Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

R8 crash

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• R8 crash

op autoblog; proefritje dat eindigt tussen de eendjes:

http://www.autojunk.nl/pix/show/144717/1

Gevalletje berm + te hard terugsturen? Of gripverlies door glooiend wegdek? Zonde in ieder geval.
    Forza!

dnk dat er een dierlijk object is ovrgestoken!!!!!!!

levens gevaarlijk

een duidelijk geval voor de artiekelenwet!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:-)
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Op de betreffende weg (Milandweg ter hoogte van Woerdense Verlaat) is 80 toegestaan, maar volgens omwonenden is het een stuk harder gegaan. Geruchten over 200 km/u doen de ronde, volgens de politie hebben de bestuurder plus bijrijder echter verklaard dat ze ongeveer 130 kilometer per uur reden. Volgens de bestuurders heeft waarschijnlijk een bobbel in de weg ervoor gezorgd dat de auto van de weg raakte. Vervolgens vloog het voertuig over de brede sloot en landde aan de overzijde in de kant
      Aldus Autoblog.nl
      2019 Volvo V60 T6

Comment

Mooi man, onderstuur op rechte weg. Als dat geen quattro is. :)
        You know that reality is immaterial

Comment

Forza!

Comment

om de terugkopper ook maar meteen te posten..

:)

Forza!

Comment

Ken die weg wel (ahum)
              Die weg is geen enkel probleem met 130km/u
              Gezien de sporen, de berm, en het als een zeilsteentje de overzijde van de sloot zien te halen vermoed ik dat het allemaal wel wat harder is gegaan.
              Ik denk dat als ze nog harder hadden gereden ze de overkant wel hadden gehaald en met de bumper in de hand de berging hadden kunnen bellen.
              Met dank aan de diffucor.
              E
              يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                Ken die weg wel (ahum)
                Die weg is geen enkel probleem met 130km/u
                Gezien de sporen, de berm, en het als een zeilsteentje de overzijde van de sloot zien te halen vermoed ik dat het allemaal wel wat harder is gegaan.
                Ik denk dat als ze nog harder hadden gereden ze de overkant wel hadden gehaald en met de bumper in de hand de berging hadden kunnen bellen.
                Met dank aan de diffucor.
                E
                Helemaal meer eens. Ik ben benieuwd welke snelheid je moet hebben om 15-20m over met de neus vooruit over het water te stuiteren zonder dat de neus het water in duikt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                  om de terugkopper ook maar meteen te posten..

:)

Ja, maar da's een shop en die R8 ligt echt met de voorwielen tussen de kikkers. :)
                  You know that reality is immaterial

Comment

Maarre wat kost zo'n geintje de dealer nu? Of zit er op een R8 een wat hogere eigen risico voor bij een proefrit?
                    ----------------------------------------------------
                    F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
                    ----------------------------------------------------

Comment

Eigen risico zal idd aardig wat hoger zijn hoor.

Als je een proefrit met een nw Lotus Elise maakt, mag je ook een krabbel zetten voor een paar duizend euro aan eigen risico!! (volgens mij zelfs 5000 euro ofzo)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

De dealer kost het weinig. Dit is eigenlijk een makkelijke verkoop, aangezien de verzekering dit dekt. De man kost het z'n eigen risico, die bij een R8 wel wat hoger zal zijn inderdaad.
                        Forza!

Comment

Maar de dealer is wel zijn demo kwijt natuurlijk.
                          Maar die R8 verkoopt tochw el volgens mij. Proefrit niet eens nodig als je dat een leuke auto vindt en het geld hebt.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                            Maar de dealer is wel zijn demo kwijt natuurlijk.
                            Maar die R8 verkoopt tochw el volgens mij. Proefrit niet eens nodig als je dat een leuke auto vindt en het geld hebt.
                            Volgens verkoper bij mijn dealer verkoopt de R8 bijzonder slecht. Dit jaar tot nu toe 14 op kenteken, versus 169 registraties van Porsche 911 bijvoorbeeld. Er worden zelfs meer Phaetons verkocht dan R8-en!

Stond laatst achter een R8, toch wel imposante auto. Snap dus niet helemaal waarom hij zo slecht verkoopt.

Comment

http://www.ad.nl/groenehart/woerden/...rderrsquo.html
                              ’Rekening Audi R8 voor bestuurder’
                              Door SERENA HOFMAN

GROENE HART - Wie opdraait voor de kosten van de Audi R8 die afgelopen vanaf de Milandweg ter hoogte van Woerdense Verlaat in het water belandde, is nog niet bekend.

,,Dat moet juridisch gezien nog worden uitgezocht,’’ zegt Ton Westdijk, directeur van Van Beynum Autoschade BV, waar gisteren werd begonnen met het opnemen van de precieze schade.

Aan de buitenkant van de Audi R8 is overigens niet veel te zien. Volgens Westdijk betreft het vooral waterschade. Eerder schatte Westdijk het schadebedrag al ‘op een slordige twee ton’.

Het is moeilijk direct te bepalen voor wie de rekening is, aangezien de bestuurder tijdens de proefrit een snelheidsovertreding heeft begaan. Hij verklaarde tegenover de politie 130 km per uur te hebben gereden waar 80 is toegestaan.

Volgens Paul de Waal, woordvoerder van de BOVAG, is de schade die tijdens een testrit ontstaat, altijd in te vorderen via de verzekering van de garagehouder.

,,Tenzij de bestuurder dus een of meerdere verkeersovertredingen begaat,’’ aldus De Waal. ,,Als je echter ‘netjes’ rijdt en toch een ongeluk krijgt, vallen de kosten onder de bedrijfsverzekering van de garage. De auto waarmee de testrit wordt gereden maakt namelijk onderdeel uit van de bedrijfsvoorraad van de zaak.’’

Volgens dealers uit het Groene Hart komt een ongeluk tijdens het maken van een proefrit niet vaak voor. Het zit natuurlijk in een klein hoekje, maar het beleid dat de meeste dealers volgen, voorkomt een hoop narigheid. Verkoper Hans Roos, werkzaam bij Renault in Gouda, voert altijd een standaard stappenplan uit als een klant een proefrit wil maken.

,,Allereerst kijk ik de mensen aan. Ik ben bijna zestig en ervaring telt. Als ik denk dat mensen alleen voor de lol willen rijden, ga ik eerst een serieus gesprek over de prijs aan. Daarnaast controleer ik of het rijbewijs geldig is en laat ik de klant een zogenaamd testritformulier invullen. De laatste maatregel is meerijden tijdens de testrit.’’

Ook Gerhard Oldenhage van Autobedrijf Boon in Alphen werkt op deze manier. ,,In principe mag iedereen een proefrit maken. Ook wij werken met formulier en controleren het rijbewijs. En zeker, ervaring telt. Als ik mijn vraagtekens heb bij een knul van 19 die in een auto van 35.000 euro wil rijden, begin ik eerst een gesprek over de prijs. Ongelukken gebeuren gelukkig zelden.’’
                              When men were men

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boris Bekijk bericht
                                Volgens verkoper bij mijn dealer verkoopt de R8 bijzonder slecht. Dit jaar tot nu toe 14 op kenteken, versus 169 registraties van Porsche 911 bijvoorbeeld. Er worden zelfs meer Phaetons verkocht dan R8-en!

Stond laatst achter een R8, toch wel imposante auto. Snap dus niet helemaal waarom hij zo slecht verkoopt.
                                14!?

er staan er al 4 bij mij in de buurt. (2x zwart, 1 x wit, 1x zilver) Redelijk lokale liefhebberij dus :)

edit: oh wacht, bij 'jouw' dealer dit jaar 14 stuks zeker?
                                Forza!

Comment

http://www.autozine.nl/enquete_verkoop.html

De meest verkochte coupé in 2008

1. Audi A5 (633)
                                  2. Volvo C70 Coupe (315)
                                  3. Alfa Romeo GT (211)
                                  4. Audi TT (200)
                                  5. Mercedes-Benz CLS (85)
                                  6. BMW 6-Serie (70)
                                  7. Jaguar XK Coupe (53)
                                  8. Audi R8 (47)
                                  9. Alfa Romeo Brera (37)
                                  10. Porsche Cayman (36)
                                  2019 Volvo V60 T6

Comment

Zat een beetje oude draadjes door te spitten, toen ik deze tegenkwam. Plek van het ongeluk is nog geen kilometer weg van waar ik woon. Er zijn in het verleden daar wel meer auto's gaan zwemmen, waarbij ook doden zijn gevallen. M'n vader zag een keer een waterpomp en wat onderdelen van een BMW 2002 in de kant liggen nadat het riet & gras was weggemaaid aan de andere kant van die weg. Wat bleek: Lag er daar inderdaad een 2002 in het water met een heel gezin erin. Werd al twee jaar vermist.....

Omdat er daar in de wijde omtrek geen flitspalen staan, is de weg in de omgeving vrij bekend als racebaan, ook bij ondergetekende. 200+ kan en gebeurt daar regelmatig. Je moet 'm dan alleen wel 's nachts doen en in het midden rijden, want er zitten een aantal heel gemene hobbels in (verzakking van de ondergrond - veen). Ook zitten er een paar grote gaten in het asfalt bij de berm. Harder als 130 / 140 netjes op je baantje is al moeilijk genoeg.

Neem dan een strak geveerde auto als een R8 + een onkundige bestuurder + te hoge snelheid = foutje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erik_318ti Bekijk bericht
                                      Wat bleek: Lag er daar inderdaad een 2002 in het water met een heel gezin erin. Werd al twee jaar vermist.....

wow.. is er dan zo slecht gezocht, of is het een plek waar je dus erg goed kunt 'verdwijnen'?
                                      Forza!

Comment

De sloten zijn daar verschrikkelijk diep en buiten een paar losse boerderijen die ver van de weg af staan, is daar helemaal niks. Het is ook geen echte doorgaande weg En een flinke "plons" midden in de nacht als iedereen ligt te slapen, kan zomaar onopgemerkt blijven. En dan ben je gewoon weg.....

Triest, maar waar.

Comment

Wow, apart verhaal van die 2002 zeg....
                                          Mooi drama.

Maar ook wel fijn om te weten dat ze de R8 schade op de proefrijder proberen te verhalen.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                            Wow, apart verhaal van die 2002 zeg....
                                            Mooi drama.

Maar ook wel fijn om te weten dat ze de R8 schade op de proefrijder proberen te verhalen.
                                            Als ie zelf al aangeeft 130 te hebben gereden waar 80 is toegestaan, dan verwacht ik dat ook wel.
                                            * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                            * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Working...
                                            X