Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ford Focus RS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Ford Focus RS

    Beloofd een bommetje te worden: tegen de 300 PK op de voorwielen, maar een *minder* discutabel rijgedrag als de vorige door een nieuwe constructie. Nog ieman die uitkijkt naar de eerste recensies?
    Zag hem in CAR staan, en het ding ziet er eigenlijk wel 'the Works' uit: breed, agressief, een beetje overbadging, vette details (spoilers en diffuser).. in een sleeperkleur volgens mij en pretraket. Trouwens, wat je ziet na de bertrekkelijke 'downtuning' van de afgelopen jaren, mag het er weer afdruipen tegenwoordig - zie ook de de totaal over the top gepimpte c63.
    Meer hier




    Rock on. RS.

  • #2
    Ja gaaf ding man!
    Oude Focus RS was ook niet verkeerd hoor! Echte pure auto en had niet extreem veel last van torque steer etc.

    Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)



    Comment


    • #3
      ZO STOER! maar dan in wit/zwart of grijstitanium graag. Stoerste hatch van het moment imho!
      "Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
      Mattheüs 7:3-5
      "I believe most things can be said in a few lines."-Enzo Ferrari
      "One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
      "The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris

      Comment


      • #4
        Kijk, zo moet je een lekkere muil opzetten. Daar kan Peugeot nog wat van leren...
        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

        Comment


        • #5
          Zo de eerste tests komen binnen: Djivy interpreteert een test van Ben Barry (CAR magazine). Ziet er wel serieus goed uit vind ik, beetje als de C AMG: over the top en daarom lekker. LINK.

          Image link werkte inderdaad niet echt lang.
          Last edited by rocketscience; 21-01-09, 11:37.
          Rock on. RS.

          Comment


          • #6
            Link kaput?

            Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)



            Comment


            • #7
              Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

              Comment


              • #8
                Heel vet karretje!

                Een tijdje geleden had ik nog de 'slomere' ST een dagje mee. Dat was echt al feest en ik vond het beter rijden dan een Audi S3 quattro met 265pk die een kennis van me laatst nieuw heeft mogen ontvangen. En een stuk voordeliger.

                Comment


                • #9
                  De ST is al een hele fijne auto idd. Dit moet wel helemaal super rijden!

                  Ferrari 308 GTB QV (1983)
                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                  BMW 320Ci (van GF)



                  Comment


                  • #10
                    Autocar.co.uk is er erg positief over :)
                    2008 VW Golf V 2.0 TDI (voorloophok, bak in de soep) | 2008 Suzuki GSX650F | 1993 Kawasaki ZZR-600

                    Comment


                    • #11
                      Ha, die Gummers;

                      Voor de deur voor een halve ton. Dertien-, wat zeg ik, twaalfhonderd extra voor die gifgroene kleur. Bijna niet duur.
                      Last edited by Hansv; 10-03-09, 13:10. Reden: Nog minder duur!
                      Scherven brengen gelul.

                      Comment


                      • #12
                        twaalfhonderd staat in het stuk. maar ik zou toch een zwarte nemen :)

                        Wat lijkt me dat gaaf om mee te rijden.
                        Forza!

                        Comment


                        • #13
                          Tja, niet echt goedkoop vind ik hoor.
                          Ze zeggen wel dat een EVO duurder is, maar je hebt veel concurrentie in die dik 50K prijsklasse.

                          BMW 135i Coupé bv. Die kost 54K, heeft 306pk/400NM, 0-100 in 5,3 sec en top van 250. (geen fully loaded auto uiteraard)

                          Nissan 350Z : Die kost ook 54K, heeft 300pk/352NM, 0-100 in 5,8 sec en top van 250. De 370Z zal echter duurder zijn?

                          Ferrari 308 GTB QV (1983)
                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                          BMW 320Ci (van GF)



                          Comment


                          • #14
                            Wat Harry zegt.

                            Te duur en teveel moeite om een FWD goed te laten rijden. Doe mij maar een 135i coupe.
                            All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                            Comment


                            • #15
                              Of voor 20 mille en 40pk minder een Mazda3 MPS, die wél 5 deuren heeft.
                              All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                              Comment


                              • #16
                                Test op Autozine, met opvallend genoeg ook een paar kritische noten na al de juigverhalen:
                                De Ford Focus RS is anders dan andere hot-hatches. Vanwege de voorwielaandrijving en het lage gewicht rijdt de RS anders. Genadeloos snel, ongekend giftig en uiterst exclusief.


                                Maar op een bochtig parcours of op hellingen kunnen de voorwielen alle krachten nauwelijks aan. De Focus trekt minder in het stuur dan andere snelle voorwielaandrijvers met minder motorvermogen, maar in het betere bochtenwerk zijn vierwielaangedreven en achterwielaangedreven auto's nog steeds superieur. Bovendien zorgt de bijzondere voorwielophanging (samen met de dwarsgeplaatste motor) er voor dat de Focus RS een extreem grote draaicirkel heeft.
                                All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
                                  juigverhalen:
                                  huig of juich? ;)

                                  Ik blijf het een topkar vinden trouwens. Staat heel hoog in de wishlist.
                                  Forza!

                                  Comment

                                  Working...
                                  X