Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cobra

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Laat er een dikke vette GM LS- V8 crate motor in knutselen. Samen met een Tremec 6bak en een serieus zware achteras met LSD in het diff.
    Past helemaal bij de spirit van de AC Cobra.

Comment

• Een GM-blok in je Cobra, en dan in de spirit? Yeah right...
      '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

• Idd, dan moet het op z'n minst een Ford-blok zijn.
        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Als je dan toch in de UK bent: dump die kitcar-shit en ga shoppen voor een knappe TVR. Dán heb je echt iets bijzonders.
          Een Chimera of een Cerbera, of een Sagaris als de centjes het toelaten.
          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Inderdaad, je kunt ook iets echt cools kopen eventueel :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Toon van Driel Bekijk bericht
              Een GM-blok in je Cobra, en dan in de spirit? Yeah right...
              die hele AC Cobra was vanaf dag 1 al een samenraapsel van onderdelen dus een GM blok moet ook kunnen. Mits de spirit maar idioot veel power is. en dus geen Rover V8 blokkie.
              Je kan er natuurlijk ook wel een modern door Roush gekieteld Mustang blok in proppen. Is ook prima. Maar voor Ford is minder aftermarket support.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                Als ik die Cobra in de UK fabriek laat ombouwen dan scheelt dat momenteel 30% aan kosten.
                Welke opties hebben ze? (en wat zit er nu in qua power?)

Comment

• Ik zou een Griffith nemen, da's toch een beetje de Engelse Cobra..
                  http://www.autotrader.co.uk/classifi...code=p&adPos=4

Comment

• Ha, die Gummers;

Oorspronkelijk geplaatst door Toon van Driel Bekijk bericht
                    Een GM-blok in je Cobra, en dan in de spirit? Yeah right...
                    Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                    Idd, dan moet het op z'n minst een Ford-blok zijn.
                    Oorspronkelijk geplaatst door janspeed Bekijk bericht

die hele AC Cobra was vanaf dag 1 al een samenraapsel van onderdelen dus een GM blok moet ook kunnen. Mits de spirit maar idioot veel power is. en dus geen Rover V8 blokkie.
                    Je kan er natuurlijk ook wel een modern door Roush gekieteld Mustang blok in proppen. Is ook prima. Maar voor Ford is minder aftermarket support.
                    Sterker nog; in de R&D-fase van de Cobra had Carroll Shelby zijn zinnen gezet op de smallblock Chevy als krachtbron. The General wilde echter niet leveren waarop Shelby bij Ford aanklopte en de rest is geschiedenis. Zo ver naast de geest van de oer-Cobra is een GM-blok dus niet. Los daarvan denk ik net als Janspeed dat de benadering van de ware spirit van een Cobra eerder gezocht moet worden in rauwe (US-)V8-power dan in het merkje op het kleppendeksel. Overigens is er ook voor Ford-plenty aftermarket performancespul te krijgen, maar veelal duurder dan voor Chevy's.
                    Scherven brengen gelul.

Comment

• Ik zat meer te denken aan een Chevy 5.7/350 met een manual Tremec TKO500. Maar goed, ik zal voor mezelf een kostenplaatje gaan maken. Het viel mij al een tijdje op dat de prijzen in de UK fors goedkoper zijn dan bij de Benelux dealer, die blijkbaar zijn prijzen niet heeft aangepast aan de huidige GBP/EUR koers....
                      Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Ik denk dat die nog voorraad heeft liggen wat voor dure Ponden is ingekocht ;)
                        En laten maken van rvs is geen optie ?
                        Veritatis simplex oratio est

Comment

• Cobraman, je kan beter naar Bunschoten rijden en een knappe rvs oetloat eronder laten lassen. Dan ben je onder de 2K klaar gok ik.

Comment

• CM moet natuurlijk specifieke Cobra sidepipes hebben o.i.d.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Klopt, het zullen dan deze worden
                              sidepipe_0143-547d92859c9ed.jpg

Comment

• Nou ja als men hier dan een tip geeft, doe dan een in cobra stijl wat orgineel is en een investering die zich zeker gaat terugbetalen.
                                De Sunbeam Tiger. Zelfde idee we rammen in een engelse auto een YENKEEEEEEEE V8
                                STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
                                WALDORF: Why do you care? You don’t have a life on this one.

Comment

• Wel wit doen CM niet Chrome.... brrrrrr
                                  STATLER: I wonder if there really is life on another planet.
                                  WALDORF: Why do you care? You don’t have a life on this one.

Comment

• Als je toch duizenden euro's stuk wil slaan, zou ik wel wat verder gaan dan alleen een uitlaat. Zoveel extra lol gaat een lekker geluid je ook niet geven. Dan zit je nog steeds met die matige aandrijflijn.

Hoppakee: dikke upgrade van blok en bak.

Of anders t ding inruilen op iets met een dik blok.
                                    privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gait156 Bekijk bericht
                                      Hoppakee: dikke upgrade van blok en bak.
                                      En daarna diff, aandrijfassen etc etc, want dat blijkt straks allemaal niet tegen het toegenomen koppel te kunnen.

Oorspronkelijk geplaatst door gait156 Bekijk bericht
                                      Of anders t ding inruilen op iets met een dik blok.
                                      Doe dat dan maar meteen...

Comment

• Inruilen op een echte auto zou ook mijn idee zijn.
                                        "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                        BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

• Ha, die V4;

Oorspronkelijk geplaatst door V4 Bekijk bericht
                                          .... diff, aandrijfassen etc etc, want dat blijkt straks allemaal niet tegen het toegenomen koppel te kunnen ....
                                          Jag-IRS kan aardig wat hebben, hoor....
                                          Scherven brengen gelul.

Comment

• Nou, (kosten)aanvraag richting UK ingediend, spannend! :-)

wordt vervolgd, wie weet voortaan in het Amerika forum :-)

qua interieur zat ik hier aan te denken.

Comment

• Ha, die Cobraman;

Vijfbak?
                                              Scherven brengen gelul.

Comment

• Cobra met LS3....

Comment

• Mijn nepslang replica badkuip Cobra wordt dit jaar 40 jaar! Althans op kenteken dan he.
                                                  Geen wegenbelasting meer, mooi man :-)

Comment

• Mooi, kun je van dat geld nieuwe buxi kopen :-)

"Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                                      Nou, (kosten)aanvraag richting UK ingediend, spannend! :-)

wordt vervolgd, wie weet voortaan in het Amerika forum :-)

qua interieur zat ik hier aan te denken.
                                                      Dit is dus een doodlopende weg geworden. Kreeg geen feedback van die gasten. Ik heb inmiddels een ander adres. wordt vervolgd.

Comment

• Er zijn toch wel bedrijven in NL met ervaring met de Cobra? Voor de conversie een knappe motor uitzoeken, incl alle toebehoren en aan de slag ermee. Een stevige klus, maar ook niet wereldschokkend. Er zijn er al velen je voorgegaan.

"My mother never saw the irony in calling me a son-of-a-bitch." (Jack Nicholson)

Comment

• EPS Uitlaten doet toch uitgebreid in het leveren, tunen, inbouwen enzovoort van Amerikaanse V8-blokken? Is volgens mij de helft van hun business.

Voor de rest zou ik niet op geld besparen. Als je zoiets doet, doe 't goed. Pak desnoods gewoon de overwaarde van de Vinex-hut in een extra hypotheek. Zet de sigaren een maandje of wat aan de kant. Vertel de vriendin dat ze een halfjaar achter 't raam moet gaan zitten en haar siliconen maar mooi zelf moet betalen. Hark die bonus binnen door 50.000 petflessen extra per jaar te verkopen. Zeg 't abonnement op de parenclub op. Laat de buren entree betalen als ze jaloers naar je carport komen kijken. En je hebt nog dat spaarpotje van toen je de vijfde versnelling moest repareren, wat je nooit hebt laten doen omdat 't te duur was.

Geld zát toch!
                                                          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Ha, die Gummers;

[veegt bierschuim van scherm]
                                                            Scherven brengen gelul.

Comment

• Gaat lekker zo met die adviezen...........

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kwibus Bekijk bericht
                                                                Gaat lekker zo met die adviezen...........
                                                                Jaja ze verlagen zich tot mijn niveau :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kwibus Bekijk bericht
                                                                  Gaat lekker zo met die adviezen...........
                                                                  Ach, er zit een voorgeschiedenis van 15 jaar aan vast, waarin CM nooit iets anders deed dan patsen, patsen en nog eens patsen, maar altijd de beurs op slot hield als puntje bij paaltje kwam.

Maar ook ik word oud en mild (Altersmilde, mooi Duits woord!). Los van de grappen meen ik 't: als je die auto goed wilt aanpakken, bespaar er dan niet op. Ga dan niet anderhalf jaar lang twijfelen over wat 't allemaal wel niet mag kosten. Maak er gewoon een gaaf scheurijzer van. EPS is bijvoorbeeld echt goed in het opfokken van V8-motoren, ze halen die dingen met containers vol naar Nederland. En er is ongetwijfeld een betere versnellingsbak te vinden, kortom, tune dat ding tot 't bot en heb er lol mee. Geld op een spaarrekening levert toch geen drol op.

Ik zag dit weekend weer een hoop privateers die hun geld verstoken aan auto's waarvan een ander denkt: waarom DOE je dat nou. Het tegenargument is altijd onverslaanbaar: omdat het leuk is.
                                                                  Last edited by brun; 07-08-17, 16:34.
                                                                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Working...
                                                                  X