Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mini: de "ik heb weer wat te sleutelen" tread!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mini: de "ik heb weer wat te sleutelen" tread!

Jawel, sinds een paar weken ben ik weer aan de klus aan de mini. Ik heb een mooie sleutelplek/club gevonden, waar ik met wat raad en daad kan sleutelen.
    Er is genoeg te doen, zo heb ik een schijfremsetje kunnen overnemen die ik nu geheel aan het reviseren ben (blokken, schijven, zuigers, afdichtingen). Het setje is netjes schoongeborsteld/schuurd, en wacht op een laagje zwarte lak.
    Aandrijfonderdelen (hubs, wiellagers, fusees) zijn nog ok. Komend voorjaar gaat deze set de trommelremmen voor vervangen.

Op de kortere termijn heb ik nu een ander probleem. Na thuiskomst van de vorige sleutelsessie kom ik erachter dat de mini van achteren behoorlijk scheef staat. Ter verduidelijking: de ene wielkast krijg ik een vuist tussen, de ander 2 vingers. Bij vertrek was dit nog niet het geval. Vanavond gaat de mini op de brug en gaan we onderzoeken wat er aan de hand is. Ik vermoed een veerbol, of wellicht de demper. Ik lees op het mini forum ook nog opties zoals: knuckle joints, trompet zit niet goed, kogel door plastic cupje gebroken.

Vanavond hoop ik meer te weten...haynes manual in de aanslag :-)

Leuk.
    fka v164

Comment

Veel sleutelplezier! :-)
      Peugeot 407 SW XR 1.6HDI super standard | 850 T-5R modifierade LPi sålda. Suck.... | AX 1.1 RE modifié

Comment

Foto's!
        Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
        Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OOPS Bekijk bericht
          kogel door plastic cupje gebroken.
          klinkt toch een beetje als

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
          http://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_3.3_engine#3.3

*proest* : Reinforced plastic intake manifold
          :-)
          fka v164

Comment

Hhmmmm.....ik bedenkt me ineens dat ik Kleintje een Voyager heb afgeraden omdat het zo'n butkwaliteit is (in mijn ogen)....

En zelf kar ik in een Mini :-)

Als ik het niet vergeet zal ik een cameraatje meenemen!

Comment

Ja, maak wat foto's van het klussen. Altijd leuk!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

ik durf het bijna niet te zeggen.....maar het was weer zo'n avond.

Het begint met het vergeten van de camera. Fail
                Nadat je je eten aangebrand opgegeten hebt van de haast..... FAIL

Kom je op de sleutelplek aan, is de brug bezet door een Oldsmobile F85 Cutlass convertible.....vooruit dan maar, dan ga ik aan de slag met het defecte achterlicht. Kan niet zo moeiijk zijn, zou je verwachten :-)

Om lang verhaal kort te maken: bij mijn mini branden de remlichten niet zonder op contact te staan. Als je dat niet weet kun je met 2 man een avond spenderen aan de vraag waarom de remlichten toch maar niet willen branden!

GVD FAILFAILFAIL !! :-)

Achterlicht heb ik uiteindelijk doorgelust omdat ik ook hier niet direct de oorzaak kon vinden. De mini blijkt qua bedrading ook niet orginee, en matched geen van de haynes schema's. Volgende keer beter.

Dussssss......geen stap verder maar wel weer 2 achterlichten. En oh ja....de bult roest op de dorpel bleek een gat te verbergen. Deel 2 van de lascursus komt eraan, ik ga het nodig hebben :-)

Edddiiiieeee.......thanx man. Het wordt gewaardeerd. Volgende keer meer geluk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OOPS Bekijk bericht
                  De mini blijkt qua bedrading ook niet orginee, en matched geen van de haynes schema's.
                  Dat laatste is geloof ik standaard :-)
                  Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                  Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Update met wat plaatjes:

Ondertussen een beurtje gedaan....kleppen gesteld en ontsteking afgesteld. Verder ben ik een stap verder met de remmenrevisie. Volgende stap is het oplappen van de hubs en fuseekogels. Wiellagers zijn nog goed. Daarna montage plus ook meteen vervangen van de differentieel-afdichting aangezien daar een fiks lek zit (al jaaaren).

Daarna komt het achtersubframe en -ophanging aan de beurt. Daar moet ik écht keuzes gaan maken. Neem ik een origineel subframe met veerbollen......Met Hi-Lo's of niet? Neem ik veerbollen of schroefveren? Of wellicht geen subframe maar een "rear beam" met coilovers...... keuzes keuzes....

Hmmm.....foto's komen later, nu is even de tijd op :-)

Comment

Spulletjes/Olie

Remkappen in de staat waarin ik ze kocht, niet helemaal nieuw meer...

Indruk van de werkplaats....

Nieuw vs Oud

Oliewissel......let vooral op het oliefilter dat ik vergeten ben.....

En de remmentjes in gereviseerde en geassembleerde toestand!

Check ook de remkappen....de ene set was aardig ok en heb ik met wat vlijt kunnen ontdoen van smerigheid en roest. De andere set is met Eddieeeeeh meegegaan naar een straler, waarna hij ze netjes voor met behandeld en geverfd heeft. Bedankt Edddiiiieeehhh!!!

Last edited by OOPS; 13-05-09, 23:56.

Comment

Cool, lekker bezig. Ik ben gisteren ook begonnen aan mijn eerste Grind project. Lekker met een slijptol + staalborstel de trekhaak van mijn sloopsaab telijf gegaan, in de RX5 gezet. Volgende keer 'aflakken' met RX10, en daarna denk ik allerlei dingen aan gaan pakken, want 't wordt echt mooi... die remklauwen van jou inspiriren dan direct, dus die ga ik ook maar doen. :)

Keep us posted!

Comment

You're welcome, OOPS.
                          Ik was mijn voorwielophanging lekker aan het kwasten met RX5/RX10, dus die kapjes van je remmen kon ik zo even meenemen.

Werkt trouwens prima, dat RX-spul. Maar goed, ben wel benieuwd hoe het er over 5 a 10 jaar uit ziet.
                          Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Working...
                          X