Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

's Wereld meest verwaarloosde XJ220

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • 's Wereld meest verwaarloosde XJ220

    http://www.carzi.com/2010/04/06/worl...-jaguar-xj220/

    Ben benieuwd of het mogelijk is om deze auto te kopen. Iemand moet deze toch kunnen "redden"!

  • #2
    Teveel geld, te weinig smaak en dan krijg je dit.
    Ze tuffen liever rond in een mat-witte 599 met sjonniespoilers.

    Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)



    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
      mat-witte 599 met sjonniespoilers.
      En paardenbitje aan de binnenspiegel. :)
      You know that reality is immaterial

      Comment


      • #4
        Is die XJ verwaarloosd, zit tenminste nog in elkaar en staat 'droog' :-)


        fka v164

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
          En paardenbitje aan de binnenspiegel. :)
          Het is maar goed dat ik dit soort draadjes nooit lees SS ;-)
          2 x ouwe premium meuk
          BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
          Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

          Comment


          • #6
            't Zou je anders nog maar op ideeën brengen. :)
            You know that reality is immaterial

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door De Baron Bekijk bericht
              http://www.carzi.com/2010/04/06/worl...-jaguar-xj220/

              Ben benieuwd of het mogelijk is om deze auto te kopen. Iemand moet deze toch kunnen "redden"!
              Even afspuiten, spiegeltje opnieuw monteren, olie verversen en klaar.

              Trouwens de meest matige supercar ooit wat mij betreft. Het is meer een soort kitcar met die Mondeo achterlichten, XJ velgen etc.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Deltona Bekijk bericht
                Even afspuiten, spiegeltje opnieuw monteren, olie verversen en klaar.

                Trouwens de meest matige supercar ooit wat mij betreft. Het is meer een soort kitcar met die Mondeo achterlichten, XJ velgen etc.
                ...en vergeet die spiegels niet: Citroen CX!

                Comment


                • #9
                  En dan nóg gediskwalificeerd worden op Le Mans...
                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                  Comment


                  • #10
                    Rover R8 achterlichten trouwens, Noble heeft de Mondeo exemplaren opgekocht.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                      Rover R8 achterlichten trouwens, Noble heeft de Mondeo exemplaren opgekocht.
                      Ha inderdaad, dat was de vermenging, ik voelde ergens al nattigheid....

                      Comment


                      • #12
                        Ha, die Gummers;

                        Ach, wat heet verwaarloosd. Het ding staat in elk geval in een droog klimaat waar de waarschijnlijke eigenaar niet op een paar centen hoeft te kijken. En zo te zien is er ten minste nog wel eens mee gereden. Hier in IJmuiden staat er eentje al jaren in een showroom mooi proberen te wezen. Wel in een op het oog goede staat, maar of al die stilstand nou zo goed is voor zo'n ding....
                        Scherven brengen gelul.

                        Comment


                        • #13
                          @Hansv

                          Deze bedoel je?

                          http://www.thejaguarspecialist.nl/in...rgroot=1&id=21

                          Zwakman connectie's? Nee toch?

                          Comment


                          • #14
                            In Arnhem stond er ook al jáááren 1 bij de Jaguar dealer, en sinds kort niet meer. De kelder in? En Ekris heeft er ook 1 in bezit, dacht ik.
                            Last edited by Jeroen; 08-04-10, 22:06.
                            ''Thank God for the internet experts''

                            Comment


                            • #15
                              Ha, die Ton;

                              Dattissum! Connectie met Zwakman is mij, afgezien van de huisstijl op hun websites, niets van bekend; 'onze' Jaguar Specialist is ooit in Haarlem begonnen, daarna naar een ander klein pand in IJmuiden verkast en zit nu alweer enkele jaren op deze locatie, voorheen showroom en werkplaats van de locale Renaultdealer. Vriendelijke vent, vaak tot een praatje bereid en vindt het ook gewoon leuk als je alleen komt kijken. Heb het idee dat'ie tegenwoordig meer met onderhoud en restauratie dan met verkoop bezig is. Behalve de XJ220 en wat recente Ferrari's staan er vrij weing klassieke Jags in de showroom de laatste tijd.
                              Scherven brengen gelul.

                              Comment


                              • #16
                                Hansv

                                Staan idd weinig roofkatten.

                                Comment


                                • #17
                                  Ha, die Ton;

                                  Klopt; de groene XK120 plus de Daimler en Jag 420's op de site zijn bovendien onlangs ter veiling aangeboden, dus die staan er misschien al niet eens meer bij.
                                  Scherven brengen gelul.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Volgens mij heeft deze XK120 inmiddels het pand verlaten want hij lijkt identiek aan de XK 120 die op de stand van Houtkamp werd aangeboden op de beurs in Rosmalen. Dezelfde kleur,- uitvoering en bouwjaar en zoveel zijn er niet van gemaakt.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Deze roofkat staat heel wat dichter bij huis en komt uit de boedel van ene Frits.

                                      http://bva-auctions.com/auction/index/1801

                                      Comment


                                      • #20
                                        Wat zonde van die XJ220! Vind ik toch een van de meest geslaagde nineties supercars (qua vormgeving dan).
                                        '84 Nissan 300ZX T-Bar twoseater/'86 Alfa 33 1,3 Milano/'88 Lancia Prisma 1600IE/'98 Peugeot 306 XRDT Break

                                        Comment


                                        • #21
                                          Volgens mij is de correcte nomenclature "hypercar" ;-)

                                          En zonde idd.
                                          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                                          Comment


                                          • #22
                                            Dat is toch gewoon een plaatselijk zandstormpje?
                                            Een beetje polijsten en hoppa, Zonda's pesten: http://www.youtube.com/watch?v=y3qvHJBMH8

                                            Had vroeger een grote poster in m'n kamer hangen van deze bolide. Naast die met de DTM-Alfa's natuurlijk....:)

                                            Comment


                                            • #23
                                              Het is meer een soort kitcar met die Mondeo achterlichten, XJ velgen etc.
                                              Oops... dan ben ik benieuwd hoe hier gedacht wordt over de moderne Aston Martins, met 2 'hand gemaakte` V6 Mondeo motoren tegen elkaar om aan een V12 te komen ...

                                              Mooie wagen, die XJ220.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ach, het blok van een Veyron bestaat eigenlijk ook uit 2 aan elkaar gelaste Passat-motoren. :)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ha, die SweetRyan;

                                                  Iedereen die er langer dan een hersenscheet over nadenkt weet dat het zo simpel nou ook weer niet ligt met de Ford/AM-V12. En al ligt dan het ontwikkelingswerk voor de oorspronkelijke V6-donor misschien niet in de belevingswereld van het oude AML, het resultaat mag er zijn en dat is wat voor mij telt.
                                                  Scherven brengen gelul.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                                    En al ligt dan het ontwikkelingswerk voor de oorspronkelijke V6-donor misschien niet in de belevingswereld van het oude AML, het resultaat mag er zijn en dat is wat voor mij telt.
                                                    Mijns inziens geldt dat ook voor de XJ-220. Ding spreekt mij meer tot de verbeelding dan bijna welke AM ook(itt bijna elke andere Jaguar) en daar doen de Rover achterlichten (en enigszins motor :-)) niks aan af. Sterker nog, dat is in mijn ogen een leuk detail. Een 959 deelt ook veel onderdelen met een 911, so what?

                                                    Overigens vind ik de verhouding AM <> XJ-220 een beetje scheef. Een XJ-220 is een stuk meer supercar en exclusiever in mijn ogen. De One 77 is dan bijvoorbeeld weer een uitzondering, maar zelfs die haalt het in mijn ogen niet bij de XJ-220. Dat is toch een icoon wat de One 77 niet gauw zal worden.
                                                    Last edited by MN-Power; 12-04-10, 14:42.
                                                    Every second of your life is a part of your song

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Iedereen die er langer dan een hersenscheet over nadenkt weet
                                                      Dat geld natuurlijk ook voor de XJ220 en de kitkar opmerking... Natuurlijk komt er veel meer bij kijken dan 2 V6jes aan elkaar koppelen, maar wat dat betreft is AM net Rolex, teren op faam en naam, `autofreaks` gek maken met marketing, maar als je verder kijkt dan is het allemaal net wat minder exclusief als dat men zou verwachten.

                                                      //motroosje modus uit //
                                                      Last edited by SweetRyan; 12-04-10, 16:39.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        het resultaat mag er zijn en dat is wat voor mij telt.
                                                        Uiteraard, maar persoonlijk heb ik liever een auto welke is voorzien van exclusieve techniek en ordinaire achterlichten ipv ordinaire techniek en exclusieve achterlichten :-)))

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Toen Ford Aston Martin overnam bouwde het jaarlijks zo ongeveer 200 exclusieve, dure en enorm Britse auto's. Tegenwoordig bouwt men enkele duizenden auto's per jaar o.l.v. van Ulrich Bez die zijn sporen bij Porsche heeft verdiend. Die man weet ook wel dat Aston niet kan wedijveren met de technische expertise van een concurrent als Porsche; maar wat Porsche ook zo succesvol heeft gemaakt- kwaliteit, image en karakter-ook door Aston kan worden aangeboden.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ha, die Gummers;

                                                            Wat Eric zegt. Ik denk dat niet alleen merken als AML tegenwoordig de steun van massaproducten nodig hebben om te kunnen overleven. Kijk eens naar Porsche; zonder Boxsters, Caymans en (met name) Cayennes zouden we ook van GT3RS'en verstoken blijven. Net zoals ik geloof dat zonder de bemoeienissen van Ford er van het hele Aston Martin niet veel meer over zou zijn gebleven dan een mooie geschiedenis. De nieuwe modellen zijn dan misschien niet meer tot op de laatste schroef in eigen huis ontwikkeld (alsof dat zoveel voordelen biedt), maar wel hele echte gran turismo's met een eigen karakter.
                                                            Scherven brengen gelul.

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              In dat licht gezien is het gebruik van Ford onderdelen in de XJ220 toch geen doodzonde? Mijn reactie vwb de Ford V6 motoren was namelijk een reactie op de opmerking Ford onderdelen / kitcar.

                                                              Verder ben ik van mening dat image iets is wat ontstaat, en dan bedoel ik niet het sponseren van James Bond films. De huidge Astons zullen ongetwijfeld beter zijn dan de oorspronkelijke Astons, tegelijkertijd is juist de charme en het oorspronkelijke karakter weg.

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Ha, die SweetRyan;

                                                                Ik ben het ook niet met je oneens hoor; liever goed ingekochte onderdelen van massaproducenten dan slecht ontwikkeld eigen spul.
                                                                Scherven brengen gelul.

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X