Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

To RFT or to not RFT

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #33
    Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht

    RFT's zijn ook nog eens knalhard en behoorlijk zwaar vergeleken met non-RFT banden dus dat gaat voor geen meter rijden...

    Overigens mijn ervaring met RFT banden zijn niet zo goed, paar keer een E91 gereden met RFT banden nou goeiedag zeg zelfs in 16 inch (205/55/16) was dat gewoon spijkerhard. Misschien lag het aan de auto?

    Onder de E46 Bridgestone Potenza RFT gehad (kon ze voor een extreem lage prijs overnemen) en die waren dan weer best ok, maar je bij slecht wegdek merkte je direct dat je er RFT's onder had, na de rit mag je gelijk de fysio bellen.

    Nogmaals, ik zou Contiseal banden eronder pleuren, ik heb ze onder mijn wagen gehad en ik merkte geen verschil met normale banden. En ook nog eens toevallig een spijker derin gehad niets van gemerkt totdat ik toevallig een keer bij de garage voor een onderhoudsbeurt moest zijn.
    Ik rij met RTF en M-onderstel en geen last van mijn rug of dergelijke.

    Comment


    • #34
      Maar de meeste mensen ervaren die combinatie wel als t hard.
      ''Thank God for the internet experts''

      Comment


      • #35
        Ik rij nu een tijdje zonder RFT en mt M-onderstel en hoewel ik toen ook niet het gevoel had echt te lijden, is dit toch wel prettiger. Met name kleine oneffenheden als klinkers en dwarsrichels op de snelweg merk je veel minder. Ook veel minder gevoeligheid voor spoorvorming. En ik denk ook meer grip in de bochten, want zachtere wang.

        En die PS4 is een prima bandje. Volgens mij ook een stuk minder lawaaiig dan de PS2 RFTs.
        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

        Comment


        • #36
          Ik zou op vakantie ook echt voor het kleinst mogelijke thuiskomertje gaan (en een klein krikje plus wielsleutel). Simpelweg omdat die ene keer dat je inderdaad le rijdt en op de vluchtstrook strandt (of in een Baustelle of op een onverhard weggetje), je jezelf voor de kop slaat als je met zo'n zinloze spuitbus moet knoeien of uren moet wachten tot er hulp komt.

          Je wilt in zo'n situatie gewoon van niemand afhankelijk zijn. Thuiskomertje eronder en op zoek naar een hotel of garage, afhankelijk van de tijd van de dag.

          En je rijdt 99,9% van de resterende kilometers gewoon op goede, lekker sturende banden, niet op runflatmeuk.

          Waar laat je bij een lekke band het lekke wiel? In de kofferbak natuurlijk. Bagage moet dan inderdaad deels op schoot van de bijrijder, maar voor die hooguit 30 km naar de volgende garage is dat best te doen.

          Een lekke band komt bijna niet voor, klopt, maar ls het voorkomt, ben je zo blij dat je nog een stuk kunt doorrijden en het ergens anders in alle rust kunt laten oplossen.

          En vr vertrek thuis even alle wielmoeren n slagje losdraaien en ze met een momentsleutel weer op de goede manier (laten) vastdraaien. Dan sta je niet in de regen vloekend op de wielsleutel te stampen omdat de boel veel te vast blijkt te zitten.

          Compressor is overigens een handig ding als de band langzaam leegloopt (heb ik wel eens gehad), maar ook alleen dan.
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

          Comment


          • #37
            Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
            Maar de meeste mensen ervaren die combinatie wel als t hard.
            Zit natuurlijk ook nogal een verschil in bijv. een 1 serie of 5 serie... Vond de E87 en E91 generatie 1er en 3er ook niet fijn rijden op RFT. F30 3er ervaring met M-onderstel en 19 inch mt zomer-RFT en 17 inch non-RFT winterwielen. Ik merk weinig verschil, wat vooral (negatief) opvalt is het wielgewicht van die OEM 19 inch met RFT. Maar ik onderschrijf het gevoel dat de 2e generatie BMWs op af-fabriek RFT beslist niet oncomfortabel zijn.

            Comment


            • #38
              Ik heb bij mijn Giulia linksvoor en rechtsachter lek. Dat worden dus 4 nieuwe banden en ik heb non-RFT besteld, dus normale lichtere banden. Er zijn nog niet zo veel ervaringen gedocumenteerd over de nieuwe Giulia op normale banden, laat staan in mijn configuratie, dus ik heb gekozen voor de banden waar ik zelf erg tevreden over ben: Kumho's.
              Het is erg zacht rubber en biedt veel grip. Ze slijten wel wat harder en bieden bij nat wegdek merkbaar minder grip dan gemiddeld. Dus in de regen iets meer oppassen geblazen, en bij droog weer meer plezier hoop ik.

              Prettige bijkomstigheid is dat de band die ik wilde ook nog eens een van de goedkoopste is.

              Ik ben erg benieuwd wat de verschillen zijn met RFT banden. Ik ken de auto inmiddels goed genoeg om het te beoordelen.

              Comment


              • #39
                Bijzonder dat je nu al twee banden verrot hebt. Zat je weer te off-roaden? :)
                Ik verwacht dat het een stuk comfortabeler zal voelen, dat kan in het begin zelfs wat zompig aanvoelen.
                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                Comment


                • #40
                  ben met mijn z4 van rft naar non-rft gegaan, iets comfortabeler.

                  ga volgende maand op vakantie en neem een thuiskomertje mee en compressor
                  1984 Ford escort XR3i, 1982 Porsche 944, 1975 Porsche 911 & 2002 Nissan Micra

                  Comment


                  • #41
                    Ben benieuwd Scud, volgens mij ben ik een van de weinige die het tegenovergestelde heeft gedaan (non-RFT naar RFT) en tevreden is over die beslissing.

                    Comment

                    Working...
                    X