Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BMW stopt met de M3

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• BMW stopt met de M3

https://www.ad.nl/auto/bmw-stopt-met...e-m3~aad82398/

Blijkbaar redt het huidige M3/M4 blok het niet in de nieuwe milieunormen en stopt met de productie van de M3 in april 2018.
    De M4 is het blijkbaar wel waard om nog aan te passen, want die blijft te bestellen.

Ik vrees een beetje voor een semi-electra M3 in 2020 bij te terugkeer. Voor nu is dit wel triest nieuws :(

*huilt zachtjes*
    Forza!

Het gaat alleen over de toevoeging van een partikelfilter(aangezien recente benzinemotoren ook veel fijnstof produceren). Niet heel spannend dus(wel qua vervelende uitstoot, niet qua aanpassing). Dat is omdat de M3 eerder vervangen wordt dan de M4 niet meer de moeite waard voor de eerste.
    Every second of your life is a part of your song

Comment

Nou ja, als het niet heel spannend is, dan kunnen ze de M3 toch ook in productie houden? Als het toch niet zoveel uitmaakt.
      Forza!

Comment

Ik verwacht dat een volgende M3 minimaal semi-electrisch is. Huidige concept is natuurlijk zwaar achterhaald.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
          Nou ja, als het niet heel spannend is, dan kunnen ze de M3 toch ook in productie houden? Als het toch niet zoveel uitmaakt.
          Dat kunnen ze ook(want zoveel verschillen ze niet), maar ze willen het niet. Misschien is het een kosten/baten analyse aangezien de nieuwe configuratie op zijn minst opnieuw getest moet worden bij de instanties en ik neem aan dat daar kosten aan verbonden zijn. En zo zullen er meerdere kleine dingen zijn die er onder de streep onder toe leiden dat een model wat er toch al bijna uit gaat eerder ophoudt te bestaan dan zijn bijna identieke broertje die nog langer mocht blijven.

Comment

Ja precies, dus het heeft wel wat meer voeten in de aarde dan alleen dat filtertje. Maar wel zonde, ik vind persoonlijk de M3 een mooiere auto dan de M4. Ik zal in de minderheid zijn waarschijnlijk. Evenzogoed zal er wel wat knaps voor terugkomen.

Heeft AMG / Audi RS / Alfa Q / etc. hier geen last van trouwens?
            Forza!

Comment

Ik denk toch dat het wel meevalt hoor. Het is gewoon een roetfilter en diesels bestaan helaas ook nog. :p

Comment

De volgende krijgt gewoon een ondersteunend batterijsysteem voor de extra oemph; hybride dus. Probleem opgelost.
                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Kan ook zijn dat ze een generatie overslaan. Van de E30 was er nooit een sedan met de naam M3. Van de E36 wel. E46 werd weer overgeslagen, de E90 niet. Nu al de 2e generatie achter elkaar. Bij de M5 Touring zie je iets soortgelijks.
                  ''Thank God for the internet experts''

Comment

Lang leve de clickbait van de AD-paupers. BMW is al vier keer eerder gestopt met de M3. :)

Nieuwe Drie sedan zal wel rond de zomer komen, dus ik snap wel dat ze de moeite liever steken in een M4 afscheidsmodel, dan oud model M3 dat toch nauwlijks meer verkocht gaat worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk bericht
                      Lang leve de clickbait van de AD-paupers. BMW is al vier keer eerder gestopt met de M3. :)
                      dat je een jaar of 2 geen nieuwe M3 kunt bestellen is toch wel opvallend. Hoewel dat met het vorige type ook zo was. Die was er tot 2011 dacht ik, en de M3 Coupé tot 2013. Maar ik begrijp je punt, er had 'voorlopig' tussen moeten staan.

Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk bericht
                        Lang leve de clickbait van de AD-paupers.
                        Nou nou, hij heet gewoon scudetto hoor. :)
                        Volvo V70 --- Lexus IS300h
                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

BMW is al jaren bezig met minderminderminder. Na de E90 M3 is er niet meer eentje gekomen die dat evenaart.

Comment

Rofl @ Jasper

De Duitsers van M zijn volgens Autovisie nogal onder de indruk van de Giulia, dus misschien maak je je onterecht zorgen Scuderia. ;)

Comment

Scuderia? ;)

Keuze tussen een M3 en een Giulia Q zou ik nog best lastig vinden trouwens

​​​
                              Forza!

Comment

Ja, Scuderia. Jij vindt wellicht, net als ik, dat het na de E46 al minder werd. ;)

Comment

Alfa Romeo is heel slim in het gat gesprongen dat BMW achterlaat, denk ik. Mijn mening is uiteraard gekleurd, maar ik zou altijd een QV verkiezen boven een M3.

Comment

Working...
                                  X