Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ford Focus RS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Ford Focus RS

    Wow! Ik heb deze helemaal gemist totdat hij afgelopem zondag in Top Gear verscheen. Ik had al eens met een schuin oog zitten kijken naar een Mustang maar toen ik de RS zag. Uiteraard word ik al weer door iedereen uitgelachen. Een Hooligen uit Essex. Maar als je naar de specs kijkt en de afmetingen (ruimer dan een Cactus) dan is dit wel de ideale auto voor mensen die geen garage hebben voor 3 auto's. En alle reviews zijn ook lovend. Of zijn die betaald door Ford? Ik vind hem gaaf.

  • #2
    Ha, dat Kleintje;

    Wat denk je zelf? Ford heeft een grote naam opgebouwd op het gebied van weggedrag, besturing en rijplezier dus echt onverwacht is al die lof natuurlijk niet. Bovendien is het nauwelijks voor te stellen dat ze al die perskanalen in de tas zouden hebben. Nee, dat ding is gewoon gruwelijk goed, zelfs los van de gunstige prijs/prestatieverhouding. Doe de mijne maar in antracietgrijs met zilverkleurige wielen. Lekker stealth. Achterspoiler eraf zal wel niet al te slim zijn....
    De jongste Autovisie vergelijkt hem overigens met de M2 met een aardige conclusie.
    Scherven brengen gelul.

    Comment


    • #3
      We hebben het er ook nog nooit over gehad hier...

      https://www.gummen.org/forum/auto-s/...e-kiwi-gekocht

      Comment


      • #4
        Helemaal gemist MM. En de zoekfunctie op forum is ook niet optimaal. MAar dan nu een draadje waar we het beestje bij de naam noemen.

        52k. Heb ook een 340i bekeken qua specs en dan zit je op een vanaf prijs van 62k. Heel ander soort auto (meer voor mannen van 48 plus) en de specs van een Cactus ernaast gezet. Uiteraard om te bekijken hoe het qua binnenruimte zit.

        Het is jammer dat je de RS niet met een kleiner spoilertje kan bestellen. Valt best op.

        Ik had dezelfde configuratie als Hans. Zal idd de leeftijd zijn :-)

        Comment


        • #5
          Dit draadje mot dus in Duitsland. :)

          Wel een erg leuke hot hatch zo op het eerste gezicht!
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

          Comment


          • #6
            Jij bent toch de moderator tegenwoordig....

            Grappig is dat een Focus nooit zo op mijn netvlies staat. Uiteraard ken ik de RS en verleden jaar op vakantke stond er bij het hotel een stuk of 10. Maar dat komt misschien ook wel omdat je merkt dat je aan Cactus qua ruimte in 99% van detijd voldoende ruimte hebt en dan schuit zo'n auto opeens toch voorbij aan net rijtje opvolgers. En na een Cactus wil je toch wel weer eens wat bijzonders. Wil ook weer eens naar een circuit of leuk ritje maken. Met de Cactus maak je vooral zuinige ritjes. Ook niks mis mee maar in 2017 is het tijd voor wat nieuws.

            en alvast kijken kan geen kwaad.

            Comment


            • #7
              Lijkt me een heerlijke alleskunner!

              En ik heb alleen ooit modder eter skills gekregen om spam op te ruimen. Dat privilege mag ik niet misbruiken. :)
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

              Comment


              • #8
                Ahaa.... Dus eigenlijk ben je een soort mini Harry.

                Anywho. Zodra ik weer beter kan lopen ga ik eens zitten in een Focus. Even kijken of ik pas en hoe het met de binnenruimte zit. Want mm zegt ook niet alles.

                Denk niet dat je een 2.3 eco ding zo schakellui rijdt als...laten we zeggen een E39 M5. Daar kon je bij 20km p/u al in de 6 wegtrekken.

                Comment


                • #9
                  Als je dat wil koop je maar een Prius.

                  schakellui rijden.....
                  Veritatis simplex oratio est

                  Comment


                  • #10
                    Kleintje je wil een *gewone* focus.

                    Ik hoor je alleen over de binnen maten en dat ie goedkoper is dan een aangeklede bmw.
                    Al die focussen hebben de zelfde binnenmaten. En die andere zijn met en zonder dat kleinere spoilertje te bestellen.
                    Je hoeft niet voor de snelste te gaan, en het is al snel beter dan je vertrek punt.
                    http://www.ebbropremium.nl

                    Politics is the entertainment branch of industry.

                    Comment


                    • #11
                      Ha, dat Kleintje;

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                      .... Ik had dezelfde configuratie als Hans. Zal idd de leeftijd zijn :-) ....
                      Ik denk het. Alleen is mijn excuus dan wel een stuk sterker. Ga anders voor de gein eerst eens proefrijden in een Focus ST, lijkt me al een broekbollende ervaring na een Kaktus. Schakellui kan ook, want er is een ST met een hele dikke daisel....

                      Scherven brengen gelul.

                      Comment


                      • #12
                        Goede punten heren. Maar ik zou ook graag een speel auto willen en ik wil er geen twee of drie meer. Dan is een RS natuurlijk wel heel leuk. Zo op de zaak.

                        Comment


                        • #13
                          Wat TempraJan zegt. Alhoewel ik het vooral vermakelijk vind dat er weer een MMGHND-draadje van onze kleine man is. Eerlijk is eerlijk: je houdt het verrassend lang uit in die Cactus.

                          Een 2.3 viercilinder met turbo lijkt me trouwens bij uitstek een auto om schakellui mee te rijden. Hij heet wel Ecoboost net zoals de driepitter, maar dat is alleen maar marketing. In de nieuwe GT en Raptor ligt ook een blokje met die badge.

                          Comment


                          • #14
                            Klopt. De Cactus is echt prima. Heb hem nu sinds november 2014. Er staat alleen iets nieuws op het programma voor 2017. En de RS is dus iets waar ik nooit aan had gedacht. Uiteraard zou ik ook een auto willen hebben voor op Zandvoort. Omdat ik de afgelopen jaren niet op het circuit ben geweest betekend niet dat ik het niet leuk vind. Net zoals de Ring. Heb ik ook enkele malen gereden. Ik denk alleen dat als ik met de Cactus kom aanzetten dat ik linea recta van de baan wordt gestuurd. :-)

                            Ook gedacht aan een 518 of 318 ofzo maar dan heb he weer een auto die best lekker zal rijden maar niet echt leuk is. Ook de Tesla 3 staat op het programma. Maar als ik de verhalen mag geloven zitten we dan al weer in 2019 en moet je maar afwachten hoe de fiscale wereld er dan uit zal zien. Ook met een Tesla ga je niet echt lekker gummen. Volgens mij kan je de systemen niet eens uitzetten.

                            Ook de nieuwe X1 is voorbij gekomen. Trouwens. Stuk ruimer dan zijn voorganger en echt een grote auto. Maar van een heel ander kaliber.

                            Ik heb de afgelopen jaren ook gemerkt dat ik geen grote auto nodig heb. We zitten nog nauwelijks met ons vijfjes in de auto. En als het zo is dan zijn het korte ritjes. Zelfs 4 komt al minder voor.

                            En ik hou nog steeds van snelle auto's. Daar veranderd een Cactus niets aan. Dus als je één auto zou kunnen rijden waar je en normaal mee kan rijden en leuk mee kan spelen dan zou dat voor mij wel de oplossing zijn.

                            Wat ik wel ontzettend heerlijk vind van de Cactus is het verbruik. Ik zit gemiddeld op 5,6/100km. Dat is dan voornamelijk stadsverkeer. Ik reed van de week 130 en dan zie je het verbruik verdubbelen. Dus van 3/100 naar 6/100. Dus bij 100 en bij 130.

                            En zoals Joep al zegt; Gewoon leuk om te dromen maar wel met een realistische inslag. Ik zoek in die prijsklasse. Alhoewel ik een 7 nog steeds heel gaaf vind hoef ik de komende jaren geen grote auto. En ik zou iets willen om weer lekker mee te spelen zoals de beide M5's toentertijd.

                            Ik rij niet schakellui maar ik probeer er achter te komen hoe zo'n 2.3 Ecoboost met 350pk zicht gedraagt t.o.v. de 3 V8én die ik heb mogen bezitten. (En dat was geen straf!).

                            Proefritje is komende weken geen optie. Zit aan de zware pijnstillers sinds gister. Dus het is de komende weken de familie lief aankijken en af en toe een taxi.
                            Last edited by Kleintje; 15-06-16, 08:44.

                            Comment


                            • #15
                              Gewoon proefrit boeken in de RS en daarna contract tekenen. Weg met die Cactus! :-)

                              Ferrari 308 GTB QV (1983)
                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                              BMW 320Ci (van GF)



                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                Gewoon proefrit boeken in de RS en daarna contract tekenen. Weg met die Cactus! :-)
                                Waarom ben je zo'n Cactus hater? Voor iemand met benzine in zijn bloed moet Citroen toch wel een merk zijn waar je hartje sneller van gaat kloppen. Alleen al om wat ze in het verleden hebben gedaan en ze nu toch weer met innovaties zijn gekomen. We vergeten even de tijd van de boekhouders. Alhoewel de XM en de Xantia ook bijzonder waren. Met de Cactus hebben ze toch weer wat bijzonders gemaakt...

                                En nu terug naar de RS :-)

                                Comment


                                • #17
                                  Hoewel ik geen fan ben van de Cactus kan ik mij niet voorstellen dat de stap van de Cactus naar een Focus RS er eentje is die tegen zal vallen daar waar het aankomt op dagelijks gebruiksgemak en comfort.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Leuk draadje, Gummen heeft er (weer) meer nodig van dit soort.

                                    Die Focus RS lijkt me een geweldig ding als daily driver, waar dus je vrouw mee naar de kapper rijdt, waar je kinderen in leren rijden en waar je in de zomer zo'n mini-caravan achter hangt :-)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Een trekhaak kan bij zo'n sport-Escort nog wel een probleem worden...
                                      Maar verder zijn het imo hele praktische daily's, met een enorm sportief fun-sausje.
                                      privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

                                      Comment


                                      • #20
                                        Vraag me sorbisor af of er een trekhaak achter een RS kan. En met 350pk en ruim voldoende NM zal het geen Gobana hoeven te zijn.

                                        @MM; Ja. Daarom is een uitgebreide proefrit tzt noodzakelijk alhoewel in de filmpjes terugkwam dat het geen stuiterbak is zal het wel steviger zijn dan een Cactus :-). En als het te erg is misschien toch een 340 :-).

                                        Ik heb trouwens ooit een proefritje gemaakt in een Fiat 500 Abarth. Dat was echt niet leuk. Stuiterde ook gewoon op de A9 (Amstelveen). Naast dat deze veels te klein was (als tweede autootje).

                                        Comment


                                        • #21
                                          Het comfort van een Focus is van een totaal andere orde dan van een 500. Als je van beide de topsportversie pakt, blijft dat verschil aanwezig.
                                          Al zal een Focus RS natuurlijk nooit de meest comfortabele auto zijn, ik denk niet dat ie irritant stug is.
                                          privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ik heb wel zitten kijken naar een ST. Maar het gaat juist om een betaalbare 4WD met de nadruk op RWD wanneer je dat leuk vind. En uiteraard...als je een goede rijder bent kan je ook veel lol beleven met een FWD auto.

                                            Zodra ik proefritje heb gemaakt zal ik een verslag maken. Zit er helaas voorlopig nog niet in :-(. Dus vandaar alvast even het droogfappen hier op Gummen.

                                            Edit; Heeft Lars zijn RS nog? Lars?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                                              Maar het gaat juist om een betaalbare 4WD met de nadruk op RWD wanneer je dat leuk vind.
                                              Als een Focus RS betaalbaar is dan zijn er nog wel enkele alternatieven: Evo 7/8/9/10 en BMW 3-serie iX eventueel zelfs als touring. die hebben allemaal RWD bias en zijn allemaal sportief te rijden maar kunnen ook prima als daily driver dienst doen. De Subaru Impreza STi met dat speciale midden diff eventueel ook (maar de WRX weer wat minder). Subaru Legacy is er ook in snelle R uitvoering en lijkt mij ook te voldoen aan de eisen. Heeft volgens mij 50/50 split qua aandrijving
                                              Last edited by janspeed; 15-06-16, 11:54.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Dank JS. Ik geloof alleen niet dat, behalve de Impreza en de Evo, een speelknopje hebben. De Legacy type R is ook een mooie auto maar gelijk ook weer een grote stationwagen. Je moet je ook voorstellen dat ik ook weer graag af en toe het circuit op wil. Ik zoek een combi van 3 auto's in één. Ik heb dus geen 4x4 nodig. Alleen de RS heeft dat nu met nadruk op RWD en Vector Steering. Wat natuurlijk ook gaaf is.

                                                Ben echt heel benieuwd hoe het rijdt. En of het iets voor mij zou zijn. Ik blijf gewoon een ouwe hooligan en mis de M5 nog elke dag. Helemaal nu mijn zoon groot is en hij ook autogek is.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ja hoor ik heb mijn RS nog. Maar ik neem aan dat jij het over het nieuwe type hebt. Is een heel andere auto dan die ik heb, en die van mij zou ik niet als dagelijkse auto willen gebruiken. Althans niet in deze setting.
                                                  Rij gezond, rij een kiwi.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Klopt. Model 2016. Ik zag dat je aan de jouwe hebt gesleuteld toch? Heb je de Audi ook nog? Die met het blok voor de voorwielen? :-)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Lars zou m nog moeten hebben. Ik denk dat zo'n RS niks is na een Cactus. Dat ding gaat als vergif en zal een aardige slok lusten. Als je de Cactus werkelijk zo'n fijne auto vindt, moet je op zoek naar wat anders.
                                                      übernarcistische fappert

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ah. Nee. De Cactus vind ik fijn omdat het verbruik laag is en tot op heden nog steeds een leuke verschijning. Maar het heeft niks met autorijden te maken als je een Gummer bent. Demping en vering is prima hoor. En door het lage gewicht stuurt ie ook best fijn. Maar het is een ding om van A naar B te gaan. Maar het kan best zijn dat de RS te hard core voor me is. Zo ziet hij er wel uit in iedergeval.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ik heb er zelf niks aan veranderd. Dat was al gedaan toen ik hem kocht. Nee de S4 heb ik op deze ingeruild. Overigens ben ik ook wel benieuwd naar de nieuwe RS. Denk dat het met het hard core wel meevalt. Met de fiesta ST valt ook goed te rijden.
                                                          Rij gezond, rij een kiwi.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Vandaag even bij Ford Zuid Oost geweest. Helaas stond de RS er niet (uitverkocht voor 2016 volgens de verkoper maar ik zie er nu zat door NL te koop staan met 0 km op de teller....) maar de ST stond er wel. En het ging me vandaag in iedergeval even om de binnenruimte en de stoelen. Dit zijn dezelfde stoelen als standaard in de RS. Straalt de Cactus rust en ruimte uit.... Niets van dat in een ST. De stoelen zaten echt heerlijk. Mooi leer en vol automatisch. Axiaal verstelbaar stuur en de ruimte achterin is okay. Omdat de voorstoelen wat dikker zijn lijkt het wat minder ruim maar het valt mee. Ook kofferruimte is groter.
                                                            Last edited by Kleintje; 18-06-16, 18:11.

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              ST al onder voorbehoud besteld voor je? RS is misschien toch iets te ruig voor het gezin Kleintje, ST ideale compromis
                                                              privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Zal wel eens in beide willen rijden.

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X