Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nu het nog kan; De 15% "betaalbare" schrapers van BMW; 330e en 225Xe

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nu het nog kan; De 15% "betaalbare" schrapers van BMW; 330e en 225Xe

Even tijd voor wat anders; Verleden week heb ik een email gekregen van BMW. SPAM heet zoiets geloof ik maar het kan ook een nieuwsbrief zijn. Een mail over al hun 15% auto's. Mijn zakenpartner heeft zichzelf getrakteerd op een met halve opties gevulde X1 2.0iA. Mooie auto. Heb er ook even in mogen sturen tijden de proefrit. Maar zijn optie kennis is toch wat beperkt en ook zijn smaak. Zwart met zwart leder interieur. Het FO lease contract was een stuk goedkoper dan nu zijn huidige 1 serie en zo hadden we de discussie weer opgestart over mijn mobiliteit.

Verleden week dus maar weer even naar BMW Amsterdam gereden. Verkoper ken ik nog van zijn Citroen tijd en ongegeneerd met de Genius staan praten. Ik heb dus interesse in een 330e of een 225Xe.

Thuis nog niks verteld (whats new) maar ik wil gewoon iets wat groter is én een automaat. Knie is nog steeds niet helemaal over en ik ben wel klaar met continue schakelen. Samen een 330e geconfigureerd en de 225Xe. Redelijk met dezelfde opties en de optie lijst is lang, zaten we op circa 10k verschil (de 330e duurder uiteraard).

De 3 donker blauw, Shadowline maar zonder leer. Het leer zou vervangen worden door ribfluweel zwarte stof op de sportstoelen, achterbank en zij panelen. En ja... Dat is te bestellen (niet af fabriek). Mooie 18" en schuifdak.

De 2 echter wit, 18" velgen, bruin leder interieur en een schuifdak van voor naar achteren. Niet de M Line maar Sportline en uiteraard ook Shadowline (zwarte niertjes).

Angstig voor het rijgedrag (en busjes effect) van de 225Xe eerst gereden met de 330e. Op mijn eigen verzoek de Genius meegenomen zodat ik zeker zou weten dat alle (on) mogelijkheden van de 330e aan bod zouden komen. De 3 is een stuk ruimer dan ik had gedacht en ik kan achter mijzelf zitten. Ik denk dat de 3 nu net zo groot is als de E39 of misschien zelfs de E60. Ik voelde me er meteen in thuis en compleet elektrisch verlieten we het pand. Er was werkelijk niets aan te merken op het rijgedrag van de 3. Misschien de vering. Stug maar hier zat ook het M onderstel onder. Alles verliep smooth (ook schakelen tussen elektrisch en benzine) en het was gewoon prima.

Maar... Hoe zag ik mezelf in deze auto? We hebben in principe één auto en ik zag mijn vrouw niet in deze auto rijden. En nu mijn vader is overleden en mijn moeder geen rijbewijs heeft zal ze ook wel eens ergens naar toe moeten (of meegaan). En in de 3 zit je perfect maar laag.... Sportief....en de vraag was of ik dat nu wilde.

De 225Xe is op een iets andere techniek gebaseerd. De X staat voor 4 wiel aandrijving en bij de 3 zit de elektromotor aan de versnellingsbank (of er ergens in) en bij de 2 zit hij tussen de achterwielen. Ik was ook "gewaarschuwd" voor het andere rijgedrag en uiteraard komen de stoelen uit de Mini dus een wat ander zit comfort.

Met angst even beven (nou ja....) stapte ik in de 2 om een veel mindere ervaring te verwachten dan bij de 3. Maar tot mijn stomme verbazing (misschien wat te lang in de Cactus gereden....) vond ik hem prima rijden. In de 3 werd ik een beetje misselijk en in de 2 nergens last van. De zit was uiteraard hoger en de beleving was ook anders. Natuurlijk niet met elkaar te vergelijken en waarschijnlijk wordt ik dan ook een dagje ouder maar dit was niet verkeerd. Met een 3 kan je leuk sturen maar de vraag die ik mezelf stelde was ook steeds; Ga je met een 3 Hybride lekker driften? Scherpe bochtjes pakken....ect. Gezien mijn woon werk verkeer en wat wij jaarlijks rijden waarschijnlijk niet. Dan kan ik me beter over een tijdje trakteren op een 2de auto. Z4 3.0 Coupe ofzo. Iets wat ik echt wil hebben ipv een compromis.

Met beide motoren ingeschakeld kon je sportief meekomen en ik reed op de ring vol elektrisch en dat was ook prima.

Bij beide auto's was niets aan te merken op de afwerking maar de 3 zat wel iets mooier in elkaar. En natuurlijk een mooiere versnellingsbak. Merkte je het tijdens het rijden? Nee.

Grootste nadeel van beide auto's is dat er geen trekhaak op kan. Gebruiken we nu veel een trekhaak; 1 Keer tijdens een zomervakantie een jaar geleden.

Beide auto's offerte én goedkeuring voor operational lease ontvangen. Dit zijn geen auto's die je moet kopen. Te veel techniek en te veel zaken die kapot kunnen gaan en volgens de verkoper zijn ze over 5 jaar niet zo heel veel meer waard omdat de 15% bijtelling eruit gaat.

Ik ga er nog eens een nachtje over slapen.....

Last edited by Kleintje; 29-09-16, 22:50.

en ....

ooit schreef je in stekelige kwesties
    qte...
    Gewoon een no nonsens auto maar toch met een leuk design wat niet snel zal vervelen.
    ...unqte
    dat zijn dus pakweg 2 jaar geworden ;-)
    Toyota Prius 2 - my 09 - editione Tech - 203K+54K km

Comment

Ik zou voor de 330e gaan, maar die andere is vast ook prima. Zeker met een Z4 ernaast.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

MB E350 Hybrid.

Comment

Twee jaar in dezelfde auto, dat IS voor Kleintje lang, heul lang.

En met angst even beven is dat een woordspeling, of hoort dat thuis in gruwelijk taalgebruik?

Als het qua financiële munten uitkan, zou ik zeker voor de Z4 erbij gaan.
          übernarcistische fappert

Comment

Wat scheelt het in maandlasten t.o.v. de Cactus?

In jouw situatie zou ik denk ik voor de 225 gaan, praktisch voor het gezin, MdV, enz. Let alleen wel op dat je geen 5-jarig contract tekent, want dat hou je nooit vol. Of misschien juist wel, om te speculeren op mensen die over 2 jaar een lopend leasecontract van de laatste 15% auto willen overnemen ;)
            privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Over MB lees ik nou niet de beste verhalen. Ook niet op Gummen. De reden om te kijken naar de 225Xe zijn ook de buitenmaten. Een 5e of E350 zijn slagschepen die misschien wat overdreven zijn voor woon-werk verkeer. Ik ben er ook nog niet helemaal uit want qua bijtelling en auto zit het natuurlijk goed maar mijn bedrijf moet ook de leasekosten ophoesten. De leasekosten zijn all in. Dus verzekering, wegenbelasting, onderhoud, winterbanden en afschrijving. Dan valt het verschil met een Cactus ook best wel weer mee. HSB voor de Cactus is € 75,-. All risk ook € 75,- Afschrijving... (ik verwacht 10k in de afgelopen 2 jaar) is ook € 416,- per maand (wat nu wel wat minder zal worden). Aan onderhoud heb ik dit jaar € 550 betaald dus dat is ook € 45,- per maand en de winterbanden met velgen en opslag... stel € 10,- per maand voor de Cactus? Oh. En ik heb nog een stukje financial lease van € 260,- per maand. Hmmm... € 880,- per maand dus. Laten we zeggen dat ik één en ander overdrijf dus is € 650,- per maand reëel?

Dan is het verschil met de 330e en de 225Xe niet heel veel groter. Grootste nadeel is een langdurig contract waar je echt niet van af kan. Voordeel is dat als je wat hebt aan de auto het echt niet jouw probleem is.

Hoe snel kan je je vervelen met full options, niets meer te wensen, auto's? In de 225 zit dan zelfs een Harman Kardon Hifi set.

Comment

Simpel, niet doen. Jij houdt het geen 5 jaar uit in één en dezelfde auto.
                "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Eerst die maximaal gefinancierde Cactus maar eens aflossen! :-p

Comment

Lol. Maar 40%

Comment

Dat moet je allemaal niet doen Kleine Man. 5 jaar is veuls te lang en 2 jaar is veuls te duur voor schraapauto's.
                      Cactus aflossen en gewoon houden.
                      Iets leuks voor erbij zoeken voor een bedrag dat je wel in 1 keer af kan tikken.
                      Groeten,
                      Bats
                      wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                      *klopt zelf op schouder* --- TSM
                      Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                      Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                      Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                      de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
                      Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                      Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

Precies, waarom niet direct iets leuks ernaast kopen?
                        Ipv de Cactus een schop te geven voor wederom een compromis (225Xe, argh....) en te zeggen dat er wellicht misschien potentieel in de toekomst wel iets leuks naast komt.
                        Evetueel, dan hè...:-)

Comment

Probleem is dat op dit moment ik echt nog wel pijn voel bij schakekelen en de Cactus nu gewoon te klein wordt. Zoon groeit snel. 225 is van binnen ruim. En qua bijtelling en lease schraperig maar niet de prestaties en rijgedrag. Mijn zus rijdt Mini en ik had hetzelfde rijgevoel. Ik zal toch nooit meer een dikke 5 rijden ofzo. Die tijden zijn geweest ben ik bang. En ook niet nodig. Maar nogmaals... nog niks besloten.

Vergeet niet dat ik jaren in oudere auto's heb gereden. En auto rijden kost altijd geld. Is het niet afschrijving dan is het wel onderhoud. Links of rechtsom...Het kost geld. En nu een leuke auto voor mij kopen is geen leuke auto voor mijn vrouw. Denk dat ze dood ongelukkig gaat worden in een Dodge Challanger/Charger Hellcat SRT 707 PK......
                          Last edited by Kleintje; 30-09-16, 10:03.

Comment

Koop je toch zoiets:
                            http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/c...sPage=lr&pos=3
                            Als je die over een jaar of anderhalf weer zat bent, kijk je dan weer verder. 2 a 3k afschrijven.

Die 2-serie ga je echt geen 5 jaar rijden.

Comment

Een 225Xe is leuk omdat het een nieuwe auto is. Bezit van de zaak is echter het einde van het vermaak.
                              Het rijdt niet als een BMW, het ziet er niet uit, hij is alleen nieuw... Even dan.

Comment

Het rijdt als een Mini en dat zijn echt lekkere autootjes. Helaas zijn de automaten in de Mini echt onbegrijpelijk duur.

Comment

We kennen allemaal inmiddels jouw ambivalente karakter kleine man. Je hebt net een paar dagen een vervelend sterfgeval achter de rug en gaat in die waterval van emoties naar een andere auto kijken.
                                  Op zijn zachts gezegd heel erg onverstandig. Doe rustig aan en neem de tijd en begin dan eens opnieuw te denken over gebruiksvriendelijk en/of leuke auto's. Overigens zijn die combinaties zeer schaars.
                                  "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                  BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

klopt Pa... daarom verstandig even posten eerst. Beneden bij mijn ouders staat ook een 225Xe en ik volg het wel al een tijdje. Ook toen met de Mercedes C350e. Er zou een X1 Hybride komen maar die is alleen voor China bestemd. Jaar geleden ook al met een kennis zijn Misjoebiesjoe PHEV gereden.

In het verleden heb ik de meeste auto's ook zelf gekocht en dit keer zal ik mijn vrouw er ook bij betrekken. Uiteraard was dat ook zo bij de Cactus maar ik stond meestal gewoon met een nieuwe auto (of een andere) in de straat.

Emoties hebben er niet zo veel mee van doen omdat ik er al mee bezig was. En als het om emoties zou gaan had ik nu een S90 besteld. Mijn Pa was dol op Volvo's.

Enige is idd het langdurig contract. Heeft ook zijn voordelen natuurlijk maar ook nadelen.
                                    Last edited by Kleintje; 30-09-16, 10:59.

Comment

Er is trouwens nog een plan B. Omdat ik dacht dat we deze kant op zouden gaan. Omdat mijn partner in een duurdere auto rijdt dan ik ga ik vanaf 1 januari 2017 een extra vergoeding ontvangen in het management fee. De broer van Vriend S rijdt nu in zeer nette E60 525iA met geventileerde voorstoelen en net 138.000 op de teller. Prijs circa € 8.250,-. Bouwjaar 2003 dus niet handig om die zakelijk te gaan rijden maar wel privé als tweede auto. De extra kosten kan ik compenseren met de extra management fee en waarschijnlijk hou ik dan nog ook wat over ipv dat ik toch zou moeten bij betalen per maand.

Voordeel is dat ik natuurlijk flexibel blijf en onder aan de streep qua kosten hetzelfde zal uit zijn als met een splinternieuwe 225Xe of 330e en 2 auto's ipv 1 maar nadeel natuurlijk veel minder leuke opties en duurder in gebruik en onderhoud maar waarschijnlijk in the en lood om oud ijzer zal zijn. En nadeel natuurlijk dat het allemaal oud is.

En dan misschien maar in 2021 gaan kijken naar een Tesla Model Y... :-)

Plan C is de Cactus er trouwens ook uit. Dus alleen nog maar een ouwe Duitser in privé. Dat het weer BMW moet worden dat is gewoon zeker. Maar hoe....Ben ik nog niet uit.
                                      Last edited by Kleintje; 30-09-16, 11:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht

Verleden week dus maar weer even naar BMW Amsterdam gereden. Verkoper ken ik nog van zijn Citroen tijd en ongegeneerd met de Genius staan praten.
                                        Kijk daar gaat het al fout. De 'juiste' Genius vind je bij VP (Van Poelgeest) in Amersfoort ;-)

Last edited by Vijf5; 30-09-16, 13:00.

Comment

Wat is VP? Ahaaaaa

VP daar kom ik niet meer....
                                          Last edited by Kleintje; 30-09-16, 13:40.

Comment

Wat hoor ik daar?

...In de 3 werd ik een beetje misselijk...

Ah, 't is Kleintje's laatste gumkrediet, dat het raam uitvliegt.
                                            Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Waggeffe... heeft bij BMW net als bij Apple die kolder ook al plaatsgevonden dat een verkoper daar nu Genius heet? WTF?
                                              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Nope. Genius verkoopt niet. Weet alle technische dingen van het nieuwe model. @Netty; Had ik ook toen we proefritje gingen maken in de Lexus 5 serie toentertijd. Maar het viel ook wel mee hoor. Was meer toen ik uitstapte en wat voelde. Niet dat de kots aan de binnenkant van het raam zat....

Comment

Uiteraard moet dit draadje een enorm vervolg krijgen, dus qua planning nuttig om te weten: hoe lang heb je nog bedenktijd om de bestelling te annuleren?

Comment

Nog niks besteld

Comment

Haha, Genius. Zoveel mensen om een auto te ontwerpen, kost een godsvermogen in aanschaf en dan nog hebben ze een Genius nodig om je de modderfokking auto uit te leggen. Niet te filmen dit.

Maar goed, Arje, hou nu efkes dat geld op zak. Er komt wat extra binnen en dat ga je meteen uitgeven aan nieuw ijzer dat per dag 30% van zijn waarde verlist. Niet doen. Zou gewoon efkes afwachten, als er echt wat l;euks op je pad komt weet je het dadelijk. Die 2, daar wil je niet dood in gevonden worden als vent, en de 3 daar wordt je misselijk in. Dus eigenlijk allebei no go, behalve dan voor de kick van een nieuwe auto en een beetje speelgoed.

Ik zeg, laten lopen die ahdenl, anders geef je die vermadelijde marketeers met hun content marketing emailtjes nog gelijk ook nog. Dan krijg je dat weer te horen: Ja, de conversie rates van email zijn weer gestegen neem dit 15% email voorbeeldje ... bladiebla ...
                                                      Rock on. RS.

Comment

Tel bij de leasekosten maar vast de afkoopsom op, die 5 jaaaaaar ga je never nooit halen.
                                                        Kun je voor dat geld niet beter een 5 serie kopen ipv leasen van een drie of een twee?
                                                        Van de fiscale toestand weet ik niet genoeg om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Comment

Neem een Voyager.
                                                          Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                            neem een voyager.
                                                            lol
                                                            "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Anyway, zo'n 2-serie is natuurlijk helemaal niks, heeft niets met BMW te maken behalve die logo voor- en achterop. En persoonlijk vind ik em nogal lelijk. Daarnaast lijk jij mij niet echt de doelgroep voor die dingen, ik zie er alleen pensionado's in sturen.

Ik denk niet dat jij je moet vastleggen voor 5 jaar met een auto, dat haal je nooit en dat gaat je heul er veel geld kosten na een jaartje (of twee), kun je beter die flexibiliteit houden. Er is niks mis met een E60 zou ik zeggen, schrijf je niet veel op af met die aanschafwaarde, en naast wat bekende zaken om rekening mee te houden heeft zo'n ding weinig verrassingen, mocht er toch wat komen dan heb jij je adresje waar je dit kan laten fixen.
                                                              "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Wat dus echt "raar" is, is dat de 330xe mij minder zou kosten zowel kosten van de zaak als in privé dan een 320i met dezelfde configuratie. En dat zelfde geldt dus ook voor bijvoorbeeld een X1 2.0i en de 225Xe (die qua binnenruimte en stoelen exact gelijk zijn). Een 5 is veels te duur en niet nodig. Nou ja... We gaan er eens flink voor zitten.

Heb je wel eens in een 2 serie gereden Henk? Een nieuwe Mini?

Comment

Working...
                                                                X