Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tvr!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Tvr!

Wel een eigen draadje waard lijkt me!
    Echt supergave auto's en ze zijn tegenwoordig ook nog eens betaalbaar.
    Wel veel RHD wat er te koop staat natuurlijk, maar ook wel LHD.

Deze bijvoorbeeld :

Dat lijkt toch een mooie auto met bekende historie etc.
    En deze heeft niet de beroerde eigen motor van TVR, dus is technisch niet heel erg slecht lijkt me.

Kortom : waarom zien we niet meer TVR's bij auto-liefhebbers?
    Zo'n Chimaera gaat harder dan een 3.2 Carrera bijvoorbeeld, is een stuk moderner en ook nog eens flink goedkoper!
    En dan te bedenken dat er mensen zijn die één of andere replica kopen voor nog meer geld. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Oef, da's echt geen geld eigenlijk. De kleurstelling is wel een beetje "Colour me Badd World Tour 1992", maar verder wel een gave bak natuurlijk.

Tja, waarom geen TVR? Ik zou toch een beetje huiverig zijn voor het onderhoud. Alhoewel, ik ben een redelijke pijngrens aan het opbouwen, misschien ben ik er wel aan toe. ;)

Zou zo'n kap een beetje waterdicht zijn, of kunnen we het gebruikelijke Engelse handwerk verwachten?
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Onbekend maakt onbemind Harry.

Het aura van "onbetrouwbaar want het is Engels"

Oh, wat is dat ?? Een TVR . Een wat ?? Heb je de auto zelf gemaakt ??
      Net zoiets als een Donkervoort ofzo ??

Ik zou het wel weten..... :-))
      Veritatis simplex oratio est

Comment

Zeker niet duur.
        Alleen moet je wel kleurendoof zijn. Allejezus wat een kleur :(

Hoewel ik dit model stoer vind zie ik toch liever een Tuscan.
        Maar je rijdt in ieder geval wel weer eens wat anders dan de gemiddelde cabriorijder.
        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Inderdaad mooie auto's, heb ik ook nog aan zitten denken....maar je hoort de wildste verhalen over de zg. buitensporig hoge onderhoudskosten. Is dat zo ?

Tenslotte hebben die wagens ook een Rover V8 ;-)
          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

En dat voor de prijs van slechts 2 Cobra's.. wat let je, CM. :)

De Chimaera was destijds mijn droomauto! En nog steeds vind ik het een geweldig model. Onderhoudskosten, tsja ik zou 'm niet als daily driver gebruiken. En je moet ook een goed Wegenwacht-abonnement hebben. Wat nieuwe exemplaren hadden al last van gebroken gaskabels e.d.
            Maar goed, je krijgt er veel voor terug!

Comment

Zo'n Chimaera kun je nog wel kopen volgens mij, maar zo'n Tuscan moet je echt laten staan. Elke 20K beurt kan er een nw blok in. :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ach de latere speed6 blokken schijnen wel beter te zijn, maar blijft een enorm risico. Ik weet dat ze een paar jaar terug een draadje op pistonheads hadden met de vraag wie de 30k miles had gehaald zonder revisie, nou dat waren en bijzonder weinig. En degenen die het wel gehaald hadden reden met gekruiste vingers rond ;-)

Wat nog leuker was, was het draadje van iemand die een nieuwe Tuscan had opgehaald bij de garage. Op de terugweg viel de binnenspiegel er onderweg af en een eindje verder hield de kilometerteller er mee op, maar verder best betrouwbaar zo'n ding.

Overigens zou ik ondanks alles serieus zo'n ding overwegen (maar dan een Cerbera) als ik het geld had liggen :-)

Comment

Die Tuscans kunnen goedkoper...

Sommige dan.

Ik moet niet kijken op zo'n site...
                  Last edited by NoTVR; 02-07-08, 20:01.
                  Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Cerbera staat bij mij ook op eenzame hoogte, want ik vind coupés gewoon veel mooier.
                    Maar dan wel eentje met ouderwets V8 blok. :-)

Ik las ook eens een verhaal over een Cerbera met Corvette motor. Dat lijkt me wel iets.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik vind de interieurs van die wagens zo prachtig. Rond, organisch en (Italiaans) stijlvol.
                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                        Ik vind de interieurs van die wagens zo prachtig. Rond, organisch en (Italiaans) stijlvol.

Ja! En leuke gimmicks!
                        Drukknop onder de buitenspiegel om de deur te openen bijvoorbeeld. Zodat je geen lelijke hendel erop hoeft te monteren.

En binnen een aluminium draaiknop op de middenconsole om beide deuren te openen. Veel mensen hebben geen idee hoe de deur open moet als ze er eenmaal in zitten. :-)

Deze knop :

Naar rechts draaien is rechterdeur open, naar links voor linkerdeur.

Dat is gewoon gaaf, vind ik.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Van de open TVR's vind ik de Griffith de mooiste.

NL Griffith op mobile.de

Comment

TVR's zijn gaaf. Als je naar Le Mans gaat, dan je goed dat 't merk in Engeland nog steeds leeft. Ooit viel me tijdens mijn brommerrit dwars door Zuid Engeland op dat er in veel plaatsen wel een TVR dealer zat. Ik weet niet of dat nog steeds zo is, want toen ging het snel bergafwaarts met het succes van TVR.

Afgelopen jaar heb ik serieus nagedacht over een Chimaera. De prijs was erg gunstig voor de staat waarin de auto verkeerde (topstaat). Uiteindelijk omwille van het financiele plaatje toch maar niet gedaan. Afschrijven doen ze niet, veel technische probleem had ik niet verwacht, maar die 13k had ik nou ook weer niet klaar liggen. En je kan er ook wel weer heel veel andere leuke dingen van kopen.

Eerst nog een tijdje in oude koekblikken rijden, sparen en dan iets echt knaps kopen (of niet, lol). Het allerliefste zou ik een klassieke Griffith willen, als racer. Zo gaaf. Maar daar zit een compleet ander prijskaartje aan. De V8 achter de vooras, de zitpositie op de achteras en de korte wielbasis maken de auto echt uitdagend en dat is iets wat ik wel zie zitten.

Comment

Ja, een klassieke Griffith is helemaal gaaf, maar die zijn idd nog even wat duurder. Kan zelfs tegen de ton lopen.

Chimaera is gewoon heel veel auto voor je geld op dit moment!

Alfa Giulia 1300 (1966)
                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik heb zelf meer iets met de wedge-modellen (Tasmin t/m 420 SEAC). Echt eighties cool, met relatief betrouwbare Ford of Rover-techniek, dus goedkoper in onderhoud dan die latere types. Ook een 3000M kan me nog wel bekoren.
                                '84 Nissan 300ZX T-Bar twoseater/'86 Alfa 33 1,3 Milano/'88 Lancia Prisma 1600IE/'98 Peugeot 306 XRDT Break

Comment

Rofl! Het zal ook eens niet dat jij de lelijkste TVR's het gaafst vindt.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

YES!!!! http://www.tvr-car-club.co.uk/tvrpreviewevent.asp

Voor mij is de Sagaris het echt helemaal. Lekker hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                      Cerbera staat bij mij ook op eenzame hoogte, want ik vind coupés gewoon veel mooier.
                                      Maar dan wel eentje met ouderwets V8 blok. :-)

Ik las ook eens een verhaal over een Cerbera met Corvette motor. Dat lijkt me wel iets.
                                      Cerbera heeft toch altijd een eigen (niet-Rover dus) blok?
                                      De vraag is: wat is de achilleshiel, en wordt dat door de jaren heen door veranderende inzichten een keer opgelost (bv net als de distributie spanners van oude 911jes nu allemaal wel gemodificeerd zijn).

Comment

Volgens mij heeft een Cerbera altijd een TVR-blok idd, dat bedoel ik dus ook.
                                        Daar moet je dus iets mee doen.

Die TVR-blokken worden toch bij elke beurt vervangen, dus dan kun je net zo goed een Rover of Amerikaans blok erin hangen.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Bestaat TVR eigenlijk nog/weer?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TRIP Bekijk bericht
                                            Bestaat TVR eigenlijk nog/weer?
                                            Ja. Zie link drie posts hierboven of http://www.autoblog.nl/archive/2008/...eert-sagaris-2 bijvoorbeeld.

Comment

Oeh potver, da's gaaf!
                                              Sorry, had niet alle linkjes aangeklikt; dacht dat ook deze gewoon een linkje naar een leuk wagentje was.
                                              Enniehoe: goed om te lezen zeg. Blijft een van de koelste merken, vind ik. Vooral blijven bouwen (en vooral ook verbeteren), dan komt er nog wel eens een oud Sagarisje in huize/garage TRIP.

Comment

Cobra weg, TVR terug en je zult zien dat mensen je aardiger gaan vinden. ;-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik heb een Tuscan S uit 2001 en al die horrorverhalen zijn deels flauwekul. Slijtage en kwaliteit is zo afhankelijk van gebruik. De AJP6 en AJP8 motoren (TRV eigen bouw) zijn zeer opwindend en goed, maar moeten gewoon jaarlijks hun onderhoud hebben, je moet de eigenzinnigheden van de auto wat beter begrijpen (olie peilen met warme motor) en ten derde ALTIJD de motor eerst echt warmrijden voor je hem belast. De meesten die de gouden regels toepassen rijden jaren lang probleemloss met hun auto. Problemen ontstaan vaak uit onwetendheid, verkeerd of onvoldoende onderhoud en jakkeren met koude motor.
                                                  Peter

Comment

psst Peter, stel jezelf, maar vooral je auto eens voor, eigenzinnige auto's zijn erg welkom hier (eigenzinnige mensen zijn ook welkom, maar daarvan hebben we ook al een heleboel :-)
                                                    fka v164

Comment

Ja, hallo. Kom hier inderdaad wat vlot binnengelopen. Ik ben Peter Boekweg, 45 jaar oud en in het bezit van wat Engels extreem, om het maar zo te noemen. Naast een Norton F1 motorfiets ( met wankelmotor ) heb ik ook een passie voor TVR. Ik heb een 2001 Tuscan S (de snelste versie: 195 mph) in de bijzonder kleur Space Halcyon Pearl met een Magnolia interieur. Ik heb de auto zelf uit Engeland gehaald. Je valt ervoor of niet, met name omdat ie zo extreem is. Wat ik wel vind is dat de Speed 6 in deze auto het meest geweldige geluid geeft dat een auto maar kan produceren. Alleen het starten geeft al een kanonnensalvo en eenmaal op toeren klinkt ie als een huilende weerwolf. Een leuke bonus is het gas loslaten, dan knalt er nog wat onverbrande benzine in de uitlaat, waardoor hier en daar wat verschrikte blikken opkijken. Het leuke is dat er gewoon niets normaal is aan zo'n auto. Anderzijds kan ik me dus ook voorstellen dat er mensen zijn die het maar niks vinden. Onderhoud en gebruik maken bij dit type auto alles uit. En het is een aparte auto, waarbij sommige dingen absoluut anders werken dan doorgaans.

Comment

Klinkt goed! En nu je er toch bent, doe eens mee bij een toertochtje. Mn. die door de tunnels in nachtelijk A'dam schijnen leuk te zijn.
                                                        fka v164

Comment

Gaaf Peter, kan me helemaal voorstellen dat je hier weg van bent.

Maar een Norton met rotatiemotor? Ik wist niet dat dit bestond. Wel een apart merk ook volgens mij dat Norton. Als ik me niet vergis hebben ze ook een motorfiets met dieselmotor gemaakt ooit.

Leuk speelgoed!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rotorhead Bekijk bericht
                                                            Norton F1 motorfiets ( met wankelmotor )[/IMG]
                                                            *insert kwijlsmilie here*

Zout op met die gare bouwpakketschuit, doe eens wat meer info over die tweewieler!!! :):)

Zonder dollen, welcome aboard, Rotorhead!
                                                            Mini Cooper Clubman
                                                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                                                            X