Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Spyder

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe Spyder

image_31203.jpghttp://www.autoexpress.co.uk/porsche...pied#gallery_2

Ben benieuwd.... GT3 motor staat me we aan.

20A5BFF4-0730-438B-AB2A-F7470533996B.jpeg

GT3 motor (hierin) klinkt bijna te mooi om waar te zijn.

Het schijnt Porsche toch tegen gevallen te zijn hoe makkelijk de klantenkring de vierpitters accepteert in deze serie.

Comment

Porsche heeft de Boxster en Cayman jarenlang met mindere motoren bedeeld (omdat ze anders teveel in 911 vaarwater kwamen natuurlijk), maar daar zijn ze dus duidelijk mee gestopt.
      Blijkbaar hebben ze gemerkt dat het prima kan.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ach ja, dat heilige huisje staat blijkbaar sinds de 911 RSR 2017 niet meer overeind. Het middenmotor concept van de Boxster/Cayman is altijd beter geweest dat het aloude 911 concept, maar ja... Ze hebben in de jaren 80 en 90 verkrampt geprobeerd het 911 concept te killen en daarna net zo verkrampt het 911 concept in stand gehouden... Mooi he, marketing.

Comment

De 911 GT1 had ook een middenmotor, daar hoor je de marketingafdeling dan weer nooit over. :)

Comment

Ze hebben natuurlijk geen 911 motoren zonder turbo meer; alleen nog maar GT3 motoren dus logisch dat het een afgeleide (een echte GT3 motor kost geloof ik 30k dus die gaan ze echt niet 1 op 1 in een 718 zetten) wordt van die motor, en hulde dat het geen turbo motor is. Maar Porsche marketing kan van alles doen ja... Moet daar bij wel zeggen dat je in een 718 weinig van de turbo merkt. Alleen dat rotgeluid...

Als het puur om de GT3-achtige motor & performance gaat dan had ik m'n handtekening al gezet... maar uiterlijk speelt ook een rol voor zo'n auto bij mij. Dus even geduldig wachten...
            Last edited by robin360; 08-12-17, 14:23.

Comment

Zelfs met turbo zou ik er geen probleem mee hebben, zolang er maar een 6-pitter in zit. Ik hoorde laatst zo'n 718 , klinkt net als een oude Subaru, maar dan lelijker. Klant van mij heeft om die reden ook geen dikke 718 gekocht, maar doorgespaard voor een 991.2. Mijn schoonvader idem, houdt 't om diezelfde reden bij zijn "oude" 1e type Cayman S.

Last edited by Veloce; 08-12-17, 16:54.
              Giulia 1600 Super '65
              Abarth 595 Competizione '15

Comment

Klopt ja. Het probleem is niet de turbo, maar de 4-pitter.

Comment

Euh, met GT3-motor of afgeleide daarvan kan toch best? Ding ging in laatste generatie al als warme broodjes, dus dat zal bij een komende niet anders zijn, zeker niet omdat het de enige nieuwe Spyder/Cayman met flat six is. Ook niet als het ding $$$$ base price doet.

@robin: uiterlijk van de 718 en 981 is toch nagenoeg gelijk? Vind de 981 minder sjonnie (wie heeft die 718 achterlichten goedgekeurd?????) dat wel.

Comment

Ik vind de 718 eigenlijk mooier dan de normale 981. De 981 vond ik ‘ok’ qua uiterlijk maar de Spyder vond ik een gigantische verbetering qua uiterlijk. Ik hoop dat de 718 Spyder me diezelfde kik geeft. Dus ja... ik verwacht dat het qua uiterlijk wel goed komt.

Comment

Tuurlijk willen we allemaal minimaal een 6 cilinder, maar ik vind de 4 pitter boxer ook bij de historie van het merk Porsche horen. En die nieuwe 718 lijkt qua motorgeluid best wel op de oude...

https://m.youtube.com/watch?v=6y25dYXbr5M

Comment

Leuk filmpje! En mee eens dat de 4 pitter bij de historie van het merk hoort. Maar als je op 2:02 of 4:20 luistert dan vind ik persoonlijk dat dit toch echt anders klinkt. De 6 pitter heeft een modern geluid met moderne uitlaat. De originele 718 een klassiek motor geluid met klassieke uitlaat. De nieuwe 718 vind ik een soort klassiek motor geluid, hoewel met turbo, met moderne uitlaat hebben, en vind dat een beetje raar klinken.

Comment

Dat er een enorme discussie over de 4 pitter en diens sound gaande is maakt direct duidelijk dat dit niet meer goed komt, voor zover ik heb begrepen zijn de verkopen ook niet je van het.

Ik heb alle 4 cilinder varianten mogen proefrijden, het is niet mijn type motor eerlijk gezegd, het ding is rauw, loopt niet lekker rond voor het idee, resoneert enorm in de dichte versie, de combinatie PDK-F4T vond ik een veel minder mooie dan de 981 GTS-PDK(briljante combi), waarbij de 718 bak moeite had om de motor te "lezen"

De 3,4 L 6F atmo liep zo waanzinnig mooi, zo weerstand vrij, luchtig en rev happy, zo heb ik nog nooit een blok ervaren, zelfs niet van de E92 M3 V8 met afzonderlijke throttle body's, no match.

Kortom; ik kan persoonlijk niet terug naar deze voor mij teleurstellende F4T, ik wacht geduldig op een 718 GT4 6F atmo met PDK, ik hoop en verwacht net als hierboven dat het goed komt, de prijs even buiten beschouwing gelaten.
                          If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

When they say nothing's wrong that's when you run

Comment

Ayy....hoor ik daar 4 cilinders? :( Ik hou m'n 918 nog even...zo niet voor altijd..

Comment

918? Wow! :-)
                              Giulia 1600 Super '65
                              Abarth 595 Competizione '15

Comment

Lol, typo was mij niet opgevallen.

Maar het lijkt me sterk dat de opvolger leuker wordt dan je huidige Spyder. Dat geldt overigens wel voor meer auto's. Of ik ben inmiddels een ouwe zeur geworden, dat kan natuurlijk ook. Dat een dailydriver comfortabeler en veiliger wordt is begrijpelijk, maar een hardcore Porsche...

Comment

idd lijkt het op een 4 pitter turbo, zeer teleurstellend IMHO, maar we weten het pas zeker als Porsche de kar presenteert, intussen zijn er op Pistonheads discussies dat de GT4 atmo blijft, dus een scheiding tussen Spyder en GT4 blok FWIW.

Tevens is daar een lid die inside info bij Porsche blijkt te krijgen die beweerd heeft en blijft beweren dat de GT een 4L 6F NA krijgt.

Nou, afwachten maar, komt tijd komt raad........waarbij ik een F4T zeker in de showroom zal laten staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
                                    918? Wow! :-)
                                    Hahaha excuus... In my dreams ja...

We zullen zien. Lijkt 50%-50% 4 of 6 pitter. En zou me niet verbazen als de GT4 6F NA krijgt en de Spyder de F4T.

Comment

Gisteren een telefoontje van mijn Porker dealer, de eigenaar heeft de 718GT4 IRL gezien en gehoord en had goed nieuws voor me;

- 4L 6F NA blok
                                      - 420 PK
                                      - Introductie eerst met PDK, later met HB
                                      - ETA lente 2019

FWIW ;-)

Comment

Zescilinder, atmosferisch zelfs en een handbak; dat klinkt ouderwets lekker!

Comment

Of gewoon een ouderwetse melkkoe ... ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Romo Bekijk bericht
                                            Gisteren een telefoontje van mijn Porker dealer, de eigenaar heeft de 718GT4 IRL gezien en gehoord en had goed nieuws voor me;

- 4L 6F NA blok
                                            - 420 PK
                                            - Introductie eerst met PDK, later met HB
                                            - ETA lente 2019

FWIW ;-)
                                            En hij mag dat tegen je zeggen????

Comment

^Blijkbaar :-)

4L 6F NA werd al door meerdere bronnen genoemd, m.n op Pistonheads, ook 420PK werd al eerder genoemd.

ETA lente 2019 is ook niet geheel raar en onverwacht.

PDK mogelijkheid is wel nieuw (meerdere bronnen hebben aangegeven dat er alleen een HB zou komen)

Dus heel veel nieuws is dat ook niet, maar wel uit een (meer)betrouwbare bron IMHO.

Daarom ook FWIW met een ;-)

Zeker weten doen we het als Porsche de specs naar buiten brengt.

Comment

Working...
                                              X