Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lotus Evora S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Lotus Evora S

    Ha, die Gummers;

    Nog niemand er hier over gehoord, maar Autovisie was in elk geval lyrisch:

    http://www.autoweek.nl/autonieuws/14819/Lotus-Evora-S-de-volgende-stap
    Last edited by Hansv; 18-11-10, 21:04.
    Scherven brengen gelul.

  • #2
    Erg coole auto vind ik. Laatst eindelijk weer eentje in het wild gezien. De Lotusclub reed langs mijn huis, naast >20 Elise's, reed er ook zeker een nw Europa mee (vind ik ook gaaf) en 1 Evora.

    Eentje met 350pk lijkt me wel wat :-)

    Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)



    Comment


    • #3


      Because, racecar.
      Zo zou je bijvoorbeeld je eigen kind waarschijnlijk nooit aanrijden, ook al betekent dat dat er een bus vol peuters een afgrond in verdwijnt.

      Comment


      • #4
        Daar race ik tegen (Cor Euser) in de Supercar Challenge en is een serieus snel apparaat. Hij heeft er dacht ik wel veel elektrische storingen mee gehad, maar zeker een goed gebouwde auto.
        BMW F30 328iA
        BMW E87 130i
        BMW E30 M3 + E92 M3 GT4


        Propeller-fappert

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Tristan Bekijk bericht
          Daar race ik tegen (Cor Euser) in de Supercar Challenge en is een serieus snel apparaat.
          Cor was vorig jaar bij de timeattack masters in CPZ in de RWD klasse. Helemaal porno die evora van hem.
          De vx220 (speedster) die dezelfde supercharger gebruikt (en ook iets van 350 pk doet) zat er 1/10 vandaan aan het einde (allebei een 1.53)
          (Cor kreeg zijn slicks niet opgewarmd op die paar rondjes)

          Dat ding wil ik er ook ophebben :-)
          Last edited by smileyspeedster; 26-06-14, 10:11.

          Comment


          • #6
            1.53 is langzaam voor de Evora. Wij rijden al een 1.47 op CPZ (M3 GT4) en Euser zat volgens mij in een hoge 1.46.
            BMW F30 328iA
            BMW E87 130i
            BMW E30 M3 + E92 M3 GT4


            Propeller-fappert

            Comment


            • #7
              Bij TA krijg je slicks niet opgewarmd. (1 opwarm, 1 prestatie en 1 cooldown ronde)
              De vx220 eigenaar reed op semis, en had CPZ nog nooit gedaan voor die dag.

              Comment


              • #8
                Op 1 ronde lukt het wel om de banden enigzins warm te rijden door de gehele ronde slepend te remmen, al weet ik niet wat de conditie van de baan was. Maar dan had Cor op hogere druk moeten vertrekken ;-) Maar goed, Cor kan heel goed rijden en 1.53 was waarschijnlijk ook de max. wat hij toen kon halen. Maar dan weet je wat de auto kan. Heeft ook GT4 ronderecord staan op CPZ.
                BMW F30 328iA
                BMW E87 130i
                BMW E30 M3 + E92 M3 GT4


                Propeller-fappert

                Comment


                • #9
                  Cor was gastrijder op de TA masters, dus misschien hield ie zich wel een beetje in om het spannend te houden.
                  Maar die Evora was een snoepje om te zien. (sorry; geen bmw fan)

                  Comment


                  • #10
                    Zo'n Speedster heeft nauwelijks gewicht op de voorwielen dus dan is het een stuk lastiger om temperatuur in de banden te krijgen. Waarschijnlijk rijden ze ook nog met lomp dikke banden. Paar maatjes minder kan wel eens sneller zijn. ;)

                    Ik was aan het googlen naar de timeattack speedster waar smileyspeedster het over heeft. Kom ik dit tegen:
                    https://www.lfsforum.net/showthread.php?t=84395

                    Het zijn simracers? :)
                    Wat zijn de specs van die time attack speedster eigenlijk?
                    Last edited by Dave; 27-06-14, 12:23.

                    Comment


                    • #11
                      Ha, die Dave;

                      Speedsters worden (net als Elises) standaard met relatief zeer smalle banden geleverd juist vanwege dat geringe gewicht in de neus. In de meeste tests en rijindrukken valt juist te lezen dat een maatje meer aan te raden is vanwege het vroeg optredende onderstuur. Wat natuurlijk wel weer helpt om de banden op temperatuur te krijgen. Voor zover dat bij een straatband iets uitmaakt natuurlijk....
                      Scherven brengen gelul.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Dave Bekijk bericht
                        Zo'n Speedster heeft nauwelijks gewicht op de voorwielen dus dan is het een stuk lastiger om temperatuur in de banden te krijgen. Waarschijnlijk rijden ze ook nog met lomp dikke banden. Paar maatjes minder kan wel eens sneller zijn. ;)

                        Bijna alle lotus/speedster trackrijders gaan van 175 naar 205 voor om het af fabriek onderstuur tegen te gaan op die fietsbandjes.
                        Eerst de af fabriek veilige geo op iets agressievers, en als je dan nog onderstuur hebt wordt het bredere banden.
                        Als dat nog niet genoeg is, wordt het splitterwerk


                        Ik was aan het googlen naar de timeattack speedster waar smileyspeedster het over heeft. Kom ik dit tegen:
                        https://www.lfsforum.net/showthread.php?t=84395

                        Het zijn simracers? :)
                        De monteur die het stuk geschreven is is daar helemaal zot van ja. De TA coureur niet

                        Wat zijn de specs van die time attack speedster eigenlijk?
                        350pk, ook zoiets aan NM, en NOS injectie, wat hem vermoedelijk even naar de 400 tilt
                        Zowel die gele als die zwarte speedster van de gummen avond hebben dezelfde kit (350pk), alleen rijden de eigenaren nog niet zolang track, waardoor ze het onderste nog niet uit de ketel kunnen halen.
                        Ik ben ook nog bezig met diezelfde kit erin te krijgen.
                        Last edited by smileyspeedster; 27-06-14, 13:23.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                          Ha, die Dave;

                          Speedsters worden (net als Elises) standaard met relatief zeer smalle banden geleverd juist vanwege dat geringe gewicht in de neus. In de meeste tests en rijindrukken valt juist te lezen dat een maatje meer aan te raden is vanwege het vroeg optredende onderstuur. Wat natuurlijk wel weer helpt om de banden op temperatuur te krijgen. Voor zover dat bij een straatband iets uitmaakt natuurlijk....
                          Ha, die Hansv;

                          In dit geval had ik het over de timeattack Speedster, niet over een straatauto. Het klopt wel wat je zegt over de straatversie :)

                          Comment


                          • #14
                            Serieus snel spul die speedsters. Word leuk op circuit dagen om zo voorbij geblazen te worden op het rechte stuk. Mooi dat geluid en die bleving!
                            Not driving your car, as you plan on keeping it looking good for the next owner, is like not shagging your girlfriend as you're saving her for her new partner

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door smileyspeedster Bekijk bericht
                              Zowel die gele als die zwarte speedster van de gummen avond hebben dezelfde kit (350pk), alleen rijden de eigenaren nog niet zolang track, waardoor ze het onderste nog niet uit de ketel kunnen halen.
                              Ik ben ook nog bezig met diezelfde kit erin te krijgen.
                              Rustig opbouwen.. Volgens mij kunnen dit best listige autootjes zijn als je de limiet gaat opzoeken.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Dave Bekijk bericht
                                Volgens mij kunnen dit best listige autootjes zijn als je de limiet gaat opzoeken.
                                yep.

                                Comment


                                • #17
                                  Oei, daar heeft hij veel geluk gehad. In de Z4 reed ik op dat stuk 172kmh GPS (+/- 180 op de teller). Daar wil je niet mee crashen, en zeker niet in zo'n auto. Zijn stuurinput is niet smooth moet ik zeggen. En dan rijdt hij ook nog met n hand aan het stuur en de andere op de pook voor het grootste gedeelte van zijn ronde. Hetzelfde zal hem maar overkomen met n hand aan het stuur... bijvoorbeeld bij de laatste bocht voor de start/finish.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Hij zat veel te ver naar buiten, heeft niks met op de limiet rijden of listig te maken. Dit gebeurd ook met een Kadett. ;-)
                                    BMW F30 328iA
                                    BMW E87 130i
                                    BMW E30 M3 + E92 M3 GT4


                                    Propeller-fappert

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ha, die Propeller-fappert;

                                      Ga jij daar over de curb aan de binnenkant? Ik deed het met de Z4 maar dat hobbelt toch best wel veel :P

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ga daar vol overheen.

                                        36bb834d5818d342193372f5a499f7016479e73c6d469da4ec1476d4adbd8542.jpg

                                        ;-)
                                        BMW F30 328iA
                                        BMW E87 130i
                                        BMW E30 M3 + E92 M3 GT4


                                        Propeller-fappert

                                        Comment


                                        • #21
                                          Check die compressie op dat achterwiel :D

                                          Op de gummen trackday stond er ook net zo'n M3 racer op de trailer. Hebben wij even bekeken. Bleek dat er een scherp boutje bij een van de wielkasten naar buiten stak. Precies waar de band komt te zitten bij een dergelijke bocht. Facepalm momentje :P
                                          Last edited by Dave; 27-06-14, 16:40.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ha, die Dave;

                                            Oorspronkelijk geplaatst door Dave Bekijk bericht
                                            Ha, die Hansv;

                                            In dit geval had ik het over de timeattack Speedster, niet over een straatauto. Het klopt wel wat je zegt over de straatversie :)
                                            Ik ll niet altijd uit mijn nek! Wellicht overdrijven sommige Speedster/Elise-jongens het on-track met dat 'maatje breder'.
                                            Enne: beetje uitkijken met mijn trademark, h? Die dingen zijn nogal slijtagegevoelig....
                                            Scherven brengen gelul.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                              Ha, die Dave;

                                              Ik ll niet altijd uit mijn nek! Wellicht overdrijven sommige Speedster/Elise-jongens het on-track met dat 'maatje breder'.
                                              Enne: beetje uitkijken met mijn trademark, h? Die dingen zijn nogal slijtagegevoelig....
                                              Het gebruik van jouw trademark zal ik beperken tot de 'special occasions' ;)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Oorspronkelijk geplaatst door smileyspeedster Bekijk bericht
                                                yep.

                                                hmmz zelfs ik zie hier wel wat verbeter punten :P
                                                Not driving your car, as you plan on keeping it looking good for the next owner, is like not shagging your girlfriend as you're saving her for her new partner

                                                Comment


                                                • #25


                                                  Die Engelsen toch.
                                                  Zo zou je bijvoorbeeld je eigen kind waarschijnlijk nooit aanrijden, ook al betekent dat dat er een bus vol peuters een afgrond in verdwijnt.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Zelfde tijd op de lotus track als de exige S schijnbaar.
                                                    http://www.caranddriver.com/lotus/evora
                                                    Niet slecht ondanks een paar honderd kilo meer.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X