Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BMW 4-serie F32.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• BMW 4-serie F32.

Ha, die Gummers;

BMW heeft officiële foto's van de 4-serie vrijgegeven. Overall zeker geen lelijke auto, maar ik vind vooral bij de standaardversie die neusgaten onderin de bumper geen porem. Ook die kieuwen achter de voorste wielkasten vind ik er een beetje met de haren bijgesleept. Net als die 1978-Halfordsstyle bordjes met 'sport' of 'luxury' erboven. De hele neus is trouwens vrij log, maar dat ligt natuurlijk ook aan de eisen voor voetgangersveiligheid. Met M-pakket wel te doen als 435i, maar dat zal wel flink bukken worden.

m1nyh37b66cs.jpg

http://www.autoweek.nl/nieuws/23727/officieel-bmw-4-serie-weekt-zich-los-van-drie

Met M-pakket:

BMW-435i-Coupe-M-Sport-01.jpg
    Scherven brengen gelul.

Ik vind m persoonlijk schitterend en wacht vol spanning op de (lease)prijsjes, maar die zullen wel niet mals zijn. Waarschijnlijk eur 4-6k boven het 3 serie sedan broertje..
    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Ik vind hem prachtig. Frutseltjes zoals die haakjes achter de wielen (kan dat niet gewoon gespoten worden in carrosseriekleur?) en die spuuglelijke antenne kunnen die lijnen niet bederven. Met nette velgen (niet deze dus) en juist zonder M-pakket (enige BMW die ik kan bedenken die daar ooit mooier op werd was denk ik de E60/61) vallen ze ook minder op, anders wordt het wel een erg druk ontwerp.

Comment

Zo te zien is dat M-pakket inderdaad geen verbetering. En ook niet nodig, want, zeker in dat SKITTERENDE rood, is het een puik modelletje!
        Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Vreemd, ik vind de M-Pakket voorbumper juist relatief rustig voor de ogen en de normale veel te 'organisch'. Klopt niet helemaal of zo.
          Every second of your life is a part of your song

Comment

Ha,die Fappers;

Wat MN-Power al zei: ik vind die zwarte frutsels onderin de bumper van het standaardmodel er absoluut niet uitzien. Dan is de M-versie een stuk ingetogener. Wat op zich eigenlijk wat vreemd is bij de Bayerische.
            Achteraanzicht is wat mij betreft dan weer wel helemaal Dick for Eachother.
            Scherven brengen gelul.

Comment

Grappig, gisteren in midden-Duitsland (Marburg) een voor mij onbekende BMW zien rijden (zonder type-aanduiding) en nu duikt die auto in dezelfde kleur op in dit draadje. Mooi gestrekt model, zoveel beter dan een 2-deurs uitvoering van de 3-serie.

Comment

tientallen BMW-fappers hier op dit forum en dan 6 posts over de nieuwe 4-serie? tsssssssssss
                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Voor BMW fappers moet je op DF zijn, dat valt hier gelukkig mee!
                  ''Thank God for the internet experts''

Comment

Nou ik ga vanmiddag een proefritje maken in een 428i...als ie past... :)
                    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Dat lijkt me een fijne vier cilinder.
                      8.2 met supercharger?

Comment

Nou dat was een leuk bezoekje aan de BMW stealert. :)
                        De auto die ik mee kreeg was een 428i automaat sport line met instelbaar M onderstel. Ik zou zelf voor de 420i gaan (schraapleasert he), maar die wordt pas in december geproduceerd. In het echt is de 4 net zo mooi als op de foto's. De sport line heeft niet de mooiste velgen vind ik persoonlijk want dat zijn de 18 inch turbine velgen die je bij de modern line krijgt. Dit was een zwarte, maar daar komen de lijnen toch niet echt mooi in uit. Ik zou zelf voor donkerblauw gaan of bruin, maar dan met dus de turbine velgen.

Uiteraard rijdt het top, zit lekker, stuurt lekker, comfortable en toch sportief. Zeker als je uit een Skoda komt merk je het verschil uiteraard wel. De 245pk 4 cylinder in combinatie met de 8-traps automaat is een lekkere combi. Het kunstmatige 6 cylinder geluid is wel geinig, maar ook wel erg nep. Ongemerkt rij je veel te hard met de 4 serie en je hebt altijd vermogen en koppel genoeg. Ik denk dat de 185pk motor dus echt wel vlot genoeg is. Je zit heerlijk onderuit en er is voldoende hoofd- en beenruimte zeker als je de optie met zonder schuifdak aan vinkt. Lekker dik stuur, mooi groot scherm boven op het dash zoals het hoort, zicht rondom is goed.

Tjsa en dan uiteraard de prijs. Zoals ik m zou willen kom je rond de 48k uit. Dat is fors duurder dan mn huidige Tjechische sloep, maar eerlijk is eerlijk, het is een schitterende coupe, lekker ruim van binnen, snel zat en je voelt gewoon dat ie goed in elkaar zit. Ik ben dr nog niet uit, wil de nieuwe Octy RS DSG eerst nog even proberen.
                        Attached Files
                        Last edited by JC; 16-11-13, 16:37.

Comment

Heerlijke kar, IRL zoveel beter dan op de plaat.

egh, auto, kar is not done sinds kort ;-)
                          If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

When they say nothing's wrong that's when you run

Comment

Een fraai ding is het zeker zeg !

Comment

Mooie wagen hoor. 48K dus dat kost je grofweg 400 per maand aan bijtelling? 420i is een prima motor volgens mij. Geluid is niet bijzonder en ik vind het net als een diesel rijden, maar dat is ook best comfortabel.

Comment

De bijtelling is inderdaad rond de eur 400 met een kleine eigen bijdrage omdat ie iets over budget gaat. Eigenlijk is dit sinds lange tijd eindelijk weer een auto waar ik het 'hebbe hebbe' gevoel van kreeg. Maar ja als Skoda rijder blijf je op de kleintjes letten he. :) Het geluid stationair komt aardig in de buurt van een diesel trouwens. Iets wat ik echt een nadeel vind, maar goed als je eenmaal rijdt merk je dat niet meer.

Ik zag net trouwens dat ze voor de 428i een 0 - 100 tijd opgeven van 5,9 seconden. Dat is dus echt wel een serieus snel ding!

Comment

IMAG2158.jpgIk heb bij Dusseldorp in een 435i gezeten met bijna alle toeters en bellen die mogelijk waren.
                                  Enorm mooi ding, spreekt idd gelijk aan.
                                  Vink wel de optie "haaienkieuwen in kleur carrosserie aan anders is het geen gezicht.
                                  Verder echt hele knappe coupe.
                                  Hoog "af" gehalte.
                                  Die x20i motor, ongelofelijk de souplesse en de 320i touring reed er 240kmh op de teller mee.
                                  Het was een zilvere, en die kleur staat hem echt ENORM goed !
                                  Last edited by TSM; 16-11-13, 22:35. Reden: ploatje d"r bie
                                  يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Staat m zeker goed dat zilver en dat moet je die kieuwen inderdaad wel in dezelfde kleur hebben.

Comment

Pak dan ook de M remklauwen, (zijn brembo denk ik), mp 750 euro.......
                                      Kieuwen in kleur
                                      En zwart grilletje erin
                                      M onderstelletje
                                      8bak automaat liefst met flippers
                                      Grootlicht assistent
                                      M stoelen
                                      Uitgebreide navi

ja voor je het weet kost dat ding een vermogen
                                      als je enigzins de kans krijgt de 428i te pakken --> doen.
                                      dat platform verdient vermogen !
                                      (liefst 6 cyl voor de sound maar dat is nicht im frage)
                                      stationair voor stoplicht idd de ramen dicht houden een moderne 4cyl diesel loopt mooier ;)

Comment

Mwah ik vond de standaard remmen helemaal niet slecht moet ik zeggen?
                                        M onderstel dat zijn de kosten niet inderdaad.
                                        Die 8bak rijdt heerlijk, maar de flippers vond ik eigenlijk alleen maar in de weg zitten. Het zou voor mij denk ik gewoon een ouderwetse handbak worden.
                                        Grootlicht assistent lijkt me alleen in Duitsland van belang. Zou niet iets zijn wat ik mis.
                                        M stoelen daar krijg ik mijn brede schouders volgens mij helemaal niet in, de normale sportstoelen waren al net aan...
                                        Uitgebreide navi is wel een must have vind ik, met traffic info.

Comment

Jack, je past er dus ook gewoon goed in? Dat had ik niet verwacht van een Coupe!
                                          Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Prachtige bak zo'n 4 serie. Ik heb de 320i gereden, was niet onder de indruk van dat blok. Voelde een beetje sloom aan, totaal niet bijzonder. Lijkt me handig als je even gaat proefrijden om zelf eerst een oordeel te vellen over dat blok. Laat het budget het toe, dan zou ik toch altijd voor de 428i gaan, dan heb je iig zat power. Wel triest dat ze een zescilinder sound proberen te faken. 420i vs Octavia RS, dan zou ik het 1-2-3 nog niet weten. De nieuwe 3 serie stuurt ook niet meer zo fijn als de voorgaande E90/91/92 serie en het is natuurlijk wel een beetje een schraapeditie. Met de Octavia RS stuur je wel in het topmodel.

ps....voorjaar 2014 komt de Leon Cupra uit. Of is dat al te laat?
                                            Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

Je moet je voorstellen dat die stoel net zover naar achteren kan dat je voor je gevoel als Hightower van Police Academy op de achterbank van de civic zit, en door het achterraampje naar buiten kijkt. Echt heel erg ruim.

Comment

Eigenlijk is alleen de leuning te kort, maar dat heb ik in de meeste auto's. Je ligt redelijk onderuit, het is een brede auto en de deuren zijn erg lang. Ideaal voor de langere onder ons. Ik wil eerst graag wel de 420i met handbak rijden inderdaad en de Octy RS DSG. Een Leon wordt echt te klein voor me denk ik, maar ik hou m op het lijstje. Ik vond m overigens wel erg fijn sturen Chris, maar de enige ervaring die ik heb in de vorige was een weekje cabrio.

Comment

Hele mooie auto, zeker met d kieuwen in carrosseriekleur. Wat lijken die velgen klein, zeg! Zal wel al 18" zijn?
                                                  '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Die grijze op de foto is uitgerust met de 19" optionele jetsers

Comment

Ik vind het een mooie auto, maar volgens mij haal je een 328i met wat toeters ook op voor 48K (M-sport en High exe lukt net, of ietsje erover) Ik heb liever een 328i in die samenstelling dan de 420i van 48K. De deuropening van een 3 is imho niet krapper dan die van een Octy, dus dat kan ook geen argument zijn.

Eerlijk gezegd ben ik sowieso minder enthousiast over de 'bumperstyling' van de 4 (zowel de Sportline met glimzwarte accenten als de M-sport versie heeft er last van) Iets wat naar het schijnt zijn/haar apotheose gaat krijgen in de aanstaande M4. Over the top knikken/haken en lijnen die een mooie lijnvoering verstoren en van de fraaie carrosserie een foute kermisbak maken (van de M4 dus, bij de normale versies valt het nog mee). Jammer. Wederom waarschijnlijk om de US en Aziatische shoarmaboeren tevreden te houden.

Dash is overigens ook identiek aan de 3, enige verschil is de accentlijst onderaan de interieurlijsten die doorloopt in het deurpaneel.
                                                      Last edited by ølle; 17-11-13, 16:50.

Comment

Een 328i gaat met dezelfde opties over de 52k heen. En los van de deuren die wat korter zijn, een 3 is echt krapper dan een 4.
                                                        Ik heb in een 3 gezeten, kop tegen het dak, linkerschouder tegen de b-stijl. Dat wordt m voor mij dus niet..

Comment

Daar kijk ik op zijn zachtst gezegd van op. De deur is groter, dat snap ik. Maar de coupé is ruimer dan de sedan van binnen?

Hij is in elk geval 6 centimer lager....

http://www.autoweek.nl/carbase_data....3838&id2=74457
                                                          Mini Cooper Clubman
                                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

En een Octy III heb je nergens last van qua ruimte, JC? Opmerkelijk.

Comment

De coupe is ruimer omdat je meer onderuit ligt dan in de sedan. Ik kon bijvoorbeeld ook in een Nissan 100NX zonder problemen zitten of ja meer liggen.
                                                              De Octy is een stuk ruimer dan de 3 volgens mij. Met name omdat de stoel lager kan en meer naar achter. Skoda staat over het algemeen bekend om de ruimte, daarom ben ik er ooit in gaan rijden in 2000.

Comment

Je ligt meer onderuit omdat het dak lager zit, doebe. Oorzaak en gevolg. :)

Zitten dezelfde stoelen in toch, of het nou een 3 of een 4 is?
                                                                Mini Cooper Clubman
                                                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                                                                X