Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Renault Talisman (Laguna-opvolger)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Renault Talisman (Laguna-opvolger)

Ik vond er nog geen draadje over, dus dan maak je er maar een aan. Allereerst: Worst. Name. EVAH.

Maar als je daar even overheen stapt.... het is geen slecht smoelende bak. Ik neem even de steesjun.

28hy64ub2qwy.jpg
    hdiy14eblamm.jpg
    ewdytjsbvl8j.jpg

Begin volgend jaar bij de dealers.
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

En nu maar hopen dat ze de elektronica wat beter in orde hebben dan bij de Laguna :)

Zws4iixE.jpg

Comment

Heeft wel veel weg van de nieuwe Passat.
      2019 Volvo V60 T6

Comment

Een 13 in een dozijn, met rare lampen
        fka v164

Comment

Front = VW
          C stijl = Mazda

Next!

Comment

Ik vind het front wat over de top, maar voor de rest is ie knap gelijnd. En als de techniek net zo goed op orde is als bij de laatste Laguna, is het vast geen straf er een te berijden. Maar die naam, inderdaad...
            Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Jammer van die voorkant en die hoekige overgang van motorkap naar spatbord....
              All you need to remember is the number '70' .

Comment

Zouden ze ook deze optie hebben?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                  Heeft wel veel weg van de nieuwe Passat.

Inderdaad. Wat een suffe doos.

Comment

Tja, ik heb wel wat met Renault, enige reden dat ik de afgelopen leaseauto's geen Renault heb gekozen, is dat er veel betere alternatieven waren.

Deze Talisman komt wel weer mooi tussen de concurentie. Ik zou hem zeker overwegen als ik weer in die klasse moest zoeken. Sterker nog, misschien had ik hem afg juni wel gekozen ipv huidige bestelling.

Wat me tegenvalt: toch wat saaie looks. Beetje Renault onwaardig. Het had ook de nieuwe Avensis kunnen zijn bijvoorbeeld. Jammer.
                    Wat me tegenstaat: front. Te veel blingbling, lijkt wel of de auto is ontworpen voor de chinese markt. Hopelijk is er ook een optie in de lijst waarmee je dat kan verbeteren.
                    Erg mooi...eigenlijk zoals bij iedere nieuwe Laguna (Talisman) die uitkomt: het dashboard! Erg fraai hoor.

Verder zullen de dieselmotoren wel weer erg fijn (stil) zijn, zeker in tegenstelling tot de 1.6tdi in de VAG concurentie.

Een half jaartje te laat, had hem graag meegenomen in de keuze.

Comment

Ik vind dat het logo er wel groter op had gemogen aan de voorkant ... het staat een beetje iel.
                      Rock on. RS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rocketscience Bekijk bericht
                        Ik vind dat het logo er wel groter op had gemogen aan de voorkant ... het staat een beetje iel.
                        LOL :)

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                        Ik vond er nog geen draadje over, dus dan maak je er maar een aan. Allereerst: Worst. Name. EVAH.

Maar als je daar even overheen stapt.... het is geen slecht smoelende bak
                        De naam is inderdaad een gruwel. Dacht je dat ze met de Kadjar het dieptepunt gevonden hadden, weten ze dat alsnog te overtreffen. Voorwaar een prestatie van formaat.

Maar dan de auto. Tsja, smaken verschillen, maar ik vind het een pláátje. Zowel wat betreft exterieur als interieur. Oké, het is allemaal niet super bijzonder, maar wel erg smaakvol en goed vormgegeven. De iets opbollende flank aan de achterkant bijvoorbeeld, die vind ik prachtig uitgewerkt en geeft de auto een gespierd uiterlijk. Ook het verticaal geplaatst display is een slimme en goede feature. Ik denk dat uiteindelijk alle auto's dat straks hebben (naar goed voorbeeld van Tesla).

Ik snap het vergelijk met de Passat wel. Maar waar VW bij alles op safe en vooral niet te frivool gaat, doet Renault dat allemaal net even anders. En dat pakt mijn imho veel beter uit.

Het kan natuurlijk ook zijn dat de huidige Renault "huisstijl" mijn gewoon erg goed ligt. Ik vind de Clio by far de leukste in z'n klasse, stiekem is de Mégane Coupé heel tof (alleen koopt geen hond dat model in Nederland) en de nieuwe Espace vind ik ook bijzonder geslaagd.
                        Last edited by Rossi; 28-08-15, 13:04.
                        Aprilia RSV Mille '01

Comment

Ik vind het wel goed dat de Fransen weer eens met een grotere break op de markt komen. Ik heb altijd Frans gereden, maar als je ruimte nodig hebt en geen Espace-achtig busje wil, dan moet je overstappen naar Volvo of een van de dikke Duitsers. Nou is de V70 zeker geen straf, maar ik denk toch met nostalgie terug aan die heerlijke Franse breaks zoals de 504, de DS, de CX, de XM...
                          VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

Helemaal mee eens. Ik voeg aan dat rijtje nog toe de R21 break. Erg fijn ding was dat.

Comment

+1 voor de R21. Dat was echt een fijne auto voor z'n tijd. En érg ruim, zeker als break.
                              Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Zal het niet zo zijn dat je een talisman nodig hebt als je zo'n hok koopt?
                                Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Weer eens een grotere break? Je kan de 508 SW en C5 break toch moeilijk klein noemen, is de Talisman zoveel groter?

Ben vooral benieuwd of de looks een beetje overeind blijven als het niet om de duurste versie met 19inch velgen gaat.
                                  2019 Volvo V60 T6

Comment

Natuurlijk zijn de 508 SW en de C5 niet klein, net zomin als de Octavia en V60 klein zijn. Maar het zijn geen tegenhangers van de V70 en de A6, en ik heb het idee dat de Ombudsman wel zo bedoeld is. Maar we moeten hem eerst maar eens in het echt zien...
                                    VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

De prijzen zijn niet erg ambitieus: instapversie 1.5 dCi voor minder van 26.000 en de 1.6 dCi twinturbo in de meest luxe versie voor 38.850 euro. Althans volgens mijn Ardense streekkrantje.

Comment

Het was lang geleden dat ik in de AutoVisie zo'n negatief verhaal had gelezen als de rij-impressie van die Talisman. De strekking was dat het leek of de designafdeling het hele R&D budget had opgemaakt, waardoor de ingenieurs geen fatsoenlijk werk meer konden leveren.

Comment

Dat artikel viel mij ook op, maar van de andere kant leek het of Budding van een voordeel een nadeel maakte; door de vierwielbesturing is de Talisman bij bochtenwerk zo agiel als een veel kleinere auto, maar rechtuit reageert ie nerveuzer. Dat is oud nieuws (bv de Xantia had dat ook) en het geeft voor mij vooral aan dat de Talisman alweer geen auto gaat zijn voor de Duits-rijder.

Comment

Nou, hij klaagde ook dat het onderstel (veel) te hard was, zelf met de dempers in de minst harde stand, dus wat dat betreft weer wel. ;)

Comment

Wie schroeft er dan ook 19 inchers onder...
                                              Maar goed, deze auto gaat een marginaal bestaan leiden, dat lijkt me wel duidelijk.

Comment

Ik zag er vandaag in Bastogne een in het wild rondrijden (met handelaarsplaten). Een nette auto, maar valt niet op als "iets nieuws".

Comment

Gisteren ook eentje gezien, donkerblauwe met dealerstickers op de deur. Valt eigenlijk alleen op door die enorme chromen grille, allemachtig wat een luchthapper!
                                                  Giulia 1600 Super '65
                                                  Abarth 595 Competizione '15

Comment

Afgelopen vrijdag heb ik in de Talisman gereden. Ik kan me wel vinden in de woorden van Autovisie. De auto rijdt niet helemaal uitgewogen. Ook met de dempers in comfortstand is de vering niet helemaal uitontwikkeld. Als je een hobbeltje neemt voel je toch weer de achteras stuiteren. Ook werkt de 4C (achterwielen die meesturen) niet mee aan het comfort. De auto voelt nerveus aan en bij iedere bocht lijkt het alsof je onderstuur hebt. Dat heb je niet, maar de hele rijbeleving voelt nerveus en onnatuurlijk aan. Voordeel van 4C is dat je weinig stuuruitslag nodig hebt om een bocht te nemen en dus vrij hard erdoorheen kan vliegen. Harstikke leuk en functioneel in de Megane GT, maar niet in een Talisman. Laatste minpunt is dat je op de snelweg vaak kleine stuurcorrecties nodig hebt. Ook hier werkt de 4C in je nadeel. Het interieur is niet heel erg bijzonder (de gebruikte plastics zijn niet overal even mooi), alhoewel de stoelen fijn zitten. De massagestand in comfortsetting is irritant, maar ook uitschakelbaar. Ik had constant ruzie met het R-link systeem. Enorm onhandig in het gebruik. Jammer dat ze niet beter naar Tesla hebben gekeken. De 1.5 dci was overigens wel ok. Een tikje rauw bij volgas, maar op snelheid vrij stil en - tot mijn verrassing - voelde de auto niet langzaam aan. Ondanks 110 pk. Het is uiteraard geen snelheidsmonster, maar het gaat. Maar al met al vond ik de auto tegenvallen. Ze willen heel erg Duits zijn, weten alleen niet hoe dat moet. Ik had liever gezien dat ze rucksichtlos voor comfort hadden gekozen. Gewoon een lekkere Franse berline. Helaas, those where the days.
                                                    Last edited by sitechris; 28-03-16, 08:57.
                                                    Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

Paar dagen een Talisman Estate dCI 110 in een redelijk basic trim (Zen) gereden als vervanger van m'n Passat die bij de schadehersteller stond. Ik ben ook niet onverdeeld enthousiast over de Renault.

Wat betreft rijden: De 110 pk diesel vond ik best een prettig blok. Voldoet prima voor ww-verkeer en inderdaad vrij stil (waardoor je wel merkt dat de auto zelf meer rijgeluiden produceert dan de Passat). Qua wegligging heb ik vooral gemerkt dat een Passat duidelijk rustiger ligt, zeker bij hogere snelheden. De Passat is uitgebalanceerder afgeveerd, stuurt net een tandje scherper. Talisman vond ik bij tijd en wijle wat deinerig. De onrust die sitechris beschrijft herken ik wat minder, maar de Talisman waar ik mee reed had ook geen 4Control.

Wat betreft interieur/exterieur: de auto zit prima, veel meer een cockpitgevoel dan de Passat vanwege diepere zitpositie, prima stoelen en hogere middenconsole. Toen ik weer in de Passat stapte voelde het een dag even alsof ik meer op de bok zat, moest echt weer even wennen. De rest is minder een succes. Het dashboard is opgetrokken uit vrij goedkoop glimmende plastic stukken en ergonomisch is het matig doordacht. Het digitale dashboard is vrij onrustig, het multimedia- en navigatiesysteem vond ik door de onlogische, niet intuďtieve bediening echt een ramp. Van buiten ook geen enthousiasme doordat de auto wat overdesigned lijkt (met name de voorkant), en dan helpen de standaard 16 inch velgen en beige dune lak de looks natuurlijk voor geen meter.

Geen onverdeeld genoegen dus. Passat is echt een maatje te groot voor deze Renault, maar ook een Peugeot 508 die ik hiervoor had is wat mij betreft een lekkerder rijdende auto dan de Talisman.

2019 Volvo V60 T6

Comment

Working...
                                                      X