Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ziptuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Ziptuning

    Ja, ja, VAG en chippen. Heeft er iemand ervaring met deze club?

    http://www.ziptuning.nl/chiptuning/C...nformatie.html

    Polootje van 150 naar 200pk leek mij best geinig voor €499,-.
    Iedereen heeft recht op mijn mening!

  • #2
    Zie ook chiptuning draadje

    Geen ervaring mee, maar wel uitgebreid de site bekeken, omdat zij als eerste claimden auto's met het nieuwste motormanagement EDC-17 te kunnen chippen. Plus een recensie van autoblog. Maar toen ik me er wat meer in ging verdiepen, kreeg ik toch een minder positieve indruk. Onder andere na het lezen van dit topic op autoweek.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Thx Eddie. Erg nuttig dit soort verhalen. Ben bang dat het níet Ziptuning wordt.

      Weet iemand een goed bekendstaande tuner die een 2008 Polo 150pk GTI kan chippen zonder dat de dealer dit achteraf kan zien?
      Iedereen heeft recht op mijn mening!

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht
        Thx Eddie. Erg nuttig dit soort verhalen. Ben bang dat het níet Ziptuning wordt.

        Weet iemand een goed bekendstaande tuner die een 2008 Polo 150pk GTI kan chippen zonder dat de dealer dit achteraf kan zien?
        chippen VAG? Er is maar 1 adres......JD Engineering (Jeroen Dik)
        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht
          ... zonder dat de dealer dit achteraf kan zien?
          Hoe bedoel je dit? Een beetje dealer ziet/merkt dit toch meteen? Zeker met 50pk extra. Of wil je dat het makkelijk terug te zetten is naar af-fabriek waarden/spullen?
          Forza!

          Comment


          • #6
            Tis meer de leasemij dan de dealer. Sterker nog, zit er over te denken vanuit de dealer de boel te laten chippen.
            Iedereen heeft recht op mijn mening!

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht
              Tis meer de leasemij dan de dealer. Sterker nog, zit er over te denken vanuit de dealer de boel te laten chippen.
              Als het leasert is zou ik het zeker bij je dealer laten doen en niet bij iemand anders. Dit alles ivm garantie en gezeur met je leasemij..

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht
                Tis meer de leasemij dan de dealer. Sterker nog, zit er over te denken vanuit de dealer de boel te laten chippen.
                Is een keuze, betaal je 2 keer zoveel voor standaard software met minder pk's.

                Op Seat-Online zit iemand met een zeer snelle Polo GTi.
                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door NoStra Bekijk bericht
                  Als het leasert is zou ik het zeker bij je dealer laten doen en niet bij iemand anders. Dit alles ivm garantie en gezeur met je leasemij..
                  Ja, heb je helemaal gelijk in. Helaas chippen dealers meestal wat conservatiever (lees minder pk's) maar dat zal dan ook wel een reden hebben.

                  Iemand ervaring met van der Velden?

                  http://www.autoservicevandervelden.n..._audi_seat.php
                  Iedereen heeft recht op mijn mening!

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht
                    Iemand ervaring met van der Velden?

                    http://www.autoservicevandervelden.n..._audi_seat.php
                    Ja, half Gummen. :)

                    Via JD, dus prima voor elkaar. En het schijnt dat Edwin ook iets met leasemaatschappijen kan regelen, maar dat moet hij zelf maar vertellen.

                    Ook die iets conservatievere programma's van Abt zijn trouwens nog steeds de moeite waard, hoor. Verkijk je niet op die paar laatste pk's. Het gaat sowieso meer om de vermogensopbouw dan om het topvermogen.
                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                      Ja, half Gummen. :)

                      Via JD, dus prima voor elkaar. En het schijnt dat Edwin ook iets met leasemaatschappijen kan regelen, maar dat moet hij zelf maar vertellen.

                      Ook die iets conservatievere programma's van Abt zijn trouwens nog steeds de moeite waard, hoor. Verkijk je niet op die paar laatste pk's. Het gaat sowieso meer om de vermogensopbouw dan om het topvermogen.
                      Het gaat ook helemaal niet om die laatste pk's maar JUIST om de vermogensopbouw toch? En daar is een JD-chip echt beter dan ABT.
                      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb de 335d laten chippen bij zip. Tevreden met het resultaat. Al komen de opgegeven waarden komen niet helemaal overeen met de werkelijkheid.
                        M3 DCT E93

                        Comment


                        • #13
                          Abt gechipte VAG rijder present. Die mannen weten echt wel wat ze doen hoor. Ja de prijs is pittig maar daar hou je ook wel volledige garantie voor.

                          Als je Abt vergelijkt met een normale JD chip dan scheelt dat niet veel qua vermogen of vermogensopbouw. Ga je vergelijken met een chip op maat dan scheelt het qua vermogen nogsteeds niet veel maar je merkt wel verschil in de manier van afgifte. Vind zelf dat een chip op maat vloeiender en een stuk lekkerder rijdt.
                          BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door ErnstV Bekijk bericht
                            Ik heb de 335d laten chippen bij zip. Tevreden met het resultaat. Al komen de opgegeven waarden komen niet helemaal overeen met de werkelijkheid.
                            Zelfs nog meer pk's? Toe maar. :-)
                            Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                              Zelfs nog meer pk's? Toe maar. :-)
                              Gaat nergens over, weet het ;-)
                              M3 DCT E93

                              Comment


                              • #16
                                Ze tunen nu zelfs Porsche 911 turbo met fabrieksgarantie. Dik 500 pk en ruim 700 Nm. Begin toch het idee te krijgen dat ze goeie dingen doen.
                                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                                Comment


                                • #17
                                  Hoeveel is die motorgarantie die ze geven waard? Van de dealer begrijp ik dat echt alle garantie vervalt op het moment dat de motor is gechipt.
                                  Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tuners geven garantie op de draaiende delen omdat deze vervalt bij de dealer. Wat mensen alleen vaak vergeten is dat de dealer ook nog zoiets als een coulanceregeling heeft. Die nemen tuners vaak niet over.

                                    Ik heb mn leasert gewoon netjes via Abt gedaan. Er is al een turbo vervangen en ik krijg zo nooit gezeik.
                                    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Toch is het wat lastig. Bij de vorige beurt werd gevraagd of de auto getuned was, want er waren updates voor de ECU. Heb dat toen niet gedaan, want het betrof een rekenfout die een niet-aanwezige storing kon geven.

                                      Nu is er echter een terugroepactie voor de brandstofpomp (op vwvortex als twee jaar geleden gelezen dat je bij tuning de pomp moest vervangen, tenzij het een bepaald type was dat geen problemen gaf) en moet ook de software worden overschreven om de pomp 'bekend' te maken aan de ECU.

                                      JD gebeld, en zij raden aan deze update wel degelijk te laten doorvoeren, want er zijn problemen met 2005 model pompen. Verder zouden er nog meer tussentijdse wijzigingen zijn geweest.

                                      Moet ik dus weer naar Lochum heen en weer om de tuning software er overheen te zetten. JD doet dit allemaal kosteloos, maar toch is het weer 300km rijden. Laat je tunen door ABT, dan kan de dealer dit zelf uitvoeren.

                                      Ben op zich wel benieuwd hoe een ongechipte rijdt. Wie weet hebben ze toch al een keer de boel overschreven ;-)
                                      Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                      Comment


                                      • #20
                                        "Moet ik dus weer naar Lochum heen en weer om de tuning software er overheen te zetten. JD doet dit allemaal kosteloos"

                                        Heb je 'm niet via Edwin laten chippen? Dan kan het toch ook in Benthuizen?
                                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                                        Comment


                                        • #21
                                          Niet via Edwin idd. want het is een chip op maat. Weet niet zeker of ze allemaal gelijk zijn. Daarbij vond ik het gesprek met JD tijdens de tuning erg leerzaam, dus daarvan heb ik zeker geen spijt. Niet dat ik er verder wat aan heb, maar het geeft wel vertrouwen.

                                          Maar ik zou best wat aanpassingen willen hebben, bijvoorbeeld koppelbeperking in I en II, en wellicht een toch wat meer agressieve mapping. Weet niet of dan zomaar kan.

                                          Eerst een zien hoe de driveability wordt zonder tuning voor een goed vergelijk.

                                          Het allerliefst zou ik de in het dagelijks verkeer totaal overbodige S-stand van de DSG helemaal opnieuw laten programmeren, maar geen idee of dat mogelijk is.
                                          Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                          Comment


                                          • #22
                                            Over JD gesproken....

                                            De politie weet wel waar ze moeten controleren, u bent gewaarschuwd:

                                            radar ge n346 lochem ri goor op de goorseweg thv hmp 21.1 door zwarte ford focus (pwassink) 18:23:26
                                            ----------------------------------------------------
                                            F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
                                            ----------------------------------------------------

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ik heb 3 jaar terug mijn Astra DTI uit ziptuning laten chippen. Toen zaten ze nog in Maarssen. De loods was wat rommelig, dit omdat een verhuizing naar Utrecht in de pen zat, maar de service was super.

                                              Ik ben nu bezig met een andere auto en heb voor de auto een offerte bij ziptuning opgevraagd. Deze netjes per mail ontvangen en werd 2 dagen later gebeld of ik nog interesse had. Vind ik zeer netjes en ook omdat ze tijdens het gesprek nog wat meer details bespraken en resultaten van soortgelijke motoren erbij pakten.

                                              Weet zeker dat ik mijn volgende auto weer bij Ziptuning laat chippen

                                              Comment


                                              • #24
                                                Vandaag dus weer met de standaard software setup.
                                                Dat scheelt...

                                                Ik had nog even de tussenacceleratie gemeten, dat doe ik anders nooit. De 6-de versnelling leek me de beste om zoiets te meten, want het lijkt me dat je dan de kleinste meetfout maakt.

                                                100-140 binnen 6s.

                                                Vandaag met de software zoals VW ze aflevert: meer dan 8s.

                                                Punt is wel: volgens mij is de auto een stuk zuiniger nu. Heb de computer gerset om het gemiddelde verbruik te kunnen meten, maar ik heb het idee dat de auto nu ineens 1l/100km minder verbruikt... gewoon met vaste snelheid op de snelweg of een binnenweg.
                                                Of zouden ze de uitlezing aangepast hebben ;-)
                                                Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ik rijd nu alweer 3 dagen in een Golf volgens de standaardconfiguratie.

                                                  Toen het ding gechipt was, dacht ik: ok, verschil, maar op zich was de auto standaard snel genoeg.
                                                  Ik had eigenlijk verwacht dat ik het nu wel zo zou laten...

                                                  Nu -een paar100km later- is het toch wel anders: hoe heb ik die auto in vredesnaam kunnen kopen??

                                                  Er zit geen sneheid in, boven de 140 lijkt het wel of je probeert te accelereren in water, en om een beetje agiliteit te hebben moet je een paar versnellingen terug.
                                                  Wat ook zeer opvallend is: bij vol gas best wel schokkerig overschakelen; bijna een soort van onbeheerst. Even een onverklaarbare klap, en dan zakt de boel weer in.
                                                  Het zal cijfermatig erg weinig schelen wellicht, maar het verschil is groooot...
                                                  Ik moet echt héél gauw weer andere software...
                                                  Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                                                    Ik rijd nu alweer 3 dagen in een Golf volgens de standaardconfiguratie.

                                                    Toen het ding gechipt was, dacht ik: ok, verschil, maar op zich was de auto standaard snel genoeg.
                                                    Ik had eigenlijk verwacht dat ik het nu wel zo zou laten...

                                                    Nu -een paar100km later- is het toch wel anders: hoe heb ik die auto in vredesnaam kunnen kopen??

                                                    Er zit geen sneheid in, boven de 140 lijkt het wel of je probeert te accelereren in water, en om een beetje agiliteit te hebben moet je een paar versnellingen terug.
                                                    Wat ook zeer opvallend is: bij vol gas best wel schokkerig overschakelen; bijna een soort van onbeheerst. Even een onverklaarbare klap, en dan zakt de boel weer in.
                                                    Het zal cijfermatig erg weinig schelen wellicht, maar het verschil is groooot...
                                                    Ik moet echt héél gauw weer andere software...
                                                    Mag ik mezelf na het terug chippen eens uitnodigen voor een vergelijkend warenonderzoek?

                                                    Nu 3500km erop zitten met de Golf, komend uit de 130pk Mondeo diesel is het een en al agiliteit en snelheid.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Copy/Paste van het Skodaforum:

                                                      Negatieve ervaringen Ziptuning
                                                      Voor mensen die willen weten over mijn ervaringen bij ZIPTUNING:

                                                      Ik heb mijn golf 6, 1.4TSI 122pk bij die gasten laten tunen. Na een paar honderd kilometer rustig ermee gereden te hebben, vloog desondanks mijn turbo eruit. Dus eerst de auto aan de kant zetten sleutel eruit, paar minuten wachten en weer starten. Turbo doet het weer. Een paar honderd kilometer later, hetzelfde verhaal. Ik mail die gasten, maar krijg geen reactie. Ik bel ze en vraag om hun reactie. Of ik nog even door wil rijden. Na een kleine honderd kilometer weer de turbo uit en nog een extra foutmelding over het uitlaatgas. Weer gebeld en of ik even langs wil komen, dan passen ze de sw aan. Bracht helaas niets, de turbo vloog er nog steeds uit na een proefrit. Ze zeggen dat de turbo kapot is en ik langs de dealer moet gaan. Ik zeg, waarom? Ik heb toch garantie bij jullie ZIPTuning? Nee zeggen ze, dat komt niet door de tuning. Ze halen de modificatie eruit en ik kan het problem zelf oplossen en als dat probleem verholpen is zetten ze de modificatie weer terug.

                                                      HUH?

                                                      Affijn, ik rij naar de dealer, hebben ze daar van alles zitten testen, maar niks gevonden. Ik bel die gasten weer en meldt hun dat. Die zeggen dat er nieuwe motormanagement software moet worden ingeladen. Vreemd, zo oud is die auto niet. Ik weer terug naar de dealer, schijn ik al de nieuwste erop te hebben. Verder kon ziptuning dus niks, nada, nul voor me doen, terwijl ze zeggen dat ze de fabrieksgarantie overnemen, de dealer geen manko's kan vinden, en het door de tuning ontstane defekt wat ze pertinent ontkennen niet willen oplossen. Ik vind dit een zeer kwalijke zaak, en alles wijst op een incompetente tuningbedrijf.
                                                      En ik vrees dat ik mijn geld voor de tuning nooit meer terug zie.

                                                      Verder moet ik nog opmerken dat Autoweek, waar de topic stond met reacties, deze gewoon weg gecensureerd heeft, evenals alle negatieve topics over dit bedrijf Ziptuning. Ik kan niets anders zeggen dat autoweek te ver is gegaan om postings en hele topics gewoon weg te halen van consumenten die slechte ervaringen hebben met Ziptuning en mij zelfs beticht dat ik van de concurrent ben. Autoweek BAH.
                                                      Blijkbaar wordt autoweek flink betaald door ziptuning om dit soort acties uit te voeren.

                                                      Op google is de topic nog te vinden onder:
                                                      http://www.google.nl/search?hl=nl&q=aut ... =&aq=f&oq=
                                                      Helaas heeft autoweek dus alles in het werk gesteld om alles te verwijderen. Ook ieder andere topic in autoweek over de recensies van dit bedrijf die je in google kunt vinden, is vakkundig door autoweek verwijderd.
                                                      Autoweek is dus zeker niet onpartijdig en wees dus gewaarschuwd als je testen leest in dit blad, deze zijn opgesteld om er zelf financieel beter van te worden. De testen worden dus m.i. door autoweek ook mooier voorgesteld
                                                      ----------------------------------------------------
                                                      F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
                                                      ----------------------------------------------------

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ik kan alleen maar in het algemeen een advies geven: ga alleen in zee met een tuner die de auto ook op de rollenbank zet met meting voor en na tuning!

                                                        Dit heeft als voordeel:
                                                        -indien bij meting vooraf blijkt dat de auto niet (ongeveer) aan het fabrieksvermogen komt, dan weet je dat er een mankement aan de auto is dat eerst verholpen moet worden.
                                                        Ik heb van tuners die op deze manier werken begrepen dat het regelmatig voorkomt dat mensen komen met te tunen auto's die niet op standaard vermogen komen door defekten aan LMM of Lambda sensoren.
                                                        Moet dat eerst verholpen worden en vindt de klant alleen daardoor met fabrieksvermogen zijn auto al een stuk sneller dan hij gewend was.

                                                        -bij meting tijdens/na tuning kunnen nog specifiek voor de auto software aanpassingen worden aangebracht, zodat echt optimaal voor deze auto wordt getuned.
                                                        Bovendien weet je door test achteraf ook wat nu echt het resultaat van de tuning is geweest.
                                                        Ik zou nooit zomaar een programma laten laden zonder testgegevens voor/na

                                                        Ga toevallig volgende week met mijn 125PK 2.0 TDCI Transit busje naar een tuner.
                                                        Er zit al een "powerbox op waarmee al op 138PK/ 312NM gerold is (standaard 125PK/ 285NM)

                                                        Hij heeft mij aangegeven nog niet eerder op deze Transit motor te hebben getuned, maar wel de vrijwel identieke 130PK 2.0 TDCI Mondeo motor al te hebben gedaan, die ging van 130 naar 175PK, van 320 naar 380 Nm
                                                        Hij gaat de Transit eerst met de powerbox rollen, daana de powerbox eraf en standaard rollen, dan standaard Mondeo en beide Transit softwares (standaard en met powerbox) naast elkaar leggen, eventuele specifieke bestelwagen verschillen daarin doorvoeren in de getunde Mondeo map, deze in de Transit laden en dan weer rollen om te zien of alles dan naar wens is.
                                                        Ik zal hem wel aangeven dat de Mondeo waarden mij wat te veel zijn, ik de boel graag wil heel houden, en hoop op zo'n 155/160PK 350/360Nm uit te komen. Wordt dan een snel Transit bussie.....
                                                        Last edited by RenéNSX; 13-01-10, 10:08.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Volgens mij hoef je niet per se op de rollerbank (is wel leuk maar kost wat).

                                                          Na tuning kan er toch ook gereden worden door de tuner met meetapparatuur om te kijken of de geprogrammeerde waarden gehaald worden? Er kunnen op die manier ook vermogenswaardes gelezen worden (ik zou ca 330Nm hebben op mijn 350NM DSG bak). Zo is het met mijn huidige auto door JD gedaan. Scheelt in de pecunia's en het boeit niet om een auto met minder dan 150Pk op de rollerbank te zetten.
                                                          ----------------------------------------------------
                                                          F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
                                                          ----------------------------------------------------

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Meten is weten.
                                                            Op de weg kan je nooit meerdere identieke runs maken, er is altijd wel iets anders.
                                                            Bovendien zijn er zat van die goedkope tuners (aanbiedingen van 299E) die gewoon een standaard tuning programma laden en je daarna laten vertrekken zonder zelfs maar een testrit te maken.

                                                            Ook rollenbanken zijn verschillend, maar als je op dezelfde dag
                                                            op dezelfde rollenbank meerdere runs maakt, dan zijn de omstandigheden wel identiek en kan je wel goed vergelijken.
                                                            In dergelijke werkstijl betaal je max 100 E voor de rollenbank, is relatief tov de tuningprijs (tegenwoordig voor de meeste auto's en afhankelijk van bedrijf tussen de 300-600) dus te overzien en dan weet je zeker of de tuning waar je voor betaalt ook echt werkt. Bovendien kan je enigszins zien of de tuning veilig is voor de motor, er geen extreme pieken/manco's in de meetwaarden zijn. Is me het dik waard.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X