Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Aston Martin
Collapse
X
-
Cool man!!
Wanneer komt er weer een einde aan al die megadure superauto's?
Ik dacht dat de economie overal slechter draaide, maar dat raakt de hele rijken niet blijkbaar.
Ferrari 308 GTB QV (1983)
Alfa Giulia 1300 (1966)
Mazda Miata (1990 Daily driver)
BMW 320Ci (van GF)
-
Harry, dat is altijd zo. Economische impact is er enkel voor diegenen die hun geld nog moeten verdienen om dagelijks rond te komen (niemand hier op gummen uiteraard, wij werken allemaal voor het plezier, nietwaar). Als je al binnen gelopen bent, moet je wel heel erg zot doen om alles kwijt te spelen. En dan heb ik het nog niet over de groep megarijken.
Verder lijkt die Aston me wel mega - hopelijk iets meer dan een ripoff van hun huidige 'design/copy' lijn, die wel mooi is - daar niet van, maar die wel iets van evolutie mag tonen.Rock on. RS.
Comment
-
Tja, vast wel een leuk ding, maar 2 miljoen euro vind ik echt belachelijk.
Zelfs een Veyron is goedkoper en de Aston is niet half zo speciaal.
Ferrari 308 GTB QV (1983)
Alfa Giulia 1300 (1966)
Mazda Miata (1990 Daily driver)
BMW 320Ci (van GF)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk berichtNou ja, de vorige keer dat er zoveel speelgoed op de markt was, ging het wel fout hoor. XJ220 anyone? :-)Veritatis simplex oratio est
Comment
-
Tot nu toe ziet het er goed uit. Ik moest toch ook een beetje aan deze wagen denken qua luchtinlaten. Maar de prijs gaat nergens over. Al moeten we er wel rekening mee houden dat op deze misschien wèl winst wordt gemaakt :-)
Every second of your life is a part of your song
Comment
-
@ Harry,
Hoe bedoel je dat de AM niet half zo speciaal is als de Veyron? Baseer je dat puur op zijn superieure prestaties of...?
Als ik naar de AM kijk, dan vind ik m bijzonderder dan de Veyron. Tuurlijk is hij iets langzamer maar hij wordt veel minder vaak gebouwd. Daarnaast zijn de lijnen nog om aan te zien. Een Veyron is geen mooie auto, ik ben ook erg benieuwd hoeveel mensen de Veyron zouden kopen als deze "maar" 320 ging.
De One 77 daarentegen is echt mooi gelijnd en is met zorg en gevoel gebouwd. Ook vind ik dat de One 77 veel meer uitstraling heeft dan een Veyron.
Helaas is het comfort dan weer minder dan van een Veyron, maar hoeveel zullen deze One 77's nu per jaar maken, 2000 kilometer max?!
mvg
Comment
-
Een met de hand gebouwde auto van een zeer exclusief merk met een opgevoerde V12 motor met 700pk die daarmee 320km/u haalt is niet uniek in die wereld.
Dat hij er gaaf uitziet (met handgeklopte alu-body) geloof ik best, maar een Aston martin V8 Vantage ziet er ook gaaf uit en die kost 'maar' 150K.
Nog even ter vergelijk :
Lamborghini Murcielago LP640 : 640pk V12, 330km/u, 416.000 Euro
Ferrari 599 Fiorano : 620pk V12, 330km/u, 348.000 Euro
Ferrari Enzo (2004) : 660pk V12, 349km/u, 909.000 Euro
McLaren SLR 722 Ed : 650pk V8, 337km/u, 646.000 Euro
Pagani Zonda 7.3 C12 F : 650pk V12, 345km/u, +/- 820.000 Euro
Bugatti Veyron is van een compleet andere wereld (qua techniek, design, kwaliteit, snelheid etc etc etc) en gewoon 4 ton (een hele Murcielago of een huis) goedkoper dan die Aston one-77. Dat kan natuurlijk echt niet.
Kortom : die Aston is kunstmatig gigantisch duur. Zal best verkocht worden, maar intrinsiek is hij nog niet eens de helft waard vind ik.
Ferrari 308 GTB QV (1983)
Alfa Giulia 1300 (1966)
Mazda Miata (1990 Daily driver)
BMW 320Ci (van GF)
Comment
-
Het is wat een gek eraan geeft. Exclusiviteit slaat in dit geval niet op unieke prestaties die de wagen kan halen, maar het feit dat er maar 77 van gemaakt gaan worden. Kunstmatige exclusiviteit dus.
Comment
-
Nee, het is nog veel kunstmatiger!
Pagani maakt nog minder auto's met complete handgemaakte bodies van carbon etc en die kosten maar 1/3e van de prijs van die Aston. En die Pagani's zijn al extreem duur. :-)
Die Aston springt er echt met kop en schouders bovenuit en er is niets echt speciaal aan, wat dit rechtvaardigt. Ook de ltd run van 77 stuks niet of die handgeklopte alu body. In Engeland zijn bedrijven die perfecte Jaguar C-type bodies maken (met de hand geklopt alu) en zo'n hele auto kost dan 200/300K.
Natuurlijk is het aan gaaf ding, maar 1 miljoen euro is al heel veel geld voor die auto, laat staan 2 miljoen.
Natuurlijk zijn al die auto's (te) duur, maar bij deze Aston wordt echt een grens overschreden vind ik.
Ferrari 308 GTB QV (1983)
Alfa Giulia 1300 (1966)
Mazda Miata (1990 Daily driver)
BMW 320Ci (van GF)
Comment
-
Hmja, ik denk niet dat AM wakker licht van je rationalisatie: als ze 77 gekken vinden die zo'n auto aan tig keer de onderdelenwaarde willen kopen, is dat goed voor AM :). Beetje spaargeld, zie je ;)
Comment
-
Wel mooi ding, maar het blijft raar dat er 100 gekken zijn die hem willen kopen voor dat geld. :-)
Ferrari 308 GTB QV (1983)
Alfa Giulia 1300 (1966)
Mazda Miata (1990 Daily driver)
BMW 320Ci (van GF)
Comment
-
Kunstmatig duur?? Harry, jij hebt zeker ook al je verzekeringen bij Univé lopen..?! ;-)
Als er één auto een "kunstmatige prijs" heeft dan is het de Veyron wel. Bugatti maakt maar één model en daar maken ze per auto weet-ik-niet hoeveel verlies op. Lekkere benchmark... ;-)Aprilia RSV Mille '01
Comment
-
Ach prijzen van supercars zijn gewoon gerelateerd aan hun imago/status en design, niet zozeer aan hun prestaties. De Corvette ZR1 houdt zonder problemen de Lambo LP640 bij die twee keer zo duur is en net zo (on)praktisch. Toch zal de Lambo er niet minder door verkocht worden. Sterker nog omdat de ZR1 zo 'goedkoop' is is de kans groot dat de nouveau riches hun neus ophalen voor die 'goedkope amerikaan'.
Comment
-
En als je er één keer in hebt gezeten, weet je ook waarom. Ik kreeg van een Z06 iig net zo veel plastic uitslag als van een Carisma uit '98. Wat een drama van binnen. Een Lambo is ook geen schoolvoorbeeld van nette afwerking, maar de Audi invloed heeft zich wel doen gelden, zeg maar.Hubraum statt Spoiler
Comment
-
Hij is heel mooi, op de cheapo look achterlichten na. Dat witte spul zit tegenwoordig op elke Aziatische ransbak, niet doen dus als premiummerk.Mini Cooper Clubman
"I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
"Jasper val dood." - RH
Comment
-
*iets met blacklines en/of facelift* :)Mini Cooper Clubman
"I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
"Jasper val dood." - RH
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rocketscience Bekijk berichtWel weer lekker stereotiepe familietje erbij.
Ja, 't geluk straalt er vanaf op die foto!! <kots>Last edited by Dennis Cavallino; 15-09-09, 13:45.
Comment
-
Ja, ik kan nu heel helder foto's analyseren en mensen beter inschatten. :)
Marketing is 1 grote illusie, je moet je wat beter inleven om te snappen wat 't echte doel is van de makers. In dit geval zijn de marketeers heel duidelijk:
Koop dit lelijke ding niet, want dat wordt je dood! Als je hem wel wil: Doe je vrouw de deur, laat haar de voogdij over je kroost overnemen en verhuis naar een leuk huis, want je hebt geld zat en als je deze Aston niet koopt, dan kun je weer lekker onverantwoordelijk een klassieke Aston Martin Virage Vantage kopen. Laat de mensen om je heen maar lekker lullen. Jij kan dan weer lekker brullen! Wij zijn eigenlijk geen goede marketingcowboys, maar verkapte riagg medewerkers en hopen zo de doelgroep van deze auto te bereiken. Op onze website kun je een podcast downloaden die je in je slaap kunt afspelen.
'koop deze aston martin niet... geloof niet alles wat Paco zegt... koop deze aston martin niet .... je bent niet gek ..... koop deze aston martin niet .... paco heeft het over samenzweringen, maar hij is ook klant bij ons, maar dat heeft 'ie dan weer niet door, want hij trapt altijd vol in onze campagnes en koopt alles .... daarom is er nog hoop voor jou .... koop deze aston martin niet .... als je wakker wordt, kijk dan niet op zapruder, maar geef je kinderen een knuffel en maak je niet druk om al die microfoontjes in de plantenbakken en verkapte codes in het ontbijtnieuws en de kranten.... ga naar je werk, annuleer je lease-aston en stap gewoon weer in je BMW als je naar huis gaat'
<zet aluhoedje af>
:)Last edited by Dennis Cavallino; 15-09-09, 14:03.
Comment
-
Kan iemand de NS even bellen? Volgens mij hebben we een ontsporing...
Dat hele AM-verhaal had je trouwens gewoon zonder woorden kunnen vertellen door even een E39 M5 in dat plaatje te shoppen ;-))Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette
Comment
-
Ze hebben een nieuw scenario bedacht:
De directeur en zijn chauffeur die een geheime intieme relatie hebben en dat voor de aanwezigheid van de hele familie en schoonfamilie kenbaar maken. De hondjes van zijn vrouw wil hij graag houden, net als de auto. Het huis is voor haar, daarom somt 'ie even op van zijn briefje, die zijn chauffeur (gesjeesde student rechten) heeft opgesteld en nu probeert om zijn triomfantelijke en verliefde look te verdoezelen met een beschaamde en bescheiden naar de grond gerichte blik. In dit geval is 'ie ook nog net voor de achterdeuren gaan staan, zodat je wel heel goed moet snappen dat dit een 4-deurs auto is, geschikt voor directeur + chauffeur:
Iemand nog meer foto's van de 4-deurs Aston? Ik verzin er wel een anti-campagne bij!Last edited by Dennis Cavallino; 22-09-09, 14:49.
Comment
-
Not real on topic.......,of toch.
AM DB5,vanmiddag op de oldtimerdag in Medemblik,een van de weinig echt leuke auto`s die
er te zien waren.V70 & Tiger 955i
Comment
Comment