Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lotus Emira

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Lotus Emira

Vandaag is onthuld de nieuwe Lotus Emira, de laatste Lotus met ICE.
    Keuze uit de bekende Toyota 3.5 V6 (met manual of automaat) maar ook de 2 liter 4 cil AMG (alleen met automaat).
    1400kg dus vergelijkbaar met een Cayman (wat de belangrijkste concurrent zal zijn).
    In de UK vanaf 60.000 pond, belooft Lotus.

?u=https%3A%2F%2Ftse1.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIF.KxylunBZ813hHdURi8Uotg%26pid%3DApi&f=1.jpg

?u=https%3A%2F%2Ftse2.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIF.utx%252fQSb9YA9pdhuGAyFxrA%26pid%3DApi&f=1.jpg

Voorkant vind ik een beetje anoniem, achterkant is gaaf.

?u=https%3A%2F%2Ftse2.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIF.cWZGIDgl%252b7vsFLJw1j%252bOvg%26pid%3DApi&f=1.jpg

?u=https%3A%2F%2Ftse2.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIF.d%252b2%252bVvxEMoCfLiOOL0EdzQ%26pid%3DApi&f=1.jpg

Comment

Niet slecht, maar voor mij hoeven al die plooien en gleuven niet. Het is blijkbaar de mode.

EDIT: En hij gaat meer dan 1400 kg wegen. De charme van Lotus was nu juist het lage gewicht.
      Last edited by WimD; 07-07-21, 10:41.
      Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Gaaf ding! Ik had zoiets niet meer verwacht van Lotus.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Hier gaat mijn hart toch wel sneller van kloppen.
          "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
          BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Hmmm, dat ziet er goed uit!
            Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht
              Niet slecht, maar voor mij hoeven al die plooien en gleuven niet. Het is blijkbaar de mode.

EDIT: En hij gaat meer dan 1400 kg wegen. De charme van Lotus was nu juist het lage gewicht.
              Het is meer een Evora opvolger dan een Elise opvolger. Evora was ook >1400kg.

Verder is de hydraulische stuurbekrachtiging nog een noemenswaardige plus van de Emira. Dat doet niemand meer tegenwoordig, alles electrisch.

Comment

V6 handbak please, in het zilver met zwarte wielen.
                Machtig mooie machine.
                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Ik vind al die modellen met middenmotor echt ontzettend veel op elkaar lijken. Het het net zo goed een McLaren kunnen zijn, of een Aston, of die nieuwe Maserati, of nieuwe Ferrari.
                  Dit ding gaat in NL dus als instapper met 4-pitter zo'n 90K kosten, m.a.w. iedereen kiest dus voor een Cayman of spaart door voor een 911. Kijk maar wat er met de A110 aan de hand is, hoe vaak zie je die nou rijden? Terwijl ik m serieus mooier en cooler vind dat al z'n concurrenten. De 4C had 't zelfde lot, voorgangers Lotus Evora/Europe idem, iedereen vond ze gaaf, maar koopt uiteindelijk een Porsche.
                  I
                  Last edited by Veloce; 07-07-21, 14:20.
                  Giulia 1600 Super '65
                  Abarth 595 Competizione '15

Comment

5000 per jaar willen ze er slijten, ik geloof dat er 20.000 Caymans per jaar gemaakt worden.

Comment

Weet niet wat ik ervan moet vinden, behalve echt te zwaar.

vorm is prima, motor opties prima, gelukkig geen geld om de auto te kopen want er is veel keuze, alleen midden motor blijft gewoon magisch.
                      Not driving your car, as you plan on keeping it looking good for the next owner, is like not shagging your girlfriend as you're saving her for her new partner

Comment

Ik denk dat dit meer gaat kosten dan 90K.
                        De goedkoopste Evora was 83K in 2020 en die had een 280PK motor.
                        Eentje met 350pk was al snel 100K. Dus ik verwacht dus eerder 100K voor de Emira en mss wel meer ivm de vele andere upgrades.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Je kunt er al een configureren. Maar nog geen prijzen natuurlijk.
                          Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Maar de Evora was er enkel met de 3.5 V6 motor. Ik zou verwachten (hopen?) dat de Emira goedkoper is met een 4-cilinder motor. In ieder geval, ik vind het echt een knappe auto.

De configurator al even geprobeerd, dank voor de link WimD. ;-)
                            Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Die 4-cil is wel een AMG met 400 pk he? Dus niet echt budget.
                              De V6 is wel leuker idd.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik vind het echt een gaaf ding, maar ik hou ook erg van de alternatieve keuzes (A110 vind ik ook geweldig). Past misschien niet helemaal in de Lotus denkwijze gezien het gewicht en afmeting, maar dit zal ongetwijfeld weer een serieus goed sturende auto zijn. Enige versie die ik persoonlijk dan interessant vind is een V6 met handbak. Overigens ben ik de Evora ook steeds meer gaan waarderen. Die dingen blijven alleen erg duur, maar lijken ook gebruikt voor geen meter te verkopen.

Comment

Ja de Evora vind ik ook geweldig. Ze staan soms te koop voor 45/50K en dat lijkt dan 'goedkoop' voor een soort F430 met Lotus-badges, maar nieuw was zo'n ding in de beginjaren amper 70K.
                                  Dus ze zouden veel betaalbaarder moeten zijn.

Hetzelfde voor de nw Lotus Europa. Die vind ik dus cool en net wat praktischer dan een Elise oid, maar omdat er maar 1,5 zijn verkocht ooit, zijn die ook nergens te koop voor leuke prijzen.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Zo'n Europa dus voordat mensen over dat oude ding beginnen :-) :

https://www.autoscout24.nl/aanbod/lo...hId=1616239800

Ik dacht dat je die inmiddels wel voor 25K zou kunnen vinden, maar helaas. Net zo duur als de goedkoopste Evora.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht

.
                                      Ja, die wil ik nou Harry :-)

"Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                      BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht

https://www.autoscout24.nl/aanbod/lo...hId=1616239800

Ik dacht dat je die inmiddels wel voor 25K zou kunnen vinden, maar helaas. Net zo duur als de goedkoopste Evora.
                                        Is een linksgestuurde TVR Tuscan dan niks voor je?

Comment

Ik heb nu al een 911 gekocht he, maar daarvoor heb ik naar alternatieven gekeken idd.
                                          Ook bij TVR, want dat is al 30 jaar lang 1 van mijn favoriete merken. Met Cerbera, Griffith en Chimaera bovenaan (samen met klassiek spul zoals Grantura en Vixen uiteraard).

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Leuk video'tje van Carfection:

Grappig ook de uitleg dat ze met 2 bandenleveranciers gewerkt hebben om de eigenlijk te grote diameter (lees: te platte banden) toch goed te laten sturen.
                                            Last edited by S6R; 08-07-21, 18:45.

Comment

Shmee150 heeft 'm al besteld
                                              Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ik vind hem mooi en waarschijnlijk rijdt hij ook meer dan prima. Ik denk dat hij (zij?) het inderdaad lastig gaat krijgen tegen de Boxster, wat hierboven al gezegd is. Ik denk dat het vooral voor het voortbestaan van Lotus goed is dat ze een nieuwe, mooie en waarschijnlijk goede auto hebben gebouwd die hopelijk goed verkocht gaat worden.

Al die middenmotor auto's zijn gewoon gaaf, dus ook de Boxster en de Alpine. Ik zou er best weer eentje (Elise of Boxster) willen hebben, maar de MX5 staat nu ook bijna voortdurend stof te vangen dus het zou gewoon zonde van het geld zijn.

Comment

Ineens komen nu de reviews los.
                                                  Uiteraard wordt de Emira meteen met de Cayman vergeleken. En soms ook met de A110S.

"Which would you buy?" vraagt CAR in hun youtube video.

De Porsche is de gevestigde orde, de benchmark. Objectief bezien waarschijnlijk 'de beste', het meest verfijnd, het meest doordacht. Of het daardoor ook de leukste is voor jou, dat is nog wat anders. De Alpine is een viercilinder ten opzichte van de andere twee, maar het is een Alpine dus dat mag. Tegenover het lagere vermogen (100pk) staat dat ie wel 200-250kg lichter is dan de andere twee, en dat zal je best voelen. Geen manual mogelijk, jammer. Maar in NL is het niet eens een vergelijking omdat er een prijsverschil is van een halve ton ongever tussen de A110S en de Cayman GTS. Ben benieuwd wat die Lotus in NL gaat kosten, de Engelse vanafprijs van 60K pond die vorig jaar werd genoemd is al iets van 75K geworden.

Geweldig, maar ook lastig als je voor de keuze zou mogen staan.

emira cayman a110.jpg

Comment

Working...
                                                  X