Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Morgan Aero SuperSports

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Morgan Aero SuperSports

In een lijst van de interessante Engelse automerken mag Morgan vanzelfsprekend niet ontbreken. Zeker niet wanneer een (nieuw?) model op basis van de Aeromax wordt gepresenteerd. Een lichte, open sportwagen met een giga-BMW V8.

http://www.pistonheads.com/news/defa...?storyId=19802

Last edited by Eric; 24-04-09, 08:07.

Allemachtig wat lelijk....
    2019 Volvo V60 T6

Comment

Is dat ding nou nog steeds scheel? Ik dacht dat ze dat een keer gefixt hadden. OMFG wat een dramatische fout op een auto die verder best wat potentie heeft. Laat iemand een weekje lampjes tekenen en het resultaat moet beter zijn dan dit.

In the mean time(of eigenlijk sowieso) kan je beter bij Wiesmann gaan winkelen. :-)
      Every second of your life is a part of your song

Comment

De gesloten Aeromax vind ik wel geslaagder maar de schoonheid van de auto laat zich minder makkelijk raden dan de ronde vormen van de Wiesmann. Het zit meer in de details zoals de deurgrepen, de aluminiumpanelen die zijn gedrapeerd op een handgebouwde houtenframe, een gelijmd chassis a la Lotus. Het is een karakter auto en de manier waarop de complete auto is gebouwd is nog gewoon ouderwets met de hand.
        De Wiesmann is uitstekend ontwikkeld maar een Morgan is pure ambacht en dat maakt het bijzonder zeldzaam en erg aantrekkelijk.
        Last edited by Eric; 26-04-09, 17:29.

Comment

The inside story:

http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=52&i=19800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eric Bekijk bericht

De gesloten Aeromax vind ik wel geslaagder maar de schoonheid van de auto laat zich minder makkelijk raden dan de ronde vormen van de Wiesmann. Het zit meer in de details zoals de deurgrepen, de aluminiumpanelen die zijn gedrapeerd op een handgebouwde houtenframe, een gelijmd chassis a la Lotus. Het is een karakter auto en de manier waarop de complete auto is gebouwd is nog gewoon ouderwets met de hand.
            De Wiesmann is uitstekend ontwikkeld maar een Morgan is pure ambacht en dat maakt het bijzonder zeldzaam en erg aantrekkelijk.
            Dat mag allemaal waar zijn, maar dat maakt de Aeromax niet minder lelijk imho.

Groet
            GJ

Comment

Deze Morgan heeft een speciaal karakter. Dat geldt voor alle aspecten, of het nu de ietwat scheelkijkende koplampen zijn of dat het pure sportwagen karakter betreft. Als je echt wat anders wil dan perfectie uit Duitsland of racy uit Italie, is er weinig mooiers dan juist zo'n tikkeltje lelijke auto. Een moderne versie van een XK120 is zooo simpel. Dit moet een Morgan zijn.
              Zeer exclusief, en in verhouding met een Wiesmann is een Aeromaxx zelfs een veel betaalbaarder alternatief.

Comment

Ik denk niet dat je een ander kunt overtuigen van schoonheid, dat zie je of dat zie je niet. D'r zijn ook niet echt foute antwoorden (tenzij het over de BMW 1-serie gaat).

Ik vind hem persoonlijk ook spuuglelijk, deze Morgan. Maar apart is-ie zeker.
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

Maar maar de 1-serie is toch niet lelijk ?

/neemt_dekking achter de Morgan

Schele ogen sorry. Net als de smile van de MX-5 en de kikkerogen van de Triumph TR-3 en TR-4. Als je in 'n auto een gezichtje ziet kan 't maar beter iets gemeens zijn , zoals een Dodge Viper ofzo. Of deze:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                    Ik denk niet dat je een ander kunt overtuigen van schoonheid, dat zie je of dat zie je niet. D'r zijn ook niet echt foute antwoorden (tenzij het over de BMW 1-serie gaat).

Ik vind hem persoonlijk ook spuuglelijk, deze Morgan. Maar apart is-ie zeker.
                    Gelukkig worden er maar 200 van gemaakt. De kans dat je er eentje tegenkomt is hier niet zo groot.

Overigens is het zo wel het aanzien waard. Echter van voor of achter vind ik het niets.
                    Last edited by slibbe; 09-05-09, 11:29.
                    * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                    * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Morgan heeft enkele films op het internet gepost vanwege het 100-jarige jubileum met o.a. een filmpje van de SuperSports.

http://www.youtube.com/watch?v=M7X1A...eature=related

Comment

Zo zo, niet verkeerd: http://www.telegraaf.nl/autovisie/au...T__.html?p=6,1

Morgan_EvaGT_2_750&.jpg Morgan_EvaGT_1_750&.jpg Morgan_EvaGT_3_750&.jpg
                        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Vindt het van de zijkant gezien echt een schitterende auto, maar die voorkant á la bugatti veyron vindt ik niks ook al past het mooi bij de achterzijde...

Comment

Ik vind m erg cool. Mooier heb ik een Morgan nog nooit gezien.

Comment

Snotgeil!

$ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Maar heeft deze nu ook een essenhouten chassis?
                                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Waarschijnlijk nog niets, bovenstaande is nog geen auto, op geen stukken na zelfs. Wat je ziet is mock-up ofwel een eerste body vers uit de mal, gespoten en op een dragende structuur gezet met de essentiële cosmetische onderdelen erop. Daarmee kan je de proporties van de auto in 1/1 beoordelen, aanpassen en zoals in dit geval aan het publiek voorstellen. Als de reacties dan slecht zijn kan je nog wat subtiele aanpassingen doen.
                                  Dit is standaard procedure bij kleine fabrikanten, bij Hansen hebben we het destijds ook zo gedaan. Het kan dus nog makkelijk 2 jaar duren voor je dit op de weg kan tegenkomen.
                                  De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Er wordt gebruik gemaakt van een houten frame om de aluminium plaatwerkdelen mee te bekleden maar dat frame is niet van structureel belang en de keuze voor hout is uit traditie ingegeven. Het chassis is van aluminium dat voor het overgrote deel wordt gelijmd.

Comment

Afgelopen week was ik in Engeland om wat werk aan de Fiat te laten doen en had een paar overnachtingen in het stadje Malvern. Ik kwam er terplekke achter dat in Malvern de Morgan fabriek zit. Een bekende van me heeft even geregeld dat we konden meedoen met de factory tour.

Ik had eigenlijk helemaal niks met het merk, maar na zo'n fabrieksbezoek kan je het alleen maar waarderen. In durf haast te beweren dat er geen enkel ander automerk nog zo werkt. De grap is dat je ook zo het terrein oploopt (wij zochten de bezoekershal) en overal naar binnen kan kijken. Iedereen zegt ook netjes gedag en je wordt echt niet weggestuurd.

De fabriek zijn gewoon een paar oude hallen bij elkaar waar iedereen nog mooi met de hand aan de auto's staat te klussen. Ook de tour zelf is nogal apart. Je loopt gewoon echt door de hallen (met een gids) en tussen de mensen, je kan rustig even een praatje maken. Zelfs foto's maken vinden ze geen enkel probleem. Vooral de hout en alu bewerking zijn echt indrukwekkend, dat is nog heel ouderwets vakwerk. Alles wordt nog netjes met de hand in vorm geklopt. De logica ontging ons compleet (het is bepaald geen produktielijn en niets is geautomatiseerd), maar uiteindelijk komen er toch mooie producten uitegerold. Echt een unieke ervaring om dat eens te mogen zien!

Comment

Working...
                                      X