Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aston Martin

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Aston Martin

Nou, laat maar komen dat kanon !

Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Cool man!!

Wanneer komt er weer een einde aan al die megadure superauto's?
    Ik dacht dat de economie overal slechter draaide, maar dat raakt de hele rijken niet blijkbaar.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Harry, dat is altijd zo. Economische impact is er enkel voor diegenen die hun geld nog moeten verdienen om dagelijks rond te komen (niemand hier op gummen uiteraard, wij werken allemaal voor het plezier, nietwaar). Als je al binnen gelopen bent, moet je wel heel erg zot doen om alles kwijt te spelen. En dan heb ik het nog niet over de groep megarijken.
      Verder lijkt die Aston me wel mega - hopelijk iets meer dan een ripoff van hun huidige 'design/copy' lijn, die wel mooi is - daar niet van, maar die wel iets van evolutie mag tonen.
      Rock on. RS.

Comment

Nou ja, de vorige keer dat er zoveel speelgoed op de markt was, ging het wel fout hoor. XJ220 anyone? :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Tja, vast wel een leuk ding, maar 2 miljoen euro vind ik echt belachelijk.
          Zelfs een Veyron is goedkoper en de Aston is niet half zo speciaal.

Alfa Giulia 1300 (1966)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
            Nou ja, de vorige keer dat er zoveel speelgoed op de markt was, ging het wel fout hoor. XJ220 anyone? :-)
            Bugatti Royale ?? ;-)
            Veritatis simplex oratio est

Comment

Tot nu toe ziet het er goed uit. Ik moest toch ook een beetje aan deze wagen denken qua luchtinlaten. Maar de prijs gaat nergens over. Al moeten we er wel rekening mee houden dat op deze misschien wèl winst wordt gemaakt :-)

Every second of your life is a part of your song

Comment

@ Harry,

Hoe bedoel je dat de AM niet half zo speciaal is als de Veyron? Baseer je dat puur op zijn superieure prestaties of...?

Als ik naar de AM kijk, dan vind ik m bijzonderder dan de Veyron. Tuurlijk is hij iets langzamer maar hij wordt veel minder vaak gebouwd. Daarnaast zijn de lijnen nog om aan te zien. Een Veyron is geen mooie auto, ik ben ook erg benieuwd hoeveel mensen de Veyron zouden kopen als deze "maar" 320 ging.

De One 77 daarentegen is echt mooi gelijnd en is met zorg en gevoel gebouwd. Ook vind ik dat de One 77 veel meer uitstraling heeft dan een Veyron.

Helaas is het comfort dan weer minder dan van een Veyron, maar hoeveel zullen deze One 77's nu per jaar maken, 2000 kilometer max?!

mvg

Comment

Een met de hand gebouwde auto van een zeer exclusief merk met een opgevoerde V12 motor met 700pk die daarmee 320km/u haalt is niet uniek in die wereld.
                  Dat hij er gaaf uitziet (met handgeklopte alu-body) geloof ik best, maar een Aston martin V8 Vantage ziet er ook gaaf uit en die kost 'maar' 150K.

Nog even ter vergelijk :
                  Lamborghini Murcielago LP640 : 640pk V12, 330km/u, 416.000 Euro
                  Ferrari 599 Fiorano : 620pk V12, 330km/u, 348.000 Euro
                  Ferrari Enzo (2004) : 660pk V12, 349km/u, 909.000 Euro
                  McLaren SLR 722 Ed : 650pk V8, 337km/u, 646.000 Euro
                  Pagani Zonda 7.3 C12 F : 650pk V12, 345km/u, +/- 820.000 Euro

Bugatti Veyron is van een compleet andere wereld (qua techniek, design, kwaliteit, snelheid etc etc etc) en gewoon 4 ton (een hele Murcielago of een huis) goedkoper dan die Aston one-77. Dat kan natuurlijk echt niet.

Kortom : die Aston is kunstmatig gigantisch duur. Zal best verkocht worden, maar intrinsiek is hij nog niet eens de helft waard vind ik.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Het is wat een gek eraan geeft. Exclusiviteit slaat in dit geval niet op unieke prestaties die de wagen kan halen, maar het feit dat er maar 77 van gemaakt gaan worden. Kunstmatige exclusiviteit dus.
                    2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Nee, het is nog veel kunstmatiger!
                      Pagani maakt nog minder auto's met complete handgemaakte bodies van carbon etc en die kosten maar 1/3e van de prijs van die Aston. En die Pagani's zijn al extreem duur. :-)

Die Aston springt er echt met kop en schouders bovenuit en er is niets echt speciaal aan, wat dit rechtvaardigt. Ook de ltd run van 77 stuks niet of die handgeklopte alu body. In Engeland zijn bedrijven die perfecte Jaguar C-type bodies maken (met de hand geklopt alu) en zo'n hele auto kost dan 200/300K.

Natuurlijk is het aan gaaf ding, maar 1 miljoen euro is al heel veel geld voor die auto, laat staan 2 miljoen.
                      Natuurlijk zijn al die auto's (te) duur, maar bij deze Aston wordt echt een grens overschreden vind ik.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Hmja, ik denk niet dat AM wakker licht van je rationalisatie: als ze 77 gekken vinden die zo'n auto aan tig keer de onderdelenwaarde willen kopen, is dat goed voor AM :). Beetje spaargeld, zie je ;)
                        2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Wel mooi ding, maar het blijft raar dat er 100 gekken zijn die hem willen kopen voor dat geld. :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Kunstmatig duur?? Harry, jij hebt zeker ook al je verzekeringen bij Univé lopen..?! ;-)

Als er één auto een "kunstmatige prijs" heeft dan is het de Veyron wel. Bugatti maakt maar één model en daar maken ze per auto weet-ik-niet hoeveel verlies op. Lekkere benchmark... ;-)
                            Aprilia RSV Mille '01

Comment

Ik noem ook de Enzo en Pagani he?
                              Ook sneller en goedkoper.

Een Veyron kost 5mln om te maken ofzo idd.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ha, die Gummers;

Mooie auto, zoals we eigenlijk wel gewend zijn van AML. Ik heb alleen wat twijfels bij die kieuwen voor naast de grille. Eerst maar eens een keer live zien....
                                Scherven brengen gelul.

Comment

Sieht aus wie eine Fata Morgana, ist aber demnächst real: der Aston Martin Rapide. Wir begleiteten das heiße viertürige Coupé bei den letzten, harten Hitze-Tests in der Wüste von Kuwait. Und fühlten uns dabei ziemlich einsam.

Rapide IRL.
                                  2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

Ach prijzen van supercars zijn gewoon gerelateerd aan hun imago/status en design, niet zozeer aan hun prestaties. De Corvette ZR1 houdt zonder problemen de Lambo LP640 bij die twee keer zo duur is en net zo (on)praktisch. Toch zal de Lambo er niet minder door verkocht worden. Sterker nog omdat de ZR1 zo 'goedkoop' is is de kans groot dat de nouveau riches hun neus ophalen voor die 'goedkope amerikaan'.

Comment

En als je er één keer in hebt gezeten, weet je ook waarom. Ik kreeg van een Z06 iig net zo veel plastic uitslag als van een Carisma uit '98. Wat een drama van binnen. Een Lambo is ook geen schoolvoorbeeld van nette afwerking, maar de Audi invloed heeft zich wel doen gelden, zeg maar.
                                      Hubraum statt Spoiler

Comment

Mooi, niet inpakken, gelijk meenemen. Dat beslist dan ook ineens de vraag of we voor een derde kleine gaan of niet :-)

Wel weer lekker stereotiepe familietje erbij.

Rock on. RS.

Comment

Hij is heel mooi, op de cheapo look achterlichten na. Dat witte spul zit tegenwoordig op elke Aziatische ransbak, niet doen dus als premiummerk.
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Anders begin jij ff over de achterlichtunits. Succes verzekerd. :)
                                            You know that reality is immaterial

Comment

*iets met blacklines en/of facelift* :)
                                              Mini Cooper Clubman
                                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rocketscience Bekijk bericht
                                                Wel weer lekker stereotiepe familietje erbij.
                                                Inderdaad. Die man straalt iets uit van: "ik was altijd een lozer, dat ben ik nog steeds. Mijn kinderen helpen me niet met inpakken, want die heb ik niet onder controle. Mijn vrouw gaat bij me weg, alleen heb ik 't zelf nog niet door, denkt ze, maar ik doe net of er niets aan de hand is, want dat doe ik ook bij mijn kinderen. Daardoor lijkt 't voor de buitenwereld alsof 't me allemaal geen reet kan schelen en lijkt 't net of ik heel onbewust voor deze Aston Martin 4-deurs heb gekozen. Terwijl ik in feite de auto heb gekocht om mijn verdriet in 1 auto te kunnen vervoeren, zodat ze allemaal heerlijk kunnen gaan zitten zeiken over de lange reis naar onze vakantiebestemming. Onze vakantiebestemming is dit jaar wederom bij mijn ouders in zuid frankrijk waar we vier weken in huis gaan vertoeven. Ook zeiken ze over de leraren op school die kennelijk allemaal sex hebben met mijn dochter en mijn zoontje die jaloers is op zijn zusje, omdat hij ook met diezelfde leraren sex wil hebben. Mijn vrouw wordt natuurlijk weer misselijk tijdens het rijden in deze auto, maar dat komt omdat ze de pil was vergeten, aangezien wij nooit sex hebben, maar die neger van een tuinman haar iedere dinsdag loopt te palen. Dus ik doe gewoon nog even 9 maanden of ik 't allemaal niet hoor. Koop wat dure kleding die mijn vrouw me aansmeert, zodat ik in ieder geval íets heb om over te praten met haar en na die 9 maanden, als die halfbloed als 'totale' verrassing ter wereld komt, dan ram ik die Aston Martin door de garagedeur om mijn vrouw en die tuinman die altijd op mijn werkbank (die ik nooit gebruik) lopen te ketsen kapot te rijden, om vervolgens mijn kinderen achterin de kofferbak te gooien en dan laat ik de Aston als een volleerd James Bond 't meer in rijden om een einde te maken aan dit kutleven, met die kutcompensatieAston met z'n lelijke witte achterlichten die me doen denken aan de nieuwe Prius van de tuinman. Voor de buitenwereld zal 't net lijken of mijn daad zou komen door 't succes wat ik uitstraalde. Zij weten niet dat ik bij 't vorige huis van mijn vrouw geen schutting mocht plaatsen, omdat ons rijtjeshuis dan op een rijtjeshuis zou lijken en wat heeft ze bedacht toen ze de architect opdracht gaf om deze villa te bouwen? Juist een schutting! Als herinnering aan vroeger, toen alles nog beter was. Ironisch, nietwaar?"

Ja, 't geluk straalt er vanaf op die foto!! <kots>
                                                Last edited by Dennis Cavallino; 15-09-09, 13:45.

Comment

Dennis, die medicijnen waar je het laatst over had, werken die nou een beetje?
                                                  You know that reality is immaterial

Comment

Ja, ik kan nu heel helder foto's analyseren en mensen beter inschatten. :)

Marketing is 1 grote illusie, je moet je wat beter inleven om te snappen wat 't echte doel is van de makers. In dit geval zijn de marketeers heel duidelijk:

Koop dit lelijke ding niet, want dat wordt je dood! Als je hem wel wil: Doe je vrouw de deur, laat haar de voogdij over je kroost overnemen en verhuis naar een leuk huis, want je hebt geld zat en als je deze Aston niet koopt, dan kun je weer lekker onverantwoordelijk een klassieke Aston Martin Virage Vantage kopen. Laat de mensen om je heen maar lekker lullen. Jij kan dan weer lekker brullen! Wij zijn eigenlijk geen goede marketingcowboys, maar verkapte riagg medewerkers en hopen zo de doelgroep van deze auto te bereiken. Op onze website kun je een podcast downloaden die je in je slaap kunt afspelen.
                                                    <insert podcast>
                                                    'koop deze aston martin niet... geloof niet alles wat Paco zegt... koop deze aston martin niet .... je bent niet gek ..... koop deze aston martin niet .... paco heeft het over samenzweringen, maar hij is ook klant bij ons, maar dat heeft 'ie dan weer niet door, want hij trapt altijd vol in onze campagnes en koopt alles .... daarom is er nog hoop voor jou .... koop deze aston martin niet .... als je wakker wordt, kijk dan niet op zapruder, maar geef je kinderen een knuffel en maak je niet druk om al die microfoontjes in de plantenbakken en verkapte codes in het ontbijtnieuws en de kranten.... ga naar je werk, annuleer je lease-aston en stap gewoon weer in je BMW als je naar huis gaat'

<zet aluhoedje af>
                                                    :)
                                                    Last edited by Dennis Cavallino; 15-09-09, 14:03.

Comment

Kan iemand de NS even bellen? Volgens mij hebben we een ontsporing...

Dat hele AM-verhaal had je trouwens gewoon zonder woorden kunnen vertellen door even een E39 M5 in dat plaatje te shoppen ;-))
                                                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

[email protected] :)

Comment

Ok kan gebeuren dat je een pakje Dextro Energy opknabbelt. Verder nog veel roze olifantjes gezien vandaag ?

Comment

ROFL @ Cav. :)

Maar idd, welke DWAAS heeft die fotoshoot bedacht. 't is toch zeker geen Scenic-alternatief?? En dan die ranzige vinexvilla als decor.

Comment

Ze hebben een nieuw scenario bedacht:

De directeur en zijn chauffeur die een geheime intieme relatie hebben en dat voor de aanwezigheid van de hele familie en schoonfamilie kenbaar maken. De hondjes van zijn vrouw wil hij graag houden, net als de auto. Het huis is voor haar, daarom somt 'ie even op van zijn briefje, die zijn chauffeur (gesjeesde student rechten) heeft opgesteld en nu probeert om zijn triomfantelijke en verliefde look te verdoezelen met een beschaamde en bescheiden naar de grond gerichte blik. In dit geval is 'ie ook nog net voor de achterdeuren gaan staan, zodat je wel heel goed moet snappen dat dit een 4-deurs auto is, geschikt voor directeur + chauffeur:

Iemand nog meer foto's van de 4-deurs Aston? Ik verzin er wel een anti-campagne bij!
                                                              Last edited by Dennis Cavallino; 22-09-09, 14:49.

Comment

Not real on topic.......,of toch.
                                                                AM DB5,vanmiddag op de oldtimerdag in Medemblik,een van de weinig echt leuke auto`s die
                                                                er te zien waren.
                                                                Attached Files
                                                                V70 & Tiger 955i

Comment

Working...
                                                                X