Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lotus Evora 2+2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Lotus Evora 2+2

De Evora is geen pure sportauto, zelfs op het eerste gezicht is al duidelijk dat dit een Gran Turisimo is. Lotus hoopt jaarlijks 2.000 Evora's te verkopen en dat is wellicht haalbaar wanneer zelfs de onmogelijke Clarkson enigszins enthousiast is. (Wat is dit nu weer voor een gezeur op een Honda S2000?)

http://www.timesonline.co.uk/tol/dri...cle6205379.ece

Lijkt me absoluut een geweldige wagen, die Evora.
    Maar ja, Cayman-achtige prijzen dus of ze er 2000 per jaar kunnen slijten betwijfel ik sterk.

Comment

Zag er irl prima uit, maar als ik Lotus was geweest had ik 'm een
      exige snuit gegeven, dat maakt m veel mooier.

Comment

De eerste reviews druppelen het net op. Dit is een erg interessante, vind ik.
        http://www.youtube.com/watch?v=Xh8xXDYjEeQ
        Vooral vanaf 5m50s is het ERG interessant! De handling is echt geweldig van zo'n apparaat!
        Hubraum statt Spoiler

Comment

Dit filmpje geeft een beter beeld van de buitenkant...
          http://www.youtube.com/watch?v=jlVg3HPFsuo
          Dennis, jij vindt de neus een probleem: ik vind de kont ERG overgestyleerd :-( Ik zou hem wel eens in helemaal zwart willen zien. Dan valt het misschien mee. Sowieso eerst in het echt zien natuurlijk, voor een compleet oordeel.
          Hubraum statt Spoiler

Comment

Feauteaux, genomen tijdens de perspresentatie.

Toch wel een rg fraai ding, al blijf ik benieuwd naar een donkere kleur. En het schijnt ZO goed te sturen! Zouden ze de kwaliteit op orde hebben?
            Hubraum statt Spoiler

Comment

Ha, die FaF;

Kwalitatief heeft Lotus toch de zaken aardig op de rails tegenwoordig? Aandrijvingstechniek van Toyota is sowieso bulletproof.
              En is de build quality soms niet helemaal niveau Cayman, dan maakt de rijpret dat vast meer dan goed.
              Scherven brengen gelul.

Comment

Het interieur is zeer belangrijk voor de Evora: het is een Lotus' derde vierzitter, met een grotere bagageruimte dan je op grond van het uiterlijk zou verwachten. Ik denk dat het voldoende ruimte en comfort biedt maar het interieur zal nimmer de standaard van afwerking (fit and finish) van de Porsche benaderen. Maar wie zulke hoge eisen stelt, zal ook niet verder kijken.

Comment

Hij ziet er imho zeer okay uit. Als hij dan ook nog eens goed rijdt voor en alleszins redelijk prijs, dan wordt het natuurlijk helemaal n voor op de wish list.

Groet
                  GJ

Comment

Dat filmpje smaakt naar meer. Die auto rijdt zoals ik wil zoals een auto moet rijden, denk ik. Precies genoeg grip en tractie zonder hulpmiddelen om snel en vloeiend te rijden en genoeg mogelijkheden om die tractie op allerlei snelheden te doorbreken voor wat overdreven fun en het opzoeken van de werkelijke limiet. Cool.

Die witte is veel cooler dan de blauwe die ik op de Rai heb bekeken. Zwart zou al die overdreven lijntjes en tierelantijntjes wellicht wat camoufleren. Dan wordt 't gewoon een wannahave. Ik ben erg benieuwd hoe 't rijdt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                      Hij ziet er imho zeer okay uit. Als hij dan ook nog eens goed rijdt voor en alleszins redelijk prijs, dan wordt het natuurlijk helemaal n voor op de wish list.

Groet
                      GJ
                      Ik heb naast zo'n ding in de file gestaan een paar maanden geleden, auto stond op Engelse platen + stuur rechts. Zag er errug goed uit. Lotus kennende rijdt het navenant, staat bij mij hoog op de wishlist, ver boven bijvoorbeeld een Cayman of M Coupe.
                      2019 Volvo V60 T6

Comment

Zeg, blijft iedereen nog wel een beetje bij op auto gebied? Of hebben we het te druk met de Libelle lezen?

Deze maand/week in zowel de Autovisie, Car en Evo tests van de Evora... Eigenlijk unaniem positief over de auto.
                        Fhrst du quer - Siehst du mehr

Comment

Ha, die Martijn;

Autovisiestuk toevallig net gelezen. Goed verhaal, mooie auto met echte Lotus-kwaliteiten. Ben alleen bang dat het op termijn een dure optie is in vergelijking met een Cayman.
                          Scherven brengen gelul.

Comment

Hoi Hans,
                            je bedoelt de afschrijving? Onderhoud zal denk ik erg meevallen met die Toyota motor, wel sneu voor Toyota dat de gaafste auto met een Toyota motor echt niet bij Toyota of Lexus gemaakt wordt.

De looks van de Lotus zijn wel veel dramatischer als van de Cayman, en alhoewel er weinig bagageruimte in de Evora zit, kan je de achterbank wel gebruiken voor peuters/kinderen...
                            Fhrst du quer - Siehst du mehr

Comment

Ha, die Martijn;

Praktisch is'ie zeker. En mooi ook. Maar het is inderdaad de afschrijving op langere termijn waar ik nog wat twijfels bij zou hebben. Absoluut niet bij de auto op zich.
                              Scherven brengen gelul.

Comment

Hans, ik mag hopen dat ie echt gigantisch afschrijft...

Comment

Gaaf ding man!
                                  Die AV heb je nog wel liggen, Martijn? :-)

Maar wat kost die auto in NL?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn Bekijk bericht
                                    Zeg, blijft iedereen nog wel een beetje bij op auto gebied? Of hebben we het te druk met de Libelle lezen?

Deze maand/week in zowel de Autovisie, Car en Evo tests van de Evora... Eigenlijk unaniem positief over de auto.
                                    T'is toch bekend dat ze het op Gummen meer hebben over het patsen met hun tuinmeubelen dan met auto's :-)
                                    wel een prachtige auto die Lotus, als ik de bankrekening had twijfelde ik niet, exclusiever dan een Z4 of Boxter.
                                    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

[email protected]
                                      Mijn dure tuinmeubels staan nu in de regen overigens. :-)

Maar ik heb inmiddels wat bijgelezen over o.a. die Lotus en dat ding is echt serieus gaaf inderdaad! Prijzen beginnen bij 79K ongeveer, dus dat vind ik erg netjes voor zo'n auto.
                                      Schijnt messcherp te sturen en er zit gewoon een achterbankje in (bij de 2=2 dan)! Vooral handig voor spullen neem ik aan, maar toch.
                                      Echte concurrent voor de Cayman en andere bekende sportwagens.

Dashboard ziet er gaaf uit op de foto's, alleen die grote navi hoeft van mij niet. Rest is met leer, rvs of alu-plaat met mooie knopjes etc.

http://www.desktopcar.net/wallpaper/...s_Evora_81.jpg

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Working...
                                      X