij de auto als er niet originele velegen onder liggen (die van Floris zijn link), of velgen van een verkeerd jaar (die van Lenny). Het stelt op zich niks voor natuurlijk, maar ik ben dan meteen extra op mijn hoede in hoeverre er met de rest van de wagen serieus omgesprongen is.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
            Overigens, ik heb meteen een verkeerd gevoel bij de auto als er niet originele velegen onder liggen (die van Floris zijn link), of velgen van een verkeerd jaar (die van Lenny). Het stelt op zich niks voor natuurlijk, maar ik ben dan meteen extra op mijn hoede in hoeverre er met de rest van de wagen serieus omgesprongen is.
            Velgen in het linkje van Floris zijn wel uit die jaren 80, en in die van Lennart maken de auto iets nieuwer qua look....

            Het zijn wel auto's om van dichtbij ( en dan bedoel ik van heel dichtbij...) te bekijken.

            Er zwerft nog wel ergens een link rond met aankooptips voor de w 126 serie.
            Veritatis simplex oratio est

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
              Ik vind deze mooier (mag ook wel voor die prijs)

              http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...e&pageNumber=1
              Vind de velgen wat minder en duurt nog bijna 2 jaar voordat die belastingvrij is. Wegenbelasting betalen voor zo'n, no thanx :-).

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht

                Tja, begin maar met het zoeken voor een nieuw achterraam, en dan kan gelijk de plaatwerker aan de gang om de achterkant te herstellen ivm roestschade.. ;-)
                Veritatis simplex oratio est

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                  Velgen in het linkje van Floris zijn wel uit die jaren 80, en in die van Lennart maken de auto iets nieuwer qua look....
                  Dat laatste is nou net niet de bedoeling...

                  Ik denk dat voor Lenny's doel (dat ding moet weer makkelijk te verkopen zijn), zo'n auto helemaal origineel moet zijn.

                  Comment


                  • #10
                    W123

                    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...e&pageNumber=3

                    Wat lagere prijsklasse dit dan een S.
                    Kleur combi is afgrijseloos, maar wel heerlijk period. 6 cilinder in een W123 spreekt me ook wel aan. Kilometerstand is nog relatief laag. Goede poetsbeurt en je hebt volgens mij wel een leuke classic daily driver.

                    Comment


                    • #11
                      http://www.s-klasse-club.de, volume op 10....

                      http://www.s-klasse-club.de/gb/kaufberatung.html in het Engels..
                      Veritatis simplex oratio est

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                        Dat laatste is nou net niet de bedoeling...

                        Ik denk dat voor Lenny's doel (dat ding moet weer makkelijk te verkopen zijn), zo'n auto helemaal origineel moet zijn.
                        BBS is geaccepteerd binnen de W 126 gemeenschap....
                        Veritatis simplex oratio est

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht

                          Ach, je gooit er toch gas in... ( anders loop je echt leeg op een 250 qua brandstofverbruik...) :-)
                          Veritatis simplex oratio est

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                            Dat laatste is nou net niet de bedoeling...

                            Ik denk dat voor Lenny's doel (dat ding moet weer makkelijk te verkopen zijn), zo'n auto helemaal origineel moet zijn.
                            Klopt aardig. Ik vind het gewoon leuk om iets op te halen, een poosje mee te koetsen en weer te verkopen en minimaal alle onkosten eruit te halen. Beetje winst mag best, maar het is ook voornamelijk voor de lol allemaal.
                            Zo'n S waaronder nieuwe velgen zijn geschroefd lijkt me niet zo'n punt. Die zijn zo aangeschaft en de verkeerde kun je weer verkopen.

                            Het moeten gewoon wel echte auto's zijn verder in originele toestand.

                            Comment


                            • #15
                              Ahh, handige linkjes Peter!

                              Verbruiken die 6-pitters in de W123 echt zo gruwelijk dan?
                              1 op 7 op LPG zou ik nog acceptabel vinden, maar veel slechter moet het niet worden.

                              Comment


                              • #16
                                Ik heb een 250 T gehad, rustig rijden gemiddeld 1 op 8 ( en dat was op de Autobahn bij 110 km/u...).

                                Met de 280 E ( W 123..) 1 op 10/12 bij normale snelheden ( 120/130 km/u)...
                                Veritatis simplex oratio est

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                  Tja, begin maar met het zoeken voor een nieuw achterraam, en dan kan gelijk de plaatwerker aan de gang om de achterkant te herstellen ivm roestschade.. ;-)
                                  Je bedoelt vanwege die vochtplekjes achter het raam?
                                  Ziet er voor 3K niet slecht uit. Maar goed, inspectie ter plaatse is sowieso nodig.

                                  Op de sites van Nijkamp en Auto Leitner zie ik ook mooie Mercs staan, maar tjongejonge, wat een prijzen.
                                  Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                    Verbruiken die 6-pitters in de W123 echt zo gruwelijk dan?
                                    een tijdje terug heb ik me ook verdiept in de W123 als dagelijkse auto.
                                    een 250 is bekend/berucht om het verbruik.

                                    Nog zo'n instinker, een 230 in W123 is een 4-cilinder, geen 6-cilinder.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                      Ik heb een 250 T gehad, rustig rijden gemiddeld 1 op 8 ( en dat was op de Autobahn bij 110 km/u...).

                                      Met de 280 E ( W 123..) 1 op 10/12 bij normale snelheden ( 120/130 km/u)...
                                      hmm, da's dan wel een beetje achterhaalde techniek dus inmiddels.

                                      Of toch maar deze:

                                      http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...e&pageNumber=1

                                      Staat al een paar maanden te koop. Kon wel wat van de prijs af, want de prijs was incl Duits kenteken. Dat heb ik natuurlijk niet nodig.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                                        een tijdje terug heb ik me ook verdiept in de W123 als dagelijkse auto.
                                        een 250 is bekend/berucht om het verbruik.

                                        Nog zo'n instinker, een 230 in W123 is een 4-cilinder, geen 6-cilinder.
                                        Hij is toch eerst met 6 pitter geleverd en later (de E) met 4 pitter?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                          ...
                                          want de prijs was incl Duits kenteken. Dat heb ik natuurlijk niet nodig.
                                          In Duitsland is een kenteken persoonlijk en niet auto gebonden, dus hoe bedoel je dat?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                            Hij is toch eerst met 6 pitter geleverd en later (de E) met 4 pitter?
                                            Wel in de /8, de voorloper dus van de W123, die kende 230/4 en 230/6. W123 was dus een 4 cil 230 zonder E tot ergens in 1977.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Auto heeft momenteel Italiaanse papieren. Zo te zien komt de auto uit Genova.
                                              Komen natuurlijk normaal gesproken kosten bij voor de handelaar om hem op kenteken te krijgen. Keuring, papieren, platen, tuv, tijd, ditjes en datjes, etc, etc.
                                              In Duitsland is dat allemaal duurder dan in NL, dus er kan makkelijk 500 van de prijs af vind ik :-).

                                              Comment


                                              • #24
                                                Knappe S met boekjes etc. tegen redelijke prijs. Ook lage km-stand. Alleen dus wel motorschade.
                                                http://pkw.de/fahrzeug/931996108350775338
                                                Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                                  Wel in de /8, de voorloper dus van de W123, die kende 230/4 en 230/6. W123 was dus een 4 cil 230 zonder E tot ergens in 1977.
                                                  Dan ben ik daar mee in de war. Ben pas aspirant MB kenner natuurlijk :-).

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Die W123 ("12 Extras - voller gehts nicht ") is wel mooi idd. Die andere van 3K zou ik laten staan. Duitser met deuken etc heb je net al verkocht namelijk. :-)

                                                    Paar jaar geleden heb ik een tijdje naar een /8 gekeken, maar kon weinig moois vinden voor zo'n 5K. De meeste Mercedessen hebben ook gewoon roest en andere probleempjes helaas.
                                                    Die auto's (w123 zeker ook) zijn gewoon populair en auto's voor weinig zijn meestal ook echt minder.

                                                    Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                    BMW 320Ci (van GF)



                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Sommige W123's hebben koplampunits met een grote en kleine lamp met daarachter lamellen:

                                                      http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...e&pageNumber=1

                                                      Andere W123's hebben een geintegreerde unit:

                                                      http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...e&pageNumber=1

                                                      Weet iemand wat daar het beleid in was bij Mercedes?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Dit is toch wel DE uitvoering hoor van de W123, de 280 E. Motor schijnt subliem te zijn.



                                                        http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...de&tabNumber=1

                                                        Citaat van website W123 club:
                                                        "Daarbij gold de M110 aanvankelijk als te sportief voor een Mercedes-Benz. Twee bovenliggende nokkenassen in een aparte aluminium behuizing, hemisferische verbrandingsruimten, kruislings geplaatste kleppen en 185 paardekrachten uit 2.8 liter cilinderinhoud vond men in de jaren zeventig alleen bij Alfa Romeo en Jaguar. Zelfs niet bij aartsrivaal BMW. Vooral deze laatste was de reden voor de ontwikkeling van de supermotor die voor het overige kon bogen op de geniale eenvoud waarmee Mercedes-Benz haar motoren placht te bouwen. "

                                                        :-)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Die koplampen.
                                                          Toen de W123 kwam (1976) kregen alleen de 280 en de 280E die geintegreerde units, de rest moest het doen met de dubbele ronde lampen. Dit bleef zo tot 1982/1983 toen alle versies die rechthoekige lampen kregen.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                                            Die koplampen.
                                                            Toen de W123 kwam (1976) kregen alleen de 280 en de 280E die geintegreerde units, de rest moest het doen met de dubbele ronde lampen. Dit bleef zo tot 1982/1983 toen alle versies die rechthoekige lampen kregen.
                                                            Ah, dat verklaart mijn verwarring. Thanx.

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                              Dit is toch wel DE uitvoering hoor van de W123, de 280 E. Motor schijnt subliem te zijn.
                                                              Dat was ook wat ik begrepen had, wilde toen een 280TE met 5 bak hebben, maar vind maar eens een nette in een acceptabele kleur met die specificaties tegen een acceptabele prijs. Ik heb het toen opgegeven, ook al omdat er toen een leaseauto op mijn pad kwam. Vreemde keuze misschien :-).

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                5-bakken in MB's van voor 1990, da's zoeken naar een speld in een hooiberg.
                                                                Ben verwend met die Alfa's wat dat betreft, waar 4-bakken sinds de 60-er jaren niet meer bestaan. (Giulia Diesel had wel een 4 bak trouwens, maar die zijn zeldzaam en natuurlijk geen combi).

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X