Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mgf

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Wat een kletsverhaal man....Een sportieve cabriolet met middenmotor, en zolang je niet meer dan 3.500 tpm maakt, gaat het allemaal goed. Het zijn gewoon motorisch slechte auto's, alleen te gebruiken als je hÚÚl rustig rijdt, en bij voorkeur als 4e of 5e auto, dan is het te doen, lol. Met de MX-5 reed ik zomer en winter, met iedere dag (als het nat was)een driftje, en vrijwel iedere dag (na warmrijden) lekker in het gebied tussen 4 en 6.000tpm. Je moet wat als je 1 auto hebt. Ik hoef geen auto die er niet tegen kan om als auto te worden gebruikt.
    ''Thank God for the internet experts''

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
      Wat een kletsverhaal man.... Ik hoef geen auto die er niet tegen kan om als auto te worden gebruikt.
      In de laatste zin kan ik me helemaal vinden.
      Maar voor bezitters of geinteresseerden is het natuurlijk wel goed om te weten dat met een beetje beleid de levensduur van zo'n MGF behoorlijk te rekken is. Dus om het nou een kletsverhaal te noemen... ;)
      privÚ-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

Ik las alleen dat hij ook een Integrale heeft, de rest is me niet echt bijgebleven :p

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BeQuietAndDrive Bekijk bericht
          Ik las alleen dat hij ook een Integrale heeft, de rest is me niet echt bijgebleven :p
          Ah, Integrale, MGF, dan heb je ook wel meerdere auto's nodig.. LoL

Comment

bij mij in de straat wonen 2 (vrouwelijke) MGF eigenaren . Tot nu toe heb ik nooit de wegenwacht erbij zien staan. En met die auto's wordt dagelijks gereden. Die blokjes hadden in het begin veel last van kapotte koppakkingen maar daar is al lang een fix voor gekomen: een multi-layer steel koppakking. waarna dat blokje betrouwbaar is. Het blok is destijds ontworpen om continu 6500rpm te kunnen draaien.
            Er wordt ook nog steeds veel mee geraced in de BTCC.

Comment

Heb idd ook gelezen dat de koppakkingen nu beter zijn...ik rijd erg veel met de mgf en ook de vorigen gingen bij mij over de 2.5 ton ZONDER problemen. En ja, de delta was vaak stuk maar daar kan de wagen niets aan doen. Het is een rallywagen en die krijgt flink op zijn kloten....is hij ook voor gemaakt. Maar daarom is het nog geen slechte wagen....het blijft natuurlijk een Italiaan: lampjes die spontaan gaan knipperen etc maar dat went snel.
              Foto's van oa de Delta staan bij mijn voorstel topic: nieuw hier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
                Met de MX-5 reed ik zomer en winter, met iedere dag (als het nat was)een driftje, en vrijwel iedere dag (na warmrijden) lekker in het gebied tussen 4 en 6.000tpm. Je moet wat als je 1 auto hebt. Ik hoef geen auto die er niet tegen kan om als auto te worden gebruikt.
                En weer iemand in een saaie MX5. Super safe auto's wat betrouwbaarheid betreft maar boring....MAAR gelukkig hebben we allemaal niet dezelfde smaak want dan reden we zuinige hollanders allemaal in een Prius of Agila lol...

Comment

G˘h, een MGF die blijkbaar spannend is en een MX-5 is.............."boring"?? Apart ;-) en niet geheel overeenkomstig met mijn rij ervaringen met beide auto's waarbij ik de MX-5 als veel puurdere, meer entertainende en sportievere auto heb ervaren dan de MGF (en dat met de technische kant nog even buiten beschouwing latend)
                  Niet de bedoeling om de MGF af te branden, iedereen zijn eigen passie/voorkeur gegund, maar om die als beter/ spannender dan een MX-5 te betitelen..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ejay Bekijk bericht
                    En weer iemand in een saaie MX5. Super safe auto's wat betrouwbaarheid betreft maar boring....MAAR gelukkig hebben we allemaal niet dezelfde smaak want dan reden we zuinige hollanders allemaal in een Prius of Agila lol...

Eens natuurlijk! Het liefste had ik een MG-F, met de techniek van een MX-5, en het dashboard van een Barchetta.
                    ''Thank God for the internet experts''

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RenÚNSX Bekijk bericht
                      G˘h, een MGF die blijkbaar spannend is en een MX-5 is.............."boring"?? Apart ;-) en niet geheel overeenkomstig met mijn rij ervaringen met beide auto's waarbij ik de MX-5 als veel puurdere, meer entertainende en sportievere auto heb ervaren dan de MGF (en dat met de technische kant nog even buiten beschouwing latend)
                      Niet de bedoeling om de MGF af te branden, iedereen zijn eigen passie/voorkeur gegund, maar om die als beter/ spannender dan een MX-5 te betitelen..
                      Zoals je eerder kon lezen kraak ik de MX5 zeker niet af maar het is een 13 in 1 dozijn auto....ik heb het niet over de rij eigenschappen; puur over het feit dat jan en alleman daar in rijdt (waarschijnlijk omdat ze gebruikt redelijk betaalbaar zijn Ún natuurlijk erg betrouwbaar). Dat maakt hem in mijn ogen erg saai....niet om af te kraken dus.

Comment

Effe stof wegblazen van dit draadje!

Oorspronkelijk geplaatst door janspeed Bekijk bericht
                        ... Die blokjes hadden in het begin veel last van kapotte koppakkingen maar daar is al lang een fix voor gekomen: een multi-layer steel koppakking. waarna dat blokje betrouwbaar is ...
                        Dit dus is wat ik deze week ook hoorde... van mijn zwager...

Die vroeg van de week wat ik van een MG F/TF vond, ik begon gelijk over de koppakkingen die om je oren vlogen (en dat je nieuw gereedschap kon aanschaffen in inch maten).

Maar vandaag heeft ie een spatzuivere TF 135 Brooklands uit 2005 opgehaald, samen met mijn zoon. Gewoon voor leuk als derde auto, mooi weer cruisen met kapje open.
                        De koppakking schijnt al heel snel na (nieuw) aanschaf te zijn gedaan en nu al jaren betrouwbaar te zijn. Hele historie van de auto is bekend en was inclusief hardtop en winterset. Ik heb er even naast gezeten en ding reed goed, helaas nu nog even geen rijbewijs dus zelf testen volgt later wel.

De tijd zal het gaan leren, maar dit ziet er wel erg leuk en knap uit voor het geld.
                        Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
                        Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

Maar je bent in ieder geval al weer als passagier op pad, dus dat is ook al weer vooruitgang :-)

Comment

Ja klopt, ben weer mobiel... Maar moet begin januari nog een check krijgen of alles goed zit... En MdV let heel erg goed op mij, ik mag de boel nog niet belasten, niets doen.
                            Maar wel bezig met alles regelen om zo spoedig mogelijk mijn (gecodeerde) rijbewijs weer aan te kunnen vragen, en de revalidatie regelen.

Maar gaat voor mijn gevoel niet snel genoeg ;-))

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slimenslecht Bekijk bericht
                              Effe stof wegblazen van dit draadje!

Dit dus is wat ik deze week ook hoorde... van mijn zwager...

Die vroeg van de week wat ik van een MG F/TF vond, ik begon gelijk over de koppakkingen die om je oren vlogen (en dat je nieuw gereedschap kon aanschaffen in inch maten).

Maar vandaag heeft ie een spatzuivere TF 135 Brooklands uit 2005 opgehaald, samen met mijn zoon. Gewoon voor leuk als derde auto, mooi weer cruisen met kapje open.
                              De koppakking schijnt al heel snel na (nieuw) aanschaf te zijn gedaan en nu al jaren betrouwbaar te zijn. Hele historie van de auto is bekend en was inclusief hardtop en winterset. Ik heb er even naast gezeten en ding reed goed, helaas nu nog even geen rijbewijs dus zelf testen volgt later wel.

De tijd zal het gaan leren, maar dit ziet er wel erg leuk en knap uit voor het geld.
                              Leuk!
                              hier een rijtest van Hubnut, ex-autojournalist en nu full time auto YouTuber.

https://youtu.be/PLA7Xql_Kkk

Comment

Leuk, zal van de week nog eens uitgebreid bekijken.

Mijn oudste zoon vroeg al lachend wanneer ie hem kon proberen, en of ie goed dwars kon... ik zag mijn zwager rood worden ;-))

Comment

Working...
                                X