Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50 jaar Peugeot 504

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 50 jaar Peugeot 504

Vorig weekend op een mooie locatie in Doorn werd het 50 jarige bestaan van de Peugeot 504 gevierd.
    Een mooie verzameling van ruim 100 Peugeot klassiekers!

http://autopics.nl/index.php?p=galle...=50jaar504&x=1
    Attached Files
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Leuke platen! de coupe en carbrio blijven erg mooi. Jammer dat de prijzen echt absurd hoog zijn geworden.

Comment

Mooie foto's inderdaad. Ik vind het sympathiek dat er ook mensen zijn die zich over een saaie witte 504 sedan ontfermen.
      VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Ben net terug van weekje duiken in Hurghada Egypte en Luxor. Het is echt bizar hoeveel 504's er daar nog rondrijden. Ook nog erg veel breaks met 3 zitrijen als taxi. Blijft een tijdloos ontwerp.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht
          Mooie foto's inderdaad. Ik vind het sympathiek dat er ook mensen zijn die zich over een saaie witte 504 sedan ontfermen.
          +1

Dat het in Afrika stikt van de oude Peugeots heeft weinig met het al dan niet tijdloos zijn van het model te maken, meer met de mentaliteit, welvaart en het koloniale verleden lijkt me.

Ik dacht dat dit draadje over de 504 retro-concept zou gaan. Het verbaasde me dat dat ding een tweedeurs is, terwijl Peugeot net zoals bijna elk volumemerk geen twee- (of desnoods drie-) deurs auto's meer bouwt. Toch heb ik niet de illusie dat de crossover hype over is en ze dat weer wel gaan doen.

Comment

Pinkt paar traantjes weg...

Spierwit, gouden leeuw, rode bekleding, chromen handgrepen en spiegels, was mijn pa zijn eerste 504 en grote liefde. Daarna volgde een Auberginerode met beige interieur, ook nog serie 1 met gouden leeuw, heb ik nog hele goede herinneringen aan. (ook slechte, iets met Ducellier, en wat met corrosie...).
            Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek!

Comment

Working...
            X