Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Aaaaargh mijn ogen!
Collapse
X
-
Aaaaargh mijn ogen!
All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.Labels: Geen
-
-
Peugeot's voor de man op straat zien er echt NIET meer uitVolg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl
Comment
-
-
Merkenoverzicht 2008
pos merk 2008 (t/m oktober) 2007 (t/m oktober)
1 1 Volkswagen 42.093 9,25 45.258 9,93
2 4 Ford 39.908 8,77 36.226 7,95
3 2 Opel 38.129 8,38 43.524 9,55
4 5 Peugeot 37.613 8,27 35.983 7,90
5 3 Toyota 36.346 7,99 37.257 8,18
6 6 Renault 33.138 7,28 30.379 6,67
7 7 Citroen 22.434 4,93 21.547 4,73
8 9 Fiat 19.357 4,26 16.901 3,71
9 10 Hyundai 16.115 3,54 15.912 3,49
10 12 Audi 15.227 3,35 14.356 3,15
En zo stevenen we ook dit jaar weer af op meer dan 40.000 verkopen.
Denk dat ik een matzwarte demo ga bestellen, een beetje stealth voor als jullie zo doorgaan.
Comment
-
-
80% van de kopers hebben toch ook niks met auto's, die willen gewoon vervoerd worden door een betaalbaar blik? Opel, Peugeot, Renault, Citroen.........Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl
Comment
-
-
Betaalbaar ?
308 3deurs kost vanaf 18.950, Astra 5deurs 19.360.
Stijlicoon Golf vanaf slechts 17.790 en Fiat levert de alom geroemde Bravo in vijfdeurs versie voor 17.995.
Maarruh Dick, jouw Fiat 'plust' mooi dit jaar, dankzij de zeer geslaagde 500, die gelukkig niet allerlei klanten uit de nog steeds leuke Panda trekt.Last edited by Joshua; 15-11-08, 06:25.
Comment
-
-
Dat Peugeot goed verkoopt dat zie ik in de file om me heen ook wel Joost, maar dit ding is toch niet echt wat je een mooie auto noemt, en dan druk ik me zacht uit. Maar hey, ik zag gisteren zelfs een 4007 (heet-ie zo, die Outlander-kloon dus) staan in onze parkeergarage, dus wie weet is er voor dit gedrocht ook een gouden toekomst. :)
Persoonlijk vond ik Peugeots erg fraaie auto's tot de generatie 306/406, daarna is het met de styling hard achteruitgegaan, jammer genoeg.Mini Cooper Clubman
"I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
"Jasper val dood." - RH
Comment
-
-
Jasper, gelukkig is smaak een uitermate persoonlijk iets. Ook ik vind de 406 Coupé een stuk mooier dan de 407 Coupé, iets wat ik bij de Sedan veel minder heb. En de 504 Coupé weer mooier dan de 406.
Weet nog toen ik de 206 voor het eerst zag, ik de achterkant enorm 'japans' vond ogen en heel on-peugeot. Ondertussen zijn er meer dan 6,3 miljoen van verkocht.
De 307 SW vind ik mooier, zeker qua achterkant, dan de 308 SW, maar de 308 is ontegenzeglijk de betere auto. IK vind de 207 hatchback zeer geslaagd, en het is ook een veel meer volwassen auto (even lang als een 306, btw). Na een weekje in een instap-207, valt een basic 206 gewoon tegen.
Bij andere merken vind ik de huidige Passat minder dan de strak gelijnde vorige generatie, idem dito bij de 3-serie en de 5-serie.
De nieuwe C5 vind ik een enorme vooruitgang, styleing-wise, maar precies omgekeerd bij de Laguna.
En verderop in de straat woont vast iemand die bovenstaande voorbeelden stuk voor stuk precies andersom ervaart.
Comment
-
-
Oh, Peugeot is niet het enige merk waarbij ik het huidige gamma lelijk vind hoor, dat heb ik eigenlijk bij 80% van alle merken. :)
Alleen, bij Peugeot gaat het me wat meer aan het hart, omdat dat toch een merk is wat ik van oudsher goed kan waarderen. Ik heb er ook 2 gehad zoals je weet.
Dat de 207 net zo lang is als de 306 viel me ook eens op in de showroom, typerend voor het groeien van de segmenten. Jammer vind ik dat Peugeot tegenwoordig zulke harde stoelen in de meeste modellen monteert. Duitse invloed? De stoelen in mijn 306 (1996) zaten subliem, en als ik nu in een 207 o.i.d. stap voelt het alsof ik in een basic Golf stap, qua gebrek aan zitcomfort. De 407 idem dito, wat een stap terug t.o.v. de 406 in comfort. Welke focus group heeft dat bepaald??
In het huidige gamma vind ik eigenlijk alleen de 207 aardig om te zien. Een witte RC zou ik niet van de oprit skup'n. Maar verder?Mini Cooper Clubman
"I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
"Jasper val dood." - RH
Comment
-
-
Goed verwoord Joshua. Het huidige modellenprogramma vind IK :) nogal uiteenlopen, een 407 break is een mooie auto, (een nieuwe C5 ook), een 207 is erg geslaagd, en een-meer-heb-je-niet-nodig-auto, maar een 308 is een saaie Vinex woonwijk truttenbak. En dan zo'n 3008, hell no. Tja.
Zegt de Gummert: waar zijn de dagen van de 205, 309 GTi en de 405 Mi16? :-)''Thank God for the internet experts''
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk berichtZegt de Gummert: waar zijn de dagen van de 205, 309 GTi en de 405 Mi16? :-)
;)Oliestoken voor het goede doel
Comment
-
-
Even een gewetensvraag
De Ssang Yong Musso werd als een gedrocht ontvangen. Toen BMW veel later met de X5 (waarin ik veel overeenkomsten, vooral de achterkant, met de Musso zie)kwam, was het halleluja.
Toen Ssang Yong met de Actyon kwam was het gedverrrrrrrrr. Nu komt BMW met de X6 (waarin ik heeeeeeeeeel veel overkomst met de Actyon zie) is het weer halleluja.
is het feit dat er een blauw/witte propellor op een auto staat voldoende om daar alleen maar het positieve van te zien?
En geldt dat ook niet voor de Peus? 't Is maar net wat je perceptie is.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk berichtEven een gewetensvraag
De Ssang Yong Musso werd als een gedrocht ontvangen. Toen BMW veel later met de X5 (waarin ik veel overeenkomsten, vooral de achterkant, met de Musso zie)kwam, was het halleluja.
Toen Ssang Yong met de Actyon kwam was het gedverrrrrrrrr. Nu komt BMW met de X6 (waarin ik heeeeeeeeeel veel overkomst met de Actyon zie) is het weer halleluja.
is het feit dat er een blauw/witte propellor op een auto staat voldoende om daar alleen maar het positieve van te zien?
X6 is lelijk, voorkant is heel bruut, maar de rest is gewoon "yuk".
Trouwens, een terreinwagen dat ik echt triest vind is toch wel het ouwe type ML. Gewoon een A-klasse met te grote wielen en 4x4, oh ja en Sprinter tellers :| Wegligging schijnt ook beroerd te zijn.
Ssang Yong wil ik het helemaal neit over hebben, dat zijn gewoon misbaksels.
Comment
-
-
Een X6 is een bijzonder innovatieve auto, boordevol met het nieuwste wat de autoindustrie te bieden heeft. Die kun je niet zomaar vergelijken met een in elkaar gescheten Actyon. Dan kun je niet alleen naar uiterlijk kijken.''Thank God for the internet experts''
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk berichtEen X6 is een bijzonder innovatieve auto, boordevol met het nieuwste wat de autoindustrie te bieden heeft. Die kun je niet zomaar vergelijken met een in elkaar gescheten Actyon. Dan kun je niet alleen naar uiterlijk kijken.
Dit alles doet verder weinig af aan het feit dat de X6 een werkelijk afzichtelijke auto is. In die zin ben ik het wel met Ton eens dat er nogal selectief naar uiterlijkheden gekeken wordt. Want ja, een X6 lijkt verdomd veel op een Actyon.
:)Huidig: 2006 Volvo V70 2.4 (170pk)
Vorig: 2019 Volvo V60 T6 (340pk)
Comment
-
-
Ik had datzelfde destijds al bij de X5 4.4is. Geweldige prestaties hoor, voor zo'n schuur. Maar in alle opzichten net zo snel als mijn toenmalige 325ti.
Ok, nou kan je makkelijker meer mensen vervoeren n zo'n X5 en kom je minder snel vast te zitten in de modder. Maar ik vind snelle SUVs nog steeds overbodige auto's.
Then again, nu ik de kleine in en uit de auto moet tillen lijkt een hogere auto me eigenlijk wel zo prettig. En als je dan moet kiezen tussen een MPV en een SUV, dan hoef ik niet heel lang te twijfelen. Dan wordt het een SUV, hoe zinloos ook.
Maar dan wel een echt lekkere. Ik heb ooit een Forester 2.5XT gereden en dat is wel zo'n beetje wat ik zoek. Lange veerwegen en veel comfort zonder deinerig te zijn en als je op het gas trapt zo verrassend snel.
Maar dit apparaat vind ik helemaal niks.All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.
Comment
-
-
Voordat ik over het huidig gamma van Peugeot los ga, eerst even dit. Ik ben opgegroeid met oa Peugeot's, ik durf mezelf een liefhebber van (oude) Peugeot's te noemen en ik vind de X6 lelijk en de eerste X5 ook (de nieuwe X5 is marginaal beter qua design).
Goed het modellengamma van Peugeot gebaseerd op hetgeen aangeboden wordt op de site van Peugeot Nederland:
Redelijk tot mooi:
- 206 (jaja, die staat er nog op)
- 107; vind ik ergens toch wel een geinig karretje
- 1007; Het is een raar ding, maar heeft wel iets (mooi is anders)
- 607; nog steeds een redelijk sjiek,voornaam voorkomen.
Lelijk tot zeer lelijk:
- 207; teveel lijnen, een designer die een lijntje teveel heeft gesnoven en daardoor wat lijnen teveel heeft neergepend (is nog erger bij de 308). En waarom van die lelijke "afgeschaafde" wielkasten?
- 207 CC; idem en een te dikke kont om mooi te zijn als Cabrio
- 207 SW: idem en wat is er gebeurd bij die achterkant/Cstijl etc.
- 307 CC: te dikke kont voor een cabrio. Op zich niet eens de lelijkste auto van peugeot van de laatste 5 jaar.
- 308/308SW: zelfde designer als van de 207 maar dan 1 jaar snuiven verder. Voor wie nog twijfelt dat coke-gebruik je hersens aantast, zie hier het bewijs.
- 308 CC; een iets minder dikke kont maar die bijna ononderbroken lijn van koplamp tot dak (door de erg plat liggende voorruit) is gewoon niet geschikt voor een mooie cabrio. Voorkant is wederom veels te druk. Ik zou deze echter niet heel lelijk willen noemen.
- 407; weer die veel te plat liggende voorruit en ook een veel te grote overhang voor. Niet superlelijk, maar mooi, nou nee.
- 407 SW; het lelijke zusje van de 407. Vooral die achterkant met dat rare schuine ruitje/C-stijl (alweer). WTF?
- 407 Coupé: redelijk te doen, maar veels te Amerikaans (als je snapt wat ik bedoel) en weer het makke van die veels te plat liggende voorruit Dat past niet bij een coupé. Van de 407-zusjes de minst lelijke.
- 4007; Ik heb niet veel met SUV's en deze doet mij in elk geval niets.
- 807; Ik heb niet veel met MPV's en deze doet mij in elk geval niets (doe mij maar een Espace of en S-Max).
- Partner Tepee: serieus ik wist niet eens van het bestaan af, maar ik neem aan dat dit de Berlingo van Peugeot is. Liever de Berlingo maar nog liever de Fiat Qubo (ook niet moeder's mooiste, ik weet het).
En waar bijna alle Peugeot's aan lijden zijn de vele te grote koplampen. Dat haalt alle dynamiek en sportiviteit uit een ontwerp (zie bijvoorbeeld de prachtige 406 voor hoe het ook kan). Voeg daarbij de fantastische Franse sportiviteit in de oudere modellen, die ik nu ook niet meer terug voel als ik een Peugeot rijd en je snapt waarom ik heel teleurgesteld ben over de richting die Peugeot is ingeslagen een aantal jaren geleden.
Al met al vind ik het vervelend om iedere keer Peugeot af te zeiken op design, temeer daar één van de gewaardeerde forumleden zich daar bovengemiddeld door aangesproken zou kunnen voelen (Josh, het is zeker niet persoonlijk) en omdat ik echt een zwak heb voor het merk en het jammer vind te zien hoe Peugeot qua design steeds verder afglijdt. Maar goed, het verkoopt als een gek, dus misschien zie ik het wel helemaal fout.
Groet
GJ
Comment
-
-
Daar staat dan tegenover dat ik het ontwerp van de interieurs wél sterk verbeterd vind bij Peugeot. Vooral dat van de 308 mag er best zijn.
Overigens vind ik die nieuwe bus niet eens lelijk van voren. Jammer dat ze de achterkant hebben verprutst met die rare achterlichten. Lijkt net alsof er iemand is uitgeschoten met het penseel, de fout niet is opgemerkt en het gewoon in productie is gegaan!
Maar toch vind ik 'm mooier dan een Scenic. (...)
Comment
-
-
Dan noem je ook wat...All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk berichtDan noem je ook wat...
Comment
-
-
Dus als dierenvriend zeg ik, en nou opbokken met die kritiek over onze grilles.
Uitgebreid relaas van jouw mening over onze modellen, GJ. Dank, en nee hoor, ik voel mij niet zo gauw persoonlijk aangevallen.
Overigens zei toenmalig design-chief Gerard Welter over die afgevlakte spatborden vd 207 dat ze die pas in een heel laat stadium vd ontwikkeling hebben toegevoegd, om de auto meer dynamiek te geven.Attached Files
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk berichtOverigens zei toenmalig design-chief Gerard Welter over die afgevlakte spatborden vd 207 dat ze die pas in een heel laat stadium vd ontwikkeling hebben toegevoegd, om de auto meer dynamiek te geven.
Wat dan weer positief is om te horen dat het gaat om een "toenmalig" design-chief. Er is dus nog hoop! Als jullie nu maar een goede chief weten aan te stellen (getuige de 3008 lijkt dat ijdele hoop of is dat kreng ook nog uit pen van de heer Welter gevloeid?). ;-))
Groet
GJLast edited by GJ; 17-03-09, 12:00.
Comment
-
-
Toch geen familie van, hè, laat staan lui-même?
Ecurie de course auto créée en 1989, avec pour vocation l'étude, la conception et l'exploitation de voiture sport proto pour les 24 heures du mans . pôle position 1995 avec 2 WR sur la première ligne. Gérard WELTER fondateur de WM (WELTER MEUNIER) détenteur du record de vitesse 405km/h avec la P400.
EDIT: verdomd, wél dus!
L'écurie est créée par Gérard Welter, directeur du style Peugeot et passioné de sport automobileZ3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
"No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk berichtNa een jaartje Jérôme Gallix, is het toverstokje recentelijk overgegaan naar Jean-Pierre Ploué. De huidige C5 is onder zijn hoede ontworpen.
Maar serieus als Ploué voor Peugeot kan doen wat hij voor Citroën heeft gedaan met de C5 (en de C6 en C4 neem ik aan) dan is er echt hoop voor Peugeot. Ik hoop toch zo dat ze weer echt mooie auto's gaan maken. Als dan Alfa de auto's weer lichter en sportiever gaat maken (al dan niet met RWD) dan is er zowaar opeens weer heel veel meer keuze voor ondergetekende.
Groet
GJLast edited by GJ; 23-11-08, 11:11.
Comment
-
-
En geldt dat ook niet voor de Peus? 't Is maar net wat je perceptie is.Iedereen heeft recht op mijn mening!
Comment
-
-
Comment
-
-
Ach, t mag er allemaal nog zo uitgescheten uit zien, het ergste is toch wel dat de franse ondersteltechniek steeds meer weggerationaliseerd is/wordt. Maar ja, t verkoopt dus dan moet t goed zijn.* Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
* Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.
Comment
-
-
Hij komt, hij komt !
Medio april bij uwen vriendelijken verdelert, en dan ook in Nederland.
9 april gaan we 2 dagen met deze 3008 en de 308 CC in Kroätië een stukje sturen.
Comment
-
-
Uiteraard verwachten we een uitgebreid rijverslag + foto's ;-)Huidig: 2006 Volvo V70 2.4 (170pk)
Vorig: 2019 Volvo V60 T6 (340pk)
Comment
-
Comment