Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jaguar F-Type

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Jaguar F-Type

Volgens mij nog geen topic over? De nieuwe Jag Coupé en Cabrio, wat kleiner dan de XK, en naar het schijnt een stuk sportiever.

Zoals altijd zie ik ook foto's voorbijkomen van aardig versjonniede standaardversies, want dat doet het moderne Jaguar kennelijk graag. Maar toch, in de juiste trim?

893441_10151354161100880_1169219854_o.jpg

Ik zou hem geloof ik niet van de oprit schoppen, based on looks.

Nog even een jaar of 6 wachten tot ze voor Golf-geld te koop zijn. :)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Neusje.

906557_10151339818605880_1505517137_o.jpg
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Mooie woaguh.

Ik zou er zelf iets smallere velgjes onder zetten, een tikje naar binnen, zodat ie nog meer de geest van de E-Type ademt. Maar da's een detail.
      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Mag ik zeggen dat ik 't 'niet krijg'? Ik vind 't een erg doorsnee ontwerp. Qua proporties een beetje een S2000, opgeleukt met de huidige Jaguar ontwerptaal. (Overigens, de S2000 vind ik wel fraai, maar da's een ontwerp van 15 jaar oud.) Misschien moet ik h'm een keer in 't echt zien.
        The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
        Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.
        I was doing fine until about mid-corner when I ran out of talent.

Comment

Dat mag, Hamster. :)

Het meest moderne wat jij hebt is een Lupo uit 2000, dus jouw referentiekader is anders dan de gemiddelde automobilist, dunkt me. Maar ik snap je wel een beetje: een modern ontwerp moet zijn "potentiële klassiekerstatus" eerst verdienen.

Zo'n XK8 als ik heb zit een beetje op die scheidslijn. Nu nog voor drie knaken te koop, maar wel met looks die mogelijk over 20 jaar net zo klassiek worden geacht als die van een XJS nu. Ik noem met opzet geen E-Type als vergelijk, want da's buitencategorie. Ook al is het de Goodwood Kadett, het blijft één van de mooiste auto's ooit.

Een X-Type zal nooit een klassieker worden, een S-Type denk ik ook niet. De laatste "klassieke" XJ's (X350/X358) zouden wel eens een verdomd goede investering kunnen zijn.

Of de F-Type er ook zo één is? Dat moet de tijd leren. Maar hij "pakt" me bijvoorbeeld meer dan de nieuwe XK (sinds 2006).
          Mini Cooper Clubman
          "Jasper val dood." - RH

Comment

S-type in de juiste kleurencombinatie kan toch wel een klassieker worden .

Zag net een mooi groene met crèmekleurig leer, mwah.....
            Veritatis simplex oratio est

Comment

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de gesloten variant, net zoals de CX-16 concept, prachtig man!

http://www.gummen.org/forum/showthre...8-Jaguar-CX-16
              Giulia 1600 Super '65
              Abarth 595 Competizione '15

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                Dat mag, Hamster. :)
                Mooi! :-)

Het meest moderne wat jij hebt is een Lupo uit 2000, dus jouw referentiekader is anders dan de gemiddelde automobilist, dunkt me. Maar ik snap je wel een beetje: een modern ontwerp moet zijn "potentiële klassiekerstatus" eerst verdienen.
                De Lupo heb ik niet gekozen omdat het zo'n fraaie wagen is. (Al vind ik h'm verre van lelijk.) 't was gewoon de schraperigste der schrapers, en de techniek sprak me wel aan. Ik ben niet iemand die puur geïnteresseerd is in oude auto's en in tegenstelling tot wat veel mensen denken volg ik het auto nieuws nauwgezet. Zo vind ik de Alfa Romeo C4 een erg fraaie wagen en zou ik, 't iets exclusiever mag zijn, graag een Aston Martin V12 Zagato willen bezitten - vooral in deze kleur;

AM_v12_Zagato_01.jpg

Qua Jags vind ik de XJ bijzonder fraai;

2010-jaguar-xj12.jpg

Maar ik ben 't met je eens dat de nieuwe XK me weinig doet. Dan liever een vroege DB9;

Aston_Martin_DB9_-_Birmingham_-_2005-10-14_(2).jpg

Voor 't wat minder exclusievere werk neig ik naar de oude Z4 M Coupé. Als ik zo naar die auto's kijk moet ik wel toegeven dat ze allemaal klassieke ronde vormen hebben... Wat me misschien 't meest stoort aan de nieuwe F-type is dat ze de trend volgen die Aston ook lijkt te hebben genomen en dat is toevoeging van allemaal scherpe kieuwen in de neus, dikke dorpels, en (in mijn ogen) lelijk hoekige koplamp partijen. De kont vind ik ook wat inspiratieloos en lijkt van de oudere Alfa's afgekeken...
                The best way to make a small fortune in racing is to start with a large one and work down from there.
                Gotta work on the nut behind the wheel before you start fixing bolts on the car.

Comment

Om nu zo'n ordinaire brit een beetje te gaan vergelijken met een S2000. Pffff. ;-)

Ik heb nog een persmapje liggen van de F-Type Concept met *echt waar* 6 dia's (mini glasinlood) en een cd.

Deze:

http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Ik vind het echt een fraai ding. De zescilinder S lijkt me het exemplaar dat voor de Gummers:

*edit*

De Indiërs hebben ook al een hippe configurator in elkaar geklikt.
                    Een V6 S in een gave kleurencombi (Salsa red/Camel) en met zonder (c) Kleintje chav-opties als lelijke velgen, spoilers en dergelijke kost €113090,-. Ik dacht eigenlijk dat het een soort van British Boxster moest worden, maar dat lijkt me eerder 991 geld.
                    Last edited by Joep; 09-04-13, 11:24.

Comment

De modellenpolitiek is de laatste twintig jaar wat ongelukkig. Men kon het sportieve succes op Le Mans niet verzilveren en de XJ220 werd verguisd na de introductie van de McLaren.
                      In de eerste helft van de jaren negentig ontstond de hype rondom de Mk2 en Jaguar probeerde in te haken op de nostalgische trend met de S-Type en de XK8, maar de auto's droegen voornamelijk bij aan het voorzichtige en ietwat oubollige imago van automobielen voor gegoede heren op leeftijd. Onder Tata is de sigarenasbak van tafel en lijkt Jaguar een meer fitte en energieke onderneming. Ik begrijp ook werkelijk niet de drang tot allerlei koelsleuven maar de algemene smaak van het koperspubliek vraagt waarschijnlijk om ietwat overdreven potentie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eric Bekijk bericht
                        ...XK8... het voorzichtige en ietwat oubollige imago van automobielen voor gegoede heren op leeftijd...
                        Zeg euhm, Eric. Ben pas 40 hoor. En nog lang niet gegoed. :)
                        Mini Cooper Clubman
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Een etiket dat Jaguar kreeg opgeplakt van het autojournaille, maar dat mijlenver afstaat van mijn persoonlijke voorkeur naar stijl en comfort. Ik ben nog jonger maar ik geef ook de voorkeur aan de modellen uit het verleden maar voor Jaguar lijkt het mij, uit puur lijfsbehoud, verstandiger dat zij zich richten op mensen met geld en dus ook op de markt van 'rijdersauto's': waarbij je voelt of je over een dubbeltje rijdt.

Comment

Leuke impressie van alle uitvoeringen van de F-Type, met uitgebreide aandacht voor... het geluid. Die V6 klinkt meesterlijk goed!

Zoals de reviewer al opmerkt, een beetje als een C of D-Type. De V8 lijkt "a right hooligan", klinkt ook prachtig, maar op de één of andere manier minder onderscheidend.
                            Mini Cooper Clubman
                            "Jasper val dood." - RH

Comment

En nog een video: http://www.autocar.co.uk/car-video/j...e-video-review

Comment

Ik moet mijn mening aanpassen n.a.v. die laatste video. Die V8 klinkt óók geweldig. :)

"Slightly unhinged in a very appealing kind of way", mooi gezegd. Klinkt alsof Jaguar zomaar een hele serieuze sportauto heeft gebouwd.

*maakt EUR 50 over naar spaarrekening*

Met de gebruikelijke Jag Depreciation Curve zou ik er over een jaar of 10 wel één moeten kunnen kopen. :)
                                Mini Cooper Clubman
                                "Jasper val dood." - RH

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=oIlEx7h9u4U
                                  I'm your worst nightmare squared, that's times two for those who aren't mathematically aware....

Comment

Hah, gelijk maar tegen de benchmark. Drie seconden is wel errug veul zeg. Maar wat klinkt-ie mooi. :)
                                    Mini Cooper Clubman
                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Gummer (of oudgummer) Wouter driftend over een rotonde in een F-type V8:

http://www.autojunk.nl/2013/04/jaguar-f-type-teasert

Doet ie leuk!
                                      ''Thank God for the internet experts''

Comment

Zeau! Wie is nou de grootste hooligan: Wouter of die F-Type? :)
                                        Mini Cooper Clubman
                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Volgens mij maakt Wouter het stigma van "de rossende autojournalist" aardig waar. :-)
                                          Last edited by Jeroen; 26-04-13, 16:08.
                                          ''Thank God for the internet experts''

Comment

Normaal gesproken ben ik altijd een coupé fan, maar in dit geval vind ik de roadster mooier denk ik:

Comment

Chris Harris test de Jaguar F-Type, Aston Martin V8 en de Porsche 911.

http://www.pistonheads.com/news/defa...?storyId=27944

Comment

Ik vind hem echt prachtig. En dat voor iemand die Jaguar een merk voor ouwe lullen vind.... Maar deze auto ziet er niet alleen prachtig uit, hij lijkt ook nog eens heel goed te rijden en klinkt fantastisch. Mijn vrouw gaf gisteren al een hint dat ze "meer van de Jag's en Aston's is" toen ze de F-type zag en ik het over een nieuwe auto had. Ik zag hem zelf in Italië tijdens de Mille Miglia; ze hadden er een stuk of 10 neergezet in allerlei kleuren. Ik had er nog nooit van gehoord maar werd toch aangetrokken door deze schoonheid. Jammer dat ik de introductie bij Münsterhuis gemist heb. Maar goed...wel rete duur zeg. 104k voor de V6-S....damn...

Met de gebruikelijke Jag Depreciation Curve zou ik er over een jaar of 10 wel één moeten kunnen kopen. :)
                                                Inderdaad. Ik heb eens zitten kijken maar niet normaal man...ik zie XK's staan voor 80 k die 2.5 jaar geleden nieuw 138k kostten.... da's meer dan 40% in 2 jaar; dat terwijl mijn 360 38% afschrijving had in 8 jaar.... Doe mij dan maar een F-type à 60K over 2 jaar.... :D
                                                Last edited by robin360; 10-09-13, 17:33.

Comment

Een X-Type zal nooit een klassieker worden, een S-Type denk ik ook niet. De laatste "klassieke" XJ's (X350/X358) zouden wel eens een verdomd goede investering kunnen zijn.
                                                  De X en de S type delen ongeveer hetzelfde percentage Ford onderdelen, bodemplaat, motor en diverse kleine delen ook delen ze diverse delen met elkaar (navigatie en software) Grootse nadeel voor beide auto's is dat het geen coupe's zijn, mbt het wat waard worden. Het verhaal ja, het is een Ford, ach, gaat ook op voor de XJ en de XK uit die periode. In hoeverre dat een nadeel is moet men zelf bepalen, wat wel een feit is, is dat Ford een enorme kwaliteitsverbetering bij Jaguar heeft teweeggebracht. De x300/308 is een stuk beter/betrouwbaarder dan de XJ40 en de X100 (XK) is dat ook in vergelijk met de XJS. De nieuwe XF staat overigens ook nog op dezelfde bodemplaat als de S type.

Zoals de meeste Volvo's trouwens ook op dezelfde Mondeo bodemplaat staan..

Comment

Oh man, prachtig zeg! De cabrio vind ik wel mooi, maar de gesloten versie vind ik toch echt wel een stuk gaver.

Schijnbaar is dit The Real Deal en geen photoshop.

De auto waarvan we eigenlijk allemaal al wisten hoe hij er uit zou zien, maar waarvan Jaguar het niet kan laten 30.000 verschillende stukjes te teaseren, is gelekt. Nou, dit is hem dan: de F-Type met dak.

Eigenlijk heb ik hier helemaal niets aan toe te voegen. De Coupé komt tot ons via een gescande pagina uit een Duits tijdschrift, opgeduikeld door Zero2Turbo. Ga uit van een V6 met 340 pk, een V6 S met 380 pk, en een V8 met 495 pk. Alle details krijg je ten tijde van de officiële lancering, later deze week.
                                                    http://www.zero2turbo.com/2013/11/ja...-magazine.html
                                                    Last edited by Veloce; 19-11-13, 21:23.
                                                    Giulia 1600 Super '65
                                                    Abarth 595 Competizione '15

Comment

Erg fraai. Maar doe mij toch de cabrio maar, met de V6 en die retro middenpijpen. :)
                                                      Mini Cooper Clubman
                                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Zoals altijd bij Jaguars vind ik de gesloten koets weer fraaier...

Comment

Ha, die Gummers;

Fraai ontwerp. Vooral die donkere komt erg goed over. Zo'n witte met een glazen dak vind ik dan net weer ietsje minder.
                                                          Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk bericht
                                                            Normaal gesproken ben ik altijd een coupé fan, maar in dit geval vind ik de roadster mooier denk ik
                                                            Ik kom hier op terug. Doe maar een V6S in donkergroen met een Cognac interieur. Glazen dak mag ie dan wel hebben, op die witte heeft dat een te hoog chav-gehalte.

Alhoewel, een Cayman is ook gaaf en die kun je wel met handbak krijgen. Maar ja, dan kun je net zo goed een Boxster halen, want ik laat me niet graag naaien door Duitse Marketingmakkers. Maar ik heb liever een 4C dan een Boxster. Maar die heeft weer geen handbak...

*is zielsgelukkig dat ie geen 80k in zijn portemonnee voelt branden*

Comment

80k zei de gek...

Ik zal mezelf nog eens quoten:

Oorspronkelijk geplaatst door Joep Bekijk bericht
                                                              De Indiërs hebben ook al een hippe configurator in elkaar geklikt. Een V6 S in een gave kleurencombi (Salsa red/Camel) en met zonder (c) Kleintje chav-opties als lelijke velgen, spoilers en dergelijke kost €113090,-. Ik dacht eigenlijk dat het een soort van British Boxster moest worden, maar dat lijkt me eerder 991 geld.
                                                              De coupé staat ook al in de configurator, ik kom op €117820. Ik zal de vorige keer wel wat vinkjes vergeten zijn te zetten in de optielijst. En WTF is een "sportzonneklep"?

Comment

Ana+Ivanovic+Casual+Hats+Sun+Visor+7PxL8UMdR4El.jpg

Maar dan met de poes er op in plaats van er onder. :)
                                                                Mini Cooper Clubman
                                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                                                                X