Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe (elektrische) Renault 5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe (elektrische) Renault 5

Ziet er best leuk uit, die nieuwe R5 elektrisch: https://www.manners.nl/nieuwe-renault-5-elektrisch/

Renault-5-elektrisch-Tesla-1.jpg

Ik vind 'm super! Niet alleen vanwege de naam, maar de balans tussen retro en futuristisch is echt precies goed bij deze auto. De achterkant vind ik ook sterk met die asymmetrische lichtbalk.
    Ik ben ook best benieuwd naar die lading elektrische hothatches die er de komende jaren gaan komen. Renault heeft al aangegeven dat de nieuwe Megane RS en Clio RS elektisch gaan worden, deze 5 zou ook in de markt gezet worden als de sportieve elektro-keuze (waar de nieuwe 4 de meer sensible keuze moet worden). Mini komt met een JCW GP Electric en Fiat gaf ook al aan een elektrische Abarth te overwegen/testen.
    Niet dat ik er meteen één zou willen, maar ben vooral benieuwd of het ze (de fabrikanten) lukt om een EV ook eens écht leuk te maken. Dus niet alleen een belachelijke acceleratie, maar ook zoiets als beleving, gevoel en weggedrag dat op orde is.

Beetje bredere heupen incl luchtuitlaat à la 5 Turbo is cool

Last edited by Veloce; 10-02-21, 20:50.
    Giulia 1600 Super '65
    Abarth 595 Competizione '15

Comment

Mooie enthousiaste reactie idd Veloce! Hopelijk komt er ook een dikke turbo replica (de extra brede rwd versie dik bedoel ik) :)

Comment

Ik vind ‘m ook gaaf. Zou je er ook een dikke ICE in kunnen retrofitten? Aandrijflijn van een atmosferische Megane erin bijvoorbeeld.
        Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
          Ik vind ‘m ook gaaf. Zou je er ook een dikke ICE in kunnen retrofitten? Aandrijflijn van een atmosferische Megane erin bijvoorbeeld.
          Mja, als men een V8 in een Tesla en Fisker krijgt, moet een leuke turbomotor in zo'n 5'je toch wel lukken.

Bij de nieuwe Peugeot 208 vind ik het ook jammer dat ze niet met een gave leuke hothatch komen. Je kunt 'm als benzine en EV kopen, maar van beiden komt dus geen GTI. Gemiste kans vind ik, want een gele/rode/blauwe 208 met GT-line pakket smoelt erg goed met ook een hint naar de 205. Ook een voorbeeld van een vette knipoog naar vroeger, maar niet te overdreven.
          Fiat had in 2003 natuurlijk ook een voltreffer met de Trepiuno, die nu (18 jaar later!) gewoon nog steeds bijna ongewijzigd in productie is. Mini idem in die periode, hoewel ze nu een beetje de verkeerde kant op gaan.

Last edited by Veloce; 11-02-21, 06:58.
          Giulia 1600 Super '65

Comment

Die nw R5 is idd schitterend! Die kont is idd retro en modern tegelijk. Erg geslaagd!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Veloce Bekijk bericht

Bij de nieuwe Peugeot 208 vind ik het ook jammer dat ze niet met een gave leuke hothatch komen. Je kunt 'm als benzine en EV kopen, maar van beiden komt dus geen GTI. Gemiste kans vind ik, want een gele/rode/blauwe 208 met GT-line pakket smoelt erg goed met ook een hint naar de 205. Ook een voorbeeld van een vette knipoog naar vroeger, maar niet te overdreven.
              Fiat had in 2003 natuurlijk ook een voltreffer met de Trepiuno, die nu (18 jaar later!) gewoon nog steeds bijna ongewijzigd in productie is. Mini idem in die periode, hoewel ze nu een beetje de verkeerde kant op gaan.
              De nieuwe 208 vind ik ook een knappe verschijning!
              Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Ik vind de 208 ook erg fraai en van een hele andere orde dan de 500, Mini en deze R5 wat mij betreft. Ja, ze hebben wat invloeden van de 205 gebruikt, maar het ligt er niet bovenop en hij ziet er zeker niet retro uit. Compliment aan Peugeot. Deze R5 vind ik dan weer een zoveelste poging om EV's aanlokkelijk te maken met gemakkelijke, trendy retro styling. Niet mijn feestje.

Comment

De 5 EV is inderdaad superleuk, maar ik ben benieuwd wat er van het design overblijft in de productieversie. Kijk maar eens naar het prototype van de Honda EV en wat daar van overgebleven is. Vaak zetten de bonentellers een dikke streep door de spannende details, maar wie weet verrast Renault ons wel door 'm 1-op-1 in productie te nemen (denk 't overigens niet).
                  Ride: 400 Nm bijtellingsschraper

Comment

De 208 is inderdaad ook goed gelukt, maar ik snap alleen die glanzende zwarte wielbogen niet helemaal. Een knipoog naar de spatbordverbreders van weleer?
                    Ride: 400 Nm bijtellingsschraper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prins Claus Bekijk bericht
                      De 208 is inderdaad ook goed gelukt, maar ik snap alleen die glanzende zwarte wielbogen niet helemaal. Een knipoog naar de spatbordverbreders van weleer?
                      Jep, zijn ook niet std overigens maar onderdeel van een pakket. In de juiste kleur vind ik ze leuker met die zwarte strepen.

Comment

Cool wagentje dat retro vijfje.
                        Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

En nu de officiële bevestiging dat de nieuwe 5 in productie gaat, ook als Alpine.

https://evo.co.uk/renault/5/203425/r...on-due-in-2024
                          Giulia 1600 Super '65

Comment

Working...
                          X