Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CitroŽn CX scoren?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• CitroŽn CX scoren?

Ik weet niet of deze al eerder langs was gekomen, maar er staat dus ergens in NL een grote collectie CX'en in een garage, en deze zijn nog te koop ook:

http://www.classicandsportscar.com/n...arn-finds-sale

https://www.vansoestklassiekers.nl/collectie/
    ''Thank God for the internet experts''

Pfff, wat een slagveld. De meeste zien er uit als slopers.
    Wel zonde dat iemand zoveel CX-en laat verpieteren in een ranzige schuur. Die hadden decennia eerder door liefhebbers vertroeteld kunnen worden.
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Heel apart inderdaad. Die toko bestaat al heel lang en dan bedoel ik heel lang. Zichtbaar vanaf de A58. Jaren geleden stonden er buiten heel veel CX-en. Nu dus kennelijk binnen. Handelt gezien wat er buiten staat nog steeds maar nu in allerlei auto's.
      "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
      BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Inderdaad meer een onderdelen schuur in dit stadium. Misschien dat er een paar nog rijklaar te maken zijn, maar dit lijkt me een hobby die veel geld gekost heeft.
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

*grap over schuurvondst*
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Naast de lokatie bij Bosschenhoofd langs de A58 (met een onderkelderde loods) heeft Van Soest nog enkele schuren gevuld een paar kilometer verderop. Maar dat is allemaal al jaren en jaren bekend. In het algemeen: de woorden als schuurvondst / barnfind zijn inmiddels zwaar gedevalueerd...

Of Van Soest er op toe moet leggen? Geen idee. Pikant is in dat opzicht wel dat er zowel in 2011 als in 2017 een inval was bij dat bedrijf. Wegens hoog stroomverbruik en een illegale aftakking van het net was er het vermoeden van een hennepkwekerij. Die hebben ze echter nooit gevonden.
            https://www.bndestem.nl/roosendaal/i...oofd~adb7d412/

Comment

Niet een adres waar ik snel een auto zou kopen. Heeft een dubieuze reputatie.
              Maar dat maakt V4 ook al duidelijk :-)

Comment

Vanaf die hele slechte plaatjes kan je weinig zeggen over de staat van die auto's, ze staan ook veel te dicht bij elkaar geparkeerd en waarschijnlijk zijn ze ook niet te starten.
                Voor die vraagprijzen moet je een auto die je zou overwegen eerst uit de schuur trekken , schoon spuiten zodat je de carrosserie en lak enigzins kan beoordelen en ook onder de auto kan kijken. en de auto moet ook draaiend worden gemaakt om er enig idee van te hebben waar je aan begint....
                Als dat niet mogelijk is dan zou ik voor geen enkele auto daar meer dan 500 bieden. Want als je ter plekke over een auto moet beslissen weet je totaal niet waar je aan begint.

Comment

Ik weet van Van Soest dat die autoīs allemaal voor echt peukengeld zijn ingekocht, ingeruild etc. Het zijn niet alleen CXīen, ook XM, Xantia en andere types Citroen. Er zitten genoeg "harde" exemplaren tussen die goed rijdbaar zijn te maken of al zijn.
                  Ik zou er gerust een auto wegtrekken, maar ik ben ook besmet geraakt met dat Franse hardnekkige virusje. Alles heeft zijn prijs, ik heb er eerder ook wel autoīs zien staan die ik nog goedkoop vond vergeleken met wat andere handelaren er voor durven te vragen.

De meeste Citrofielen kennen dit adres wel, en vergeet niet dat bij Citroen heel veel onderdelen op NFP staan, wat dus gewoonweg betekent dat ze niet meer nieuw leverbaar zijn. In zoīn situatie ben je blij dat iemand iets kan leveren!
                  Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
                  Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

Kwam er vroeger wel eens in de goede oude tijd dat alles 25 gulden was (deuren, kappen, aandrijfassen etc), wel zelf demonteren. Heb in die tijd ook wel staan kwijlen bij CX-en voor weinig (ik praat over eind jaren tachtig nu). En ook wel eens bij een gerestaureerde DS Pallas injection met lederen interieur waarvan de motorruimte brand had gehad: 3500 gld voor de wagen, en eventueel 1000 gld meer voor alle benodigde onderdelen voor herstel. Die deal was best goed, maar een DS was geen simpele wagen en ik durfde het toch niet aan. .

Zelf had ie een prachtige DS cabriolet.

Comment

Working...
                    X