Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gordon Murray Design T50 Supercar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Gordon Murray Design T50 Supercar

    Dit klinkt toch wel aardig spectaculair. McLaren F1-opvolger, 980kg, 650pk atmosferische Cosworth 3.9 V12 met >12.000rpm, handgeschakeld(!!) en een ventilator achteraan zo als de Brabham BT46b.
    Én 3 voorstoelen!
    Prijs: £2.2 miljoen in de UK

    We are excited to announce the first details of our #T50Supercar.

    Conceived as the spiritual successor to the Murray-devised McLaren F1, the T.50 will be the purest, lightest, most driver-focused supercar ever built.

    It will be powered by a unique compact and light, naturally-aspirated, all-new V12 engine. The unit will be capable of an extraordinary 12,100rpm – unparalleled in a V12 road car – and 650hp to deliver unmatched power-to-weight.

    The new car builds on the F1’s highly-advanced aerodynamics, taking Murray’s ground-effect innovations to an all-new level with intelligent management of underbody airflow coupled with a 400mm fan at the rear. The fan actively controls underbody airflow – a feature Murray famously premiered on the Brabham BT46B Formula One ‘Fan Car’.

    Read the press release on our website: http://www.gordonmurraydesign.com
    Attached Files
    Last edited by Veloce; 05-06-19, 08:31.
    Giulia 1600 Super '65
    Abarth 595 Competizione '15

  • #2
    Ja geweldig man.
    Ik verbaas me wel over de hoeveelheid hypercars die gebouwd en verkocht worden.
    Blijkbaar een hele grote markt.

    Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)



    Comment


    • #3
      Cool, had niet gedacht dat er nog eens zoiets gebouwd zou gaan worden. Kopers zullen voor deze wel in de rij staan, als je ziet wat er nu voor de eerste Mac F1 betaald wordt. Daarmee wordt het helaas wel meer een beleggingsobject dan een sportwagen.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht
        650pk atmosferische Cosworth 3.9 V12 met >12.000rpm, handgeschakeld

        Dat is toch wel een fijne keuze en zal geweldig gaan klinken!!

        Comment


        • #5
          Eigenlijk ben ik allergisch geworden voor al die hypercars die left right and centre worden uitgepoept, maar dit ding vind ik wel heel erg gaaf.

          Hier laat Gordon Murray hem zien aan Harry Metcalfe.

          Comment


          • #6
            Ja, ik heb hetzelfde. Elke idioot met geld en elke fabrikant, maakt een supercar.
            En ze worden allemaal in rijtjes naast elkaar gezet in collecties van te rijke lui. Rij er dan ook gewoon mee man, daar gaat het om!

            Maar deze is anders idd. Onder de 1000kg, 663pk V12 bij 12.000 toeren. Man dit is gewoon technische porneau!

            Murray gaat nu eindelijk echt binnenlopen. Paar honderd miljoen omzet door 100 auto's te bouwen.

            Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)



            Comment


            • #7
              Ha, die Fappers;

              Geweldig hoe Murray zijn afkeer van overbodigheden in ontwerp en functionaliteit kenbaar maakt. Ook mooi de kritiek en 'fouten' die hij benoemt op zijn oude meesterwerk de F1, dat in zijn beleving dus nooit meer is geweest dan een soort vingeroefening voor deze sublieme creatie.
              Scherven brengen gelul.

              Comment


              • #8
                Zoals "no touchscreen... anywhere... absolutely hate them..." of "my other pet hate... fat steering wheels... who invented fat steering wheels..."

                :-)


                Comment


                • #9
                  Ha, die V4;

                  Van die dingen, ja....
                  Scherven brengen gelul.

                  Comment


                  • #10
                    Leuk te horen dat Murray zelf een Alpine A110 als daily heeft (met zo'n fat steering wheel).

                    Comment


                    • #11
                      Dacht altijd dat het een vrij arrogante man was (zo kwam hij op mij over), maar na het zien van dit filmpje moet ik mijn beeld wat bijstellen. Hij geeft vaak zijn team de credits en komt over als een echte liefhebber. Wel een über-perfectionist, maar dat hoeft natuurlijk niet perse verkeerd te zijn ;)
                      Ride: 400 Nm bijtellingsschraper

                      Comment


                      • #12
                        Murray over de stuurbekrachtiging.
                        De F1 had er geen, maar er was nauwelijks mee te parkeren.
                        Dus nu heeft Murray iets ontwikkelt waarbij de stuurbekrachtiging alleen aangekoppeld wordt bij lage (parkeer)snelheden, en daarboven helemaal niet.
                        Geniaal, dat zou elke auto moeten hebben.

                        Comment


                        • #13
                          Ha, die Gummers;

                          Clipje van de motor met 8000tpm op de testbank bij Cosworth:


                          Scherven brengen gelul.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                            Leuk te horen dat Murray zelf een Alpine A110 als daily heeft (met zo'n fat steering wheel).
                            Hij heeft dezelfde smaak qua auto's als ik. Zijn smart roadster heeft hij helemaal 'af' gereden en zo'n Alpine zou ik ook wel willen.

                            Even los van of hij gelijk heeft met de keuzes die hij gemaakt heeft, ik vind de insteek, het technisch design en de uitvoering/bouw van deze auto heel erg mooi. Ik kan me heel erg vinden in zijn denkwijze. Heerlijk!

                            Ook het streven om zoals hij zegt 'the best drivers car' te maken en niet noodzakelijk de allerübersupersnelste vind ik ook mooi. Nu 3 YouTube video's gekeken (de laatste hierboven, Carfection en nog eentje) en ik blijf het mooi vinden. Ben benieuwd hoe de auto gaat presteren en zijn.

                            Comment


                            • #15
                              En nu met 12.000rpm https://www.dumpert.nl/?selectedId=100001281_a4b272fa

                              Comment


                              • #16
                                Ja, net een oude F1 man. Skitterend!
                                Alleen het geluid bij gaslos/terugschakelen vind ik iets te monotoon. Maar met gas erop naar 12000 rpm klinkt dat ding geweldig!

                                Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                BMW 320Ci (van GF)



                                Comment


                                • #17
                                  https://youtu.be/P3DVUYTeOyQ
                                  Wat klinkt dit fantastisch....
                                  Veritatis simplex oratio est

                                  Comment


                                  • #18
                                    Potverdomme, dat klinkt echt als een oude GT1, geweldig!
                                    Giulia 1600 Super '65
                                    Abarth 595 Competizione '15

                                    Comment


                                    • #19
                                      Op Goodwood..
                                      https://youtu.be/FL76k2IuvJ8
                                      "Under a tonne"
                                      Veritatis simplex oratio est

                                      Comment


                                      • #20
                                        Nog niet helemaal af getuige bv de zo te zien perspex voorruit. Maar wat een ding man. Niet eens om de styling maar wat een geluid en wat een specs.
                                        Mini Cooper Clubman
                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                        "Jasper val dood." - RH

                                        Comment


                                        • #21
                                          Nog meer beeld en geluid.
                                          https://youtu.be/V95m-38RJJE
                                          En de voorganger in het wild, onopvallend in rood op een grasveld :)
                                          Veritatis simplex oratio est

                                          Comment

                                          Working...
                                          X